https://www.psychologytoday.com/us/blog ... ural-match
Nuoremmat naiset ja vanhemmat naiset: Luonnollinen pari
Miksi nuoret naiset etsivät vanhempia naisia ja päinvastoin.
Olen huomannut viime vuosina jotain, joka saa minut hymyilemään kirjoittaessani siitä. Minne ikinä matkustankin ja minne menenkin, nuoremmat naiset usein avautuvat ja uskoutuvat minulle siitä, mitä heidän elämässään tapahtuu. Joskus riittää vain kysymys, kuten "Miten elämäsi sujuu?" Ja vastaus on henkilökohtainen, aito ja ihanan intiimi. Ovi on avoin aidolle keskustelulle.
Muistan aikaa, jolloin olin nuorempi. Elämässäni oli monia asioita, joista en koskaan unelmoisi keskustelevani äitini kanssa. Mutta joskus puhuin hänen ystävilleen tai tapaamilleni vanhemmille naisille, joihin pystyin luottamaan. Heillä ei ollut mitään päämäärää. He eivät paheksuneet. He tiesivät, miten kuunnella. Mutta tietysti oli monia asioita, joista en voinut keskustella heidän kanssaan.
Ajat ovat muuttuneet. Nyt kaikki on avointa ja voit lukea naisten elämän intiimeimmistä yksityiskohdista, joita he jakavat satojen, tuhansien tai miljoonien lukijoiden kanssa. Mikään ei ole liian yksityistä painettavaksi. Elämän piilotettujen nurkkien poistaminen ja häpeän kuristusotteen murtaminen tuo tietynlaista paranemista. Naiset puhuvat ja kirjoittavat kaikesta insestistä vankeuteen, masokismista masturbointiin, riippuvuudesta hyväksikäyttöön. He vievät sinut makuuhuoneeseensa ja kokoushuoneeseen. He ovat usein ylpeitä siitä, keitä he ovat, ilman että heidän tarvitsee elää salaista elämää tai tuntea häpeää fantasioistaan ja tunteistaan. He tulevat ulos kaapista rynnistellen ja löytävät ystäviä kaikkialta, jotka samaistuvat heidän paljastuksiinsa.
Mutta puhun jostain muusta. Hiljaisista hetkistä elämässään etenevän naisen ja vuosikymmeniä eläneen naisen välillä. Nuoret naiset ovat ihanan rehellisiä, ja he keskustelevat ihmissuhteidensa yksityiskohdista, tuskistaan ja peloistaan, joista he eivät halua puhua julkisesti. He eivät halua vain purkaa tunteitaan. He haluavat palautetta, ideoita, uusia näkökulmia. He haluavat neuvoja. He haluavat puhua jonkun kanssa, joka tietää, millaista on olla nainen, mutta joka on erillään heidän elämästään. He päättävät hyvin nopeasti, voivatko he luottaa sinuun, ja minä hymyilen, koska en koskaan pettäisi heidän luottamustaan tai luottamustaan.
Vanhempana naisena yhtälössä se antaa minulle ihanan läheisyyden tunteen nuorempia naisia kohtaan, ja ehkä jotkut kokemistani koettelemuksista ja tuskista ovat palvelleet tarkoitustaan – ne auttavat minua ymmärtämään naisia ja sitä, mitä he käyvät läpi. On harvinaista, että kuulen asioita, jotka eivät ole minulle tuttuja – tilanteita, joissa olen ollut tai joita ystäväni ovat kokeneet. Pelkoja romanttisen suhteen katkaisemisesta tai sellaisen suhteen jatkamisesta, joka ei toimi. Kaipauksia tavata rakastettu. Syyllisyyttä aiemmista käyttäytymismalleista. Työssä jumissa olemisen tunteita ja pelkoa siitä, että jos lähdet tyydyttämättömästä työstä, et löydä mitään muuta ja sinulle ei jää mitään. Riittämättömyyden tunteita, kamppailuja henkisten ja fyysisten sairauksien kanssa, ristiriitaisia tunteita äitiyttä kohtaan ja läheisen ihmisen pettämänä tulemisen kauhut.
Huomasin aina, että paras tapa reagoida on kuunnella, todella kuunnella ja sitten puhua totta. Totuuteni ei ole aina helppoa, ja joskus naiset eivät välttämättä halua kuulla sitä eivätkä ole siitä samaa mieltä. Mutta mielestäni roolini ei ole vain rauhoittaa ja olla samaa mieltä kuulemani kanssa. Heillä on ystäviä, jotka voivat tehdä niin. Olen uusi ystävä, ehkä väliaikainen ystävä, joka voi parhaiten palvella heitä olemalla rehellinen. Ja tuo rehellisyys synnyttää lisää läheisyyttä. Läheisyys on minulle yksi elämän suurimmista iloista.
Ja opin myös tapaamiltani nuoremmilta naisilta. Heidän tunteensa ovat tuttuja, mutta heidän elämänsä tosiasiat ovat erilaisia kuin minun. Opin uusista tavoista elää, työskennellä ja olla ihmissuhteissa. On jännittävää nähdä, kuinka naiset rikkovat ja rehellisesti sanottuna esittelevät tabuja, joiden kanssa kasvoin. Opin luovista tavoista ansaita elantonsa tekemällä sitä, mitä he rakastavat. Opin heidän elämänsä muutoksista, jotka ovat häikäiseviä ja vapauttavia. Kysyn heiltä kysymyksiä asioista, joista en tiedä mitään. Ja he kysyvät minulta kysymyksiä asioista, joista he eivät tiedä mitään. Tapaamme tasavertaisina, mutta tiedostamme, että olemme eri vaiheissa elämässämme.
Olen pahoillani siitä ikäghetosta, jossa monet meistä elävät. Meillä on tapana viettää aikaa samanikäisten ihmisten kanssa, jotka jakavat arvomme. Mutta rakastan olla eri-ikäisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole samanlaisia kuin minä. Nautin siitä suuresti, kun menen lounaalle jonkun kanssa, joka on vuosikymmeniä minua nuorempi tai vuosikymmeniä vanhempi. Ei ole kiusallisuutta tai epätasa-arvoa. Tapaamme luottamuksen ja itsevarmuuden ilmapiirissä, ja laajennamme ymmärrystämme maailmasta, kun vietämme aikaa toistemme kanssa.
On myönnettävä, että on tiettyä lohtua ympäröidä itsemme samanikäisten ihmisten kanssa. Jaamme samanlaisia iloja ja valituksia. Mutta on mahdollista rikkaaseen oppimiseen, lohtuun ja yhteyteen ihmisten, erityisesti naisten, kanssa, jotka ovat sielunsiskoja, vaikka heidän elämänsä olisikin radikaalisti erilaista kuin meidän.
Sekä nuorempien että vanhempien naisten on hyvä kurottautua käytävän yli. Mielestäni me kaikki tarvitsemme enemmän ilmaa, tilaa ja laajentumista ihmissuhteissamme, kestivätpä ne tunnin, vuoden tai koko elämän.