Moring puhuu niin ristiin kuulusteluissa, sekoittaa ja muuttelee sanomisiaan ja toisaalta muistaa joitain asioita epäilyttävän tarkasti, että jo kaikki se puoltaa syyllisyyttä. Kokonaisuuden ja rikoshistoriansa huomioiden ei oikein järkevää epäilyä jää näin maallikon silmin. Oikeusoppineilla on tietysti omat kriteerinsä.apässi kirjoitti: To Elo 13, 2026 6:23 am Veikkaan, että tapposyyte tulee kaatumaan. Mitä olen mediasta seurannut tuon oikeudenkäynnin etenemistä, niin kyllä poliisi taas möhlinyt: jopa ruumiskoiravideo oli kadonnut ja nyt selvisi, ettei löydetystä linkkuveitsessä/ terässä, ollutkaan välttämättä verta.
Ja jos ottaa huomioon poliisin nykytilan, en pitäisi Moringin heittoa lavastuksesrakaan mahdottomana (tarkoitan ruumiskoira- episodia).
Poliisi ja yleisö voi olla varmoja Moringin syyllisyydestä, mutta kun se pitäisi oikeusvaltiossa vielä todistaa. Minäkin olen lähes varma, että Moring on voinut tappaa useammankin naisen, mutta se ei riitä kenenkään tuomitsemiseen oikeudessa.
Ihmettelen kyllä, jos näillä näytöillä menee läpi. Toki hulljmpiakin syytteitä on mennyt, esim. Ylen: n "Todistaja" - podcast...Vahva suositus kuunnella, kertoo paljon oikeuslaitoksemme luotettavuudesta ja poliisin "rehellisyydestä".
Itsehän olin valmis uskomaan myös vaihtoehtoiseen teoriaan vaikka olin jo lukenut pitkästi aiheesta Minfosta ja kaikki mahdolliset lehtijutut aiheesta. Jopa vielä esitutkintapöytäkirjaa lukiessa Moringin alkukuulusteluissa pidin mahdollisena, että Arva olisi päättänyt huonokuntoisena ja pahoinpideltynä paeta ja olisi kuollut omia aikojaan metsään. Mutta kun lukee Moringin kuulemisia pidemmälle, tajuaa että äänessä on tekijä. Mies paljastaa itsensä.