Joku tilasi Lauramaijalle hautakiven ja hautakukat, vaikka hän elää, 8/26

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
itikkapossu
Remington Steele

Re: Joku tilasi Lauramaijalle hautakiven ja hautakukat, vaikka hän elää, 8/26

Viesti Kirjoittaja itikkapossu »

Lauramaija kirjoitti: La Elo 29, 2026 10:55 pm
itikkapossu kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:35 pm
Lauramaija kirjoitti: La Elo 29, 2026 4:16 am

Tämä pitää paikkansa. Hänet ensimmäiseksi mainitsin poliisille. Mutta en ole vielä saanut tutkijalta tarkempaa tietoa, miten kävi kun hänet tsekkasivat.
Mitä kautta tunnet tuon Helsingin yliopistoon iskua suunnitelleen henkilön? Minä vuonna teidän mahdollinen riitanne alkoi? Millaisia olivat tapahtumat, joiden seurauksista arvelet kyseisen henkilön saattavan olla syyllinen noihin tilauksiin?
Tämä tilanne alkoi vuonna 2002 muistaakseni. Olin erään nettiyhteisön moderaattori, ja tämä tyyppi sai väliaikaisen bannin IRC-kanavalle huonon käytöksen takia. Olisi tosiaan päässyt takaisin, mutta tästä bannista sekosi aivan totaalisesti, ja aloitti omien sanojensa mukaan "koston", joka sitten jatkui reilut 10 vuotta, kunnes sitten tuosta yliopistoiskun suunnittelusta joutui lusimaan. Sitä ennen ehti tosiaan vuosien ajan häiriköidä, soitella, uhkailla, piirrellä kuvia musta ja mun kavereista kuolleena jne.
Käyttikö tuo yliopistoiskua suunnitellut henkilö tuolloin nimimerkkiä Shadow tms.? Minkä nimisestä nettiyhteisöstä on kyse? Miksi kyseinen henkilö sekosi aivan totaalisesti, jos kyse oli vain huonosta käytöksestä johtuneesta väliaikaisesta bannista?
Svimba
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Svimba »

[quote=ruusumaa
[

No tämä nainen ei kylläkään oo sairaanhoitaja.

Ei mikään muukaan hoitoalan ihminen.
[/quote]

Miten niin ei ole? Mikä se sitten on?
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
ruusumaa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Svimba kirjoitti: Su Elo 30, 2026 1:22 pm [quote=ruusumaa
[

No tämä nainen ei kylläkään oo sairaanhoitaja.

Ei mikään muukaan hoitoalan ihminen.
Miten niin ei ole? Mikä se sitten on?
[/quote]

Mistäs minä tiedän, mutta julkiterhikki tietää ettei ole. Jos tuo hemmetin Lauramaija on oikea etunimi.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Rescuer
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

ruusumaa kirjoitti: Su Elo 30, 2026 1:28 pm Mistäs minä tiedän, mutta julkiterhikki tietää ettei ole. Jos tuo hemmetin Lauramaija on oikea etunimi.
Onko sinulla sitten sukunimi tiedossa, kun olet pystynyt julkiterhikistä hakemaan?
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
ruusumaa
Angus MacGyver

Rescuer kirjoitti: Su Elo 30, 2026 1:37 pm
ruusumaa kirjoitti: Su Elo 30, 2026 1:28 pm Mistäs minä tiedän, mutta julkiterhikki tietää ettei ole. Jos tuo hemmetin Lauramaija on oikea etunimi.
Onko sinulla sitten sukunimi tiedossa, kun olet pystynyt julkiterhikistä hakemaan?
On hyvinkin. Olen lukenut aloitustekstissä olleen uutislinkin.

Hyvä ja helppo lähde :mrgreen: :mrgreen:
Svimba
Jack Bauer

Laura Maija Rantala.
Svimba
Jack Bauer

Juu, nyt kun sen nimen googlettaa, niin ei enää tule tietoa että on sairaanhoitaja.
Tulee vastaan artikkeli missä kerrotaan että Laura Maijalle on tehty lihavuusleikkaus.
jagartha
Alokas

Viesti Kirjoittaja jagartha »

ruusumaa kirjoitti: Su Elo 30, 2026 1:41 pm
Rescuer kirjoitti: Su Elo 30, 2026 1:37 pm
On hyvinkin. Olen lukenut aloitustekstissä olleen uutislinkin.

Hyvä ja helppo lähde :mrgreen: :mrgreen:
Opinnäytetyö on tehty nimellä Lauramaija Rantala.
https://www.theseus.fi/handle/10024/113639

Julkiterhikistä ei löytynyt henkilöä nimellä Lauramaija Rantala. Nimellä Laura Rantala löytyy useampia henkilöitä, mutta heidän joukossaan ei ole henkilöä, jonka nimessä esiintyisi Maija.

*muoks. linkki korjattu
Viimeksi muokannut jagartha, Su Elo 30, 2026 2:17 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ruusumaa
Angus MacGyver

^page can not be found.

Joo, syöttää tuon Lauran miten vaan Terhikkiin, ei löydy sopivaa ihmistä.
hipsulainen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a30 ... cbfd900448

Lauramaijalle tilattiin hautakivi, vaikka hän ei ole kuollut

Forssalaisnainen kuvailee viime päiviä elämänsä erikoisimmiksi.

Forssalaisen Lauramaija Rantalan sähköpostiin kilahti sunnuntaina viesti, joka säikäytti naisen pahemman kerran.

Kyseessä oli tilausvahvistus, vaikka hän ei ollut tilannut mitään.

Tilausvahvistuksessa kerrottiin, että Rantalalle itselleen on tilattu hautakivi Espooseen hänen nimellään ja yhteystiedoillaan. Kuolinpäiväksi oli merkitty heinäkuun 30. päivä.

Lasku oli lähes 1 000 euroa.

– Ajattelin heti, onko tämä joku todella huono pila. Sitten mietin, uhkaillaanko tässä minua. Onko tämä joku tappouhkaus? Rantala kertoo ajatelleensa.

Kun seuraavana päivänä kävi ilmi, että Rantalalle oli tilattu myös hautakukkia helsinkiläisestä kukkakaupasta, hän alkoi pelätä toden teolla.

Rantalan puhelin jatkoi pirisemistään koko maanantain ajan. Hänen nimellään oli tehtailtu tilauksia useasta eri paikasta.

Paikallinen pizzeria soitti Rantalalle ja ihmetteli, miksei tämä ole tullut noutamaan pizzaansa. Siivousyritys puolestaan kertoi puhelimessa, että Rantala on udellut kotisiivouksen perään.

– Myös forssalainen kiinteistöfirma soitteli, että sinä olet kysellyt tällaisesta autokatoksesta, hän sanoo epäuskoisena.

Tarkkoja tietoja

Iltalehti on nähnyt todisteita Rantalan nimissä tehdyistä tilauksista, kuten hautakiviliikkeen lähettämän tilausvahvistuksen.

Rantalalla ei ole tarkkaa käsitystä siitä, kuka tilauksia on hänen nimissään tehnyt.

Tilauksia tehtiin eri liikkeistä yhteensä useamman tuhannen euron edestä, hän sanoo.

– Tilaajalla on minun puhelinnumeroni, sähköpostiosoitteeni ja lisäksi hän tietää minun asuinpaikkakuntani.

Tilaaja on myös tiennyt Rantalan nimen toista nimeä myöten oikein.

Forssalaisnainen kuvailee viime päiviä elämänsä erikoisimmiksi.

Hän on tehnyt rikosilmoituksen asiasta.

Harvinainen tapaus

Rikoskomisario Tomi Repo Hämeen poliisilaitokselta vahvistaa, että tapauksesta on tehty rikosilmoitus maanantaina nimikkeellä identiteettivarkaus.

Hautakiven tilaaminen viittaa kiusantekoon, Repo sanoo.

Hän lisää, ettei ole uransa aikana törmännyt vastaavaan tapaukseen.

– Sanotaan näin, että jos petosmielessä tilataan tavaraa, niin ei tietenkään tuon tyyppistä tavaraa. Sitten se olisi jotain, mistä mahdollisesti petoksen tekijä itse hyötyisi. Eihän tällaisesta hyödy kukaan mitään.

"Todella ikävä tapahtuma"

Iltalehti tavoitti hautakiviliikkeen, josta hautakivi on tilattu. Tapausta kuvaillaan ainutlaatuiseksi yrityksen historiassa.

– Todella ikävä tapahtuma on ollut varmasti kyseisen pilan uhrille, hautakiviliikkeen edustaja sanoo viestitse.

Vastaava tilanne voi tapahtua, jos tuote tilataan yrityksen verkkokaupasta.

Tällaisessa tapauksessa yritykseltä lähtee automaattinen tilausvahvistus tilauksesta siihen sähköpostiosoitteeseen, joka on laitettu tilauslomakkeeseen.

– Poistimme tilauksen välittömästi, kun tämän ikävän tapahtuman uhri soitti puhelimitse meidän toimistoon. Emme myöskään ole perineet rahaa tästä tilauksesta, koska se on täysin mitätöity.

Yritys korostaa, ettei ole vastuussa tapahtuneesta, sillä joku on tilannut hautakiven toisen ihmisen tiedoilla.

Tapauksesta kertoi aiemmin Ilta-Sanomat.
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Lauramaija »

ruusumaa kirjoitti: Su Elo 30, 2026 2:12 pm ^page can not be found.

Joo, syöttää tuon Lauran miten vaan Terhikkiin, ei löydy sopivaa ihmistä.
Joo, nythän on tosiaan niin että mulla ei tällä hetkellä ole oikeuksia toimia sairaanhoitajana, juurikin tuon aiemman huumeidenkäytön seurauksena. Mutta olen tosiaan HAMKista valmistunut vuonna 2016. Olen tässä nyt koittanut saada elämääni kasaan ja aloittaa uudestaan, kun olen raitistunut.
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

itikkapossu kirjoitti: Su Elo 30, 2026 11:25 am
itikkapossu kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:35 pm
Mitä kautta tunnet tuon Helsingin yliopistoon iskua suunnitelleen henkilön? Minä vuonna teidän mahdollinen riitanne alkoi? Millaisia olivat tapahtumat, joiden seurauksista arvelet kyseisen henkilön saattavan olla syyllinen noihin tilauksiin?
Tämä tilanne alkoi vuonna 2002 muistaakseni. Olin erään nettiyhteisön moderaattori, ja tämä tyyppi sai väliaikaisen bannin IRC-kanavalle huonon käytöksen takia. Olisi tosiaan päässyt takaisin, mutta tästä bannista sekosi aivan totaalisesti, ja aloitti omien sanojensa mukaan "koston", joka sitten jatkui reilut 10 vuotta, kunnes sitten tuosta yliopistoiskun suunnittelusta joutui lusimaan. Sitä ennen ehti tosiaan vuosien ajan häiriköidä, soitella, uhkailla, piirrellä kuvia musta ja mun kavereista kuolleena jne.
Käyttikö tuo yliopistoiskua suunnitellut henkilö tuolloin nimimerkkiä Shadow tms.? Minkä nimisestä nettiyhteisöstä on kyse? Miksi kyseinen henkilö sekosi aivan totaalisesti, jos kyse oli vain huonosta käytöksestä johtuneesta väliaikaisesta bannista?
Niihin aikoihin hänet tunnettiin Nixuna ja myöhemmin nimimerkillä Sumppi. Nettiyhteisö oli Digimon Finland, eli DF. En sen tarkemmin tiedä miksi hän sellaisen psykoosin sai päälle yhdestä bannista, mutta luulisin, että asialla on jotain tekemistä hänen asperger-diagnoosinsa kanssa. Hän koki tämän nettiyhteisön itselleen erittäin tärkeänä, ja tämän tapauksen jälkeen syytti minua ja useampaa muuta henkilö elämänsä pilaamisesta.
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

M.Saaarinen kirjoitti: Su Elo 30, 2026 7:25 am Näinhän se usein menee,harvoin kukaan aivan syytöntä alkaa vainoamaan,joku nyrkinisku voi kyllä tullakkin.
Niin niin, eli kaikki paska joltain katkeralta pikkupojalta pitää ottaa vastaan, muuten voi olla että tulee turpaan? Hei mitä helvettiä nyt oikeesti.
Lauramaija
Aloitteleva Besserwisser

LanaDelRage kirjoitti: Su Elo 30, 2026 9:14 am Aika erikoiselta tämä minusta kuulostaa. Ymmärsin jostain muualta lukemastani viestistä, että poliisit olivat tulleet tulleet ihan Lauran luo aikalailla heti, kun tämä oli ilmoittanut asiasta. Hyvin poikkeuksellista, koska poliisin resurssit tuntien ne ei tule paikalle ellei ole välttämätöntä eli lähinnä silloin jos on tapahtunut väkivaltaa tai sen uhka on olemassa. Rikosilmoitus tehdään nykyään lähes aina sähköisesti ja sen käsittelyyn ottamiseen menee aikaa.
Tällaisissa rikoksissa esitutkintaa ei kovin usein edes suoriteta, koska tekijän selvittäminen vie kohtuuttoman paljon resursseja ja tässähän ei onneksi mitään isoa vahinkoa edes ehtinyt tapahtua.
Sen lisäksi en ole juuri koskaan kuullut, että tutkinnasta olisi annettu mitään sen kummempia väliaikatietoja, ei edes niissä tapauksissa missä on tapahtunut jotain vakavaa. Varsinkaan niin päin, että tutkinnasta olisi itse oltu asianomistajaan yhteydessä ihan vaan väliaikatietoja antaakseen.

Jouduin itse tekemään vain vähän aikaa sitten hautajaisjärjestelyjä ja kiven tilaaminen ei olisi onnistunut mistään verkkokaupasta ilman vahvaa tunnistamista. Paikan päällä tilasin sen kiven sitten ja siinä mulla muistaakseni piti olla mukana valtakirja kuolinpesän muilta osakkailta koska kivi maksettiin tietysti kuolinpesän tililtä. Joka tapauksessa kiven ostaminen ei ollut yhtä nopeaa ja helppoa kuin vaikka kenkien tilaaminen verkosta.

Ihan en purematta niele tätä hommaa. Varsinkin kun on tullut ilmi että tällä Lauralla on ollut aiemminkin tällaista huomionhakuista toimintaa.
Kyllä, poliisit olivat mun ovella noin puolen tunnin päästä hätäkeskukseen soitosta. En tiedä, ehkä sielläkin tulkittiin, että tää hautajaisteema näissä häiriköinneissä oli hieman hälyyttävä? Oisko pitäny ottaa selfie niiden konstaapelien kanssa?
itikkapossu
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja itikkapossu »

Lauramaija kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 12:25 am
itikkapossu kirjoitti: Su Elo 30, 2026 11:25 am

Niihin aikoihin hänet tunnettiin Nixuna ja myöhemmin nimimerkillä Sumppi. Nettiyhteisö oli Digimon Finland, eli DF. En sen tarkemmin tiedä miksi hän sellaisen psykoosin sai päälle yhdestä bannista, mutta luulisin, että asialla on jotain tekemistä hänen asperger-diagnoosinsa kanssa. Hän koki tämän nettiyhteisön itselleen erittäin tärkeänä, ja tämän tapauksen jälkeen syytti minua ja useampaa muuta henkilö elämänsä pilaamisesta.
Eikö tuota henkilöä voinut päästää siihen nettiyhteisöön takaisin, ja saada siten tuo sekoaminen loppumaan, jos se oli hänelle niin tärkeä? Kun yliopistoiskua suunnitteli kolme henkilöä, jotka olivat viestittelyn jälkeen perääntynyt yhteiskuntavastainen nuori muija, pommi-iskuista kiinnostunut mies ja sateenkaarinainen niin kenestä näistä kolmesta tässä kertomassasi tapauksessa on kyse? Toisen käden tietona kuulin, että vuosia sitten jotkut levittivät keskustelutallenteita jostain chatista, jonka nimessä oli mainitsemasi Digimon. Mainitsemiasi nimimerkkejä ei kuitenkaan voitu vahvistaa. Liittyykö jollain tavalla tuohon kertomaasi tapaukseen ja jos liittyy niin miten?
Vastaa Viestiin