Kyllä otimme siinä vaiheessa, kun lähtivät menemään. En tiedä, kiinnostuiko poliisi olleenkaan kun samanlaiset sankarit olivat vauhdissa taas viikko myöhemmin.Moonshiner kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 1:03 pm Kun puhe-etäisyydellä olitte, niin otittehan kuvia sekä veneen idn poliisia varten?
Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla
Re: Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla
-
Moonshiner
- Sofia Karppi
Re: Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla
Veneen rek.nron perusteella ainaskin sen omistaja löytyis, jos vene tarvitsee rekata. Pistäisvät kuvat iltapuluihin: Oletteko nähneet kuvan sankareita ja tunnistatteko? 
Eiköhän meillä ole jo tarpeeksi monta normia metsästyspaikasta, ajasta, aseesta, metsästäjästä, lajista, iästä ja ties mistä.Wow! kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 9:34 pmNo ei sillä olekkaan, mutta se menee laillisuuden rajoissa.Ross Sullivan kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 9:29 pm
Ei tuolla kuuttien ampumisella ole mitään tekemistä metsästämisen kanssa. Eikä lainsäädäntö pysy aina kaikkien järjettömyyksien mukana.
Ei sekään olisi huonompi asia, jos metsästäjäorganisaatiot tuomitsisivat moiset ja ajaisivat rajoituksia asiaan. Mutta tää nyt sitten on politikointia. Metsästäjin maineella tässä leikitään kaikesta huolimatta.
Piti tuohon edelliseen lisätä, että onhan sekin toisaalta mielenkiintoista, että hirvikiintiöllä saa ampua kaksi vasaa. Sitä en tiedä, että kuinka pieniä.
Mua ei kiinnosta pätkääkään syökö joku kuuttia vai ei, jos sellaisen ampuu.
Ei supiakaan tarvitse syödä.
En mä tällaista itse tekisi, mutta rajoitus/määräys/kieltoinnon voisi viimein lopettaa.
Varsinkin nämä bambinsuojelutoimet joilla lisätään kantaa jotta saadaan suurempi vasatuotto metsästäjien iloksi on ihan sitä ihteään.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Kaikki vesiskootterit täytyy rekisteröidä, ja myöskin kaikki vähintään 5,5-metriset veneet, tai veneet joilla moottorin teho vähintään 20 heppaa. "Täytyy" on sitten sellainen käsite, että vaikka täytyykin, niin eihän kaikki...Moonshiner kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 1:24 pm Veneen rek.nron perusteella ainaskin sen omistaja löytyis, jos vene tarvitsee rekata. Pistäisvät kuvat iltapuluihin: Oletteko nähneet kuvan sankareita ja tunnistatteko?![]()
-
Agent O'Range
- Alokas
Terävä huomio.Lainaukset ovat HS:ssa julkaistusta jutusta joka on maksumuurin takana.Julkaistuani viestin huomasin vastaavan jutun IS:ssa joka oli kokonaan luettavissa.Ehdin vaihtaa linkin mutta en lainauksia joten viesti jäi tällaiseksi.Wow! kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 12:05 pm Agentti Appelsiini voisi myös kertoa mistä aloitusviestin lainaus on otettu. Itse en löydä IS:n artikkelista mainintaa "nopeista veneistä".
Itse artikkelikin perustuu yhteen kuolleeseen kuuttiin.
Vai perustuuko nämä asiat johonkin yhteyteen, jota ei ole referoitu?
-
Moonshiner
- Sofia Karppi
Muuten, teittekö rikosilmoitusta asiasta? Siis tämä:manearia kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 1:13 pmKyllä otimme siinä vaiheessa, kun lähtivät menemään. En tiedä, kiinnostuiko poliisi olleenkaan kun samanlaiset sankarit olivat vauhdissa taas viikko myöhemmin.Moonshiner kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 1:03 pm Kun puhe-etäisyydellä olitte, niin otittehan kuvia sekä veneen idn poliisia varten?
"Jos moottoriveneestä voi täydessä vauhdissa ampua joutsenia ja muita vesilintuja"
Joutsen on täysin rauhoitettu, moottorilla ajettaessa ase täytyy olla suojuksessa, eli rikosilmoituksen perusteet täyttyvät.
Ja silloin kirjautuu poliisin järjestelmään ja voi kysäistä vastuulliselta miten on edennyt.
Tilanne oli sellainen, että olin koirani, toisen VaPePalaisen sekä meripelastusseuran jäsenten kanssa liikkeellä, eli tuo "metsästäminen" ei mitenkään liittynyt siihen, miksi itse olin paikalla. Poliisi tuli vasta sen jälkeen, kun olin keikan kesken soittanut, että täällä tapahtuu tällaista. Poliisit juttelivat hetken kolleegan kanssa, saivat tältä kuvat, ja meripelastusseura teki asiasta rikosilmoituksen.Moonshiner kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 2:23 pmMuuten, teittekö rikosilmoitusta asiasta? Siis tämä:manearia kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 1:13 pmKyllä otimme siinä vaiheessa, kun lähtivät menemään. En tiedä, kiinnostuiko poliisi olleenkaan kun samanlaiset sankarit olivat vauhdissa taas viikko myöhemmin.Moonshiner kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 1:03 pm Kun puhe-etäisyydellä olitte, niin otittehan kuvia sekä veneen idn poliisia varten?
"Jos moottoriveneestä voi täydessä vauhdissa ampua joutsenia ja muita vesilintuja"
Joutsen on täysin rauhoitettu, moottorilla ajettaessa ase täytyy olla suojuksessa, eli rikosilmoituksen perusteet täyttyvät.
Ja silloin kirjautuu poliisin järjestelmään ja voi kysäistä vastuulliselta miten on edennyt.
- Ross Sullivan
- James Bond (David Niven)
Niin, se kannan vähentäminen on tietystikin pakko hoitaa silleensä, että vesijeteistä ammuskellaan ja jätetään raadot luontoon. Kyseinen alue ei ole mikään perähikiä, jossa kaikki turaanit ovat serkuksia keskenään, vaan alue on sellaista, että siellä on muitakin ihmisiää kuin roskaväkeä (lapsiakin).McPanty kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 10:14 am Jos hyljekanta kasvaa liian suureksi, häviävät kalat Helsingin edustalta.
Tokihan tämä ei piipertäjiä haittaa koska kalaa saa kalatiskiltä(jos joku raakalainen sellaista kuolleen eläimen lihaa muka haluaa syödä) ja hylkeet ovat ihanan pörröisiä.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
Jotain peukunkäyttäjiä, ei voi normaali ihminen toimia näin. Nimet ja naamat on kohta kaikkien tiedossa, ei mene kauaa.
Yksi turakainen agendoineen keksii jonkun stoorin kivääri selässä jetillä ajelijoista yhden kuutin raadon perusteella, niin kas sehän muuttuukin faktaksi...
Vittu oikeasti.
Vittu oikeasti.
Tuota minäkin epäilen. H.gin edusta ei ole mikään erämaa missä voi tehdä tämmöistä ilman että siihen oikeasti puututaan.Marsumi kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 7:41 pm Yksi turakainen agendoineen keksii jonkun stoorin kivääri selässä jetillä ajelijoista yhden kuutin raadon perusteella, niin kas sehän muuttuukin faktaksi...![]()
Vittu oikeasti.
Mitä tarkoitat "huonohkolla osumalla"? Onko se joku hyväksyttävä selitys eläimen kuolemalle?Moonshiner kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 8:28 pmSaattaa olla huonohko osuma ja hylje noussut pois vedestä kalliolle kuolemaan kun hengittäminen onnistu vedessä.Wow! kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 8:07 pm No kuitenkin laillista, kuten tuossa Ilta-Sanomien artikkelissa sanotaan.
Metsästyskausi menossa.
Siinä suhteessa ihmeellistä, ettei noita yritetä hyödyntää millään tavalla (tai edes kerätä pois)
No saavatpahan korpit ja lokit syömistä.
Muuten asian mielekkyydestä voi olla montaa mieltä
Merikotkat, lokit ja muut käyttävät hyväkseen.
Tutkijalla sitten on agenda, ollut jo aikaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
-
Moonshiner
- Sofia Karppi
Selitys? Liikutko luonnossa? Oletko koskaan nähnyt susien tappotannerta, kun raatelevat hirven kuoliaaksi? Sen kymmeniä neliömetrejä lumi tallottuna ja roiskuneesta verestä punaisena. Hyväksyttävämpi selitys?Bird kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 2:29 amMitä tarkoitat "huonohkolla osumalla"? Onko se joku hyväksyttävä selitys eläimen kuolemalle?Moonshiner kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 8:28 pmSaattaa olla huonohko osuma ja hylje noussut pois vedestä kalliolle kuolemaan kun hengittäminen onnistu vedessä.Wow! kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 8:07 pm No kuitenkin laillista, kuten tuossa Ilta-Sanomien artikkelissa sanotaan.
Metsästyskausi menossa.
Siinä suhteessa ihmeellistä, ettei noita yritetä hyödyntää millään tavalla (tai edes kerätä pois)
No saavatpahan korpit ja lokit syömistä.
Muuten asian mielekkyydestä voi olla montaa mieltä
Merikotkat, lokit ja muut käyttävät hyväkseen.
Tutkijalla sitten on agenda, ollut jo aikaa.
Monenlaista päävikaista maa päällänsä kantaa, ettei kyllä enää mikään jaksa yllättää, ei edes tämä.
-
Moonshiner
- Sofia Karppi
Vielä. Tutkija ei nähnyt tapahtumaa. Asenteellaan vaan alkoi agitoimaan vesiskootterimetsästäjien olleen asialla.
Tulipa muuten - kuin Askolla
- mieleen, että enemmän kuin todennäköisesti ko. kuutti osunut veneen potkuriin. Ehkä jopa sen tutkijan veneen ... 
Tulipa muuten - kuin Askolla