Knobster kirjoitti: Su Elo 30, 2026 7:14 pm
Bird kirjoitti: Su Elo 30, 2026 2:40 pm
Yksi lapsuuden kesien kohokohdista oli päästä pelaamaan The Great Giana Sistersiä serkun tietokoneella. Pelin teemabiisikin oli ihana.
The Great Giana Sisters - Wikipedia
https://share.google/qJlvpeIhFyQ5cm7WN
... ei meille tytöille silloin mitään tietokoneita osteltu.
Upea teemabiisi tosiaan. Huelsbeckin teokset muutenkin parhautta näiden legendojen joukosta. SID-piiri on upein syntetisaattori mikä on koskaan tehty. Sen filterit mm. ovat taikaa. Hyvin käytetty vielä nykyäänkin erinäisissä viritelmissä
Saakeli kun ei ole kolvia sun muita vehkeitä rakennella mitään enää nykyään. SIDejä olisi kasa jouten joista voisi rakennella vaikkapa jotain
En edes tiennyt tätä Huelsbeckiä, mutta näin äkkiseltään sanoen giana sistersin teemabiisi ei näemmä ollut sen ainoita onnistumisia. Olisko tää Huelsbeck vähän kuin pelimaailman Zimmer?
Muutenkin mä olen tässä kyllä ihan rehellisesti lähinnä kuunteluoppilaana.

SID-piiri on mulle ihan vieras, mutta alkoi kyllä kiinnostaa, että mitä kaikkea niistä voisi sitten rakennella.
Kolvin kyllä tiedän, koska kattelin lapsena aina kateellisena, kun mun isä (käsistään kätevä DI) kolvasi jotain kiinnostavaa mun veljen (nykyään myös käsistään kätevä DI) kanssa. Mutta ei, me tytöt leivottiin pullaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell