Inhoamasi kouluruoka silloin aikoinaan

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Eräs1
Axel Foley

Inhoamasi kouluruoka silloin aikoinaan

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Mikä oli mielestäsi inhoamasi kouluruoka? Kyllä se minulla oli tilliliha ja kanaviillokki - kun niissä oli niitä sitkeitä "sattumia". Kyllähän niitäkin nälkäänsä söi. Keskusteluun pohjustukseksi IS:n artikkeli suomalaisten inhoamista kouluruuista. :)

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista ... 42024.html
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Re: Inhoamasi kouluruoka silloin aikoinaan

Viesti Kirjoittaja Bird »

Ainakin tilliliha, kumiperunat, silakkafileet. Niin ja kesäkeitto. Hyi hitto, vieläkin puistattaa.

Itse kyllä pidin kanaviillokista, mutta se johtui ehkä lähinnä siitä mustaherukkahillosta, mitä sen lisäksi sai..

Pidin myös kaikenlaisista puuroista ja pinaattikeitosta (lämpiminä tarjoilluista) — edelleenkin pidän, vaikka onhan lopputulos tietenkin erilainen kuin kouluissa oli. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
ajanpatina
Vic Mackey
Viesti:

Re: Inhoamasi kouluruoka silloin aikoinaan

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Lihasoppa ja vellit ja niitähän ne pääpiirteissään olivatkin 50-luvun lopulta tuonne 60-luvun puoleen väliin, mitä minä kansakoulua ja kansalaiskoulua kävinkin. Pakko oli suurempaan nälkäänsä syödä, kun lautaselle ei saanut jättää ruokaa. YÖK...
Joo, tilliliha kumiperunoineen tosiaankin, oli makuelämys, joka tuppasi tuomaan yrjön tunteen suuhun... HUH HUH.. :shock:

Tukholmassa kävin 13-kesäisenä syyslukukauden sikäläistä koulua ja ai. että oli juhlaa. Santsia hain ja sain joka kerran. Voitti kevyesti faijan veivaamat puput, kun asuin ukon luona ja olimme kahden. Sunnuntai oli kamala, kun ei ollut koulua, eikä koulun eväitä, vaan ukon pohjaan polttamia puppuja. Noh, olihan niissä ees sen verran makua, mitä pohjaan palaminen oman bikantin mausteensa antoi. Lauantaisin oli vielä tuolloin koulua Ruotsissa kuin Suomessakin. :mrgreen:
Kaikella on aikansa.
Vastaa Viestiin