RIP Olivia Oras - nuori somejulkkis

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Ahdistusoptimointi
Hercule Poirotin viikset

Re: RIP Olivia Oras - nuori somejulkkis

Viesti Kirjoittaja Ahdistusoptimointi »

putsi kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 2:55 am
Perkuleen Hoiroo kirjoitti: Ma Syys 07, 2026 8:32 pm Puudutusaine yhdistettynä huumeisiin tai johonkin toiseen lääkeaineeseen saattaa aiheuttaa kuoleman. Jos tälläisia muita aineita olisi käytetty pitäisi niistä kertoa lääkärille.
Muistan yli vuosikymmen sitten nähneeni Internetissä kuvan jostain suurin piirtein alabamalaisesta hammaslääkärin ulkoseinästä, jossa luki kyltissä kutakuinkin näin; "do not come to the dentist appointment if you have consumed methamphetamine - our anesthetics will kill you". Kuva on jäänyt tehokkaasti mieleen, vaikken toki metamfetamiinia tai muitakaan laittomia "nautintoaineita" ole käyttänyt. Pisti kuitenkin miettimään, että millaisia yhteisvaikutuksia puudutteilla on eri lääkeaineidenkin kanssa. Tätä eivät taatusti useat hoksaa ja huumemyönteisessä nykymaailmassa asian tuominen laajemmin esille ei varmasti haittaakaan tekisi.

Olivian päihteidenkäyttöön en ota kantaa, sillä en tiedä asiasta mitään. Sattuuhan kaikenlaisia komplikaatioita ammattilaisten käsissä ja lopulta usean huono-onnisen tapahtuman myötä potilaan kohdalla voi käydä lopullinen vahinko. Ikävä homma kaiken kaikkiaan, sillä nuorena lähti - kuten useat muutkin 27-vuotiaat ovat lähteneet. Kevyet mullat ja voimia omaisille sekä läheisille.
Laajakirjoisesti kemiallinen.
pasi_nieminen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja pasi_nieminen »

Shakawkaw kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:46 am
pasi_nieminen kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:06 am
Annuli66 kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:34 am https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 65b9434199
No niin, turhamaisuuttaan kuoli.
Kun itse olin 27 vuotias niin biletin kuin hullu. Olin opiskelija ja tuhlasin lähes kaikki rahani ml. opintolainat juhlimiseen. Suurin piirtein joka viikonloppu oltiin radalla ja kierrettiin kaikki mahdolliset festarit. Luonnollisesti viinaa vedettiin kuin pesusienet. Olinko turhamainen? Varmaan olin mutta niin oli lukemattomat muutkin ikätoverini. Kukaan ei kuitenkaan kuollut mihinkään metanoliviinaan tai muuhun korvikkeseen koska Suomessa sellaisista ei ainakaan virallisista lähteistä ostetuissa viinaksissa tarvitse pelätä.

27 vuotias on vielä usein aika kypsymätön ja tekee typeryyksiä. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huoli että hölmöilyihin ei kuole ainakaan siksi että joku runkkari päättää maksimoida tuotot piittaamatta säännöistä.

Tässä keississä hirteen pitää ripustaa kyseinen kauneusklinikka eikä heitellä syytöksiä uhria kohtaan. Jotain rotia nyt.
Minä olin 27-vuotiaana ollut jo monet vuodet vakituisissa töissä, lisäksi useamman vuoden maksanut asuntolainaakin yms. Kyllä tuossa iässä pitää jo ottaa vastuu itsestään, melkein kolmekymppinen.
Mikä muuten on sun painoindeksi ja rasvaprosentti nykyään? Ethän vaan julista vastuunottoa samalla kun oma röllykkämaha roikkuu vyön päällä ja verenpaineet on tapissa?

Tupakointia en viitsi edes kysyä koska ei kukaan nyt niin sekaisin ole että moralisoisi muita vaikka itse käryttelee syöpäpötkylöitä.
Viimeksi muokannut pasi_nieminen, Ti Syys 08, 2026 12:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shakawkaw
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Shakawkaw »

pasi_nieminen kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:59 am

Kun itse olin 27 vuotias niin biletin kuin hullu. Olin opiskelija ja tuhlasin lähes kaikki rahani ml. opintolainat juhlimiseen. Suurin piirtein joka viikonloppu oltiin radalla ja kierrettiin kaikki mahdolliset festarit. Luonnollisesti viinaa vedettiin kuin pesusienet. Olinko turhamainen? Varmaan olin mutta niin oli lukemattomat muutkin ikätoverini. Kukaan ei kuitenkaan kuollut mihinkään metanoliviinaan tai muuhun korvikkeseen koska Suomessa sellaisista ei ainakaan virallisista lähteistä ostetuissa viinaksissa tarvitse pelätä.

27 vuotias on vielä usein aika kypsymätön ja tekee typeryyksiä. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huoli että hölmöilyihin ei kuole ainakaan siksi että joku runkkari päättää maksimoida tuotot piittaamatta säännöistä.

Tässä keississä hirteen pitää ripustaa kyseinen kauneusklinikka eikä heitellä syytöksiä uhria kohtaan. Jotain rotia nyt.
Minä olin 27-vuotiaana ollut jo monet vuodet vakituisissa töissä, lisäksi useamman vuoden maksanut asuntolainaakin yms. Kyllä tuossa iässä pitää jo ottaa vastuu itsestään, melkein kolmekymppinen.
Mikä muuten on sun painonndeksi ja rasvaprosentti nykyään? Onko ylipainoa? Ethän vaan julista vastuunottoa samalla kun oma röllykkämaha roikkuu vyön päällä ja verenpaineet on tapissa?

Tupakointia en viitsi edes kysyä koska ei kukaan nyt niin sekaisin ole että moralisoisi muita vaikka itse käryttelee syöpäpötkylöitä.
Ei ole tarvetta rasvaimulle. Ja jos olisi, niitä on terveellisempiäkin tapoja muokata kroppaa ja pudottaa painoa kun mennä puoskarin vastaanotolle.

Toki tuollaiset klinikat, joissa tapahtuu kaikenlaista epämääräistä, on syytä ottaa valvonnan alle ja sulkea, jos ihmishenget on vaarassa.
Annuli66
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

Annuli66 kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:34 am https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 65b9434199
No niin, turhamaisuuttaan kuoli.

En ainakaan tietoisesti syyllistänyt uhria, mutta silti tuo mun lause on totta. Täällähän ollaan ihmetelty, samoin kuin lehtien kommenttipalstoilla, että mihin nuori, hoikka, hyväkroppainen, kaunis nainen tarvitsee rasvaimua. Samoin ennen eilistä tietoa mietiskelty Oraksen kuolinsyytä. Epäilyksissä oli aika nopsaa kauneuskirurgia ja puuduteaineet, että sikäli osuttu oikeaan. Yleisesti keskusteluissa ihmiset on kiukkuisia liiallisuuksiin menneellä tarpeella "korjauttaa" itseään päästä varpaisiin, vaikka jälki on usein rumaa, pitemmän päälle varsinki ja että eikö plastiikkakirurgeilla ole mitään moraalia enää! Kauneushoidot ja -
kirurgin veitsi näyttää ihan oikeasti koukuttavan ja sellaista puhuvatkin ne, jotka käyvät leikkauksissa tiuhaan. Olivialla oli ehkä vain ne pistoshoidot ennen tätä suunniteltua rasvaimua. Vaan eipä tuota voi tietää.
Kyllä minustaki klinikoita pitäis vastuuttaa, mutta raha tuntuu menevän kaiken edelle!
pasi_nieminen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja pasi_nieminen »

Shakawkaw kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 12:11 pm

Mikä muuten on sun painonndeksi ja rasvaprosentti nykyään? Onko ylipainoa? Ethän vaan julista vastuunottoa samalla kun oma röllykkämaha roikkuu vyön päällä ja verenpaineet on tapissa?

Ei ole tarvetta rasvaimulle. Ja jos olisi, niitä on terveellisempiäkin tapoja muokata kroppaa ja pudottaa painoa kun mennä puoskarin vastaanotolle.
Minua ei kiinnosta tarpeesi rasvaimulle vaan se että elätkö kuten julistat. Jos sinulla on ylipainoa, tupakoit, käytät alkoholia tmv. niin sinulla ei ole varaa moralisoida muita koska et itsekään ota vastuuta omasta terveydestäsi.
McPanty
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja McPanty »

Onhan tämä todellakin turha kuolema josta vielä jotenkin turhemman ja murheellisemman tekee se, että valmiiksi kaunis ihminen kokee tarpeelliseksi vielä "parannella" itseään toimenpiteillä, joiden vaikutus on monesti päinvastainen onnistuessaankin.
Shakawkaw
Harjunpää

pasi_nieminen kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 12:18 pm

Minua ei kiinnosta tarpeesi rasvaimulle vaan se että elätkö kuten julistat. Jos sinulla on ylipainoa, tupakoit, käytät alkoholia tmv. niin sinulla ei ole varaa moralisoida muita koska et itsekään ota vastuuta omasta terveydestäsi.
Mä en "julistanut" yhtään mitään. Sanoin vaan, että 27-vuotias on aikuinen ihminen, jolla on vastuu omasta elämästään. Kaikki 27-vuotiaat eivät ole bilettäjiä, niin kuin sinä omaa elämääsi kuvasit. Osalla on jo lapsiakin. Sanoisin, että suurin osa 27-vuotiaista on täysin aikuisia, eikä millään teinien tasolla enää. Lähempänä kolmea kuin kahtakymppiä.
PutsiKostari
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja PutsiKostari »

Jos sä et syö lihaa etkä juo viinaa niin sä Pasi et ole edes mies. Vaan sellanen "muu".

Kyllä 27v on jo siinä iässä, että pitäisi olla ensimmäisiä lapsia, tai tuloillaan ja omaa taloa katseltu yhdessä. Eikä bilettää rajusti..
Poliisi toimi 110%:n oikein sääntökirjan mukaan kiilatessaan hurjaa vauhtia pakoon yrittäneen moottoripyörällä liikkuneen mopojonnen. Kaikki muu on vääristelyä, poliisivihaa, tai mopojonnejen ulinaa. :arrow:
Shakawkaw
Harjunpää

PutsiKostari kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 12:38 pm

Jos sä et syö lihaa etkä juo viinaa niin sä Pasi et ole edes mies. Vaan sellanen "muu".

Kyllä 27v on jo siinä iässä, että pitäisi olla ensimmäisiä lapsia, tai tuloillaan ja omaa taloa katseltu yhdessä. Eikä bilettää rajusti..
Juuri näin. Siitä tässä oli kyse. Pasi tuntuu luulevan, että kaikki 27-vuotiaat juopottelee opintolainojaan niin kuin hän itse teki, vaikka iso osa on työelämässä, naimisissa/vakiintunut ja perheenlisäystäkin ehkä jo saatu. Eli elävät ihan aikuisen ihmisen elämää.
Nipe
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Nipe »

Ottamatta kantaa itse kuolintapaukseen niin on kyllä jotenkin hullua miten 27 vuotiaana mennään ottamaan rasvaimua. Itse tuossa iässä kyllä ryyppäsin opintolainojani kyllä mutta niin myös treenasin joka viikko 3-4 kertaa. Ei ollut ongelmaa kyllä ylipainostakaan. Nykymeno on sitä, että halutaan joku oikotie onneen hoikalle vartalolle jaksamatta edes nähdä pientä vaivaa sen kunnon saavuttamiseksi mikä tuon ikäiselle ihmiselle on ihan naurettavan helppoa melkein millä tahansa elämäntavoilla. Ennen kuin joku tulee jostain "geeneistä" puhumaan niin kyllä kaikki tuossa iässä lihapullia olleet ketä minä tunsin veti kyllä kaikkea paskaa suustaan alas eikä harrastaneet mitään muuta kuin sohvalla telkkarin katselua. Ihmiset on nykyään vaan niin saatanan laiskoja ja mukavuudenhaluisia. Sitten ruikutetaan somessa miten on "lihava" eikä ole kivaa.

Edit. kävin tsekkaa kyseisen neidin somekuvia ja eipä tuo näytä rasvaimun tarpeessa kyllä olevan edes. Lienee anoreksian tuoma pakottava tarve saada "läskit" pois.
Viimeksi muokannut Nipe, Ti Syys 08, 2026 1:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tenderloin
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tenderloin »

pasi_nieminen kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:06 am27 vuotias on vielä usein aika kypsymätön ja tekee typeryyksiä. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huoli että hölmöilyihin ei kuole ainakaan siksi että joku runkkari päättää maksimoida tuotot piittaamatta säännöistä.

Just. Eli yhteiskunnan vika. Minkä ikäisenä ihminen on riittävän vanha ottamaan vastuuta omista valinnoistaan? 50-vuotiaana? Minusta on uskomatonta että kaikki pieleen menneet valinnat ovat aina yhteiskunnan vika. 27-vuotias on millä tahansa mittapuulla aikuinen ja vastuullinen omista valinnoistaan ja riskeistä joita päättää ottaa. Eri asia jos on jostain syystä holhouksen tai edunvalvonnan alla vaikka kehitysvamman takia.
Öyhö
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

Kysymys, ei väite:

Oliko Oras operaatiossa Estetic'issä?
Esteettinen klinikka Helsinki | Lääkärikeskus Estetic
Lääkärikeskus Estetic tarjoaa botox-, täyteaine- ja plastiikkakirurgian palvelut Helsingissä turvallisesti. Vara...
Toi väärä merkkisetti, utf8 latin-1:nä ei ainakaan ole esteettinen.
Lääkäriklinikka tähdentää sosiaalisen median julkaisussaan, ettei toiminnan keskeyttäminen liity mitenkään julkisuudessa olleeseen sometähti Olivia Oraksen kuolemaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012259190.html

Asia selvå, mutta missä Oras oli hoidossa...
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Doris Watson
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Doris Watson »

Huhuja ja spekuja liikkuu että kävikö Plastic Surgery Centerissä?
Ylellä ohjelmassa MOT: kauneusleikkauksen ruma puoli juttua tuosta klinikasta , ollut ongelmissa mutta saanut jatkaa.
Perustaja KJ Svedjeholm ei ole plastiikkakirurgi vaan yleislääkäri mutta on saanut tehtailla monenlaisia leikkauksia.
Kohua aiheuttanut lääkäri vaikuttaa todella ylimieliseltä ja vastuuttomalta, rahanahneelta.
Oli mm vaatinut että kertakäyttöiset imuletkut puhdistetaan fairylla ja desinfioidaan ja käytetään uudelleen.
Potilastietoja oli vääristelty jne.
Hoitajat olivat eri mieltä mutta hän uhkaili ja kehuskeli että oli tehnyt 800 rasvaimua samoilla letkuilla.
Poliisia ei kiinnostanut, Valvira antoi huomautuksen ja " oletti että tämä noudattaa huomautusta".
Ilmeisesti saanut jatkaa kenenkään valvomatta.
Eräs1
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Poliisi aloittaa esitutkinnan liittyen Olivia Oraksen kuolemaan

Helsingin poliisilaitos vastaanotti kuolemantapaukseen liittyvän tutkintapyynnön 6.9.2026.

Poliisi tutkii tapausta tässä vaiheessa rikosnimikkeellä törkeä kuolemantuottamus. Olivia Oras kuoli 3. syyskuuta.

Tutkinta on alkuvaiheessa, eikä asiasta ole tällä hetkellä muuta tiedotettavaa.

https://poliisi.fi/-/poliisi-aloittaa-e ... -kuolemaan
Shakawkaw
Harjunpää

Hyvä että tutkitaan.

Miksi kukaan menisi tuolle täälläkin useita kertoja mainitulle klinikalle? Julkisuudessa olleet jutut käytetyistä letkuista yms luulisi karkottavan viimeisetkin asiakkaat. Tollasestahan voi saada minkä vaan taudin tai tulehduksen. Miksi kukaan haluaisi ottaa tuollaisen riskin? Tai nämä jotka menee vaikka Turkkiin epämääräisille klinikoille. Ja vielä maksavat siitä.
Vastaa Viestiin