Miehensä sukupuolielimet liekittänyt syytettynä murhasta
6.1.2009 13:19
A A
AP
Aviomiehensä sukupuolielimet tuleen sytyttänyt australialaisnainen on syytettynä murhasta. 44-vuotias nainen uskoi, että hänen miehellään oli suhde toisen naisen kanssa.
Syyttäjän mukaan nainen tunnusti naapureilleen sytyttäneensä miehensä tuleen joulukuun alussa nähtyään hänen halaavan toista naista.
Naista syytettiin aluksi tuhopoltosta ja vaarantuottamuksesta, mutta syytteet kovenivat, kun hänen miehensä kuoli saamiinsa vammoihin viime viikolla.
Syyttäjä Lucy Boordin mukaan nainen kertoi naapureilleen olevansa "kateellinen vaimo", mutta ettei hän ollut tarkoittanut tappaa miestään kastellessaan miehen sukupuolielimet alkoholipitoisella liotusaineella ja sytyttäessään sen jälkeen miehen palamaan.
"Halusin vain polttaa hänen peniksensä, jotta se kuuluisi minulle eikä kenellekään muulle... En tarkoittanut, että tapahtuisi näin", nainen oli syyttäjän mukaan sanonut.
Sytyttyään palamaan mies hyppäsi sängystä ja kaatoi vahingossa viinapullon, jolloin tuli levisi ja aiheutti noin 520 000 euron vahingot heidän Adelaidessa sijaitsevassa asunnossaan.
Nainen on määrätty mielentilatutkimukseen ja hän palaa oikeuden kuultavaksi perjantaina. Murhan lisäksi häntä syytetään myös tuhopoltosta ja kolmesta vaarantuottamuksesta, koska pariskunnan kolme lasta olivat kotona onnettomuuden sattuessa.
(U) Munat tulessa Australiassa
(U) Munat tulessa Australiassa
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Mie ... 33?ref=rss
A man's got to do what a man's got to do.
-
Vieno neito
- Hetty Wainthropp
Samantapainen tapaus Suomessa
Suomessahan oli parisen vuotta sitten hieman tuota etäisesti muistuttava tapaus, jossa Katajanokalla hienostorouva poltti lääkärimiehensä hengiltä. Tarkoitus ei kuulemma ollut tappaa... Iltasanomissa oli tästä isompi juttu 25.1.2007 ja täällä on keskustelu aiheesta:
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t475918
Mahtaakohan nainen puolet tuomiosta istuttuaan päästä nauttimaan vielä leskeneläkkeestä, vaikka itse aiheuttikin leskeksi päätymisen?
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t475918
Mahtaakohan nainen puolet tuomiosta istuttuaan päästä nauttimaan vielä leskeneläkkeestä, vaikka itse aiheuttikin leskeksi päätymisen?
Eikös joku amerikkalainen rouva ollut leikkanut miehensä pippelin irti joskus vuonna 1994? Ja kirurgit onnistuivat ompelemaan miesparan pippelin takaisin paikalleen. Sukunimi taisi olla Bennett tai Bannat tai jotakin vastaavaa.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
John Wayne Bobbit?Mäsä-Masa kirjoitti:Eikös joku amerikkalainen rouva ollut leikkanut miehensä pippelin irti joskus vuonna 1994? Ja kirurgit onnistuivat ompelemaan miesparan pippelin takaisin paikalleen. Sukunimi taisi olla Bennett tai Bannat tai jotakin vastaavaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_and_Lorena_Bobbitt
Re: (U) Munat tulessa Australiassa

Rajini Narayan.
Nyt on ainakin otsikointi kohdallaan.
Rajini Narayan tuomittiin jossain vaiheessa miehensä Satishin murhasta, mutta se pudotettiin myöhemmin kuuden vuoden tuomioksi taposta ja lopulta hänet vapautettiin jo kolmen vuoden kuluttua.
Narayan oli kärsinyt koko heidän suhteensa ajan henkisestä ja fyysisestä väkivallasta, mutta hän jumaloi miestään. Kyse ei ollut niinkään rakkaudesta, vaan ihailusta.
"En väitä, että olisin tykännyt olla hakattavana, mutta sanoin itselleni, että minun täytyy olla parempi. Minun täytyy yrittää kovemmin". Narayan sanoi.
Narayan vertasi avioliittoaan hindujen uskonnolliseen tarinaan Lord Ramasta ja Sitasta. Tarinassa Sitan on kaapannut paholaiskuningas. Hänen vapautumisensa jälkeen Lord Rama luottaa hänen viattomuuteensa niin paljon, että hän antaa Sitan kävellä tulen läpi.
Mitätön tuomio johti siihen, että naisjärjestöt vetivät liput salkoon ja esiintyivät mediassa. Yhdessä australialaisessa uutisjutussa on haastateltu Coalition of Women's Domestic Violence Services of South Australian puheenjohtajaa.
"Tämä tuomio on positiivinen merkki naisille, joka osoittaa, että tuomioistuimet ovat selvästi ymmärtäneet, että kaltoinkohdellut naiset ovat myös uhreja".
"Toivottavasti naiset oppivat tästä tapauksesta, että on parempi lähteä väkivaltaisesta suhteesta".
Uutisjutun otsikointi oli vielä onnistuneempi.
Freeing husband killer Rajini Narayan was justified, say women's groups.
Niin no. Onko väkivaltaisen miehen tappaminen siis ihan okei?

Kämppä tulessa.