Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bird »

Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 3:36 pm
Bird kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 2:28 pm Ensin joku paketoi jo kauan kaikille näkyvillä olleita, jopa jo vanhoja, itsestäänselvyyksiä mahdollisimman dramaattisesti ja muita leimaten. Sitten paikalle rientää kuoro kehumaan, miten joku sanoi vihdoin ääneen muka jotain mullistavaa — ihan kuin olisi juuri keksitty pyörä. Vuonna 2026. :lol:

(Eikä tää liity clancyn ketjuun 8) )
Ghettokoulu-ketjuun ilmeisesti viittaat tässä...

Mä ainakin otan Sipin kirjoitukset pikemminkin sellaisina kolumneina joiden sanomaan voin yhtyä eli Sipi usein tiivistää ne tunnot joita suurin osa ihan tavallisista suomalaisista kokee tänä päivänä.

Entä jos tietyistä arjen ilmiöistä ei ole puolueettomia tutkimustuloksia koska tutkimuksilla tuppaa näissä asioissa olemaan politisoituneet motiivit, niin pitääkö ilmiöihin (negatiivisiin) silti vain yrittää suhtautua stoalaisella tyyneydellä ja odotella sitä puolueetonta tutkimustietoa, eikä antaa ollenkaan sijaa
tunteelle että jotain väärää tapahtuu ( väärällä tarkoitan omaa tunnetta siitä minkä koen oikeaksi ja vääräksi).🤓
Oikeastiko mielestäsi pitää suhtautua joko stoalaisesti ja odottaa puolueetonta tutkimustietoa tai antaa sijaa tunteelle ja omalle kokemukselle? Tais mennä olkiukkoiluksi? :D

Minä en nimittäin tietenkään tarkoita mitään tollaista, että pitäis odottaa jotain täydellistä, puolueetonta tutkimustietoa (sellaista ei ole) ja, ettei sitä ennen sais olla mielipiteitä tai että tunteet pitäis sulkea täysin pois. Jos sinä et muista tai tiedä, kun itse olen ilmaissut mielipiteitäni ja vaikka turhautumistani, se ei tarkoita etteikö niitä olisi olemassa.

Also, jos en ihan väärin muista, niin etkö juuri sinä joskus aiemmin minfossa kirjoittanut, että kannattais siirtyä minfonkin keskusteluissa sinne ratkaisumahdollisuuksien puolelle? Olin siitä ihan samaa mieltä.

Mietin myös ujutitko sä nyt tässä ihan tosissasi mukaan ajatusta, että tutkimukset näissä asioissa olis lähtökohtaisesti politisoituneita. (Se olis jo eri keskustelu, mutta kiinnostaisi kyllä.)

Mitä nyt sinun mainitsemaasi Sipiin tulee, niin itsehän oon hänen kanssaan monista asioista samaa mieltä ja hän on mielestäni hyvä kirjoittamaan. (Välillä Sipillä on myös hemmetin hauskoja heittoja.)

Kommenttini, mihin otit kantaa, on kuitenkin tätä yhtä ketjua ja kirjoittajaa laajempi ilmiö täällä minfossa. Siirrynkin siis yleiselle tasolle >

Yleensä ottaen nään, että kirjoitusten ja kirjoittajien uskottavuutta vähentää selvästi esim. toiseen ääripäähän meneminen, ylenmääräinen dramatisointi ja muiden leimaaminen. (Eikä tää ole mikään mun keksimä ilmiö.)

Tunteiden purku on joo tietenkin välillä ok, itsekin sitä teen. Kuitenkin siinä vaiheessa, kun kirjoitukset on lähinnä ennen kaikkea sitä ja siihen pohjautuvia samoja dramatisoituja ja leimaavia kannanottoja, niin kyllä itseäni ainakin mietityttää, että päästäänköhän aiheesta koskaan keskustelemaan neutraalilla järjen tasolla eri näkökulmista. Niitä mahdollisia ratkaisuja miettien.

Mietin, ketä tällainen tunteissa vellominen ja niiden purku , asioiden dramatisointi ja muiden leimaaminen samoista iänikuisista asioista esim. nyt vaikka täällä minfossa, lopulta hyödyttää? Entä miksi siitä ei päästä eteenpäin?

Jatkuva tunteissa vellominen ei ole kannattavaa, päinvastoin. Saati niiden perusteella tulkintojen tekeminen. Tunteiden jatkuva purkaminen, samojen asioiden dramatisointi ja ihmisten leimaaminen ei ole erityisen hedelmällinen tapa käydä keskustelua minfossakaan. Siihen löytyy nykyään aika monta muutakin alustaa. Päiväkirjakin on keksitty.

Edit. Lisäys: kyllä mua myös v**uttaa, kun mielestäni mielenkiintoiset aiheet, joita haluaisin lukea sekä osallistua keskusteluunkin, on täynnä lähinnä kaikenlaista asenteellista draamaa ja vastakkainasettelua. Niissä vaikuttaa monesti olevan tärkeää se, että onko nyt oikeisto (myös rasset) vai vassarit enemmän oikeassa tjsp. Ihan hlvetin puuduttavaa jauhantaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Mietintämyssyttelijä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mietintämyssyttelijä »

Jotenkin tuollaisen kuvan vaan saan usein suhtautumisestasi erinäisiin ilmiöihin. Yhtä kertaa pystyisin tarkastelemaan objektiivisesti, mutta usean kerran jälkeen alan miettimään toistuvaa kaavaa ja mitä sen takana on. Subjektiivisuutta tietyin ennakko-oletuksin kieltämättä.

Mutta hyvä kun voidaan näinkin rauhallisesti "debatoida".🙂
"Tilastojen mukaan joka viides ihminen on häiriintynyt. Jos ympärilläsi on neljä ihmistä, jotka vaikuttavat normaaleilta, se ei ole hyvä merkki.”
- Jean-Claude van Damme
Nile Jarvis

Viesti Kirjoittaja Nile Jarvis »

Perilla kirjoitti: Ma Elo 17, 2026 11:24 pm
Aktiivisin alueella:
Lautamiehet
(198 Viestiä / 21.57% viesteistä)
Aktiivisin viestiketjussa:
Multinikki putsari/DPOK/Paze/sianliha/pomppulinna
(69 Viestiä / 7.52% viesteistä)
:mrgreen:
Salmari
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Salmari »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
0_Screenshot_20260825-224146~2.jpg
0_Screenshot_20260825-224146~2.jpg (30.03 KiB) Katsottu 574 kertaa
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 1:52 pm Onneksi tästä ketjusta huomaa, ettei Suomessa ole rasismia.
Nile Jarvis

Viesti Kirjoittaja Nile Jarvis »

Matoakin typerämmälle hiivapersepaviaanilla meni tunteisiin. Hyvä, hyvä. Tästä minä pidän. :lol:
aivoriihi
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Bird kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 6:59 pm
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 3:36 pm
Bird kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 2:28 pm Ensin joku paketoi jo kauan kaikille näkyvillä olleita, jopa jo vanhoja, itsestäänselvyyksiä mahdollisimman dramaattisesti ja muita leimaten. Sitten paikalle rientää kuoro kehumaan, miten joku sanoi vihdoin ääneen muka jotain mullistavaa — ihan kuin olisi juuri keksitty pyörä. Vuonna 2026. :lol:

(Eikä tää liity clancyn ketjuun 8) )
Ghettokoulu-ketjuun ilmeisesti viittaat tässä...

Mä ainakin otan Sipin kirjoitukset pikemminkin sellaisina kolumneina joiden sanomaan voin yhtyä eli Sipi usein tiivistää ne tunnot joita suurin osa ihan tavallisista suomalaisista kokee tänä päivänä.

Entä jos tietyistä arjen ilmiöistä ei ole puolueettomia tutkimustuloksia koska tutkimuksilla tuppaa näissä asioissa olemaan politisoituneet motiivit, niin pitääkö ilmiöihin (negatiivisiin) silti vain yrittää suhtautua stoalaisella tyyneydellä ja odotella sitä puolueetonta tutkimustietoa, eikä antaa ollenkaan sijaa
tunteelle että jotain väärää tapahtuu ( väärällä tarkoitan omaa tunnetta siitä minkä koen oikeaksi ja vääräksi).🤓
Oikeastiko mielestäsi pitää suhtautua joko stoalaisesti ja odottaa puolueetonta tutkimustietoa tai antaa sijaa tunteelle ja omalle kokemukselle? Tais mennä olkiukkoiluksi? :D

Minä en nimittäin tietenkään tarkoita mitään tollaista, että pitäis odottaa jotain täydellistä, puolueetonta tutkimustietoa (sellaista ei ole) ja, ettei sitä ennen sais olla mielipiteitä tai että tunteet pitäis sulkea täysin pois. Jos sinä et muista tai tiedä, kun itse olen ilmaissut mielipiteitäni ja vaikka turhautumistani, se ei tarkoita etteikö niitä olisi olemassa.

Also, jos en ihan väärin muista, niin etkö juuri sinä joskus aiemmin minfossa kirjoittanut, että kannattais siirtyä minfonkin keskusteluissa sinne ratkaisumahdollisuuksien puolelle? Olin siitä ihan samaa mieltä.

Mietin myös ujutitko sä nyt tässä ihan tosissasi mukaan ajatusta, että tutkimukset näissä asioissa olis lähtökohtaisesti politisoituneita. (Se olis jo eri keskustelu, mutta kiinnostaisi kyllä.)

Mitä nyt sinun mainitsemaasi Sipiin tulee, niin itsehän oon hänen kanssaan monista asioista samaa mieltä ja hän on mielestäni hyvä kirjoittamaan. (Välillä Sipillä on myös hemmetin hauskoja heittoja.)

Kommenttini, mihin otit kantaa, on kuitenkin tätä yhtä ketjua ja kirjoittajaa laajempi ilmiö täällä minfossa. Siirrynkin siis yleiselle tasolle >

Yleensä ottaen nään, että kirjoitusten ja kirjoittajien uskottavuutta vähentää selvästi esim. toiseen ääripäähän meneminen, ylenmääräinen dramatisointi ja muiden leimaaminen. (Eikä tää ole mikään mun keksimä ilmiö.)

Tunteiden purku on joo tietenkin välillä ok, itsekin sitä teen. Kuitenkin siinä vaiheessa, kun kirjoitukset on lähinnä ennen kaikkea sitä ja siihen pohjautuvia samoja dramatisoituja ja leimaavia kannanottoja, niin kyllä itseäni ainakin mietityttää, että päästäänköhän aiheesta koskaan keskustelemaan neutraalilla järjen tasolla eri näkökulmista. Niitä mahdollisia ratkaisuja miettien.

Mietin, ketä tällainen tunteissa vellominen ja niiden purku , asioiden dramatisointi ja muiden leimaaminen samoista iänikuisista asioista esim. nyt vaikka täällä minfossa, lopulta hyödyttää? Entä miksi siitä ei päästä eteenpäin?

Jatkuva tunteissa vellominen ei ole kannattavaa, päinvastoin. Saati niiden perusteella tulkintojen tekeminen. Tunteiden jatkuva purkaminen, samojen asioiden dramatisointi ja ihmisten leimaaminen ei ole erityisen hedelmällinen tapa käydä keskustelua minfossakaan. Siihen löytyy nykyään aika monta muutakin alustaa. Päiväkirjakin on keksitty.

Edit. Lisäys: kyllä mua myös v**uttaa, kun mielestäni mielenkiintoiset aiheet, joita haluaisin lukea sekä osallistua keskusteluunkin, on täynnä lähinnä kaikenlaista asenteellista draamaa ja vastakkainasettelua. Niissä vaikuttaa monesti olevan tärkeää se, että onko nyt oikeisto (myös rasset) vai vassarit enemmän oikeassa tjsp. Ihan hlvetin puuduttavaa jauhantaa.
Olen lainaustornien intohimoinen vihaaja, mutta tässä tapauksessa oli pakko käyttää koko tornia.

Miksi sama sanoma pitää toistaa kerta toisensa jälkeen? Boldaukset omiani.

Aasinsilta tämän ketjun otsikkoon: naurattaa se, että kommentoin tähän debaattin. :lol:

Sipi on yksi niistä harvoista "tolkun ihmisistä" tällä forumilla, aina ilo lukea hänen kommenttejaan. Ihan aina ei olla kaikesta samaa mieltä, kuitenkin arvostan häntä ja antiaan tälle forumille. Kiitos Sipi!
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Ross Sullivan
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

^On Sipi tolkullisempi lainaustornimestariin verrattuna, joka myös aivohiirenä tunnetaan. Aivohiiren juttuja lukemalla saa kariestan ja häädön kaupungin vuokrahuoneistosta, vaikka asuisikin omistamassaan kiinteistössä; Sipi sen sijaan toteaa itsestäänselvyyksiä pitkään ja hartaasti, mikä on varma merkki älykkyysosamäärän jäämisestä välille 90-100.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.

- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

aivoriihi kirjoitti: To Elo 27, 2026 7:52 am ... vihaaja ...
(Lainausta lyhennetty ja boldaus omani. :D )

Kalahtiko kalikka? Odotinkin, että riennät kommentoimaan. :D

Etkös sinä vihaa intohimoisesti myös off topicia — paitsi silloin, kun itse suosikkeinesi syyllistyt siihen. Olisit nyt taas siitäkin mulle valittanut.

Naurattaa tosiaan, että kommentoit tähän:
jätit täysin vastaamatta itse argumenttiin, puutuit epäolennaiseen sekä tartuit sivujuoneen.
Eli tässäkään tapauksessa ei päästy varsinaiseen asiaan. :lol:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
aivoriihi
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

^
Naurattaa se, että vaivauduin kommentoimaan ketjuun. Ei tule tapahtumaan enää, vaikka vieläkin naurattaa! :lol: :lol: :lol:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

aivoriihi kirjoitti: To Elo 27, 2026 12:56 pm ^
Naurattaa se, että vaivauduin kommentoimaan ketjuun. Ei tule tapahtumaan enää, vaikka vieläkin naurattaa! :lol: :lol: :lol:
Mahtavaa, you go girl! :D ❤️
kerpeikkari
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kerpeikkari »

perusporilaine kirjoitti: Ma Touko 04, 2026 3:27 pm
McCall kirjoitti: Ma Touko 04, 2026 10:35 am Kiitos. Se eilinen ränttäys oli kyllä hienoa. Lopputuloksen tiesi kaikki. Nyt vaan uutta meikkiä silmäluomeen ja jollain toisella nimimerkillä paikalle.
Superia – syy: ltmtxtvp, porttikielto päättyy: 2026-05-10 19:33:36
Knobster – syy: ltmtxtvp, porttikielto päättyy: 2026-05-10 19:31:19
kerpeikkari – syy: ltmtxtvp, porttikielto päättyy: 2026-05-10 19:30:41
Juu, mutta tuo kolmas ei kuulu ko. meikkijengiin.
Shh, älä nyt sitä kaikille kerro!
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

support Lindsay Clancy.jpeg
support Lindsay Clancy.jpeg (51.92 KiB) Katsottu 285 kertaa
Marokon Kauhu kirjoitti: Ma Elo 24, 2026 9:08 pm
Olipa kerran Lindsay Clancy, joka päätti kuristaa lapsensa.
Eipä tuossa nyt mitään ihmeellistä, monet valkoiset liberaaliakat tappavat lapsensa jo ennen niiden syntymää.

Ainut mikä tässä on ihmeellistä, on se kansanliike missä sekopäiset muut suvakkoakat puolustaa tätä.
‘Justice for Lindsay Clancy’: Why Women Are Rushing to Her Defense
https://www.newsweek.com/justice-for-li ... e-12352266

Varoitus, linkin takana on sitä "usual suspects" länsimaista femakkoa videolla :mrgreen:

Luminol kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 8:48 pm Piti oikein tämän takia kirjautua sisään, kun otti niin päähän tuo aloitus. Miksi tehdä tällaisesta vakavasta aiheesta poliittinen läppä?

*Poistyettu pohdintaa toisesta kirjoittajasta. Sellaisen pohdinnan paikka on Lautamiehet.*tm
USA:ssa tapahtuu henkirikos, ja keissi on jostain syystä politisoitunut siellä vahvasti.
Tuon tämän esiin palstalla, poliittinen läppä onkin minun?

Vittu että on tyhmää sakkia :mrgreen:
Jos joku kirjoittaja tuo esille asian A, se ei välttämättä tarkoita sitä että on samaa mieltä asian A kanssa tai kokee sen kannatettavana.
Tätä nettkikeskusteluharhaa näkee erityisesti vähänkin politisoituneemmissa aiheissa; kuten matuinvaasio, Covid, ryssälä jne.
Myös toki kaikki naisia koskeva keskustelu.

P.S. Ehkä olisi sopinut paremmin ketjuun "ärsyttää murhainfossa", mutta toisaalta en jaksa ärsyyntyä tollojen kirjoituksista.
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Puheenjohtaja »

Marokon Kauhu kirjoitti: To Elo 27, 2026 11:12 pm
Vittu että on tyhmää sakkia :mrgreen:
Jos joku kirjoittaja tuo esille asian A, se ei välttämättä tarkoita sitä että on samaa mieltä asian A kanssa tai kokee sen kannatettavana.
Tätä nettkikeskusteluharhaa näkee erityisesti vähänkin politisoituneemmissa aiheissa; kuten matuinvaasio, Covid, ryssälä jne.
Myös toki kaikki naisia koskeva keskustelu.

P.S. Ehkä olisi sopinut paremmin ketjuun "ärsyttää murhainfossa", mutta toisaalta en jaksa ärsyyntyä tollojen kirjoituksista.
Uli uli huuda Raili Melartinia apuun. Palstan erityisuojeltu aikuisvauva.
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

RL11/6 kirjoitti: To Elo 27, 2026 5:06 pm Kunnia kenraali Ratko Mladićille ja hyvää taivasmatkaa Komentaja!
RL11/6 on vapautettu lieastaan ja valtakunnassa taas kaikki hyvin. ❤️
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Puheenjohtaja kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 12:27 am Uli uli huuda Raili Melartinia apuun. Palstan erityisuojeltu aikuisvauva.
Puheenjohtaja kirjoitti: To Elo 27, 2026 10:31 pm *Poistettu pohdintaa toisesta palstalle kirjoittavasta nimimerkistä. Sellainen pohdinta kuuluu Lautamiehiin*tm
Hajoa vammainen suvakki elämääsi.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opettelisit palstan säännöt edes alkeellisesti.
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Vastaa Viestiin