Niinpä. Tuo onkin kysymys. Kyllä sen voi varmasti jotenkin estääkkin että kirkonkirjoja ei kukaan saa tutkia mutta miksi joku niin tekisi. Tai sitten sitä ei kuitenkaan kukaan loppujenlopuksi ole kaivanut tai nähnyt tarpeelliseksi. Vaikea sanoa. Tuohonkin "huhuun" luulisi olevan jo faktaa näin 20 vuoden jälkeen.
Yleisesti on tiedossa että sukulainen päätti olla tutkimatta asiaa muuta kuin katoamisena. Sukulaisuussuhde on epäselvä. On.
Kuitenkin puhutaan että sukulainen ei tutkinut asiaa. Voihan se olla muukin viranomainen. Vaikka kihlakunnanvouti. Tai kylän lakimies. Ei voi tietää. Poliisista puhutaan mutta voi olla että hänkin on saanut käskyn ylempää olla tutkimatta asiaa.
Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli
-
Uteliasvuodesta_2006
- Alibin satunnaislukija
Re: Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli
Viimeksi muokannut Uteliasvuodesta_2006, To Syys 24, 2026 11:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
^Tuossahan olisi silloin esteellisyysepäily, josta voisi kannella eduskunnan oikeusasiamiehelle tai oikeuskanslerille.
Siis se on kyllä mahdollisuuksien rajoissa, että paikallinen turaanipoliisi ei tutkisi sukulaistaan, mutta en mitenkään usko, että koko Suomen virkakoneisto olisi osallinen peittelyssä.
Siis se on kyllä mahdollisuuksien rajoissa, että paikallinen turaanipoliisi ei tutkisi sukulaistaan, mutta en mitenkään usko, että koko Suomen virkakoneisto olisi osallinen peittelyssä.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
-
Uteliasvuodesta_2006
- Alibin satunnaislukija
Ei tietenkään. Kyllä kyseessä on ihan paikallinen koneisto jos jotain on haluttu peitellä tai olla tutkimatta asiaa. Kyseenalaisia lausuntoja voi esittää kyllä ylemmälle tahdolle pitkäänkin jonkin varjolla ja jos alunperin on etsitty vain kadonnutta niin tuskinpa ylhäältä kovin suurta painetta tulee panostaa etsintöihin. En usko. Poliisista puhutaan yleisesti mutta voihan sukulainen olla vaikka rajamies, tai kihlakunnanvouti.
Esim rajamies vois kiristää helposti tutkivaa ivalon poliisia jos on vähänkään harhautunut rajan yli kulkevasta tavarasta tai tietää siitä mutta ei tee mitään. Emme voi tietää. Tuollaista on kuitenkin ollut Ivalossa silloin jo pitkään. Joku on katsonut läpi sormien mitä viedään yli ja hyötynyt siitä. Vaikeampi todistaa mitään mutta eipä muuta voi ajatella rajasta josta kulkee helvetisti viinaa ja huumeita yli mutta kukaan ei huomaa mitään. Silloin tällöin joku otettiin kiinni niin näytti siltä että raja toimii ainakin raporttipaperilla.
Joku on sanonut että tuota ei tutkita yhtään enempää kuin on pakko. Se on toinen juttu kuka sen sanoi. Voi olla vaikka kunnanjohtaja kun on puhuttu että Ivalossa ei tarvita enää poliisia säästöjen vuoksi.
Emme voi tietää. Voi poliisi ollakkin sukulainen huhun mukaan mutta voi myös olla että joku on kieltänyt tutkimasta asiaa vaikka säilyttääkseen virkansa. Hämärää on tuokin mutta ellei joku kerro niin arvailuahan kaikki on siihen saakka. Monenlaista herrantappia tai viranhaltijaa voi olla tässä juonessa mukana. Mikä sitten lienee onkin että kukaan ei ottanut vakavasti katoamista tai että kyseessä voikin olla henkirikos ja sitä vaihtoehtoa ei edes ole.
Esim rajamies vois kiristää helposti tutkivaa ivalon poliisia jos on vähänkään harhautunut rajan yli kulkevasta tavarasta tai tietää siitä mutta ei tee mitään. Emme voi tietää. Tuollaista on kuitenkin ollut Ivalossa silloin jo pitkään. Joku on katsonut läpi sormien mitä viedään yli ja hyötynyt siitä. Vaikeampi todistaa mitään mutta eipä muuta voi ajatella rajasta josta kulkee helvetisti viinaa ja huumeita yli mutta kukaan ei huomaa mitään. Silloin tällöin joku otettiin kiinni niin näytti siltä että raja toimii ainakin raporttipaperilla.
Joku on sanonut että tuota ei tutkita yhtään enempää kuin on pakko. Se on toinen juttu kuka sen sanoi. Voi olla vaikka kunnanjohtaja kun on puhuttu että Ivalossa ei tarvita enää poliisia säästöjen vuoksi.
Emme voi tietää. Voi poliisi ollakkin sukulainen huhun mukaan mutta voi myös olla että joku on kieltänyt tutkimasta asiaa vaikka säilyttääkseen virkansa. Hämärää on tuokin mutta ellei joku kerro niin arvailuahan kaikki on siihen saakka. Monenlaista herrantappia tai viranhaltijaa voi olla tässä juonessa mukana. Mikä sitten lienee onkin että kukaan ei ottanut vakavasti katoamista tai että kyseessä voikin olla henkirikos ja sitä vaihtoehtoa ei edes ole.
Täällä kirjoiteltiin joskus että isokokoinen mies olisi ollut R.K:n sukulainen P.K. En tiedä kuka nimikirjaimet P. K on mutta googlettelin hakusanoja ja Suomi24 tuli vastaan https://keskustelu.suomi24.fi/t/3878628 ... inarkkarit
Lopummassa ketjua mainittu juurikin nuo.
Oliko joskus juttua että oli T:n silloinen poikaystävä? Muistaako joku tai onko paikalla joka tietää?
*muoks nimikirjaimia
Lopummassa ketjua mainittu juurikin nuo.
Oliko joskus juttua että oli T:n silloinen poikaystävä? Muistaako joku tai onko paikalla joka tietää?
*muoks nimikirjaimia
-
kattokarpänen
- Neuvoja-Jack
Alusta asti haiskahtanut, että se Ivalon asunnon isokokoinen mies ja joku/jotkut mökkiporukasta ovat liipanneet silloista tutkivaa poliisia "liian läheltä". Aikamoinen kämmi, että näin voi käydä
Toki ymmärrän poliisin resurssit tuolla hieman eri, pääkaupunkiseudulla tuskin joutuu naapureiden asioita tutkimaan jne...
- Ross Sullivan
Ei luulisi olevan mikään amerikan temppu osoittaa tätä sukulaisuussuhdetta.Uteliasvuodesta_2006 kirjoitti: To Syys 24, 2026 11:40 pm Ei tietenkään. Kyllä kyseessä on ihan paikallinen koneisto jos jotain on haluttu peitellä tai olla tutkimatta asiaa. Kyseenalaisia lausuntoja voi esittää kyllä ylemmälle tahdolle pitkäänkin jonkin varjolla ja jos alunperin on etsitty vain kadonnutta niin tuskinpa ylhäältä kovin suurta painetta tulee panostaa etsintöihin. En usko. Poliisista puhutaan yleisesti mutta voihan sukulainen olla vaikka rajamies, tai kihlakunnanvouti.
Ei se ihan niin mene, että Helsingin herrat olisivat kaikki ihan dorkia ja jotenkin arvostaisivat paikallispoliiseja. Ja sitten niissä epämääräisissä livestriimeissä sen sijaan on ihan hemmetin välkkyjä tyyppejä sössöttämässä.
Onhan poliisin sisälläkin, vaikka minkälaista vääntöä, valtasuhteita, valtapeliä ja katkeruuttakin. Suosittelen sitä Hesarin muijien (Reinboth ja toisen nimeä en nyt muista) kirjaa Aarniosta. Voisi tiivistää niin, että Aarnio ei olisi ehkä koskaan jäänyt kiinni, ellei KRP:ssä olisi ollut halu polttaa se joko todellisesta tai keksitystä rikoksesta. Ja Jartsa ei ollut mikään jänkhäturaani perseenreiästä, vaan stadin kundi ja toisen stadin kundin Riikosen erityissuojeluksessa.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
-
Uteliasvuodesta_2006
- Alibin satunnaislukija
Niin. Miksei tuota sukulaissuhdetta kukaan tuo ilmi vaikka sen olemassaolo tietävästi on. Pelkääkö joku tai miksi sitä ei vois tehdä niinkin että ilmoittajaa ei tiedetä. Tosi jännä että edes kukaan vähääkään tietävä ei uskalla tehdä edes nimetöntä ilmoitusta. Miksi helvetissä ei!? Siitä ei voi jäädä mitenkään kiinni jos jätät nimettömänä kirjeen poliisin laaatikkoon. Toki. Sen on varmasti jo tehnyt ihminen joka haluaa Antin löytyvän mutta ei ole haluttu tutkia. Ihan varmasti on viety kirjeitä laatikkoon mutta ei ole tutkittu. Joku kielsi..
Edelleen tulee vihjeitä kadonneisiin. Jos haluat ottaa vihjeen tutkintalinjaan niin ok. Jos et niin roskapostia.
Edelleen tulee vihjeitä kadonneisiin. Jos haluat ottaa vihjeen tutkintalinjaan niin ok. Jos et niin roskapostia.
- Ross Sullivan
Minulle voi laittaa, jos joku tietää tämän yhteyden. Lupaan 1) tehdä virallisen valituksen esteellisyydestä oikeuskanslerille ja eduskunnan oikeusasiamiehelle ja 2) usuttaa Jarno Liskiä asiassa.
Olen muuten saanut omalta osaltani Liskin tutkimaan yhtä hänen suurista paljastuksistaan. Siis en ollut alullepanija siinä, mutta uskoakseni annoin Liskille tietoja (kun hän niitä somessa kyseli), joilla hän kaivautui siinä "läpimurtoon" (ei ole Orpon keissi). Mikseipä tässä kävisi samoin.
Olen muuten saanut omalta osaltani Liskin tutkimaan yhtä hänen suurista paljastuksistaan. Siis en ollut alullepanija siinä, mutta uskoakseni annoin Liskille tietoja (kun hän niitä somessa kyseli), joilla hän kaivautui siinä "läpimurtoon" (ei ole Orpon keissi). Mikseipä tässä kävisi samoin.