Janne Puhakan murha Espoossa 13.10.2024
Re: Janne Puhakan murha Espoossa 13.10.2024
*pltmtxtvp*tm
-
Doris Watson
- Neuvoja-Jack
Näin just.
Eiköhän jokainen ole ihan itse vastuussa tunteistaan, päihteiden käytöstään ja mielensä hyvinvoinnista.
Sekä vastuussa siitä jos sössii raha-asiansa.
Uhriutuminen on niin muotia.
Tottakai jokainen on itse vastuussa omista asioistaan, mutta kun mietitään mikä johti tähän pikaistuksissa tehtyyn surmaan niin tottakai velkaantuminen, mielenterveyden järkkyminen ja päihteiden käyttö vaikutti siihen että Rolf tarttui aseeseen.Doris Watson kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 3:38 pmNäin just.
Eiköhän jokainen ole ihan itse vastuussa tunteistaan, päihteiden käytöstään ja mielensä hyvinvoinnista.
Jotenkin täällä nähdään Janne täysin syyttömänä osapuolena tapahtumiin, vaikka petti Rolfia niin että sai kuulla siitä ulkopuolisilta ja pitkitti eroa salaamalla suhdettaan lääkäri mieheen. Varmasti jos Janne olisi hoitanut eron paremmin olisi vielä hengissä.
- kerpeikkari
- Martin Riggs
*pltmtxtvp*tm
-
Julianna del Monte
- Hercule Poirotin viikset
^negraham kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 4:27 pmTottakai jokainen on itse vastuussa omista asioistaan, mutta kun mietitään mikä johti tähän pikaistuksissa tehtyyn surmaan niin tottakai velkaantuminen, mielenterveyden järkkyminen ja päihteiden käyttö vaikutti siihen että Rolf tarttui aseeseen.Doris Watson kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 3:38 pmNäin just.
Jotenkin täällä nähdään Janne täysin syyttömänä osapuolena tapahtumiin, vaikka petti Rolfia niin että sai kuulla siitä ulkopuolisilta ja pitkitti eroa salaamalla suhdettaan lääkäri mieheen. Varmasti jos Janne olisi hoitanut eron paremmin olisi vielä hengissä.
Mikään syy ei riitä normalisoimaan sitä, että on oikeus ottaa toiselta henki. Lisäksi en edes usko hänen pikaistuksissaan murhan tehneen. Melkoista sattumaa, että juuri sinä päivänä 13.10 haulikko oli keittiössä valmiudessa. Ja toki koko aseen tuonti Suomeen muutamaa päivää ennen teon toteutusta, josta itse viesteissään kokenut olevansa pakkomielteinen.
Lisäksi häntähän ei kutsuttu Suomeen metsästämään, vaan hän itse lähetti koiran kasvattajalle spostilla pyynnön saada kutsu metsästämään Suomeen. Näin hän varmisti laillisen tavan tuoda ase Suomeen.
Sitäkin voinee kyseenalaistaa, esittikö hän todella Jannen sisään tullessa Henttaalle pyynnön Fridan hoidosta, vai oliko kyse suunnattomasta mustasukkaisuudesta ja vihasta siitä, että tiesi Jannen menevän tutustuttamaan Fridaa kirurgin koiriin
Sääli, että Rolf oli sairaudentunnoton eikä ymmärtänyt hakea itselleen psyk. apua tunteittensa käsittelyyn, vaan päätti sitten tuhota nuoren ihmisen elämän
Ei tietenkään juuri mikään syy riitä siihen että ottaa toiselta hengen. On sellaisiakin syitä olemassa, mutta liittyvät sitten hätävarjeluun.Julianna del Monte kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 5:20 pm^negraham kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 4:27 pmTottakai jokainen on itse vastuussa omista asioistaan, mutta kun mietitään mikä johti tähän pikaistuksissa tehtyyn surmaan niin tottakai velkaantuminen, mielenterveyden järkkyminen ja päihteiden käyttö vaikutti siihen että Rolf tarttui aseeseen.Doris Watson kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 3:38 pm
Näin just.
Mikään syy ei riitä normalisoimaan sitä, että on oikeus ottaa toiselta henki. Lisäksi en edes usko hänen pikaistuksissaan murhan tehneen. Melkoista sattumaa, että juuri sinä päivänä 13.10 haulikko oli keittiössä valmiudessa. Ja toki koko aseen tuonti Suomeen muutamaa päivää ennen teon toteutusta, josta itse viesteissään kokenut olevansa pakkomielteinen.
Lisäksi häntähän ei kutsuttu Suomeen metsästämään, vaan hän itse lähetti koiran kasvattajalle spostilla pyynnön saada kutsu metsästämään Suomeen. Näin hän varmisti laillisen tavan tuoda ase Suomeen.
Sitäkin voinee kyseenalaistaa, esittikö hän todella Jannen sisään tullessa Henttaalle pyynnön Fridan hoidosta, vai oliko kyse suunnattomasta mustasukkaisuudesta ja vihasta siitä, että tiesi Jannen menevän tutustuttamaan Fridaa kirurgin koiriin
Sääli, että Rolf oli sairaudentunnoton eikä ymmärtänyt hakea itselleen psyk. apua tunteittensa käsittelyyn, vaan päätti sitten tuhota nuoren ihmisen elämän![]()
Ase oli keittiössä koska oli kouluttanut koiraa aseen latauksen ääneen, tämä on tullut ilmi oikeudessa ja aikomus oli myös puhdistaa ase.
Metsästämään Fridan kasvattaja oli suullisesti pyytänyt jo kun koira oli haettu, ja että sai tuoda aseen Suomeen niin oli pakko pyytää kirjallisesti kutsu.
Rolf ei vaikuta miltään väkivaltaiselta kallulta.
Onkohan verikokeissa tutkittu oliko Rolfin veressä jäämiä mistään huumeista? Itsehän Rolf epäili että hänen juomaansa on saatettu laittaa jotain kun menetti muistinsa. Sellainen pienikin pitoisuus jotain huumetta saattaa vaikuttaa käytökseen.
^
Tuo on "tullut ilmi oikeudessa" ihan vain Nordmon itsensä sepittämänä. Taidat olla se tyyppi joka kuvittelee että henkirikoksia tekevät vain nämä mainitsemasi väkivaltaiset kallut ja kun kyseessä on ylempää luokkaa oleva kohtelias snobi niin heti alkaa sympatiat
Henkilö joka "vaikuttaa" joltakin voi olla todellisuudessa aivan muuta.
Ja Janne on täysin syytön murhaansa. Outoa edes väittää muuta.
Tuo on "tullut ilmi oikeudessa" ihan vain Nordmon itsensä sepittämänä. Taidat olla se tyyppi joka kuvittelee että henkirikoksia tekevät vain nämä mainitsemasi väkivaltaiset kallut ja kun kyseessä on ylempää luokkaa oleva kohtelias snobi niin heti alkaa sympatiat
Ja Janne on täysin syytön murhaansa. Outoa edes väittää muuta.
Toisaalta, kuinka sairaudentunnoton olikaan, kun haki vain päiviä ennen tekoa googlesta tietoa psykopaateista. Tulee mieleen Valkeakosken murhaajaraiskaaja joka googletteli tietoa myös psykopatiastaJulianna del Monte kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 5:20 pm^negraham kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 4:27 pmTottakai jokainen on itse vastuussa omista asioistaan, mutta kun mietitään mikä johti tähän pikaistuksissa tehtyyn surmaan niin tottakai velkaantuminen, mielenterveyden järkkyminen ja päihteiden käyttö vaikutti siihen että Rolf tarttui aseeseen.Doris Watson kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 3:38 pm
Näin just.
Sääli, että Rolf oli sairaudentunnoton eikä ymmärtänyt hakea itselleen psyk. apua tunteittensa käsittelyyn, vaan päätti sitten tuhota nuoren ihmisen elämän![]()
Mistä olet tuollaista lukenut? Itsellä ei ole tullut vastaan.Titityy kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 7:31 pm
Toisaalta, kuinka sairaudentunnoton olikaan, kun haki vain päiviä ennen tekoa googlesta tietoa psykopaateista. Tulee mieleen Valkeakosken murhaajaraiskaaja joka googletteli tietoa myös psykopatiasta
No ei google-haut mitään todista, ennemmin uskon Rolfin todistusta. Rolf on menettänyt jo kaiken, turha enää valehdella. Pikaistuksissaan kun ei voinut mieltään malttaa surmasi Janne Puhakan ja on kärsinyt siitä valtavasti. On myös pyytänyt anteeksi Jannen omaisilta ja jopa tavannut Jannen äidin vankilassa.
Ainakin Rolfin pitäisi saada suorittaa lopputuomio Norjassa ja vaikka pantavankina. Ei tuosta herrasmiehestä ole vaaraa kenellekään.
Rolf voisi kirjoittaa vaikka kirjan jossa kävisi läpi hänen ja Jannen suhteen alusta loppuun, minä ainakin ostaisin niin selviäisi kaikki nuo Jannen pettämiset ja muut törkeydet.
*Poistettu aivan turha chat*tm
- Mind Over Matter
- Martin Beck
Aikalailla puhdas pyhimys uhrista tosiaan on maalattu. Nordmo rahoitti kaiken kunnes rahat ja omaisuus olivat menneet. Sitten sai mennä Nordmo.negraham kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 11:24 pmMistä olet tuollaista lukenut? Itsellä ei ole tullut vastaan.Titityy kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 7:31 pm
Toisaalta, kuinka sairaudentunnoton olikaan, kun haki vain päiviä ennen tekoa googlesta tietoa psykopaateista. Tulee mieleen Valkeakosken murhaajaraiskaaja joka googletteli tietoa myös psykopatiasta
No ei google-haut mitään todista, ennemmin uskon Rolfin todistusta. Rolf on menettänyt jo kaiken, turha enää valehdella. Pikaistuksissaan kun ei voinut mieltään malttaa surmasi Janne Puhakan ja on kärsinyt siitä valtavasti. On myös pyytänyt anteeksi Jannen omaisilta ja jopa tavannut Jannen äidin vankilassa.
Ainakin Rolfin pitäisi saada suorittaa lopputuomio Norjassa ja vaikka pantavankina. Ei tuosta herrasmiehestä ole vaaraa kenellekään.
Rolf voisi kirjoittaa vaikka kirjan jossa kävisi läpi hänen ja Jannen suhteen alusta loppuun, minä ainakin ostaisin niin selviäisi kaikki nuo Jannen pettämiset ja muut törkeydet.
Joo, itselle ainakin tullut käsitys että Puhakka on klassinen onnen onkija, gold digger. Hakeutui parisuhteeseen rikkaan vanhemman miehen kanssa. Elämäntapa sisälsi kaikkea kivaa: matkustelua, ravintoloissa syömistä, hotellissa asumista ja kaikkea mihin kuluu rahaa. Puhakan instagramista saa hyvän käsityksen millaista elämää tykkäsi viettää. Kun sitten Rolfin rahat eivät riittäneetkään loputtomasti niin Janne vaihtoi miestä ja yllättävästi uusi mies oli myös ilmeisen varakas(lääkäri).Mind Over Matter kirjoitti: Ti Syys 01, 2026 10:56 am
Aikalailla puhdas pyhimys uhrista tosiaan on maalattu. Nordmo rahoitti kaiken kunnes rahat ja omaisuus olivat menneet. Sitten sai mennä Nordmo.
Tämä ei tietenkään oikeuta Rolfin tekoa. Rolfin olisi pitänyt tajuta ajoissa että Janne rakasti enemmän Rolfin rahoja kuin itse Rolfia.
-
Doris Watson
- Neuvoja-Jack
Eiköhän ne Jannen erohalut alkaneet siitä että R oli radikaalisti muuttunut.
Impulsiivisia raivokohtauksia saava ja juopotteleva kumppani ei enää kiehtonut.
Kenenkään ei tarvitse sietää ja holhota toista jos yhteiselo ei tunnu mielekkäältä.
R:n olisi pitänyt hakea psykiatrin tai terapeutin apua stressiinsä.
Oli vuosikymmeniä tienannut hyvin. Ilmeisen tyhmä raha-asioissa jos yhtäkkiä saa taloustilanteen tiukille.
Eikös hänen olisi pitänyt jo hyvätuloisen eläkettäkin saada?
Ikäänkuin yllätyksenä tämä tullut hänelle ja kaikesta syyttää tietenkin muita.
Jos on elänyt yli varojensa eikä ole viisautta ja kaukonäköisyyttä taloudellisesti niin eipä voi syyttää kuin itseään.
Omat rahat, omat valinnat.
Impulsiivisia raivokohtauksia saava ja juopotteleva kumppani ei enää kiehtonut.
Kenenkään ei tarvitse sietää ja holhota toista jos yhteiselo ei tunnu mielekkäältä.
R:n olisi pitänyt hakea psykiatrin tai terapeutin apua stressiinsä.
Oli vuosikymmeniä tienannut hyvin. Ilmeisen tyhmä raha-asioissa jos yhtäkkiä saa taloustilanteen tiukille.
Eikös hänen olisi pitänyt jo hyvätuloisen eläkettäkin saada?
Ikäänkuin yllätyksenä tämä tullut hänelle ja kaikesta syyttää tietenkin muita.
Jos on elänyt yli varojensa eikä ole viisautta ja kaukonäköisyyttä taloudellisesti niin eipä voi syyttää kuin itseään.
Omat rahat, omat valinnat.
Mitäs ne "lätkä vaimot" eroaa tästä? Parisuhde kun parisuhde jossa usein toinen tienaa enemmän.negraham kirjoitti: Ti Syys 01, 2026 11:15 amJoo, itselle ainakin tullut käsitys että Puhakka on klassinen onnen onkija, gold digger. Hakeutui parisuhteeseen rikkaan vanhemman miehen kanssa. Elämäntapa sisälsi kaikkea kivaa: matkustelua, ravintoloissa syömistä, hotellissa asumista ja kaikkea mihin kuluu rahaa. Puhakan instagramista saa hyvän käsityksen millaista elämää tykkäsi viettää. Kun sitten Rolfin rahat eivät riittäneetkään loputtomasti niin Janne vaihtoi miestä ja yllättävästi uusi mies oli myös ilmeisen varakas(lääkäri).Mind Over Matter kirjoitti: Ti Syys 01, 2026 10:56 am
Aikalailla puhdas pyhimys uhrista tosiaan on maalattu. Nordmo rahoitti kaiken kunnes rahat ja omaisuus olivat menneet. Sitten sai mennä Nordmo.
Tämä ei tietenkään oikeuta Rolfin tekoa. Rolfin olisi pitänyt tajuta ajoissa että Janne rakasti enemmän Rolfin rahoja kuin itse Rolfia.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Ei mitenkään tai no oikeastaan niin että Janne pelasi lätkää ja Rolf elätti Jannea. Onhan tuossa vanhempi setämies kieltämättä rakastunut nuoreen puppelipoikaan, joka onkin ollut vain rahojen perässä. Yleensä aina kun suhteessa on todella iso ikäero niin siinä on jonkinlainen hyötymistarkoitus nuoremmalla osapuolella. Janne suunnitelmallisestu lypsi Rolfin kaikki rahat ja kun totuus paljastui ettei Rolf olekaan enää varakas, Janne etsi itselleen uuden lypsysonnin. Ei mitään laitonta tuossa, moraalisesti väärin kuitenkin, mutta olisi Rolfin pitänyt tajuta ettei 19-vuotias Puhakka ole kiinnostunut muusta kuin 56-vuotiaan Nordmon omaisuudesta.HKV kirjoitti: Ti Syys 01, 2026 12:47 pmMitäs ne "lätkä vaimot" eroaa tästä? Parisuhde kun parisuhde jossa usein toinen tienaa enemmän.negraham kirjoitti: Ti Syys 01, 2026 11:15 am
Joo, itselle ainakin tullut käsitys että Puhakka on klassinen onnen onkija, gold digger. Hakeutui parisuhteeseen rikkaan vanhemman miehen kanssa. Elämäntapa sisälsi kaikkea kivaa: matkustelua, ravintoloissa syömistä, hotellissa asumista ja kaikkea mihin kuluu rahaa. Puhakan instagramista saa hyvän käsityksen millaista elämää tykkäsi viettää. Kun sitten Rolfin rahat eivät riittäneetkään loputtomasti niin Janne vaihtoi miestä ja yllättävästi uusi mies oli myös ilmeisen varakas(lääkäri).