Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
kerpeikkari
Martin Riggs

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja kerpeikkari »

Kiimainen setämies
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kiimainen setämies »

Kalle-Ville kirjoitti: To Elo 27, 2026 9:20 pm
Bird kirjoitti: To Elo 20, 2026 7:03 pm
Eli alkaessani itse osallistua tähän ketjuun sain ensinnäkin pyydettyäni neuvon, että mikäli haluaa saada linkkaamiensa videoiden youtuben kuvan kommenttikenttäänsä, pitää käyttää tuota viestikentän ylläolevaa tietokoneen näyttöä esittävää painiketta ja laittaa sen sisään se yt-linkki. Kaikille tää ei tietenkään oo niin tärkeää.

Toki voin myös näin laittaa, ehkä se on jopa parempi näin. Kiitos, kun mainitsit tästä minulle.
Itselläni ei puhelimella tuo youtuben videon kuvan laitto onnistu. Syystä tai toisesta 🙄
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Bird »

Wow! kirjoitti: To Elo 27, 2026 8:24 pm Lautamiesosion kissatappelun kunniaksi:

Voi ei 😂 kiitti nauruista.

Jatkanpa tästä sitten vanhanaikaisella kissateemalla itsekin:

Varoituksen sana, että tääkin jää helposti soimaan päähän. Ajan kuluessa alkaa herättää toiveita lähinnä köyden jatkoksi pääsemisestä.

Ps. Sulla oli näemmä ... kröhöm, mielenkiintoinen argumentti clancy-ketjussa. :D

Ei meihin naisiin voi kerta kaikkiaan luottaa. Kiimainen setämieskin sanoi jo, että ollaan synnynnäisesti epävakaita vai miten se menikään. :lol:
Viimeksi muokannut Bird, Pe Elo 28, 2026 2:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Kalle-Ville kirjoitti: To Elo 27, 2026 9:20 pm
Bird kirjoitti: To Elo 20, 2026 7:03 pm
Eli alkaessani itse osallistua tähän ketjuun sain ensinnäkin pyydettyäni neuvon, että mikäli haluaa saada linkkaamiensa videoiden youtuben kuvan kommenttikenttäänsä, pitää käyttää tuota viestikentän ylläolevaa tietokoneen näyttöä esittävää painiketta ja laittaa sen sisään se yt-linkki. Kaikille tää ei tietenkään oo niin tärkeää.

Toki voin myös näin laittaa, ehkä se on jopa parempi näin. Kiitos, kun mainitsit tästä minulle.
Eipä kestä, kiva laittaa hyvä kiertämään. :)

Eka biisi, minkä itse aikoinaan kuulin Clarksonilta ja tykkäsin (tosin en kyllä muita juuri tiedäkään):

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Elo 20, 2026 11:16 pm *
Hitto... löit mut katuun.!! Mä oon yks niistä, jotka EI tiedä /oo tiennyt tästä, ainakaan muistaakseni. Oon siti sen ikäinen baboon, että pitäis kai kyllä tietää. 8)

Kuittaan siltikin tuoreemmilla jannuilla, jotka ei sit kuitenkaan pysyneet kimpassa. Hajos 2017. Joku ei ehkä dikannut Red Bull'ia. :o
Niillä oli joku iso soppari sen kanssa. Jotenkin mä rinnastan tollaset R.B.-sopimukset vähän Disney-diileihin, mut anyways, ei ihan shaisse banda. :D
*
Oho, tää kommentti oli mennyt vahingossa ohi.

Mutta joo, ei tosiaan moni Frank Blackia tiedä. Iästä riippumatta. Pidän tosi paljon myös Pixiesistä, missä vaikutti samainen Black Francis. Niiltä tunnetuin monissa leffoissakin (esim. Fight Club) soitettu biisi on tämä:

(Sori ketjulaisille uusintalinkkauksesta..)

Mulle taas tää sun linkkaama on uusi tuttavuus, kuulostaa hyvältä. Tulee hämärästi joku bändi mieleen, hmm.
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Vaihteeksi vähän erilaista soundia kaiken muun tarjonnan sekaan. Kyseessä on Berliinin filharmonikoiden esittämänä John Cagen eeppinen musiikillinen spektaakkeli, jossa jokainen yksityiskohta on hiottu täysin virheettömäksi. Tällaiselle teokselle on mielestäni ollut täällä suorastaan huutava tarve, ja tämä esitys pukee tämän ketjun nykyistä ilmapiiriä ja tiettyjen postaajien intensiivistä osallistumista aivan täydellisesti. Kannattaa ottaa hetki aikaa ja kuunnella tämä suurella volyymilla ja ajatuksella alusta loppuun:

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

LexVeritas kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 4:07 pm Vaihteeksi vähän erilaista soundia kaiken muun tarjonnan sekaan. Kyseessä on Berliinin filharmonikoiden esittämänä John Cagen eeppinen musiikillinen spektaakkeli, jossa jokainen yksityiskohta on hiottu täysin virheettömäksi. Tällaiselle teokselle on mielestäni ollut täällä suorastaan huutava tarve, ja tämä esitys pukee tämän ketjun nykyistä ilmapiiriä ja tiettyjen postaajien intensiivistä osallistumista aivan täydellisesti. Kannattaa ottaa hetki aikaa ja kuunnella tämä suurella volyymilla ja ajatuksella alusta loppuun:

😂 olipas nokkelan hauska juttu, kiitos analyysistä!

Mutta korjataanpa se:

LexVeritas
Frank Columbo

Kontekstissa muistuvat mieleen raisiolaismuusikon säkeet:

----
Eikä kukaan ole kuullut rockenrollista
eikä Ulrike Meinhofin kuolemasta

Ja minä vain nukun ja nukun
Minä vain nukun

Beethoven oli varmaan Inkisenkin mielestä loistava, mutta Cagen mestariteoksessa minuun tekee suurimman vaikutuksen juuri se, miten dynaamisesti ja puhtaasti orkesteri pystyy toteuttamaan teoksen ydinsanoman alusta loppuun saakka. Siinä on sellaista syvää minimalismin rauhaa ja taitoa pidättäytyä ylimääräisestä itseilmaisusta, mistä ehkä eräiden olisi syytä ottaa oppia.
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

LexVeritas
Frank Columbo

tulee mieleeni eräs laulu
hän oli mies, joka tapasi Ringon

Tulee mieleeni eräs toinenkin laulu:

Hän on Mies joka tapasi Dingon
luona bensiinimittarin
pojat moikkasi häntä
nyt mies vähäläntä on jo legenda itsekin

Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

LexVeritas kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 5:32 pm Kontekstissa muistuvat mieleen raisiolaismuusikon säkeet:

----
Eikä kukaan ole kuullut rockenrollista
eikä Ulrike Meinhofin kuolemasta

Ja minä vain nukun ja nukun
Minä vain nukun

Beethoven oli varmaan Inkisenkin mielestä loistava, mutta Cagen mestariteoksessa minuun tekee suurimman vaikutuksen juuri se, miten dynaamisesti ja puhtaasti orkesteri pystyy toteuttamaan teoksen ydinsanoman alusta loppuun saakka. Siinä on sellaista syvää minimalismin rauhaa ja taitoa pidättäytyä ylimääräisestä itseilmaisusta, mistä ehkä eräiden olisi syytä ottaa oppia.
Nauroin. Kieltämättä harvoin näkee noin tinkimätöntä tulkintaa. Erityisesti toi taito pidättäytyä ylimääräisestä itseilmaisusta on vaikuttava. Ja jokainen taukokin tuntuu pitkään harkitulta. Tästä on vaikea enää pistää paremmaksi. Tai no, vaikeampi ainakin tehdä vähemmän.

Mutta mitä tohon pidättäytymiseen tulee...

Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Wow!
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Wow! »

Bird kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 2:28 pm

Ps. Sulla oli näemmä ... kröhöm, mielenkiintoinen argumentti clancy-ketjussa. :D

Ei meihin naisiin voi kerta kaikkiaan luottaa. Kiimainen setämieskin sanoi jo, että ollaan synnynnäisesti epävakaita vai miten se menikään. :lol:
EI kaikkea tarvitse ottaa vakavasti.
Ei sanojen takana mitään suuria merkityksiä ole. Toisessa järjestyksessä samat kirjaimet voisivat muodostaa rakkausrunon tai TV:n käyttöohjeen. Joskus vaan on kiva kolistella lautaseinää, kun tietää että seinän takana on ampiaispesä tai talvisessa metsässä potkia puunrunkoja ja saada lumet niskaansa.

Kunhan leikittelin ajatuksella, että millaista olisi saada täyskeno hormoonibingossa.

(Ei ole kokemusta. Ex ei ollut PMS-, eikä babyblue-ihmisiä. Raskausvinkeetkin suhteellisen maltillisia. Babybluekin esiintyi lähinnä lasten ensimmäisen koulupäivän, päättäjäispäivän ja täysi-ikäiseksi tulemisen aikoihin)

Sitten: Maestro music, cha cha cha!

Lisättäköön tuosta edellisestä videosta: Bruno Laakko oli amerikansuomalainen, ilmeisen lahjakas pelimanni, joka vieraili Suomessa aikoinaan. Lähtökohdistaan aiheutuen tuo suomenkielen taito ei ollut ihan just. Lepakot taas oli, mikäpä muu kuin, Dallapé, joka joutui käyttämään salanimeä sopimusteknisistä syistä johtuen. Sisäänkuuluttaja Olavi V.
6EQUJ5 / 15.8.1977

“If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library.”
― Frank Zappa
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Mitähän tähän nyt sanois: sitä saa, mitä tilaa?

Ye on onnistunut ajautumaan tilanteeseen, jossa keikat on vaarassa peruuntua jo myös Venäjällä – jopa sen jälkeen kun venäläinen suurtapahtumapaikka ensin itse mainosti hänen esiintymistään.

Lähteet: The Guardian, Novaya Gazeta Europe, The Moscow Times.

(Mä kysyin, tekoäly kertoi.)
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Wow! kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 11:02 pm EI kaikkea tarvitse ottaa vakavasti.
Ei sanojen takana mitään suuria merkityksiä ole. Toisessa järjestyksessä samat kirjaimet voisivat muodostaa rakkausrunon tai TV:n käyttöohjeen. Joskus vaan on kiva kolistella lautaseinää, kun tietää että seinän takana on ampiaispesä tai talvisessa metsässä potkia puunrunkoja ja saada lumet niskaansa.

Kunhan leikittelin ajatuksella, että millaista olisi saada täyskeno hormoonibingossa.

(Ei ole kokemusta. Ex ei ollut PMS-, eikä babyblue-ihmisiä. Raskausvinkeetkin suhteellisen maltillisia. Babybluekin esiintyi lähinnä lasten ensimmäisen koulupäivän, päättäjäispäivän ja täysi-ikäiseksi tulemisen aikoihin)

Sitten: Maestro music, cha cha cha!

Lisättäköön tuosta edellisestä videosta: Bruno Laakko oli amerikansuomalainen, ilmeisen lahjakas pelimanni, joka vieraili Suomessa aikoinaan. Lähtökohdistaan aiheutuen tuo suomenkielen taito ei ollut ihan just. Lepakot taas oli, mikäpä muu kuin, Dallapé, joka joutui käyttämään salanimeä sopimusteknisistä syistä johtuen. Sisäänkuuluttaja Olavi V.
Osaat kyllä tosi hyvin kuvata asioita. :D
Tosin toi täyskeno hormoonibingossa kuulostaa ehkä jo siltä, että sen toivominen on silkkaa itsetuhoisuutta. :lol: eikä palkintona enää oo rahaa vaan kokonaan uus persoonallisuus. :lol:

Ja totta, siis ei todellakaan pidä ottaa vakavasti. Mä en nimenomaan ottanut vakavasti. :D Sulla oli muutakin kiinnostavaa tossa kommentissasi. Ehkä palaan vielä niihin.
Vastaa Viestiin