Tuula Lukkarisen murha vuonna -91 Järvenpää/Hausjärvi

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
jupina
Armas Tammelin

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91 Järvenpää/Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja jupina »

jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 3:53 pm
Touhupuntti kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 2:58 pm
jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 10:02 am kun poliisi jututti minua joskus 1995 ei ollut mitään puhetta rahasta
Muistatko mitä poliisit sulta kysyi? Kysyivätkö jostain tietystä henkilöstä lisätietoja tms?
En tiedä saako niistä kertoa :?:
Mutta tuskin mitää semmoista mitä poliisi ei jo tiedä
Ulrica
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Onko kenelläkään tietoa kuka antoi tämän laukun Tuulalle omaksi/käyttöön ?Se on aivan uusi. Tuulan kotona vieraillut "viimeisin" miespuolinen ystävä, joka oli podissa, auttoi myös Tuulaa taloudellisesti. Tiedätkö sinä?
Screenshot_2026-08-28-15-57-26-96_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.jpg
Screenshot_2026-08-28-15-57-26-96_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.jpg (289.31 KiB) Katsottu 198 kertaa
Ulrica
Harjunpää

jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 3:58 pm
Touhupuntti kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 2:58 pm
Muistatko mitä poliisit sulta kysyi? Kysyivätkö jostain tietystä henkilöstä lisätietoja tms?
Olisiko sun mielestä aiheellista avata Tuula1 murhatutkinta?

Ymmärrän kirjoituksistasi, että hän olisi sarjasyyllinen sekä Tuula1 ja Tuula2 surmatöihin.

Mikä mielestäsi herättäisi epäillyn myös kolmeen muuhun jsm:n kytkettyyn tapaukseen?

Kuten EIT:n huoltajuuskäsittelystä käy ilmi, hänellä on ollut valtaa päätöksentekijöihin ja totuutta on kaunisteltu. Hän on saanut täysin perustellun näkemyksen mukaan valheellisesti korvauksia, kun ei "päässyt osallistumaan perhe-elämään". Päätöksen rehellisen kuvan antaneet asiakirjat pimitettiin EITn ratkaisusta. Näin ollen se on väärin, valheellisin perustein tehty päätös.

Ajan kuluminen ja vuosikymmenten kuluminen on tämän miehen tutkinnassa etu. Viranomaisprosesseissa eivät ole vallassa enää samat tahot. Tämä sankari on saanut puuhastelua vapaasti vuosikymmenet.

THn elämässä huoltajuusasia on ollut kiihkeimillään Tuulan2 asuessa poikansa kanssa hänen luona, sekä Tuula2 surman aikaan. Ehkä toi Tuula1n surma/itsemurha oli tutkinnassa myös. Olisiko voinut olla Tuulan2 asema TH tähtitodistajana, mutta ymmärsi tilanteen saatuaan fyysistä etäisyyttä TH:een. Tällöin Tuula2 voisi olla kriittinen todistaja TH:n asioissa ja siitä syntyä surmamotiivi. THn kaltainen henkilö voisi pyrkiä saamaan uhkailulla ja pelottelulla henkilöitä tukemaan itseään. Jsm-uhreja on voinut syntyä pelkällä pelottelutarkoituksella enemmän näistä syistä. Ehkä ei kuitenkaan. Mutta jännä aikajana huoltajuuskiistan aikajanaan. Ja sitten loppui tummien kaunotarten riivaaminen, kun sai korvaukset. Eräänlaista asian ja ratkaisun käsittelyä ja vaikuttamispyrkimystä asian lopputulokseen isovanhempien suuntaan?

On heillä kyllä ollut kamalat tilanteet ton äijän kanssa.
Viimeksi muokannut Ulrica, Pe Elo 28, 2026 4:53 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jupina
Armas Tammelin

Ulrica kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 4:04 pm

Ymmärrän kirjoituksistasi, että hän olisi sarjasyyllinen sekä Tuula1 ja Tuula2 surmatöihin.

Mikä mielestäsi herättäisi epäillyn myös kolmeen muuhun jsm:n kytkettyyn tapaukseen?

Kuten EIT:n huoltajuuskäsittelystä käy ilmi, hänellä on ollut valtaa päätöksentekijöihin ja totuutta on kaunisteltu. Hän on saanut täysin perustellun näkemyksen mukaan valheellisesti korvauksia, kun ei "päässyt osallistumaan perhe-elämään". Päätöksen rehellisen kuvan antaneet asiakirjat pimitettiin EITn ratkaisusta. Näin ollen se on väärin, valheellisin perustein tehty päätös.

Ajan kuluminen ja vuosikymmenten kuluminen on tämän miehen tutkinnassa etu. Viranomaisprosesseissa eivät ole vallassa enää samat tahot. Tämä sankari on saanut puuhastelua vapaasti vuosikymmenet.
Kyllä tuula 1 kuolema pitäisi tutkia olen itse käynyt tuula1 kuolin paikalla jotain outoa siinä oli kyllä minulla on teoria mutta se on vaan minun mutta jos tuula1 kuolema ei olisi itsemurha niin olisiko meillä lisää tummahiuksinen uhri
jupina
Armas Tammelin

jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 4:40 pm
Ulrica kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 4:04 pm

Kyllä tuula 1 kuolema pitäisi tutkia olen itse käynyt tuula1 kuolin paikalla jotain outoa siinä oli kyllä minulla on teoria mutta se on vaan minun mutta jos tuula1 kuolema ei olisi itsemurha niin olisiko meillä lisää tummahiuksinen uhri
On jäänyt semmonen tunne että poliisi tietää mutta kun ei pysty tekee mitää ei näyttöriitä
Ulrica
Harjunpää

Tuula2 surmapaikalta ilmeisesti löytyi samantapaista köydenpätkää kuin Tuula1 tilanteessa. Dejavu-näytös Tuula1 vanhemmille, joiden kanssa huoltajuuskiista oli?
jupina
Armas Tammelin

Ulrica kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 4:51 pm Tuula2 surmapaikalta ilmeisesti löytyi samantapaista köydenpätkää kuin Tuula1 tilanteessa. Dejavu-näytös Tuula1 vanhemmille, joiden kanssa huoltajuuskiista oli?
Joo tiedän köyden sitä kutsutaan paalinaruksi sillä käytettiin heinäpaalien sitomiseen
Ulrica
Harjunpää

jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 4:40 pm
Oliko tytär 30.4.1985 paikalla äidin kuollessa?

Jos näin, hänen muistikuvillaan voi olla painoarvoa. Hän on ollut sen jälkeisen elämänsä täysin poissa THn manipuloinnilta, jolloin muistoilla on todennäköisyys olla aitoja. Täysikäisenä on taltioitu kommentti, jossa hän pelkää isäänsä.

Osaatko arvioida, onko äidin kuolinpaikka ollut sellainen kiinteistössä, jonne voinut olla myös lapsisilminnäkijän mahdollisuus tehdä havaintoja kuolemaa edeltävältä ja jälkeiseltä ajalta?
______
Lainaus, josta käy ilmi ikä.
"8.9.1983 Pikku-Leena syntyi.

30.4.1985 Pikku-Leenan äiti kuoli. Tyttö muutti isovanhempiensa luokse."
Ulrica
Harjunpää

jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:02 pm
Ulrica kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 4:51 pm Tuula2 surmapaikalta ilmeisesti löytyi samantapaista köydenpätkää kuin Tuula1 tilanteessa. Dejavu-näytös Tuula1 vanhemmille, joiden kanssa huoltajuuskiista oli?
Joo tiedän köyden sitä kutsutaan paalinaruksi sillä käytettiin heinäpaalien sitomiseen
Ja olet nähnyt narua THn kotona?
isebel
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja isebel »

Tästä huoltajuuskiistasta tosiaan kirjoitettiin paljon, varsinkin iltapäivälehdissä. Jotenkin muistaisin että TH kertoi haastatteluissa että kotona on kaikki nyt mallillaan ja hänellä uusi suhde, siis TL. Tämä Lounasbaarin Suolaaja podcastissa taisi mainita jotain laastarisuhteista. Ehkä TH on tarvinnut jotain kulisseja.

Kerroin joskus vuosia sitten eräässä viestissä että vähän Tuulan kuoleman jälkeen hänen isänsä autoa oli käyty yöllä rusikoimassa. Tämän tiedon kertoi minulle Tuulan edesmennyt äiti, joten tieto on varma. Voisihan se auton hajottaminen olla täysin sattumakin. Voisi myös viitata siihen että Tuula tunsi surmaajan ja surmaaja hänen vanhempansa.
Ulrica
Harjunpää

isebel kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:15 pm Tästä huoltajuuskiistasta tosiaan kirjoitettiin paljon, varsinkin iltapäivälehdissä. Jotenkin muistaisin että TH kertoi haastatteluissa että kotona on kaikki nyt mallillaan ja hänellä uusi suhde, siis TL. Tämä Lounasbaarin Suolaaja podcastissa taisi mainita jotain laastarisuhteista. Ehkä TH on tarvinnut jotain kulisseja.

Kerroin joskus vuosia sitten eräässä viestissä että vähän Tuulan kuoleman jälkeen hänen isänsä autoa oli käyty yöllä rusikoimassa. Tämän tiedon kertoi minulle Tuulan edesmennyt äiti, joten tieto on varma. Voisihan se auton hajottaminen olla täysin sattumakin. Voisi myös viitata siihen että Tuula tunsi surmaajan ja surmaaja hänen vanhempansa.
Muistan kirjoituksesi hyvin, enkä pidä kirjoitustasi epäaitona.

Pakottavaa kontrolliin pyrkivä pyrkii hallitsemaan henkilöitä välillisesti. Jättämällä epäsuoria vihjeitä, jotka uhrit tunnistavat itselleen tarkoitetuiksi omaan henkeen ja terveyteen liittyväksi uhkailuksi. Tälläinen henkilö pyrkii myös tällä toiminnallaan siihen, että uhrit näyttävät hulluilta ja vainoharhaisilta. Mutta pidemmässä tarkastelussa pienet tiettyyn aikajanaan osuvat "anonyymit teot" muodostavat selkeän jatkumon.

Onko Tuula1 vanhemmilla jokin vain heidän ymmärtävä merkitys Hausjärven hiekkakuopilla, jonne tekijä halusi jättää Tuulan2 esille, samantyyppisen hirttonarun kanssa, kuin Tuula1. Esim 1918 maahaudan uhreihin liittyvä sukuyhteys, maanomistus tmv. Ulkopuoliset eivät välttämättä tiedä tätä, vain sisäpiiri ja TH.
jupina
Armas Tammelin

Ulrica kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:14 pm
Olen nähnyt jopa käsitellyt sitä narua
Ulrica
Harjunpää

jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:38 pm

Ja samassa narussa roikkui Tuula1 kuolleena?
jupina
Armas Tammelin

Ulrica kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:39 pm

Ei nyt sentään olen ollut siellä sanotaan talkoissa
jupina
Armas Tammelin

jupina kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:41 pm
Ulrica kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:39 pm

Ei nyt sentään olen ollut siellä sanotaan talkoissa
Kävin siellä päivää ennen tuulan kuolemaa nostelin paaleja ja puhaltelin ilmapalloja :cry:
Vastaa Viestiin