Ja yks mitä ei ole enää näkyny, on sellainen riisisuklaa jota valmisti kai Chymos (vai kirjotetaanko se noin) Nämä mitä nyt normimarketeista saa, ei ole yhtä hyviä kuin se oli
Tyhmiä kysymyksiä
Nuo IFA-pastillit on kyllä todella hyviä, kyllä niitä Cittareissa ainakin on myös myynnissä.. ainakin täällä Turun seudulla.Maybrick kirjoitti:Kissasalmiakki oli hieman kovia pieniä neliskanttisia pastilleja joissa oli kissanpää painettuna. Kirkkaanpunainen rasia jossa musta kissanpää. En muista yhtään valmistajaa, mutta kai sen saisi selville...
Olen löytänyt lapsille Roope-Ankan kolikoita viimeksi Halpa-Halleista. Niissä on myös norjalaisia hieman suolaisen salmiakkisia IFA-pastilleja, jotka ovat ehkä parhaita maailmassa.
Kissasalmiakkia valmisti aikoinaan Hellas/Leaf.
"Yöperho on koteloitunut"
Totta, se oli hyvää riisisuklaata. Alkujaan tosiaan Chymoksen nimen alla, mutta sittemmin Fazerin tekemänä. (Chymos fuusioitui Fazeriin, mutta tuote säilyi samana).Iitu kirjoitti: Ja yks mitä ei ole enää näkyny, on sellainen riisisuklaa jota valmisti kai Chymos (vai kirjotetaanko se noin) Nämä mitä nyt normimarketeista saa, ei ole yhtä hyviä kuin se oli
Fazer lopetti kuitenkin jostain kumman syystä sen riisisuklaan valmistuksen.
En osaa vastata toki kuin omalta kohdaltani.. Itse en ole makeisia syönyt tavallaan lainkaan noin 10vuoteen. Tosin tähän vaikuttanee se, että isoäitini, eli tuttavalisesti mammani, oli 'koko ikänsä' Hellaksella (myöhemmin Leaf) töissä. Ja sain karkkia liikaa lapsena. Tuli siis kiintiö täyteen aikoinaan.Maybrick kirjoitti: Luulenko vain, vai onko minfolaisissa tavallista enemmän herkkusuita? Tämä on siis se palstan "tyhmä kysymys".
Pakko kyllä mainita, että ei mun hampaat yhtään kärsineet
Siitä kun aina niin vouhotetaan.. toki hampaat piti pestä aamuin illoin.
Jatketaan samalla Maybrickin kyssärillä.. kun tää mun vastaus oli nyt vaan tälläinen välikommentti
Edit: Pakko mainita, että salmiakkia toki syön välillä.. mutta sehän ei olekaan makeinen vaan elintarvike
Herkkusuuksi en tunnustaudu, mutta salmiakkia alkoi tehdä mieli. Ihan kamalasti. Ja siitäpä syystä tyhmä kysymykseni onkin; miksi ihmeessä Salmiakkia on lähes mahdoton saada Suomen ulkopuolelta?
Pienenä suolana salmiakinpuutteenhaavoissani koen sen, ettei edes Eestistä löydy salmiakkia. Typerää.
Pienenä suolana salmiakinpuutteenhaavoissani koen sen, ettei edes Eestistä löydy salmiakkia. Typerää.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Tähän väliin kerron tarinan 1980-luvulta.
Kaverini oli vaihto-oppilaana Minnesotassa ja siellä perheessä 3 poikaa nuuskasi todella paljon.
Tuli sitten lumimyrsky tienoolle ja koulut olivat suljettuina, eikä kaverini perheen pihasta päässyt lumen takia lähtemään edes kauppaan nuuskaostoksille (tahi muillekaan).
Onneksi kaverillani oli suomalaisia Sisu pastilleja tallella repussaan. Niistä amerikantoivot saivat huuleensa ensiapua.
Kolme päivää Sisuja huulessa, hyvin kuulema toimi.
Kaverini oli vaihto-oppilaana Minnesotassa ja siellä perheessä 3 poikaa nuuskasi todella paljon.
Tuli sitten lumimyrsky tienoolle ja koulut olivat suljettuina, eikä kaverini perheen pihasta päässyt lumen takia lähtemään edes kauppaan nuuskaostoksille (tahi muillekaan).
Onneksi kaverillani oli suomalaisia Sisu pastilleja tallella repussaan. Niistä amerikantoivot saivat huuleensa ensiapua.
Kolme päivää Sisuja huulessa, hyvin kuulema toimi.
A man's got to do what a man's got to do.
Ainakin Kanadassa, Torontossa on sellainen Suomalaisten oma paikka missä on sauna, uima-altaat ja sieltä saa salmiakkia, ruisleipää jne. Oli ihana päästä sinne kun oli Torontossa käymässäBlues kirjoitti: Ja siitäpä syystä tyhmä kysymykseni onkin; miksi ihmeessä Salmiakkia on lähes mahdoton saada Suomen ulkopuolelta?
Nanika ga tooku matteiru to
Syytä en tiedä, mutta helpotus löytyy täältä.Blues kirjoitti:Herkkusuuksi en tunnustaudu, mutta salmiakkia alkoi tehdä mieli. Ihan kamalasti. Ja siitäpä syystä tyhmä kysymykseni onkin; miksi ihmeessä Salmiakkia on lähes mahdoton saada Suomen ulkopuolelta?
http://fi.wikipedia.org/wiki/KellopeliPaulaDrew kirjoitti:Mikä se nyt on nimeltään se soitin, jota soitetaan lyömällä metallilaattoja pampulakepillä? Perkele, argh!
No tuo.
Paskanen tukka