Baretta kirjoitti:Välineistähän se paljon on kiinni... Joskus ne tuppaavat puuttumaan... Taitoahan tietty löytyy...![]()
![]()
Joskus puuttuu myös halua tuhertaa turhaa. Se ei kiellä toisia sitä tekemästä.
Eihän kyse kait edelleenkään ole mistään kuvien piirtelystä, vaan siitä, että on esittää jokin näkemys, joka toki voidaan myös mallintaa. Eli mallintaminen ei ole itsetarkoitus, eikä etenkään "tyhjien mallikehysten luominen", ellei sitten niitä valita yhteiseksi välineeksi(lue: ei siis malli).Baretta kirjoitti:Välineistähän se paljon on kiinni... Joskus ne tuppaavat puuttumaan... Taitoahan tietty löytyy...![]()
![]()
Niin juuri. Näkemys on se tärkein asia. Jos on omia näkemyksiä ne tulisi tuoda esille...konsta kirjoitti:Eihän kyse kait edelleenkään ole mistään kuvien piirtelystä, vaan siitä, että on esittää jokin näkemys, joka toki voidaan myös mallintaa. Eli mallintaminen ei ole itsetarkoitus, eikä etenkään "tyhjien mallikehysten luominen", ellei sitten niitä valita yhteiseksi välineeksi(lue: ei siis malli).Baretta kirjoitti:Välineistähän se paljon on kiinni... Joskus ne tuppaavat puuttumaan... Taitoahan tietty löytyy...![]()
![]()
Idea on lähtökohta. Esimerkiksi Kujalan mainiossa "kikkapihtimallissa" asia toimi hyvin ja sai aikaan yhteisen mielenkkiinnon, uusia näkemyksiä, vaikkaan ei mitään erityistä lopputulemaa.
Piirros veitsen mallisesta siirtokuviosta liittyi sen veitsen "keikahtamiseen" ympäri. Selitin sitä asiaa sanallisesti muistaakseni Oulunmiehelle, mutta siitä jäi se epäselvyys, mitä oikein tarkoitin, ja siksi piirsin tuon kuvan. Siitäpä se selvisi paljon kätevämmin kuin sanoilla selittämällä.papillon kirjoitti:Olen ollut ymmärtävänäni että Kujalan ajatuksena on selvittää että mikä esine on on tehnyt vaikkapa sen veitsen mallisen siirtokuvion?
Nämä Hessun kirjoittamat sanat näyttävät sopivan loistavasti juuri häneen itseensä. Toisin sanoen, Hessu näyttää kuvaavan itseään!:Hessu52 kirjoitti:Vaikka lupasin olla kommentoimatta tuon id.., no olkoon, Sariolan kirjoituksia, niin missä on sellainen faktatieto, että ne pikku haavat vai ruhjeet Gussen kyynärvarsissa, olisivat syntyneet teräaseesta, tai yleensäkään Bodomilla 5.6.1960.
Nuo jutut ovat erään tänne kirjoittavan typeryksen omia kuvitelmia, eivät todistettavasti missään mainittuja, joten ei niihin ole uskominen.
kujala kirjoitti:^Kait tässä on pakko myöntää, että siellä on mielestäni joku haava ollut, kun olen sen kuviinkin ottanut mukaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että se on ollut täysin mitätön juttu, viiltohaavana se voi olla lavastushaava, ruhjehaavana mikä-lie pikkujuttu. Ainoa eksoottisempi viilto/pistohaava Nilsillä voisi olla silmäkulmassa, mutta siitä ei sitten papereissa liene mitään mainintaa - erittäin kyseenalainen juttu.
Kun Sariola olet kovasti innostunut tuosta kyynärpään viiltohaavasta, niin kumpaa mieltä olet - onko puukko lävistänyt Nilsin päällyspaidan ja villapaidan vai oliko Nils käärinyt ne - molemmat - rullalle?
Onko se sokeaa ajattelua, kun ei näe sitä näyttöä, eli kuninkaan uudet vaatteet ovat jotenkin kateissa. Ehkä se on vain lapsenmielistä: ihmisestä olisi aina kyettävä ajattelemaan pahinta mohdollista, vaikkei siitä merkkejä olisi näkyvissäkään. Minulta vain puuttu tuo kyky.Loka kirjoitti:
Ääh. Itse en tähän usko. Sariola ja Konsta perustaa aatoksensa oikeuden päätökseen ajattelemalla sokeasti ettei se voi olla väärä -koska näyttö oli mitä oli.
On totta, että sellaiset ihmiset, jotka ovat seuranneet Bodomin tapauksia ainoastaan median kautta, ovat vakaasti sitä mieltä, että NG on syyllinen. Tuttavapiirissäni on monia (järkeviäkin ihmisiä;))), jotka sokeasti luottavat nykymedian tapahtumista antamaan kuvaan. Heti kun näille ihmisille kertoo niistä asioista mitä vuosien varrella olen asiaa "tutkinut" ja asiasta "oppinut", he hämmästelevät: tuota en tiennytkään, mutta sehän muuttaa asiat...konsta kirjoitti: Käyty oikeudenkäynti osoitti, että vaikka oikeus ja totuus ei olisikaan ristiriidassa keskenään, niin oikeus voi olla joskus epäsuosiossa. Ihmisille oli jo median kautta muodostunut vahva kuva syyllisestä ja oikeus ikään kuin epäreilusti totesi tuon kuvan olevan kestämättömällä pohjalla.
Minä en voi sanoa että lähipiirissäni olisi " monia järkeviä ihmisiä " hyvä kun edes muutama joiden joukossa on ihme kyllä vaimo, joka hänkin on skeptinen mitä tulee NG n vilpittömyyteen, kenties syyllisyyteenkin.skoone kirjoitti:
On totta, että sellaiset ihmiset, jotka ovat seuranneet Bodomin tapauksia ainoastaan median kautta, ovat vakaasti sitä mieltä, että NG on syyllinen. Tuttavapiirissäni on monia (järkeviäkin ihmisiä;))), jotka sokeasti luottavat nykymedian tapahtumista antamaan kuvaan. Heti kun näille ihmisille kertoo niistä asioista mitä vuosien varrella olen asiaa "tutkinut" ja asiasta "oppinut", he hämmästelevät: tuota en tiennytkään, mutta sehän muuttaa asiat...
A-no eihän sillä ollut juuri mitään vammojapapillon kirjoitti:
Kerro nyt skoone mitä sille serkun muijalle ensi kerralla esitän, sen mikä " Muuttaa asian "![]()