Rescuer kirjoitti: Ke Syys 23, 2026 4:53 pm
"Halal-teurastuksen ja halal-lihan myymisen sekä maahantuonnin kieltämistä."
Minkä takia eläinrääkkäys uskonnollisten rituaalien takia pitäisi olla sallittua? Onko sen kieltäminen rasismia?
Mä olen usein miettinyt miksi karrikoidusti "vegaaninen, ja palestiina ensin" -paremmisto suojelee halal-lihan tuontia ja/tai halal-teurastamista Suomessa.
Tai miksi Ayaan Hirsi Alin tai Salman Rushdien mainitseminen ilman jotain huolellista alustusta on mahdotonta ilman että leimataan rasistiksi.
Olen päätellyt, että paremmiston silmissä
etnisen tai etniseksi käsitetyn ryhmän kritisoiminen on sallittua vain jonkin nokkimisjärjestyksen mukaisesti. Mikään vakava kritiikki islamismi-ideoiden kantajia, lähi-idän muslimeja kohtaan ei ole sallittua, silloinkaan, kun siihen on paljon aihetta. Yhteisön sisältä kritiikki on sallittua, mutta suomalaisina meillä ei ole oikeutta kuin laimeasti yhtyä siihen. Ayaan Hirsi Alin boostaaminen tai voimakas halal-lihan vastustus olisi
Rasismia.
Sen sijaan on puhuttava hahmottomasti naisiin kohdistuvasta väkivallasta tai vastustettava lihan tuotantoa ylipäänsä. Tuotantohan on
kapitalismia.
Näin ollen sinimustien ohjelma on
avoimen rasistinen. En ole hirveän paljon eri mieltä, mutta kiinnittäisin silti huomiota miten
Rasismi tässä käsitetään. Se on kovin joustava käsite.
Huom. Israelin kritisoiminen ei ole
Rasismia, edes juutalaisten jahtaaminen kaduilla ja synagoogissa ei ole
Rasismia, vaan
vastarintaa, jos sen tekee muslimi. Kun sen tekee valkoinen, esitetään äärioikeistohypoteesi ja riippumatta tosiasioista oletetaan hyökkäyksen olevan
Rasistinen.
Paremmiston rasismi ei ole
Rasismia. Ja sinimustien mielipiteetkin ovat.
Tämä siis millään tavalla osoittamatta myötätuntoa sinimustia kohtaan. Idiootteja ovat, enimmäkseen.