Sellaiset sieltä sittenOulun_Kungas kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 12:16 pmEttä joukkoraiskaus on ihan ok, kun suurin osa siihen osallistuneista tykkää asiasta?McPanty kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 8:54 am Ja tällä pitkällä saarnallasi todistit Villerin hienosti aikaisemmin kirjoittaman asian:
"Kun pyritään siihen, ettei kellään ole koskaan paha mieli, päädytään siihen, ettei kellään ole koskaan hyvä mieli."
Sinulle ei merkkaa mitään se, että valtaosa oppilaista ja heidän perheistään kokisi iloa kaverikuvista, koska joku jossain saattaa pahoittaa mielensä.
Kaverikuva pannaan espoolaiskoulussa: "Aiheuttaa ulkopuolisuuden kokemuksia"
Re: Kaverikuva pannaan espoolaiskoulussa: "Aiheuttaa ulkopuolisuuden kokemuksia"
Re: Kaverikuva pannaan espoolaiskoulussa: "Aiheuttaa ulkopuolisuuden kokemuksia"
Siellähän se aiemmista viesteistäni käy selville mitä hyötyä kaverikuvista on. Sen takiahan kuvia yleensäkin otetaan. Muistoja. Sitä hyötyä niistä on.Bird kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 12:36 pmSinähän se täällä saarnaat. Tulee yhtä paljon p**kaakin suusta kuin papilta.McPanty kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 8:54 am Ja tällä pitkällä saarnallasi todistit Villerin hienosti aikaisemmin kirjoittaman asian:
"Kun pyritään siihen, ettei kellään ole koskaan paha mieli, päädytään siihen, ettei kellään ole koskaan hyvä mieli."
Sinulle ei merkkaa mitään se, että valtaosa oppilaista ja heidän perheistään kokisi iloa kaverikuvista, koska joku jossain saattaa pahoittaa mielensä.
Mietinkin, kannattaako noihin sinun vetoamiisi tunteisiin enää edes tarttua, koska joku saattaa erheellisesti sen perusteella väittää, että vetoaisin itsekin niihin samalla tavalla.
Vedit kyllä kaikkiaan reippaasti mutkia suoriksi ja pistit sanoja mun suuhun. Sinähän et selvästikään tiedä, mitä minä pidän merkittävänä. Pointtini oli nimenomaan se, että se, että jokin asia tuottaa monille iloa, ei vielä yksin ratkaise sitä, pitäisikö kyseinen käytäntö säilyttää ennallaan. Samalla tavalla se, että jokin asia tuottaa jollekin mielipahaa, ei yksin ratkaise asiaa toiseenkaan suuntaan.
Mielestäni kannattaisi keskittyä siihen, mitä hyötyjä ja haittoja kaverikuvaperinteeseen liittyy ja kenelle niitä syntyy – mitä vaikutuksia käytännöllä kaikkiaan on ja kuinka merkittäviä ne on. Mutta jatkakaa.![]()
Ps. En edelleenkään ole vassari.![]()
Ja sitä hyötyä, iloa ja muistoja ei tarvitse toisilta kieltää vain sen takia että jollekin saattaa tulla paha mieli.
Ihmisille, joilla ei ehkä ole kavereita ja kokevat ulkopuolisuuden tunnetta, tulee niitä kokemuksia jatkossakin. Yksi kaverikuvauksen poistaminen ei heidän ulkopuolisuuttaan paranna. Tällainen kuvauksen poistaminen on jälleen yksi onneton tapa yrittää hoitaa oireita, ei aiheuttajaa.
Joku jossain saa tekopyhyydellään kiillottaa kilpeään kun onnistui moisen ulkopuolisuutta aiheuttavan asian kieltämään
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko
joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista
Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista
Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
^ juuri sen näköinen, jolla ei koskaan ole ollut kavereita. Eikä ole vieläkään.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Kielletään kaverit, kaikilla ei niitä kuitenkaan ole niin voi heistä tuntua ulkopuoliselta. Puhumattakaan seurustelusuhteista.
Kaverikuvat kaikille tai ei kenellekään. Sama koskee parisuhteita, jos annat yhdelle niin täytyy antaa kaikille tai ei ollenkaan.
Kaverikuvat kaikille tai ei kenellekään. Sama koskee parisuhteita, jos annat yhdelle niin täytyy antaa kaikille tai ei ollenkaan.
-
mielen puolikas
- Harjunpää
Luokkakuviin liikennemerkeistä tutut pallopäät, alle nimet lyhennettynä, Hugo Ilmari Volonen olis sitten vain HIV, tai Aada iida Dalia Sypländer AIDS.
Ei ketään kiusittais ja oltais onnellisia. Pienillä teoilla suuriin saavutuksiin.
Ei ketään kiusittais ja oltais onnellisia. Pienillä teoilla suuriin saavutuksiin.
Kai mä tästäkin toivun
Mulla on albumeissa tusinoittain lapsuudenaikaisia kuvia jossa ollaan kavereiden kanssa erilaisissa harrasteissa. Eikä yhteenkään ole tarvittu rahastavaa luokkakuvaus-firmaa.
Tänään, firman tiimipäivän satona kuulin, että eräässä yhteistyökumppaniyrityksessä on johdon taholta kielletty työntekijöiltä sekä lomamatkoista että puolison sukupuolesta puhuminen sekä mainitseminen. Nämä ovat anonyymeissa palautteissa aiheuttaneet mielipahaa, joten ne on nyt eräässä firmassa kokonaan kielletty. Ja kyse on siis työpaikasta, aikuisista.WalkingDisaster kirjoitti: To Syys 17, 2026 9:33 pm Lyhensin hiukan, vaikka koko teksti asiaa.
Myös vanhojen tansseissa ollaa kieltämässä pareja. Koska jotkut voivat pahoittaa mielensä.
Noita korttejakin tehty varmasti aina, vaikka joukossa olisi ollut täysorpoja. Nyt ei yhtäkkiä sitten voikaan tehdä.
-
mielen puolikas
- Harjunpää
Mulle tulee mielipahaa jos Sepolla tai Tuulalla on paremmat eväät töissä kuin mulla.Sipi kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 11:16 pmTänään, firman tiimipäivän satona kuulin, että eräässä yhteistyökumppaniyrityksessä on johdon taholta kielletty työntekijöiltä sekä lomamatkoista että puolison sukupuolesta puhuminen sekä mainitseminen. Nämä ovat anonyymeissa palautteissa aiheuttaneet mielipahaa, joten ne on nyt eräässä firmassa kokonaan kielletty. Ja kyse on siis työpaikasta, aikuisista.WalkingDisaster kirjoitti: To Syys 17, 2026 9:33 pm Lyhensin hiukan, vaikka koko teksti asiaa.
Myös vanhojen tansseissa ollaa kieltämässä pareja. Koska jotkut voivat pahoittaa mielensä.
Noita korttejakin tehty varmasti aina, vaikka joukossa olisi ollut täysorpoja. Nyt ei yhtäkkiä sitten voikaan tehdä.
Työnantajan pitää määrätä että eväät on trippimehu ja pala näkkileipää.
Ja mulle tulee mielipahaa kun Juhalla on Tesla.
Työnantajan pitää määrätä että autolla töihin tulevilla on Nissan Leaf.
Kai mä tästäkin toivun
Monia ajatuksia. Mutta näin. Ollaan kaikki koko ajan mutkalla ja kyykyssä, koska on mahdollisuus sille, että joku ottaa kierroksia. varotaan varmuuden vuoksi kaikkea, ja laitetaan pumpulia ihan joka rakoon.mielen puolikas kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 11:28 pm Mulle tulee mielipahaa jos Sepolla tai Tuulalla on paremmat eväät töissä kuin mulla.
Työnantajan pitää määrätä että eväät on trippimehu ja pala näkkileipää.
Ja mulle tulee mielipahaa kun Juhalla on Tesla.
Työnantajan pitää määrätä että autolla töihin tulevilla on Nissan Leaf.
80-luvulla oli vain yksi rako, johon pumpulia laitettiin.
Mitä nuo kaverikuvat oikein on? Ei meillä koskaan sellaisia otettu (siksi minusta varmaan tulikin tällainen). Oli vain naamakuva itse kustakin, ja sitten luokkakuva. Sitä en muista, pitikö ne maksaa itse, mutta kouluaikaa kuitenkin tärvättiin moisten ottamiseen. Luokkakuvan jotenkin ymmärrän, muuta oikein en, etenkin jos siitä pitää maksaakin. Miksi tuollainen koulussa pitää hoitaa?
-
Mieshenkilö
- Scooby-Doo
Sellaisia vanhoja koulukiusaajia siellä. Joutuvatkohan nämä lapset pitkäänkin terapiakierteeseen aikuisina kun eivät ole saanet kaverikuvia koulussa?