RIP Olivia Oras - nuori somejulkkis

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Paikalla
PutsiKostari
Sofia Karppi

Re: RIP Olivia Oras - nuori somejulkkis

Viesti Kirjoittaja PutsiKostari »

Sipi kirjoitti: Ma Syys 07, 2026 8:49 pm
Happinaamari kirjoitti: Ma Syys 07, 2026 8:43 pm Oli mennyt tajuttomaksi puudutusainetta laitettaessa ja viety sairaalaan, jossa kuollut.
Oho! No sitten on aika helppoa jäljittää aineet, joita käytetty ja onneksi on viety sairaalaan, jossa ulkopuoliset ihmiset todenneet tilanteen. Ettei siis kuollut klinikan omissa tiloissa ja tarina vain heidän varassaan.
Sehän se puudutuksen tarkoitus on. Välillä voi käydä niin, ettei maksavakaan asiakas herää, tai maksamaton asiakas herää erikoisten arpien kanssa ja muutamaa elintä vähemmän kantaen.
Poliisi toimi 110%:n oikein sääntökirjan mukaan kiilatessaan hurjaa vauhtia pakoon yrittäneen moottoripyörällä liikkuneen mopojonnen. Kaikki muu on vääristelyä, poliisivihaa, tai mopojonnejen ulinaa. :arrow:
Annuli66
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 65b9434199
No niin, turhamaisuuttaan kuoli.
Jokuhan jo ketjun alussa mainitsi rasvaimusta, johon en taas ite uskonut, koska mitä olin Olivian kuvia selannut, niin hänhän oli hoikka ja kroppa hyvännäköinen.
Kyse saattaisi olla siis jostain pienemmästä operaatiosta, esim kaksoisleuan rasvaimusta, mutta kerettiinkö toimenpidettä edes aloittaa, jos hän jo puudutuksen yhteydessä menetti tajunsa. Todella turha kuolema taas kerran!
Ja niinkuin ystävänsä toimittajalle sanoi, "tästä saattaa seurata jotain", niin tottakai, sillä jokin meni pahasti pieleen ja rikosilmoitus on aiheellinen. Täytyy vaan toivoa, että vanhemmat jaksaa "käräjät ja hovit" aikanaan.
Vasta 27-vuotias ja menetti henkensä puoskareiden käsiin! Laittoiko hoitsu liikaa puudutetta vai oliko Olivialla käytössä vahva kipulääke selkävaivoihinsa ja niiden yhteisvaikutus vei tajun ja hengen 🤔 Olivia taisi olla koukussa kauneushoitoihin niinkuin miljoonat muutkin naiset nykyään. Surullista..
Paikalla
PutsiKostari
Sofia Karppi

Onkohan tämä sama kauneushoitola, jonka yksi toimipiste meni kiinni, kun ihan kaikki ei ollut kunnossa.. sähköjohdot repsotti, aineita oli ties mistä intiasta ja kiinasta, merkinnät ei pitäneet paikkaansa..

..oli joku liivimies toimitusjohtaja, joka kertoi, että otamme opiksemme ja pahoittelemme näitä julkitulleita virheitä..
Poliisi toimi 110%:n oikein sääntökirjan mukaan kiilatessaan hurjaa vauhtia pakoon yrittäneen moottoripyörällä liikkuneen mopojonnen. Kaikki muu on vääristelyä, poliisivihaa, tai mopojonnejen ulinaa. :arrow:
Tenderloin
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tenderloin »

Cadi John kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 12:34 amEn tiedä onko rasvaimu faktaa mutta ylipäätään ihmettelen mitä helvettiä 27 v edes tekee noilla klinikoilla?
Somemaailma on armoton varsinkin naisille ja 27-vuotias on jo ikäloppu siinä kontekstissa. Ei voi sulkea pois myöskään kehodysmorfiaa. Pyrkimys kauneuteen on sinänsä inhimillinen ja yhtä vanha kuin ihmiskunta. Omia todellisia ja kuviteltuja vajavaisuuksia on nykyään näennäisen helppo ja halpa korjata, ja juuri tässä piilee se vaara. Temusukupolvi ei välttämättä osaa arvioida kriittisesti näitä "klinikoita" tai ymmärrä sitä että operaatioihin liittyy ihan todellisia riskejä. Tällä kertaa jäi käteen Musta Pekka. Kikkelis kokkelis, mitäs läksi.

Yleisellä tasolla voidaan todeta että nämä erilaiset kauneusklinikat tuntuvat olevan melkoinen villi länsi. Jos jossain kebab-pizzerian takahuoneessa tehdään rasvaimuja ja asennetaan perseimplantteja niin luulisi hälytyskellojen soivan. Mutta monella ei soi, tarve esitellä persettään somessa on tarvehierarkian huipulla ja sen mahdollistamiseksi ollaan valmiita uhraamaan aivan kaikki eikä mikään riski ole liian korkea.
Annuli66
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

PutsiKostari kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:41 am Onkohan tämä sama kauneushoitola, jonka yksi toimipiste meni kiinni, kun ihan kaikki ei ollut kunnossa.. sähköjohdot repsotti, aineita oli ties mistä intiasta ja kiinasta, merkinnät ei pitäneet paikkaansa..

..oli joku liivimies toimitusjohtaja, joka kertoi, että otamme opiksemme ja pahoittelemme näitä julkitulleita virheitä..
Eiköhän se klinikka lopettanut toimintansa kokonaan. Semmosta oon ollu lukevinani.
Eradröm_1975
Alokas

Viesti Kirjoittaja Eradröm_1975 »

Rasvaimuja Suomessa tehtailevat yleislääkärit, joilla ei ole minkään valtakunnan plastiikkakirurgin koulutusta. Eräs ruotsalaistaustainen yrittäjä on yksi pahimmista. Valitettavasti laki tämän sallii. Viranomaiset ovat aikaisemmin näille veijareille antaneet huomautuksia monien komplikaatioiden johdosta, mutta touhu jatkuu. Tässä todella ikävässä Oraksen tapauksessa olisi tärkeä tuoda julkisuuteen tieto, mikä klinikka on kyseessä ja oliko toimenpiteen tekijä erikoislääkäri vai ammattitaidoton puoskari.
Dona
Alokas

Viesti Kirjoittaja Dona »

Ei yllättäis jos kyseessä olis Plastic Surgery Center. Semmosia tarinoita vaan kuullu siitäkin puljusta.
Tarkastaja Levisi
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Dona kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:49 am Ei yllättäis jos kyseessä olis Plastic Surgery Center. Semmosia tarinoita vaan kuullu siitäkin puljusta.
Nimenomaan Ylen MOT tehnyt lukuisia juttuja myös PSC:stä.
Firmalla on "klinikoita" kahdessatoista kaupungissa mutta vain yksi sähköpostiosoite.
Veikkaan että nuo toimipisteet on enemmänkin toimenpidehuoneita.

https://www.plasticsurgery.fi/henkilokunta2/

Sähköpostit menee kaikki yhteen paikkaan eikä eri klinikoiden työntekijöitä eritelty.
Klinikan pomo Karl Johan Svedjeholm mainostaa itseään fraasilla:
"Vartalon ja kasvojen esteettiset sekä korjaavat toimenpiteet. Yli 20.000 toimenpiteitä."

https://yle.fi/a/74-20173076[b]

Lääkäri tarjosi asiakkaalle rahaa, jotta tämä kantelisi kollegasta – ”Sinuna tekisin rikos­ilmoituksen”
Miljoonia kauneus­kirurgialla tehneen lääkärin käytös hämmästytti leikkauksessa käynyttä asiakasta.[/b]

Asiakas joutui lääkäreiden riidan välikappaleeksi yrittäessään reklamoida kesken jääneestä leikkauksesta Helsingissä.

Keski-ikäinen Lasse meni abdominoplastiaan eli vatsan muotoiluleikkaukseen toukokuussa 2023. Hän ei esiinny jutussa oikealla nimellään, koska juttu käsittelee osin hänen arkaluontoisia terveystietojaan. Yle on varmistunut Lassen henkilöllisyydestä.

Lasse hankki palvelun Plastic Surgery Center Helsinki oy:ltä. Plastic Surgery Center on yksi Suomen tunnetuimmista alan yrityksistä ja on kutsunut itseään maan suurimmaksi.

– Olin laihduttanut kymmeniä kiloja ja halusin, että vatsanahkaa kiristetään. Hain netistä sopivaa paikkaa ja Plastic Surgery Centerillä oli hyvää mainontaa, Lasse kertoo.

Leikkauksen teki yrityksen kanssa sopimussuhteessa tuolloin ollut plastiikkakirurgi. Operaatio ei sujunut täysin ongelmitta. Lasse sai verenpurkauman, jota hoidettiin sairaalassa toimenpiteen jälkeen.

Leikkaus jätti Lasselle myös esteettisen haitan, kun hänen kylkiinsä jäi ylimääräiset kulmikkaat rasvapoimut. Tämä on sinänsä tavallinen ongelma abdominoplastiassa. Plastiikkakirurgi lupasi poistaa poimut uudessa toimenpiteessä maksutta.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Sipi
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Rousku kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 1:38 am
Sipi kirjoitti: Ma Syys 07, 2026 9:41 pm Tässä varmaankin kilpistyy homma siihen, että Suomessa ei vastuuvapauslausekkeen allekirjoittaminen ole ihan sama kuin esim. Jenkeissä, joissa potilas käytännössä antaa klinikalle vapaat kädet ja ottaa itse vastuun kaikesta. Rajanveto voi olla vaikeaa Suomessa.
Meinaat, ettei johtaisi nyt tehty rikosilmoitus mihinkään? Vai mitä tarkoitit hommalla?

Eikun, tarkoitatko kilpistymisellä kiteytymistä?
Juu, siis että homma kiteytyy, kulminoituu, tiivistyy tähän asiaan. Näin voisin kuvitella. Ja kuten niin moensti ennenkun on nähty, saatan ihan yhtä hyvin olla myös väärässä.

Pointtina, että tätä vastuuvapautus/"oletko ymmärtänyt riskit" - kaavakkeeseen ja sen tulkintaan saatetaan vedota, jos homma etenee oikeuteen saakka.
Paikalla
pasi_nieminen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja pasi_nieminen »

Annuli66 kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:34 am https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 65b9434199
Kun itse olin 27 vuotias niin biletin kuin hullu. Olin opiskelija ja tuhlasin lähes kaikki rahani ml. opintolainat juhlimiseen. Suurin piirtein joka viikonloppu oltiin radalla ja kierrettiin kaikki mahdolliset festarit. Luonnollisesti viinaa vedettiin kuin pesusienet. Olinko turhamainen? Varmaan olin mutta niin oli lukemattomat muutkin ikätoverini. Kukaan ei kuitenkaan kuollut mihinkään metanoliviinaan tai muuhun korvikkeseen koska Suomessa sellaisista ei ainakaan virallisista lähteistä ostetuissa viinaksissa tarvitse pelätä.

27 vuotias on vielä usein aika kypsymätön ja tekee typeryyksiä. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huoli että hölmöilyihin ei kuole ainakaan siksi että joku runkkari päättää maksimoida tuotot piittaamatta säännöistä.

Tässä keississä hirteen pitää ripustaa kyseinen kauneusklinikka eikä heitellä syytöksiä uhria kohtaan. Jotain rotia nyt.
McCall
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja McCall »

pasi_nieminen kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:06 am
Annuli66 kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:34 am https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 65b9434199
Kun itse olin 27 vuotias niin biletin kuin hullu. Olin opiskelija ja tuhlasin lähes kaikki rahani ml. opintolainat juhlimiseen. Suurin piirtein joka viikonloppu oltiin radalla ja kierrettiin kaikki mahdolliset festarit. Luonnollisesti viinaa vedettiin kuin pesusienet. Olinko turhamainen? Varmaan olin mutta niin oli lukemattomat muutkin ikätoverini. Kukaan ei kuitenkaan kuollut mihinkään metanoliviinaan tai muuhun korvikkeseen koska Suomessa sellaisista ei ainakaan virallisista lähteistä ostetuissa viinaksissa tarvitse pelätä.

27 vuotias on vielä usein aika kypsymätön ja tekee typeryyksiä. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huoli että hölmöilyihin ei kuole ainakaan siksi että joku runkkari päättää maksimoida tuotot piittaamatta säännöistä.

Tässä keississä hirteen pitää ripustaa kyseinen kauneusklinikka eikä heitellä syytöksiä uhria kohtaan. Jotain rotia nyt.
Eli yhteiskunnan ja firman vika. Juuri kuitenkin kerroit, että 27-vuotias on kypsymätön ja tekee virheitä. Entäpä jos laitettaisiin hiukan vastuuta kotikasvatukselle ja aikuisen ihmisen omille hartioille? Eihän se voi mennä niin, että kaikki on aina jonkun toisen syy. Kyllä 27-vuotiaan pitää ottaa vastuu omista ratkaisuistaan. Oma ratkaisu on myös mennä kauneusleikkaukseen ja siihen kuuluu myös ottaa selkoa mahdollisista riskeistä. Jos siellä on hoitovirhe tapahtunut niin se käsitellään.
Viimeksi muokannut McCall, Ti Syys 08, 2026 11:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikalla
pasi_nieminen
Nikke Knatterton

Sipi kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 10:35 am
Rousku kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 1:38 am
Sipi kirjoitti: Ma Syys 07, 2026 9:41 pm Tässä varmaankin kilpistyy homma siihen, että Suomessa ei vastuuvapauslausekkeen allekirjoittaminen ole ihan sama kuin esim. Jenkeissä, joissa potilas käytännössä antaa klinikalle vapaat kädet ja ottaa itse vastuun kaikesta. Rajanveto voi olla vaikeaa Suomessa.
Meinaat, ettei johtaisi nyt tehty rikosilmoitus mihinkään? Vai mitä tarkoitit hommalla?

Eikun, tarkoitatko kilpistymisellä kiteytymistä?
Juu, siis että homma kiteytyy, kulminoituu, tiivistyy tähän asiaan. Näin voisin kuvitella. Ja kuten niin moensti ennenkun on nähty, saatan ihan yhtä hyvin olla myös väärässä.

Pointtina, että tätä vastuuvapautus/"oletko ymmärtänyt riskit" - kaavakkeeseen ja sen tulkintaan saatetaan vedota, jos homma etenee oikeuteen saakka.
Jep, aivan varmasti siellä on ollut "vastuuvapauslauseke" jolla klinikka rimpuilee irti vastuista. ihan sama vaikka olisivat tykittäneet arsenikkia puudutusaineena niin mitään väärää ei ole tehty koska "potilas ymmärsi riskit".

Täältä lisää: https://areena.yle.fi/1-63858253
Paikalla
PutsiKostari
Sofia Karppi

Annuli66 kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 8:12 am
PutsiKostari kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:41 am Onkohan tämä sama kauneushoitola, jonka yksi toimipiste meni kiinni, kun ihan kaikki ei ollut kunnossa.. sähköjohdot repsotti, aineita oli ties mistä intiasta ja kiinasta, merkinnät ei pitäneet paikkaansa..

Eiköhän se klinikka lopettanut toimintansa kokonaan. Semmosta oon ollu lukevinani.
Sillä oli 3 toimipistettä, tai 2. Yksi lopetti toiminnan.
Paikalla
pasi_nieminen
Nikke Knatterton

McCall kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:11 am

Eli yhteiskunnan ja firman vika. Juuri kuitenkin kerroit, että 27-vuotias on kypsymätön ja tekee virheitä. Entäpä jos laitettaisiin hiukan vastuuta kotikasvatukselle ja aikuisen ihmisen omille hartioille? Eihän se voi mennä niin, että kaikki on aina jonkun toisen syy.
Ei se mene noin vaan se menee niin että jos jokin toiminta on laillista niin sen on oltava myös turvallista. Suomessa on lainsäädäntö sitä varten että eri alojen toiminta pidetään turvallisena olkoon se toiminta miten turhaa tai turhamaista tahansa.
Shakawkaw
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Shakawkaw »

Minä olin 27-vuotiaana ollut jo monet vuodet vakituisissa töissä, lisäksi useamman vuoden maksanut asuntolainaakin yms. Kyllä tuossa iässä pitää jo ottaa vastuu itsestään, melkein kolmekymppinen.
Vastaa Viestiin