Joku tilasi Lauramaijalle hautakiven ja hautakukat, vaikka hän elää, 8/26

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

Re: Joku tilasi Lauramaijalle hautakiven ja hautakukat, vaikka hän elää, 8/26

Viesti Kirjoittaja Lauramaija »

-Martta- kirjoitti: Ke Elo 26, 2026 6:25 pm Jos noin alatyylisesti nimittelee vastapuolta, niin ei tertte ihmetellä jonkun jossain kohtaa sortuvan ylilyöntiin tekosillaan.
Joltain pehmolelun kuvan takaa naisille vittuilevalta jätkältä pitäisi vaan ottaa kaikki vastaan, tai muuten ansaitsee tappouhkauksia? Ok.
Joo, mä kyllä ärähdin kyseiselle tyypille, mutta hänen käytöksensä oli jo pitkään ollut sellaista, että ei pitäisi yllättyä, kun joltakulta palaa hihat.
m1ckey
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja m1ckey »

Kuva
Calabash
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Kiusaaja ei välttämättä ole ensimmäisenä mieleen tuleva. Kiusaajan kanssa ei tarvitse olla mitään selkkausta.

Yksi Suomen tunnetuimpia tapauksia on kuvattu Joensuun romaanissa Harjunpää ja kiusantekijät. Romaani on romaani, mutta sen taustalla on tositapaus. Motiivi oli kateus eikä uhri tuntenut tekijää ollenkaan. Uhrilla sattui olemaan liian hieno talo ja elämä paremmin.

Romaaniin se on muutettu siten, että luuserit tilaavat kiusattavan kotiin parkettiasennuksia ja multakuormia ja milloin mitäkin. Siihen aikaan luottamusyhteiskunnassa tavaraa sai, kun puhelimella soitti.
Tulimutkanvuohi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tulimutkanvuohi »

Lauramaija kirjoitti: La Elo 29, 2026 4:07 am
No mitä sä nyt vielä haluaisit tietää? Kerron toki omin sanoin kun vaan kysyt. Ja tästähän on siis toimittajien lisäksi poliisit nähneet kaikki mahdolliset todisteet. En nyt ihan koe, että mun pitäisi alkaa todistella mitään jollekin randomille dudebrolle joka ei ilmeisesti usko, että tällasta paskaa voi tapahtua ihan muutenkin kuin "huomionhakuisuutta".
Yritän vain hahmottaa kokonaisuutta. Hiljalleen se myös selviää tekstisi kautta.
koska kirjoitat kertovasi omin sanoin kun vaan kysyn, MUTTA samaan hengenvetoon toteat että et koe tarvetta todistella mitään ”random dudebrolle”. Kumpi pätee?
Mielestäni haisee huomiohaku ja epävakaus tuosta tekstistä.
Onneksi some julkaisut pysyy piilossa että niitä ei näe tälläiset ”random dudebro-tyypit” :D :D
The world is full of people who are ready to tell you how you should live, even though they don't know how to live themselves.
- Bukowski
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Itselleni on käynyt aikoinaan yksinkertaisesti niin, että postinjakaja oli vahingossa laittanut kaikki yksityiskohtaiset henkilökohtaiset tietoni sisältäneen paperikirjeen väärään postiluukkuun. Sain tietää asiasta koska kirje oli laitettu postiluukkuuni ilman kirjekuorta ja tämä oli sille ainoa selitys. Lisäksi joku tuntematon (tuskin naapuri) alkoi kaukaa huudella minulle tarkasta iästäni, joka oli selvinnyt kirjeestä.

Pelkäsin vuosikaudet että joku käyttäisi tietoja johonkin kiusantekoon tai identiteettivarkauteen mutta niin ei onneksi sentään tapahtunut. Tuntemattomat vain tiesivät osoitteeni ja tarkan nimeni yms. ja levittivät tietojaan.

Sanoisin ettei tuollaiseen tarvita muuta kuin tilaisuus. Eli joku on saanut ehkä vahingossa nähdä Lauramaijan tietoja jossain ja käyttää muistamiaan tietoja häiriköimiseen. Tämä joku tietää ettei häntä pystytä yhdistämään uhriin ja on siksi "rohkea".
ASierra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Tästä on juteltu somen Threads ketjussa ja ihan valideja epäilyjä on asiasta. Asiasta kertoja kun on epävakaa ja huomionhakuinen ja aikaisemminkin jäänyt kiinni somessa valehtelusta. Suoltaa ihan mitä vaan, jotta saisi tykkäyksiä ja paljon esimerkkejäkin asiasta löytyi.

En usko.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Hautakiviveistämössä on ainakin uskottu selitys:
Myös kiviveistämö, jonne tilaus tehtiin, vahvistaa IS:lle, että elossa olevalle ihmiselle tilattiin hautakivi Helsingissä.

Kiviveistämön mukaan liikkeeseen oli soitettu ja kerrottu tilauksen olevan aiheeton, sillä joku on ilmeisesti halunnut tehdä pilaa henkilölle, jonka nimiin hautakivi tilattiin.

Hautakivi oli tilattu viikonlopun aikana kiviveistämön verkkokaupan kautta. Tilaus poistettiin soiton jälkeen.
itikkapossu
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja itikkapossu »

Lauramaija kirjoitti: La Elo 29, 2026 4:16 am
QueenOfH kirjoitti: To Elo 27, 2026 5:47 pm Tällä naisella oli joku yhteys siihen Helsingin yliopisto iskun suunnittelijaan, jonka pitäis olla kai Niuvassa? Jossain mainitsi epäilevänsä sitä noista.
Nimiä ja yhteyttä en muista, mutta threadsia selaamalla se selvisi...
Tämä pitää paikkansa. Hänet ensimmäiseksi mainitsin poliisille. Mutta en ole vielä saanut tutkijalta tarkempaa tietoa, miten kävi kun hänet tsekkasivat.
Mitä kautta tunnet tuon Helsingin yliopistoon iskua suunnitelleen henkilön? Minä vuonna teidän mahdollinen riitanne alkoi? Millaisia olivat tapahtumat, joiden seurauksista arvelet kyseisen henkilön saattavan olla syyllinen noihin tilauksiin?
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

itikkapossu kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:35 pm
Lauramaija kirjoitti: La Elo 29, 2026 4:16 am
QueenOfH kirjoitti: To Elo 27, 2026 5:47 pm Tällä naisella oli joku yhteys siihen Helsingin yliopisto iskun suunnittelijaan, jonka pitäis olla kai Niuvassa? Jossain mainitsi epäilevänsä sitä noista.
Nimiä ja yhteyttä en muista, mutta threadsia selaamalla se selvisi...
Tämä pitää paikkansa. Hänet ensimmäiseksi mainitsin poliisille. Mutta en ole vielä saanut tutkijalta tarkempaa tietoa, miten kävi kun hänet tsekkasivat.
Mitä kautta tunnet tuon Helsingin yliopistoon iskua suunnitelleen henkilön? Minä vuonna teidän mahdollinen riitanne alkoi? Millaisia olivat tapahtumat, joiden seurauksista arvelet kyseisen henkilön saattavan olla syyllinen noihin tilauksiin?
Tämä tilanne alkoi vuonna 2002 muistaakseni. Olin erään nettiyhteisön moderaattori, ja tämä tyyppi sai väliaikaisen bannin IRC-kanavalle huonon käytöksen takia. Olisi tosiaan päässyt takaisin, mutta tästä bannista sekosi aivan totaalisesti, ja aloitti omien sanojensa mukaan "koston", joka sitten jatkui reilut 10 vuotta, kunnes sitten tuosta yliopistoiskun suunnittelusta joutui lusimaan. Sitä ennen ehti tosiaan vuosien ajan häiriköidä, soitella, uhkailla, piirrellä kuvia musta ja mun kavereista kuolleena jne.
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

Tulimutkanvuohi kirjoitti: La Elo 29, 2026 7:47 am
Lauramaija kirjoitti: La Elo 29, 2026 4:07 am
No mitä sä nyt vielä haluaisit tietää? Kerron toki omin sanoin kun vaan kysyt. Ja tästähän on siis toimittajien lisäksi poliisit nähneet kaikki mahdolliset todisteet. En nyt ihan koe, että mun pitäisi alkaa todistella mitään jollekin randomille dudebrolle joka ei ilmeisesti usko, että tällasta paskaa voi tapahtua ihan muutenkin kuin "huomionhakuisuutta".
Yritän vain hahmottaa kokonaisuutta. Hiljalleen se myös selviää tekstisi kautta.
koska kirjoitat kertovasi omin sanoin kun vaan kysyn, MUTTA samaan hengenvetoon toteat että et koe tarvetta todistella mitään ”random dudebrolle”. Kumpi pätee?
Mielestäni haisee huomiohaku ja epävakaus tuosta tekstistä.
Onneksi some julkaisut pysyy piilossa että niitä ei näe tälläiset ”random dudebro-tyypit” :D :D
Juu, en koe erityisempää tarvetta todistella sulle mitään. Mutta kuten sanoin, niin esitä vaan kysymys niin mä vastaan. Mulle tässä nyt on kuitenkin tärkeintä, että saisin tietää kuka tätä tekee, ja mielellään myös että miksi.
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

ASierra kirjoitti: La Elo 29, 2026 10:16 am Tästä on juteltu somen Threads ketjussa ja ihan valideja epäilyjä on asiasta. Asiasta kertoja kun on epävakaa ja huomionhakuinen ja aikaisemminkin jäänyt kiinni somessa valehtelusta. Suoltaa ihan mitä vaan, jotta saisi tykkäyksiä ja paljon esimerkkejäkin asiasta löytyi.

En usko.
Voi kultapieni. Mulle on jotkut tykkäykset ihan helkkarin sama. Enkä todellakaan odottanut, että tää tapaus saisi tällaista huomiota. Alunperin tosiaan kirjoitin vaan, että tällaisen sähköpostin sain, ja että oli vähän häiritsevää.
Ja totta toki on, että olen teini-ikäisestä asti kärsinyt erilaisista mielenterveyden ongelmista, muistaakseni alkoi unettomuudella ja ahdistuksella lukioaikana, kun tää yliopistoiskutyyppi alkoi häiriköidä mua (ja monia muita). Sen jälkeen on ollut masennusta yms pientä kivaa, ja huumeitakin joitain vuosia käytin. Se ei ole mikään salaisuus. En kuitenkaan usko että se tässä vaiheessa, kun olen ollut erossa aineista viitisen vuotta, olisi syy järjestää mulle tällasta paskaa.
Sopuli
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

"En ole tietääkseni suututtanut ketään" taisi siis olla toimittajan virheellinen tulkinta, vai mitä? Vaikuttaa nimittäin siltä, että muiden suututtaminen ei sittenkään taida olla ihan vierasta.
M.Saaarinen
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja M.Saaarinen »

Näinhän se usein menee,harvoin kukaan aivan syytöntä alkaa vainoamaan,joku nyrkinisku voi kyllä tullakkin.
LanaDelRage
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja LanaDelRage »

Aika erikoiselta tämä minusta kuulostaa. Ymmärsin jostain muualta lukemastani viestistä, että poliisit olivat tulleet tulleet ihan Lauran luo aikalailla heti, kun tämä oli ilmoittanut asiasta. Hyvin poikkeuksellista, koska poliisin resurssit tuntien ne ei tule paikalle ellei ole välttämätöntä eli lähinnä silloin jos on tapahtunut väkivaltaa tai sen uhka on olemassa. Rikosilmoitus tehdään nykyään lähes aina sähköisesti ja sen käsittelyyn ottamiseen menee aikaa.
Tällaisissa rikoksissa esitutkintaa ei kovin usein edes suoriteta, koska tekijän selvittäminen vie kohtuuttoman paljon resursseja ja tässähän ei onneksi mitään isoa vahinkoa edes ehtinyt tapahtua.
Sen lisäksi en ole juuri koskaan kuullut, että tutkinnasta olisi annettu mitään sen kummempia väliaikatietoja, ei edes niissä tapauksissa missä on tapahtunut jotain vakavaa. Varsinkaan niin päin, että tutkinnasta olisi itse oltu asianomistajaan yhteydessä ihan vaan väliaikatietoja antaakseen.

Jouduin itse tekemään vain vähän aikaa sitten hautajaisjärjestelyjä ja kiven tilaaminen ei olisi onnistunut mistään verkkokaupasta ilman vahvaa tunnistamista. Paikan päällä tilasin sen kiven sitten ja siinä mulla muistaakseni piti olla mukana valtakirja kuolinpesän muilta osakkailta koska kivi maksettiin tietysti kuolinpesän tililtä. Joka tapauksessa kiven ostaminen ei ollut yhtä nopeaa ja helppoa kuin vaikka kenkien tilaaminen verkosta.

Ihan en purematta niele tätä hommaa. Varsinkin kun on tullut ilmi että tällä Lauralla on ollut aiemminkin tällaista huomionhakuista toimintaa.
" I want to commit the murder I was imprisoned for " ~ Sirius Black ~
ruusumaa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Kuumaperuna123 kirjoitti: Ke Elo 26, 2026 4:32 pm Te ette edes tiedä millaisia hyvinkin sairaita ihmisiä sairaanhoitajat joutuu työssään kohtaamaan eikä nyt puhuta pelkästää fyysisistä sairauksista. Meidät myös pakotetaan pitämään nimilappuja, nimi näkyy kaikkialla terveydenhuollon keskusteluissa eikä mitään suojaa työntekijällä ole. Jos työpaikka on samalla paikkakunnalla missä asut, niin ei hirveän kivaa ole. Kyllä uhka on todellinen ja vaikka mitä voi tapahtua.
No tämä nainen ei kylläkään oo sairaanhoitaja.

Ei mikään muukaan hoitoalan ihminen.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Vastaa Viestiin