Toivoisin tätä sitten myös toiseen suuntaan. Ei mikään tiedetty fakta tue sitäkään, että aviomies olisi jokin väkivaltainen luonnehäiriöinen valehtelija, joka alistaa ja pitää vaimoaan vankina ja estää tätä lähtemästä ja eroamasta. Onko se jotenkin vähemmän loukkaava luonnehdinta tai vähemmän överi spekulointi? Tämä toinen puolisko saattaa jopa lukea nämä spekulaationne, toinen mitä todennäköisimmin ei.Pensasmus Tikka kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:05 pmNyt menee aivan todella överiksi spekulointi!Carrie Mathison kirjoitti: La Syys 26, 2026 1:24 pmMikäli taustalla on mielenterveysongelmia, niin pistäisin lanttini likoon sen puolesta, että on psykoottinen. Kuten joku täällä aiemmin totesi, niin habitus näyttää siltä, että mielialalääkkeitä/antipsykootteja on käytetty.Pensasmus Tikka kirjoitti: La Syys 26, 2026 12:58 pm
Olen eri mieltä. Miksi ihmeessä ihminen joka olisi aikeissa riistää itseltään hengen, toteuttaisi sen tällä tavalla? Matkustaisi vieläpä ainakin kahdella junalla johonkin? Minusta kaikki viittaa siihen että hän vain halusi paeta jotakin, joko tilannetta tai ihmistä.
Psykoottisuus ei välttämättä näy millään tavalla ulospäin. Moni psykoottinen puhuu ja toimii kuin normaali ihminen mutta esim. pään sisällä voi silti kuulua ääniä, jotka esim. väittää, että vastapäinen henkilö on FBI agetti ja on tullut tappamaan sut. En siis poissulkisi sitäkään, että Inga on kuullut ääniä päässään ja äänet kehottaneet häntä tekemään kaiken minkä on tehnyt (varannut junaliput ja lähtenyt).
En usko, että Timolla on mitään osuutta vaimonsa katoamiseen. Vahvin veikkaukseni on, että Inga on ollut psykoottinen ja toiminut psykoosin/äänten ohjaamana. Hyvin suurella todennäköisyydellä on tehnyt im tai kuollut hypotermiaan jonnekin maastoon.Jospa nyt edes pysyttäisiin tiedetyissä faktoissa ja mietittäisiin niiden pohjalta todennäköisyyksiä, eikä tehdä arveluissamme tällaisia ylilyöntejä.
Kadonnut nainen Punkaharju
-
Satunnainenkulkija
- Hercule Poirotin viikset
Re: Kadonnut nainen Punkaharju
Lainaus alkaa:
"Tämä. Ja lisäyksenä vielä että Timo on rajoittanut kuka voi kommentoida eikä siellä ole yhtään kyseenalaistavaa kommenttia. Itse ainakin haluaisin pitää kaikki vaihtoehdot avoinna sen sijaan että mun kanssa oltaisiin vaan samaa mieltä.
[/quote]
Lyhensin lainausta.
Omituisinta, että myös tässä uusimmassa etsinyäpyynnössä Timon sivulla, on estetty kommenttien jättäminen ( vaikka niitä pyydetään)
???
"Tämä. Ja lisäyksenä vielä että Timo on rajoittanut kuka voi kommentoida eikä siellä ole yhtään kyseenalaistavaa kommenttia. Itse ainakin haluaisin pitää kaikki vaihtoehdot avoinna sen sijaan että mun kanssa oltaisiin vaan samaa mieltä.
[/quote]
Lyhensin lainausta.
Omituisinta, että myös tässä uusimmassa etsinyäpyynnössä Timon sivulla, on estetty kommenttien jättäminen ( vaikka niitä pyydetään)
???
Lyhyestä virsi kaunis.
-
vanhavakanssi
- Jane Marple
∆
Varmasti on kyllästynyt lukemaan sometilin paskamyrskyä. Mikäli T. Tahvanaiselle haluaa joku lähettää viestiä, niin se ei ole mitenkään mahdotonta.
Varmasti on kyllästynyt lukemaan sometilin paskamyrskyä. Mikäli T. Tahvanaiselle haluaa joku lähettää viestiä, niin se ei ole mitenkään mahdotonta.
-
Satunnainenkulkija
Ihan oikeastiko ajattelet, että hänen pitäisi hyväksyä ja sallia esim. yllä lainaamasi kommentin kaltaiset kirjoitukset omalle seinälleen? Sillä niitä aivan taatusti saa, jos kommentoinnin kaikille maailman hulluille avoimena pitää. Sitä kautta hän kaipaa varmaan ennen kaikkea tukea, (samaa mieltä tuskin silti tarvitsee olla) ja ilmoituksissa on puhelinnumero ja meseviestejäkin pystyy lähettämään, jos oikeasti jotain asiaa ja tietoa on. (Ja poliisillehan niitä ensisijaisesti pyydetäänkin.)Neamarianne kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:33 pmjohannax kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:20 pm Tulee todella creepy olo siitä, jos ihminen ei edes teoreettisena vaihtoehtona pidä esillä sitä, että puoliso olisi halunnut erota hänestä ja kadota, ja olla elossa voiden jopa hyvin. Vaan mieluummin, tosiaan mieluummin, puhuu hänen kuolemastaan ikään kuin faktana. Tämä ei välttämättä kerro ihmisen persoonasta mitään kovin hyvää. Monla tuon tyyppisesti rakennettuja ihmisiä paetaan, ja ihan aiheesta. Toisaalta kaikki eivät pääse pakenemaan.
Tämä. Ja lisäyksenä vielä että Timo on rajoittanut kuka voi kommentoida eikä siellä ole yhtään kyseenalaistavaa kommenttia. Itse ainakin haluaisin pitää kaikki vaihtoehdot avoinna sen sijaan että mun kanssa oltaisiin vaan samaa mieltä.
Ja veikkaan ihmisten yleisestä kokemuksesta, että paskaa saa niskaan ihan riittämiin yksityisviestienkin kautta, eikä edes aina nimettömänä. Eikä Ingan kohtalon selviämistä edes mitenkään edistä se, että joku pääsisi kertomaan, että ajattelepa jos vika onkin sinussa.
-
Neamarianne
- Alibin satunnaislukija
Ei varmasti olekaan. Mutta miksi julkaista julkinen etsintäkuulutus jos rajoitetaan vastauksia? Ja mikä kenellekin on "paskamyrsky", jotenkin jää vaikutelma ettei Timo halua kommentteja joissa kysellään "liikaa".vanhavakanssi kirjoitti: La Syys 26, 2026 3:05 pm ∆
Ymmärrän hyvin että on rajoittanut kommentointia. Tällaisissa tapauksissa osa kirjoittaa ties mitä paskaa, varmasti tuohonkin tulisi jotain että tapoitko vaimosi. Näkeehän sen jo täältäkin, yleensäkin näihin katoamisiin tulee epäilyjä, jotka ei varmastikaan ilahduta kun muutenkin yrittää pitää mielialansa edes jossakin pois alimmista pohjamudista.
-
Satunnainenkulkija
Luulisin, että jotain vähän julkisia viittauksia enemmän on pitänyt poliisille siitä avata, jotta nämä ovat samana iltana jo tulleet häntä etsimään ja julkaisseet välittömästi myös katoamisilmoituksen.Neamarianne kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:45 pmJa onko Ingan (mielen)terveydestä faktaa vai ainoastaan Timon sana?Rouva_Ärrä kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:41 pm Jos Timo on näin tietoinen kuolemasta, elävänä ei enää löydy, niin onko ollut viitteitä itsemurha-aikeista jo aiemmin? Siksi osaa epäillä sitä pahinta.
Lääkkeet mukaan ja menoksi. Toteuttamaan uhkauksensa.
Ilmeisesti ei ole tietoa mitä lääkkeitä on käyttänyt?
Tämä onkin hyvä kysymys, että pääseekö poliisi tällaisessa tilanteessa tutkimaan ihmisen terveystietoja, vai luotetaanko lähtökohtaisesti ilmoituksen tekijän sanaan terveydentilasta?Satunnainenkulkija kirjoitti: La Syys 26, 2026 3:14 pmLuulisin, että jotain vähän julkisia viittauksia enemmän on pitänyt poliisille siitä avata, jotta nämä ovat samana iltana jo tulleet häntä etsimään ja julkaisseet välittömästi myös katoamisilmoituksen.Neamarianne kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:45 pmJa onko Ingan (mielen)terveydestä faktaa vai ainoastaan Timon sana?Rouva_Ärrä kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:41 pm Jos Timo on näin tietoinen kuolemasta, elävänä ei enää löydy, niin onko ollut viitteitä itsemurha-aikeista jo aiemmin? Siksi osaa epäillä sitä pahinta.
Lääkkeet mukaan ja menoksi. Toteuttamaan uhkauksensa.
Ilmeisesti ei ole tietoa mitä lääkkeitä on käyttänyt?
-
Doris Watson
- Neuvoja-Jack
Nämä on näitä vaikeita tilanteita jos ihminen on sairas mutta ei laitoshuollon kuntoinen mutta ei täysin kykene huolehtimaan itsestään.
Kotiin ei voi lukita ketään. Sitten ylittyy se raja että lähdetään harhailemaan.
Mies on huolissaan kun tietää että Inga ei toimi täysin rationaalisesti.
Voi olla tosiaan näin arkinen tapaus kyseessä.
Nykyään täytyy olla tosi huonossa kunnossa että pääsee hoidon piiriin.
Timo on voinut olla jossain mielessä omaishoitajan roolissa.
Kotiin ei voi lukita ketään. Sitten ylittyy se raja että lähdetään harhailemaan.
Mies on huolissaan kun tietää että Inga ei toimi täysin rationaalisesti.
Voi olla tosiaan näin arkinen tapaus kyseessä.
Nykyään täytyy olla tosi huonossa kunnossa että pääsee hoidon piiriin.
Timo on voinut olla jossain mielessä omaishoitajan roolissa.
johannax kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:20 pm Tulee todella creepy olo siitä, jos ihminen ei edes teoreettisena vaihtoehtona pidä esillä sitä, että puoliso olisi halunnut erota hänestä ja kadota, ja olla elossa voiden jopa hyvin. Vaan mieluummin, tosiaan mieluummin, puhuu hänen kuolemastaan ikään kuin faktana. Tämä ei välttämättä kerro ihmisen persoonasta mitään kovin hyvää. Monla tuon tyyppisesti rakennettuja ihmisiä paetaan, ja ihan aiheesta. Toisaalta kaikki eivät pääse pakenemaan.
Just tämä. Tulee mieleen, että toinen on ollut siellä tyyliin vankina. Omistushaluinen. Oon joskus ollut vähän vastaavanlaisessa parisuhteessa. Kertoi, että jos yritän lähteä, hän kyllä löytää minut ja tappaa. Jotenkin tämä tullut vahvasti mieleen, kun olen lukenut näitä omituisia avautumisia. " kunnes kuolema meidät erottaa" on saautt ainakin omalla kohdallani ihan muunlaisen merkityksen omien kokemusteni perusteella.
No, narsistihan se minun kohdallani oli. Just sellainen hyvä tyyppi, avulias ( lipevä) josta ei kukaan uskonut, mitä pohjimmiltaan oli.
Ehkäpä juuri sen takia veikkaan tuota karkaamista/häipymistä. Toivon sitä ennemmin, kuin että olisi tehnyt im.
Lyhyestä virsi kaunis.
- Vasikkahattu
- Sofia Karppi
Ei se ole mikään ainoa keino. Se saattaa tuntua siltä, mutta ihmisiä katoaa kyllä helpommillakin keinoilla läheisiltään ja huonoista suhteistaan.Vio-let kirjoitti: La Syys 26, 2026 11:32 amKiväärinpiippu kirjoitti: La Syys 26, 2026 6:02 am Moi kaikille. Itse olen joutunut eron tekemään vähän samalla tavalla ja silloin ei ollut kännyköitä mut katoaminen oli ainot vaihtoehto eron toteuttamiseen. Sillon ei ollut yhtään luotettavaa kaveria. Ainoastaan sisko auttoi minua. Jäin sillon pois kaikesta elämästä kuudeksi vuodeksi ja olen vaihtanut maatakin.
Minun mielestä Inga on onnistutnut samassa missä minäkin.
Hyvä sinä!!! Niin. Tätä yrittänyt muutamassa viestissä tuoda esiin. Jos on alistettuna kotona, eikä ole minkäänlaista tukiverkkoa, vain totaalinen katoaminen on keino päästä pois ja turvaan.
Ei Ingankaan olisi tarvinnut kuin käydä poliisiasemalla toteamassa, että ei ole kadonnut vaan omasta halustaan lähtenyt. Koko etsintä olisi loppunut siihen. Timolle oltaisiin ilmoitettu, että Inga on löytynyt eikä hän halua tulla löydetyksi.
Sinulla ilmeisesti ei ole henkilökohtaista kokemusta manipulaatiosta?Vasikkahattu kirjoitti: La Syys 26, 2026 3:46 pmEi se ole mikään ainoa keino. Se saattaa tuntua siltä, mutta ihmisiä katoaa kyllä helpommillakin keinoilla läheisiltään ja huonoista suhteistaan.Vio-let kirjoitti: La Syys 26, 2026 11:32 am.Kiväärinpiippu kirjoitti: La Syys 26, 2026 6:02 am Moi kaikille. Itse olen joutunut eron tekemään vähän samalla tavalla ja silloin ei ollut kännyköitä mut katoaminen oli ainot vaihtoehto eron toteuttamiseen. Sillon ei ollut yhtään luotettavaa kaveria. Ainoastaan sisko auttoi minua. Jäin sillon pois kaikesta elämästä kuudeksi vuodeksi ja olen vaihtanut maatakin.
Minun mielestä Inga on onnistutnut samassa missä minäkin.
Hyvä sinä!!! Niin. Tätä yrittänyt muutamassa viestissä tuoda esiin. Jos on alistettuna kotona, eikä ole minkäänlaista tukiverkkoa, vain totaalinen katoaminen on keino päästä pois ja turvaan.
Ei Ingankaan olisi tarvinnut kuin käydä poliisiasemalla toteamassa, että ei ole kadonnut vaan omasta halustaan lähtenyt. Koko etsintä olisi loppunut siihen. Timolle oltaisiin ilmoitettu, että Inga on löytynyt eikä hän halua tulla löydetyksi.
Siinähän ihminen voi alkaa pelkäämään mm viranomaisia. Ja alkaa epäillä omaa kyvykkyyttä ja sitä, selviääkö ollenkaan arjessa.
Sellaisessa tilanteessa en ihmettelisi, jos ihminen ei ilmoittaisi mihinkään itsestään, ennenkuin kokisi olevansa varmasti turvassa ja mahd kauan puolisosta.
Lyhyestä virsi kaunis.
Miehen kaverilistalla on varmasti paljon erilaista selvänäkijää ja kuunkatsojaa, että voi hyvinkin olla, että joku on hänelle "katsonut", ettei vaimon sielu ole enää maallisella vaelluksella.Nikkelinakkerttoni kirjoitti: La Syys 26, 2026 12:15 pm Minusta on outoa miten mies on aivan varma ettei Inga ole enää elossa.
-
Neamarianne
- Alibin satunnaislukija
Joo täähän oli jo "katsottu" ja kerrottu paikka missä "on".Piiloissa kirjoitti: La Syys 26, 2026 4:04 pm Miehen kaverilistalla on varmasti paljon erilaista selvänäkijää ja kuunkatsojaa, että voi hyvinkin olla, että joku on hänelle "katsonut", ettei vaimon sielu ole enää maallisella vaelluksella.
Back to basics: Ingan ei ole kamerakuvista nähty poistuvan miltään asemalta, joissa "kameroita on". On tietysti mahdollista, että tämä tarkoittaa vain VR:n omia kameroita, ja muiden toimijoiden materiaalia on vielä tarkastamatta. Parikkalan kamerahavainnossa on julkisuuteen tullun tiedon perusteella kyse yhden ihmisen sanasta siitä, että toinen ihminen (ravintoloitsija) on hänelle kertonut katsoneensa tallenteet, ja nähneensä Ingan niissä. Eli ainakaan minkään julkisen tiedon perusteella ei ole olemassa mitään selkeää näyttöä siitä, että Inga olisi mihinkään junaan edes noussut. Toivon todella, että tällainen näyttö saataisiin, eikä se kauppareissu olisi edes ollut Ingan viimeinen, kuten joku asian aika varman oloisesti ilmaisi.