Nimetön käyttäjä Facebookin keskusteluryhmässä kertoo olleensa lapsensa kanssa apteekissa. Anonyymin vanhemman mukaan lapsi avasi vahingossa huulivoidepakkauksen.
Vanhemman mukaan apteekin henkilökunta vaati vanhempia maksamaan lapsen avaaman huulivoiteen. Vanhemman mukaan häntä ja toista vanhempaa painostettiin ostamaan lapsen vahingossa avaama tuote. Lopulta he ostivat huulivoiteen, koska kokivat, ettei heille jätetty muuta vaihtoehtoa.
Vanhempi kertoo tehneensä asiasta kirjallisen reklamaation apteekille, joka ei kuitenkaan senkään jälkeen muuttanut kantaansa asiaan. Vanhempi kertoo apteekin kannaksi, että sinetöidyn tuotteen avaaminen katsotaan käytännössä ostopäätökseksi.
Facebook-ryhmässä nimetön käyttäjä tiedustelee muiden näkemyksiä ja kokemuksia aiheesta. Pitääkö vastaavissa tilanteissa tuote aina maksaa?
Kyllä, sanoo ainakin suurin osa julkaisua kommentoineista.
Oheisesta IS:n linkistä ruokakauppojen sekä emeritusprofessori Matti Tolvasen kanta asiaan: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012256481.html
Lapsi avasi tuotteen apteekissa - vanhemmat joutuivat maksamaan sen, 2026
Re: Lapsi avasi tuotteen apteekissa - vanhemmat joutuivat maksamaan sen, 2026
Minä Kouvolassa apteekissa ostamassa käsikauppa lääkettä. Pyysin neuvoa ja kerroin muusta lääkityksestä. Ostin lääkkeen ja onneksi luin sen lirpakkeen mikä on sullottu paketin sisään. Siellä ihan suoraan kerrottiin, ettei saa käyttää jos käyttää lääkettä mikä minulla on. Menin uudestaan apteekkiin ja kerroin asiasta sain punaiset posket ja viattoman hymyn farmaseutilta. Ihme poropeukaloita Kouvolassa...
-
Lumileobardix
- Scooby-Doo
Ei niitä elintarvikkeita ja lääkepakkauksia saa avata, se on seuraavalle asiakkaalle hygieniariski. Jos tuote on ennestään tuntematon farmaseutti voi katsoa netistä mitä tuotteesta sanotaan.
Pakkoko ne penikkansa on päästää räpläämään kaikkea mahdollista?
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
-
viivahattu
- Horatio Caine
Ihan oikein, että joutuivat maksamaan. Kuka saatana menee lapsen kanssa apteekkiin ja päästää kersan "vahingossa" availemaan lääkepaketteja? Vaikka siellä ei hyllytavarana mitään hengenvaarallista olekaan, niin ovat ne silti lääkinnällisiä tuotteita, eikä lapsilla ole mitään asiaa niitä räpelöidä. Onnea vaan tämänkin lapsen tuleville opettajille, äidin ja isin pikku mussukka ei selvästikään pystyisi tekemään mitään moitittavaa vaikka yrittäisi. Itse olisin maksanut ihan kysymättäkin ja sitten opettanut lapselle, että apteekissa ei kosketa mihinkään.
- Mietintämyssyttelijä
- Sofia Karppi
Ns. normaalit vanhemmat eivät miettisi hetkeäkään vaan toruisivat pilttiä, pahoittelisivat tapahtunutta ja maksaisivat tuotteen mukisematta.
Tämäkin keissi menee viime aikojen laajempaan MINÄ, MINÄ!!! -ilmiöön jossa omista perseilyistä tulevia sanktioita ei millään voida ymmärtää omasta toiminnasta johtuviksi.
Jos Karpo eläisi ja tekisi nykyään ohjelmiaan väärin kohdelluista kansalaisista, olisivatkohan tapaukset tällaisten ihmisten "oikeusmurhien" esittelyä? Tuskin, Karpo nauraisi kippurassa hakemuksille.
Mikä ihmisiä vaivaa?
Tämäkin keissi menee viime aikojen laajempaan MINÄ, MINÄ!!! -ilmiöön jossa omista perseilyistä tulevia sanktioita ei millään voida ymmärtää omasta toiminnasta johtuviksi.
Jos Karpo eläisi ja tekisi nykyään ohjelmiaan väärin kohdelluista kansalaisista, olisivatkohan tapaukset tällaisten ihmisten "oikeusmurhien" esittelyä? Tuskin, Karpo nauraisi kippurassa hakemuksille.
Mikä ihmisiä vaivaa?
"Tilastojen mukaan joka viides ihminen on häiriintynyt. Jos ympärilläsi on neljä ihmistä, jotka vaikuttavat normaaleilta, se ei ole hyvä merkki.”
- Jean-Claude van Damme
- Jean-Claude van Damme