Aineisto ei tosin taida olla kokonaisuudessaan julkinen, vaan ainoastaan osittain. Ehkä sen julkisen osan saisi Pennaselta tai keskarilta sopuhintaan?HÖPELÖ kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 11:53 pm Etp on erään toisen asiaan perehtyneen mukaan 12500 sivua Krp: n olisi käytävä ne kaikki läpi ja mustattava salatut tiedot yms.Tuntihinta hipoo kuulemma satasta ja työllistäisi useamman henkilön pitkäksi aikaa.
Olisihan se mukava niitä kotosohvalta lukea nytkin minfossa tekijänoikeudet paukkuu
Finnaa juuri katselin aika niukasti on Tulilahteen liittyvää ja 2 kuvaa oli täysin eri paikasta kuin Tulilahti ja väitettiin liittyvän Tulilahden kaksoismurhaan ja Hymy lehden juttuun.
Tässä kirjaston antia Keijo Ruuskasesta kohtuu selkeä kuva.Kuvaa katsoessa tuntuu niin oudolle ajatella että hänkin on ollut jo kauan aikaa edesmennyt tuossa niin nuori mies.
20260918_153131.jpg
Tulilahti 1959 (ketju 2)
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Re: Tulilahti 1959 (ketju 2)
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
folklore kirjoitti: La Syys 19, 2026 10:42 am No mutta jopas on taas neiti etsivällä hiekkaa pimpissä. On kyllä suorastaan todella erikoista, että yli 60 vuotta selvittämättömänä olleen ympäripyöreän tapauksen ympärillä, vaillinaisesti informoitujen harrastelijoiden toimesta käytävä keskustelu on.... yllätys yllätys ympäripyöreää, mahdollisten vaihtoehtojen pallottelua ja avoimien asioiden yksityiskohtien pohtimista.
Ja hyvä, viimeinkin otit kantaa johonkin! Olet oikealla tiellä.
Otetaanko erä, otetaanko erä.
- Laatikainen
- Armas Tammelin
Tämä murha.infossa kirjoitelleen nimimerkki Anyonen tarina Teuvo Kauhasesta syömässä partateriä (!!) on kyllä erikoinen. Sinällään Anyone vaikutti sympaattiselta ja vilpittömältä henkilöltä, jolla oli tietoa joistakin asioista ja toisista ei. Oliko kysymys aidosta aikalaismuistelijasta vai internetin hupikirjoittelijasta jäänee selvittämättä.Cohle kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 11:28 am "Ai niin, ja sit voisin syödä vähän partateriä täs joutessani."
Jos partateräkohtaus on totta, jonkinlainan silmänkääntötemppu se on toki ollut. Silloinhan Kauhanen olisi ollut lapsien kanssa viihtyvä iloinen leikinlaskija
Onpa Keijo Ruuskanen muuten ollut lapsenkasvoinen tapaus! Kovasti ikäistään nuoremman oloinen.
Luulen että Anyone puhui osin totta uskoisin olevan aikalaisia ja paikallisia joistakin virheellisyyksistä huolimatta.Olisikohan edesmennyt jos ei enää kirjoittele?Milloin hän on viimeiset viestinsä kirjoittanut?
Voihan olla että on ollut iäkäs tai myöhemmin asunut muualla ja muisti tehnyt tepposet.
Yhden Sirkka Koposen olen löytänyt somesta mutta lieneekö sama henkilö.
Taitavat olla aikalaiset pitkälti sen ikäisiä että lienevätkö elossakaan enää.
Minua harmittaa kovasti näiden aikalaisten poismenot nyt viimeiseksi Heikin 2.7.2026 .Heillä olisi ollut niin paljon arvokasta tietoa jopa historiallisesti toki jos eivät halua puhua niin eipähän siitä apua olisi Tulilahden osalta.
Minua edelleenkin kiinnostaa Tulilahti rikoksena kuten myös historiallisesti ja henkilöiden elämänkaari joita tapaus on koskettanut.
Harmillista kun ei ole maailmassa ylimääräistä rahaa että Happosesta ja Tulilahdesta saisi koskettavan pitkän 2- osaisen huoleĺla tehdyn elokuvan.
Odottelen presidentin kyyditystä tulevaksi teattereihin lehdessähän jo harmiteltiin kun oikeita kohteita ei oltu käytetty hyväksi.
Minä toki pääsen fiilistelemään niitä jotka sijaitsevat täälläpäin.Toki tuo vanha tie on osin pusikoitunut mutta kaupungissa on Pielisjoenlinna ja uusittu rautatieaseman ympäristö..
Voihan olla että on ollut iäkäs tai myöhemmin asunut muualla ja muisti tehnyt tepposet.
Yhden Sirkka Koposen olen löytänyt somesta mutta lieneekö sama henkilö.
Taitavat olla aikalaiset pitkälti sen ikäisiä että lienevätkö elossakaan enää.
Minua harmittaa kovasti näiden aikalaisten poismenot nyt viimeiseksi Heikin 2.7.2026 .Heillä olisi ollut niin paljon arvokasta tietoa jopa historiallisesti toki jos eivät halua puhua niin eipähän siitä apua olisi Tulilahden osalta.
Minua edelleenkin kiinnostaa Tulilahti rikoksena kuten myös historiallisesti ja henkilöiden elämänkaari joita tapaus on koskettanut.
Harmillista kun ei ole maailmassa ylimääräistä rahaa että Happosesta ja Tulilahdesta saisi koskettavan pitkän 2- osaisen huoleĺla tehdyn elokuvan.
Odottelen presidentin kyyditystä tulevaksi teattereihin lehdessähän jo harmiteltiin kun oikeita kohteita ei oltu käytetty hyväksi.
Minä toki pääsen fiilistelemään niitä jotka sijaitsevat täälläpäin.Toki tuo vanha tie on osin pusikoitunut mutta kaupungissa on Pielisjoenlinna ja uusittu rautatieaseman ympäristö..
-
Der Fanhder
- Neuvoja-Jack
Olisi kyllä hienoa, jos Anyonen henkilöllisyys vielä selviäisi. Viimeksi kaiketi kirjoitellut täällä 2010 ja Hejacissa vielä hieman myöhemmin. Hänen asuinpaikkansahan on summittaisesti tiedossa.HÖPELÖ kirjoitti: La Syys 19, 2026 11:40 pm Luulen että Anyone puhui osin totta uskoisin olevan aikalaisia ja paikallisia joistakin virheellisyyksistä huolimatta.Olisikohan edesmennyt jos ei enää kirjoittele?Milloin hän on viimeiset viestinsä kirjoittanut?
Happosesta en osaa sanoa, mutta Tulilahti -elokuvan treatment on työn alla.HÖPELÖ kirjoitti: La Syys 19, 2026 11:40 pm Harmillista kun ei ole maailmassa ylimääräistä rahaa että Happosesta ja Tulilahdesta saisi koskettavan pitkän 2- osaisen huoleĺla tehdyn elokuvan.
Mies joka tiesi liikaa
Hieno homma!Der Fanhder kirjoitti: Su Syys 20, 2026 12:22 amOlisi kyllä hienoa, jos Anyonen henkilöllisyys vielä selviäisi. Viimeksi kaiketi kirjoitellut täällä 2010 ja Hejacissa vielä hieman myöhemmin. Hänen asuinpaikkansahan on summittaisesti tiedossa.HÖPELÖ kirjoitti: La Syys 19, 2026 11:40 pm Luulen että Anyone puhui osin totta uskoisin olevan aikalaisia ja paikallisia joistakin virheellisyyksistä huolimatta.Olisikohan edesmennyt jos ei enää kirjoittele?Milloin hän on viimeiset viestinsä kirjoittanut?
Happosesta en osaa sanoa, mutta Tulilahti -elokuvan treatment on työn alla.HÖPELÖ kirjoitti: La Syys 19, 2026 11:40 pm Harmillista kun ei ole maailmassa ylimääräistä rahaa että Happosesta ja Tulilahdesta saisi koskettavan pitkän 2- osaisen huoleĺla tehdyn elokuvan.
Anyone sanoi Matildan tulleen Kerman suunnasta ja Anyone itse on tullut Varkauden suunnasta.
Olisin halunnut tuon matkahuollon sijainnin vielä selvittää ja Eväs--Kulman omistuksen ennen Unto Vänttistä.Hienoahan olisi jos sieltä sisältä olisi ollut jollain valokuvia.
Elsa Keräsen baari taas on ollut nykyisen Tertun Kirpparin kohdilla.Kylähän on ollut janoisten ihmisten keidas suorastaan.No väkeäkin on ollut enemmän.
Onko muut muuten kuunnelleet näitä Impiwaaran Tulilahti live taltiointeja?Olen niihin törmännyt aiemmin mutta kärsivällisyys ei ole riittänyt kuuntelemaan loppuun asti.Nyt yhden kuuntelin sieltä täältä.
Nimenomaan kyseessä on tainnut olla aavistuksen tumman huumorin puolelle mennyt jekku, joilla aikuiset aikanaan lapsia hämäsivät ja hauskuttivat. Muistan näitä lapsuudestani. Tuollaiset saattoivat jäädä elämään omassa mielessä totena pitkäksi aikaa.Laatikainen kirjoitti: La Syys 19, 2026 9:51 pm Jos partateräkohtaus on totta, jonkinlainan silmänkääntötemppu se on toki ollut. Silloinhan Kauhanen olisi ollut lapsien kanssa viihtyvä iloinen leikinlaskija.
Kun ei ollut älyttömiä puhelimia, oli tarinankerronta ja vitsailu yleisempää.
Otetaanko erä, otetaanko erä.
Muistan myös näitä...karjalanpaistin kaikki valkoiset osat on juurikin niitä vitamiinipitoisimpia joitten avulla kasvaa näin sanoi enoni ja isäni kertoi setäni kanssa mistä sarvimakaroni on oikeasti peräisin ne kasvaa puissa italiassa.Alle alakouluiikäseen upposi kuin kuuma veitsi voihin.Cohle kirjoitti: Su Syys 20, 2026 12:26 pmNimenomaan kyseessä on tainnut olla aavistuksen tumman huumorin puolelle mennyt jekku, joilla aikuiset aikanaan lapsia hämäsivät ja hauskuttivat. Muistan näitä lapsuudestani. Tuollaiset saattoivat jäädä elämään omassa mielessä totena pitkäksi aikaa.Laatikainen kirjoitti: La Syys 19, 2026 9:51 pm Jos partateräkohtaus on totta, jonkinlainan silmänkääntötemppu se on toki ollut. Silloinhan Kauhanen olisi ollut lapsien kanssa viihtyvä iloinen leikinlaskija.
Kun ei ollut älyttömiä puhelimia, oli tarinankerronta ja vitsailu yleisempää.
Kauhasen tupakansytyttämisen pistoolin mallisella sytyttimellä olisin halunnut nähdä sillä se päätyi jopa lehteenkin saakka.