Marsalkka vs. otus & muut ( Faktan hakemista )
^ Se on minulle yhdentekevää. Tärkeintä on totuus.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Voisi varmasti ja nimi kuulostaa siltä, että on taatusti yleinenkin Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä. Niinkin yleinen, että heidän voisi kuvitella ostelevan pölynimureja ja hankkivan kirjastokortteja Suomessa.MotiivitOn kirjoitti:Kiitos Juliet faktelsberg-pitoisesta vastauksesta. Hatun nosto ja mitä nöyrin kumarrus.
Nyt olisi kovin hauska tietää, voisiko esimerkiksi naapurimaissamme olla käytössä sukunimi Kopteri?
Kuulin muuten hauskasta nimestä jokin aika sitten:
Pusku Traktori.
Appiukko myi hänelle perseentäristimen ja tämän nimen hän kirjoitti kauppakirjaan. Olen myös varmoista tietolähteistä kuullut, että on olemassa kirjastokortteja, joissa lukee sukunimen kohdalla Traktori. Nimeä ei löydy Väestörekisterin nimipalvelusta, koskaTraktorin suvun edustajilla on kaikilla sellainen korkeamman asteen suojaus ja siksi nimi ei näy nimipalvelussa. Lisäksi he ovat kotoisin naapurimaistamme ja liikkuvat täällä lähinnä ostelemassa perseentäristimiä ja hankkimassa kirjastokorteja. Näin se vain on!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
^Heh. Sepäs olikin varsin nokkela kirjoitus. Uskon kyllä että olisit pystynyt vielä parempaan.
Kuulostaisi kyllä siltä, että olisit jopa turhautunut hankalaan tilanteeseen, jossa ristiretkesi kakkelsbergiä vastaan onkin kaatumassa palstan kannalta mitä epäoleellisimpaan asiaan. Tuntuu nimittäin olevan hyvin hankalaa todistaa vääräksi mahdollisuutta, etteikö Kopteri nimeä olisi voinut olla olemassa.
Todennäköisyyksistä ei edelleenkään puhuta, joten siinä mielessä voisimme yhtä hyvin puhua hauskasta nimestä Pusku Traktori.
Virolaisena nimenä Kopteri ei kuitenkaan mielestäni olisi edes hassuimmasta päästä. Enkä pitäisi mitenkään mahdottomana ajatusta, että virolainen Kopteri ostaisi esimerkiksi suomalaisen miehensä luona ollessaan pölynimurin ja kävisi vieläpä hakemassa marttakerhon julkaiseman siivousoppaan kirjastosta.
Voisitko siis kakkelsbergiä siivotessasi ottaa vielä varmuuden vuoksi yhteyttä Viron, Ruotsin ja Norjan väestörekisterikeskuksiin, jotta voisit todistaa olleen mahdotonta, että a) kirjastokortti olisi nimelle Kopteri b) että Heli Kopteri ei olisi ostanut pölynimuria.
Tosin saattoihan hän olla sieltä Absurdanistakin, niin heihin varmasti tulisi myöskin ottaa yhteyttä...
Tähän sitten tälläinen:
Kuulostaisi kyllä siltä, että olisit jopa turhautunut hankalaan tilanteeseen, jossa ristiretkesi kakkelsbergiä vastaan onkin kaatumassa palstan kannalta mitä epäoleellisimpaan asiaan. Tuntuu nimittäin olevan hyvin hankalaa todistaa vääräksi mahdollisuutta, etteikö Kopteri nimeä olisi voinut olla olemassa.
Todennäköisyyksistä ei edelleenkään puhuta, joten siinä mielessä voisimme yhtä hyvin puhua hauskasta nimestä Pusku Traktori.
Virolaisena nimenä Kopteri ei kuitenkaan mielestäni olisi edes hassuimmasta päästä. Enkä pitäisi mitenkään mahdottomana ajatusta, että virolainen Kopteri ostaisi esimerkiksi suomalaisen miehensä luona ollessaan pölynimurin ja kävisi vieläpä hakemassa marttakerhon julkaiseman siivousoppaan kirjastosta.
Voisitko siis kakkelsbergiä siivotessasi ottaa vielä varmuuden vuoksi yhteyttä Viron, Ruotsin ja Norjan väestörekisterikeskuksiin, jotta voisit todistaa olleen mahdotonta, että a) kirjastokortti olisi nimelle Kopteri b) että Heli Kopteri ei olisi ostanut pölynimuria.
Tosin saattoihan hän olla sieltä Absurdanistakin, niin heihin varmasti tulisi myöskin ottaa yhteyttä...
Tähän sitten tälläinen:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Onneksi minun ei tarvitsekaan todistaa, ettei nimeä ole olemassa. Sen joka väittää, että tällainen nimi on olemassa pitäisi kyetä todistamaan väitteensä todenperäisyys.MotiivitOn kirjoitti:
Tuntuu nimittäin olevan hyvin hankalaa todistaa vääräksi mahdollisuutta, etteikö Kopteri nimeä olisi voinut olla olemassa.
Todisteita odotellessa...
Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
edit. Enkä tosiaan väitä, etteikö olisi mahdollista, että jossain on Kopteri-niminen ihminen. Odottelen edelleen näyttöä nimen olemassaolosta.
Uskon nyt, että virolaisilla Koptereilla on kirjastokortteja Suomessa. Samoin uskon, että virolainen Heli Kopteri on ostanut pölynimurin Suomesta Clyden isältä.Loka kirjoitti: No mutta älä muhun noita silmän iskuja tuhlaa. Kopterilla on kirjastokortti Suomessa ja mulle on ihan yks hailee onko se virolaisen, Helin, suomalaisen vai feikkaajan. Pidin kirjaston tietokantaa nyt ainakin siten luotettavana että siellä olevat sukunimet ovat tosiaan käytössä. Missään kohtaa en ottanut kantaa mikä informaation lähde olisi luotettavin, toki järkikin jo sanoo mikä se voisi olla.
Ajattelin lähinnä, että josko puheesta olisi voinut päätellä jotain. Mutta ehkä ette kommunikoineet puhumalla.Juliet Jones kirjoitti:Kansallisuuden tarkistamista ei toimiteta normaalin asioinnin yhteydessä kaikissa instansseissa automaattisesti.Marsalkka kirjoitti:Oliko henkilö virolainen?Juliet Jones kirjoitti:
Minä en ole kohdannut Heli Kopteria, vain pelkän Kopterin, jonka etunimeä en muista. Henkilö tunnistautui asiakirjalla, jonka saamiseen on vaadittu passia, tai muuta virallista henkilöyden vahvistavaa asiakirjaa. Ajankohta oli ennen 90- luvun puoliväliä.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Kommunikoimme suomenkielellä, eikä tuosta tosiaan voinut päätellä yhtään mitään kansallisuudesta, eikä se asioinnin luonteesta johtuen edes mielessä käynyt. On asioita, on nimiä, jotka jäävät jostakin syystä mieleen varsin selvästi. Miksi Kopteri jäi, mutta etunimi ei.. se on oma lukunsa.Marsalkka kirjoitti:Ajattelin lähinnä, että josko puheesta olisi voinut päätellä jotain. Mutta ehkä ette kommunikoineet puhumalla.Juliet Jones kirjoitti:Kansallisuuden tarkistamista ei toimiteta normaalin asioinnin yhteydessä kaikissa instansseissa automaattisesti.Marsalkka kirjoitti: Oliko henkilö virolainen?
Faktan odottaminen, vaatiminen ja sen kaivelu on minusta ihan hyvä asia. Tässä tuloksena todentaminen, että foorumikavereistasi ei varmaan kenelläkään ollut tarve väittää mitään vain huvikseen. Miksi olisikaan, kun kyse on kuitenkin niinkin vaarattomasta asiasta, kuin nimet? Joskus voisit Marski miettiä millainen kackelsberg olisi nähdyn vaivan arvoinen ja mikä taas olisi sinunkin hyväksyttävä faktana, vaikka esim. imurikauppiaan myyntiasiakirjat ovat siellä missä niiden kuuluukin.
Kannatti tässäkin asiassa pohtia ja kaivella asiaa. Pääsimme niinkin pitkälle, että Suomessa nähdyt Heli Kopteri ja sukunimikaimansa, jotka täällä ostelevat mm. pölynimureita ja hankkivat kirjastokortteja, lienevät Virosta, koska siellä on Koptereita mahdollisesti jopa yli viisi kappaletta.Juliet Jones kirjoitti:[
Faktan odottaminen, vaatiminen ja sen kaivelu on minusta ihan hyvä asia. Tässä tuloksena todentaminen, että foorumikavereistasi ei varmaan kenelläkään ollut tarve väittää mitään vain huvikseen. Miksi olisikaan, kun kyse on kuitenkin niinkin vaarattomasta asiasta, kuin nimet? Joskus voisit Marski miettiä millainen kackelsberg olisi nähdyn vaivan arvoinen ja mikä taas olisi sinunkin hyväksyttävä faktana, vaikka esim. imurikauppiaan myyntiasiakirjat ovat siellä missä niiden kuuluukin.
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
^Älä Juliet höpötä. Ainakin tämä foorumikaveri saa suurimman nautintonsa keksiessään täysin perusteettomia väitteitä. Varsinkin keskustelussa sellaisen henkilön kanssa, kuten arvon Marsu-lkka, joka ei juuri koskaan vaadi mistään minkäänlaista näyttöä.
Muistakaa epäillä kaikkea! Edes Marsalkka ei oikeasti ole se, miltä näyttää!
(sori, nyt alkaa vähäsen väsyttää)
Muistakaa epäillä kaikkea! Edes Marsalkka ei oikeasti ole se, miltä näyttää!
(sori, nyt alkaa vähäsen väsyttää)
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Juu. En ole katsonut tarpeelliseksi pyytää näyttöä, jos keskustelun toinen osapuoli itse rehdisti myöntää, että mitään näyttöä ei ole.
Lepää rauhassa, minä vartioin.sori, nyt alkaa vähäsen väsyttää
Selvensin asiaa sinulle, koska vaikutti siltä, että lukihärjösi jälleen kerran vaikeutti lukuprosessiasi.MissHolmes kirjoitti:Miksi sinä Kackelsbergi vastaat matkaajan puolesta???
Noita Kylliccejä tulee aina välillä Virosta tänne Suomeen ostamaan imureita ja hankkimaan kirjastokortteja. Ei siinä sen kummempaa.PaulaDrew kirjoitti:Tuli mieleen joskus virallisessa asiakirjassa näkemäni toinen nimi Kyllicci, jota olen ehkä täälläkin jossain topicissa mainostanut tyylikkäimmäksi tietämäkseni nimeksi. En tiedä miten sekään lausutaan, mutta onhan siinä jumalauta nyt enemmän asennetta kuin tavan Kyllikissä.synkempi hautajaisvieras kirjoitti:Miten olisi Aci?Tai Acu, Calevi, Calervo, Caarlo? Lausutaanko Calervo > "khälervöy"?
Säästin Marsalkalta vaivan ja katsoin väestörekisterikeskuksen hausta: tulos 0 kpl. Tuo paperi kuitenkin oli sellainen, mitä käyttäessään joutuu todistamaan henkilöllisyytensä, joten uskoakseni se oli virallinen nimi. Asiakirja oli jostain 60-luvulta.
Ottaisit edes hieman selvää asioista ennen kuin kirjoitat, niin ei menisi tappeluksi. Mutta kun ei. Tästä asiasta sinä oikeasti kirjoitit todella hupsusti ja asiantuntemattomasti ja teit itsestäsi mm. pellen.VoDKa kirjoitti:Mutta jatkaa sanojen vääntelyä, vetäydyn tästä topikista kun se näemmä eräiden henkilöiden avustuksella näkyy menevän pelkäksi tappeluksi taas.
Re: Marsalkka vs. otus & muut ( Faktan hakemista )
'Tutkiskelija kirjoitti:Kerroppa mistä tiedät ettei tuo väite ole totta. Nyt faktaa pöytää Marski!Marsalkka kirjoitti:
Jos esimerkiksi väittää, että McCannit kieltäytyivät kaksosten verikokeista, niin tämä on tosiaankin asian hyvin eri tavalla näkemistä. Väittäisin väitettä jopa valheeksi tai vähintäänkin medialukutaidottomuudesta johtuvaksi väärinkäsitykseksi.
Miksi sinä kutsuisit tuollaista väitettä, joka ei pidä paikkaansa? Näkemykseksi? Asian eri tavalla näkemiseksi? Sekaannukseksi? Valheeksi? Väärinkäsitykseksi?
Väitteen esittäjän pitäisi pystyä todistamaan väite todeksi.
Käänteinen todistustaakka on argumentaatiovirhe.
Re: Marsalkka vs. otus & muut ( Faktan hakemista )
Toki niistä voi ja pitääkin keskustella, mutta niitä ei ole syytä esittää kuin ne olisivat faktoja esimerkiksi tyyliin "vanhemmat kieltäytyivät kaksosten verikokeista". Toki voisi kirjoittaa, että eräällä keskustelupalstalla eräs kirjoittaja kertoi vanhempien kieltäytyneen kaksosten verikokeista. Tällöin jokainen lukija ymmärtäisi, että kyse ei välttämättä ole faktasta.lukutoukka kirjoitti:
Madeleine jutussa on päästetty tahallaan julkisuuteen sellaisia epämääräisiä tietoja, joiden todenperäisyys voi olla niin tai näin. Jos haluamme muodostaa jutusta kokonaiskuvaa, meidän on keskusteltava myös tällaisista epäselvistä tiedonmuruista. Yksi tieto täydentää toista, ja niin ehkä saamme muodostettua todellisen kuvan siitä, mikä on totta ja mikä ei.