Kadonnut nainen Punkaharju

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Pendipei
Lauri Hanhivaara

Re: Kadonnut nainen Punkaharju

Viesti Kirjoittaja Pendipei »

Neamarianne kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 11:35 am Onko tuo Timon tänään mainitsema viimeinen havainto Parikkalasta nousemassa junaan, siis varmistettu? Jos, niin sehän viittaa siihen että Inga on ollut matkalla Helsinkiin päin.
Jos tosiaan on niin et Pirkkalassa nähty niin kyllä se suunta Helsinkiin on ollut ja sieltä lautalla luikahtanut viroon. Helsingissä ei ihan rehellisesti sanottuna Ingaan kiinnittäisi kukaan mitään huomioo kun uppoo massaan kuin veitsi voihin.

Ja jos tosiaan on lautalla mennyt yli ja päätynyt perheensä luokse niin olisihan se kohteliasta ilmoittaa et hengissä on. Aika kammottava ja traumatisoiva tilanne on puolisollekin kun hädissään etsii.
tuulituu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Vasikkahattu kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 10:37 am ...

Eikä spekuloinnissa ole mitään vikaa, jos se saavuttaa edes vähimmäistason, että sitä voi kutsua spekuloinniksi. Tässä on vain luettu Timon tekstejä, ymmärretty ne väärin ja sitten suollettu sitä oksennusta. Mutta en syytä, sanonpa vain.
Voitko ystävällisesti kertoa spekuloinnin vähimmäistason?
Minusta riittää, että on jotain tietoa, ja siitä tekee arvauksia. Eikö näin muka ole tehty? On luettu TImon tekstejä, poliisin katoamisilmoitus, niitä kommentteja, ja sitten arveltu mitä voi olla tapahtunut.
Metsäsävelenkulkija
Alokas

Viesti Kirjoittaja Metsäsävelenkulkija »

Mielestäni tämä sivusto on juuri nimenomaan faktatiedon ja muun tiedon pohjalta spekulointia, lankojen yhdistelyä ja miettimistä erinäisistä tapahtumista. Moni meistä kehittelee oman päätelmän tapahtumista ja sen kulusta, ihmisistä jne. ja avaa niitä tänne olivat ne sitten hyviä tai huonoja. Eikö se näin pidäkin olla? Turha kai ketään on alkaa syyllistelemään omasta näkökulmasta, luulenpa että ollaan kaikki täällä samasta syystä lukemassa ja kirjoittelemassa.

Minä ainakin seuraan aktiivisesti Ingan katoamiseen liittyviä tietoja ja seikkoja (joita ei nyt juurikaan ole muuta kuin miehen sana + täältä luettu speku koska poliisi kovin vaitonainen). Onhan tämä erikoinen ja kysymyksiä herättävä keissi kaikkinensa. Eikä ilmeisesti poliisi ole näitä puolison tuomia ''vihjeitä'' todentanut julkisuuteen, liekkö sille syynsä. Ihmettelen vain että puoliso puhuu vihjeistä ''totena'' omalla sivullaan vaikka näistä ei ole varmuutta, itselle vain tulee vaikutelma kirjailijataustan omaavalta kansan johdattelusta...
Neamarianne
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Neamarianne »

Pendipei kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 12:50 pm
Jos tosiaan on niin et Pirkkalassa nähty niin kyllä se suunta Helsinkiin on ollut ja sieltä lautalla luikahtanut viroon. Helsingissä ei ihan rehellisesti sanottuna Ingaan kiinnittäisi kukaan mitään huomioo kun uppoo massaan kuin veitsi voihin.

Ja jos tosiaan on lautalla mennyt yli ja päätynyt perheensä luokse niin olisihan se kohteliasta ilmoittaa et hengissä on. Aika kammottava ja traumatisoiva tilanne on puolisollekin kun hädissään etsii.
Totta että olisi reiluinta ilmoittaa mutta myös se vaihtoehto on, että on vaan päässyt pois Suomesta ja ei enää halua/kiinnosta/jaksa ajatella mitä muut ajattelee. Tai edes että viranomaiset etsii.
Satunnainenkulkija
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Satunnainenkulkija »

negraham kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 12:38 pm
Neamarianne kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 10:08 pm Mun teoria (täysin vailla faktapohjaa) on myös omaehtoinen katoaminen. Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta". On aika nopeasti ja määrätietoisesti vaikuttanut toimivan joten jää vaikutelma että tiesi saavansa etumatkan. Ja onko Ingan terveydentilasta muuta kuin Timon sana?

Ihan vaan koska jos itse pitäisin jotain alistettuna kotona niin tottakai olisin kauhean huolissani ja nimenomaan sanoisin ettei kadonnut ole kykenevä huolehtimaan itsestään, on sairas tmv.
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."

Täytyypä olla jatkossa tarkkana millainen fiilis minusta somen kautta välittyy etten joudu syytetyksi avopuolisoni ajamisesta karkumatkalle. Joskus olisi hyvä pitää kiinni faktoista eikä siitä millainen fiilis tulee, varsinkin jos on vähän sellainen miesvihafiilis kaikessa aina fiiliksenä.
Ja tuo "taustat". Onko Timolla rikosrekisteri vai onko joku jossain maininnut jotain taipumuksesta väkivaltaan tai joku exä, että joutui kaltoinkohdelluksi? Vai mitkä ovat ne taustatekijät, jotka mielestäsi Neamarianne aiheuttavat sen, ettet pidä kaukaa haettuna? Erilainen maailmankatsomus kuin sinulla? Hoitoala? Ihmisten auttaminen? Että hänet tuntevat pitävät mukavana miehenä?
negraham
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja negraham »

Neamarianne kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 12:41 pm
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."

Täytyypä olla jatkossa tarkkana millainen fiilis minusta somen kautta välittyy etten joudu syytetyksi avopuolisoni ajamisesta karkumatkalle. Joskus olisi hyvä pitää kiinni faktoista eikä siitä millainen fiilis tulee, varsinkin jos on vähän sellainen miesvihafiilis kaikessa aina fiiliksenä.
Edelleen ainoa FAKTA asiassa on että Inga on ollut Punkaharjun S-Marketissa viikko sitten sunnuntaina klo 18-19 välillä.
On muitakin faktoja, ostettu matkalippu imatralle mm. Tällä hetkellä tiedetään että Inga on ostanut s-marketista siiderin ja viinirypäleitä. Sitten matkustanut kiskobussilla Punkaharjulta Parikkalaan ja sillä hypännyt Junaan kohti Imatraa. Imatralta on vielä silminäkijä havaintoja mutta ei ilmeisesti varmaa turvakamerakuvaa.

Mutta nämä havainnot eivät tietystikään ole totta koska ovat Timon facebookista eli somesta jonka fiiliksen perusteella syytä epäillä kynnys ylittyy...
tuulituu
Jane Marple

negraham kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 11:56 am
...
No kerro nyt kuitenkin miksi tässä naurettavassa pakenemis teoriassasi lähti matkaan ilman tavaroita, puhelinta, rahakortteja (ilmeisesti pankkikortteja)?
Tämä ei ollut mulle, mutta jos et oikeasti keksi. Mitä tavaroita hän ottaisi mukaan ja miksi? Sängyn? Rinkan vaatteita? Nämä hidastaisi ja kiinnittäisi huomiota. Jonkun pienen muiston? On voinut ottaakin. Jos minä pakenisin, ottaisin vain käteisen ja ehkä kuvan isästäni, jonka olemassaolosta mies ei tiedä mitään, tai ainakaan kukaan ei tiedä sen tärkeyttä. Jos suhde olisi ollut kamala tai ahdistava joko oikeasti tai kuvitelmissani, en minä mitään muistoja siitä kaipaisi.

Ei tiedetä, onko hänellä puhelinta. Pankkikortti ilmeisesti voi olla ja rahaa.

Oliko muuten kaupasta saatu tieto, onko maksanut käteisellä vai kortilla?
Neamarianne
Nikke Knatterton

Satunnainenkulkija kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 12:56 pm
Neamarianne kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 10:08 pm Mun teoria (täysin vailla faktapohjaa) on myös omaehtoinen katoaminen. Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta". On aika nopeasti ja määrätietoisesti vaikuttanut toimivan joten jää vaikutelma että tiesi saavansa etumatkan. Ja onko Ingan terveydentilasta muuta kuin Timon sana?

Ihan vaan koska jos itse pitäisin jotain alistettuna kotona niin tottakai olisin kauhean huolissani ja nimenomaan sanoisin ettei kadonnut ole kykenevä huolehtimaan itsestään, on sairas tmv.

Ja tuo "taustat". Onko Timolla rikosrekisteri vai onko joku jossain maininnut jotain taipumuksesta väkivaltaan tai joku exä, että joutui kaltoinkohdelluksi? Vai mitkä ovat ne taustatekijät, jotka mielestäsi Neamarianne aiheuttavat sen, ettet pidä kaukaa haettuna? Erilainen maailmankatsomus kuin sinulla? Hoitoala? Ihmisten auttaminen? Että hänet tuntevat pitävät mukavana miehenä?
Mitä jos avaisitte oman ketjun jossa voidaan spekuloida minun ja muutaman muun sanomisia niin ei tarvitse sekouttaa niitä tähän käsiteltävissä olevaan asiaan?
Neamarianne
Nikke Knatterton

tuulituu kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 12:59 pm
Mun mielestä tätä ei ole mainittu missään. Lisäksi tuo viinirypäleet ja siideri kuulostaa aika normilta "matkaeväältä". Siis sellaista pikkunaposteltavaa junaan/bussiin tms. Ja kyllä, olen tietoinen ettei niihin omia alkoholijuomia saa viedä, aika moni silti vie.
tuulituu
Jane Marple

Neamarianne kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 1:02 pm
Mun mielestä tätä ei ole mainittu missään. Lisäksi tuo viinirypäleet ja siideri kuulostaa aika normilta "matkaeväältä". Siis sellaista pikkunaposteltavaa junaan/bussiin tms. Ja kyllä, olen tietoinen ettei niihin omia alkoholijuomia saa viedä, aika moni silti vie.
Sen luulisi kuitenkin näkyvän, että maksaako käteisellä vai kortilla. Ja luultavasti joka kaupassa on kamera kuvaamassa kassalle. Joo, niin on normaalin kuuloinen matkaeväs. Siiderin on voinut juoda vaikka sen pitkän kävelyn tuomaan janoon.
negraham
Remington Steele

Neamarianne kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 1:00 pm

Mitä jos avaisitte oman ketjun jossa voidaan spekuloida minun ja muutaman muun sanomisia niin ei tarvitse sekouttaa niitä tähän käsiteltävissä olevaan asiaan?
Avaa nyt vähän teoriaasi, jouduin itse etsimään jo viesteistäsi tuon että teoriasi ei perustu mihinkään faktaan(turhia sellaiset) vaan enneminkin sellaiseen Timon somesta saatuun fiilikseen.

Nyt jos Timon taustassa häiritsee esimerkiksi tuo kiinostuneisuus rajatiedosta ja ko. aiheesta kirjojen kirjoittelu niin itse olen sitä mieltä että kiinostuneisuus rajatiedosta ja teorioiden luominen pakenevasta vaimosta some fiilistien perusteella ilman faktoja menevät aika lailla samaan kategoriaan keskenään.
tuulituu
Jane Marple

Neamarianne kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 12:54 pm
Pendipei kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 12:50 pm

Totta että olisi reiluinta ilmoittaa mutta myös se vaihtoehto on, että on vaan päässyt pois Suomesta ja ei enää halua/kiinnosta/jaksa ajatella mitä muut ajattelee. Tai edes että viranomaiset etsii.
Niin, ei välttämättä edes tiedä (jos on hengissä). Voi arvella, että mies etsii, mutta ehkä ei tiedä, että on katoamisilmoitus tehty myös. Osa ihmisistä lukee vain Ylen uutisia, onko tästä ollut ollenkaan siellä? Tai sitten hän lukee kohde-/kotimaansa uutisia, eikä tiedä että häntä tosissaan kaivataan, kun ajattelee, että aikuisena saa itsenäisesti mennä minne haluaa.
Neamarianne
Nikke Knatterton

negraham kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 1:09 pm
Neamarianne kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 1:00 pm

Avaa nyt vähän teoriaasi, jouduin itse etsimään jo viesteistäsi tuon että teoriasi ei perustu mihinkään faktaan(turhia sellaiset) vaan enneminkin sellaiseen Timon somesta saatuun fiilikseen.

Nyt jos Timon taustassa häiritsee esimerkiksi tuo kiinostuneisuus rajatiedosta ja ko. aiheesta kirjojen kirjoittelu niin itse olen sitä mieltä että kiinostuneisuus rajatiedosta ja teorioiden luominen pakenevasta vaimosta some fiilistien perusteella ilman faktoja menevät aika lailla samaan kategoriaan keskenään.
Nyt alkaa olla jo vähän fixoitunutta että sä keskityt yksinomaan mun sanomisiin niin paljon että niitä pitää etsimällä etsiä. Ei tietenkään mun teoria perustu faktaan, kuren ei sinunkaan.
negraham
Remington Steele

negraham kirjoitti: Ma Syys 28, 2026 11:56 am
...
No kerro nyt kuitenkin miksi tässä naurettavassa pakenemis teoriassasi lähti matkaan ilman tavaroita, puhelinta, rahakortteja (ilmeisesti pankkikortteja)?
Tämä ei ollut mulle, mutta jos et oikeasti keksi. Mitä tavaroita hän ottaisi mukaan ja miksi? Sängyn? Rinkan vaatteita? Nämä hidastaisi ja kiinnittäisi huomiota. Jonkun pienen muiston? On voinut ottaakin. Jos minä pakenisin, ottaisin vain käteisen ja ehkä kuvan isästäni, jonka olemassaolosta mies ei tiedä mitään, tai ainakaan kukaan ei tiedä sen tärkeyttä. Jos suhde olisi ollut kamala tai ahdistava joko oikeasti tai kuvitelmissani, en minä mitään muistoja siitä kaipaisi.

Ei tiedetä, onko hänellä puhelinta. Pankkikortti ilmeisesti voi olla ja rahaa.

Jos itse lähdet vaikka pariksi päiväksi johonkin niin mitä otat mukaasi? Pelkät päällä olevat vaatteet vai? Yleensä ihminen vähimmilläänkin pakkaa reppuun vähän vaatetta, meikkejä, lääkkeitä, puhelimen, pankkikortin yms.
Tiedetään että jätti kotiinsa ainakin puhelimen ja ilmeisesti myös pankkikortin.
tuulituu
Jane Marple

Neamarianne, ehkä osut liian oikeaan!
Vastaa Viestiin