WalkingDisaster kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 10:07 pm
Sil5 kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 9:56 pm
Tässä Tuusulan tapauksessa oli täysin riittävät syyt suorittaa tarkistus ajoneuvon suhteen. Vaikka siinä lähdettiin pakoon niin poliisi ei suinkaan lähde tappamaan tai murhaamaan pakenijaa..ei edes vahingoittamaan. Jokaisessa takaa-ajossa on aina oma terveys vaarassa.
Siis pientä rajaa myös järjettömille syytöksille..
Se on juurikin noin, puhut pelkkää asiaa.
Mulla tuli sellainen hattutuntuma näistä, jotka pokkana väittävät kyseessä olleen tappo- tai jopa murhayritys, että näitä väittävät ovat itse juurikin jonneja, taikka pelkäävät muuten vaan poliiseja ja siksi vääntävät täyttä skeidaa. Jos tuo poliisi olisi halunnut tappaa, olisi se onnistunut ihan helposti muulla pysäytystaktiikalla, kuin kiilaamalla.
Tilanne näytti kauempaa kuvatussa videossa pahemmalta, kuin siinä jonka "mopo"-huligaani kuvasi omalla kameralla.
Tilanne menee taas mediassa ihan some-hysterian puolelle ja voivotellaan (rajattoman ja liian impulsiivisen) alaikäisen kiilaamista pöpelikköön.
Itselle ei olisi tuossa iässä tullut mieleenkään, jos ajan kilvettömällä ja viritetyllä mopolla pitkin kylän raittia, että lähden viivalle poliisiauton kanssa. Pojan omassa mopossa ollut kamera, on nyt se josta tilannetta kannattaa katsella. Tilannevauhti nousi ilmeisesti 90km/t, koska kilvetön penikka itse päätti lähteä ajaa karkuun. Eli, pojalla viritetty mopo alla, kamerat hienosti laittomassa ajopelissä, mutta kilpi puuttuu?
Hyvä että tämä alaikäinen päätön ja suuruudenhullu mopoilija pysäytettiin nyt näin, ettei hän seuraavaksi lähde liikenteessä keulimaan jonkun siviili-ihmisen kanssa, joka ei noin hallitusti osaa hyperventiloivia mopovirittäjiä ajaa ojaan. Nyt ei onneksi sivullisia loukkaantunut ja poliisilta jäi huomiotta nuo vastaan tulevat rakennukset tienpientareella, koska poika nosti viritetyllä mopollaan vauhdin niin korkeaksi ja päätti lähteä poliisia karkuun, eikä pysähtyä. Nyt vanhemmat, kuria näille pennuille.
”puhaltelevat, huutavat ja ympäriinsä huitovat ihmiset aiheuttavat meille pörriäisille valtavasti imago-ongelmia"