kaikki järkevä keskustelu katoaa rasistien lässytyksen alle tämä ei koske pelkästään murhaa vaan koko somea.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:27 pmMitään laadukasta keskustelupalstaa minfosta ei tule ikinä. ( vaikkakin laadukasta voi määritellä monin tavoin näkökulmasta riippuen)Elpram kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 8:59 pmJäätävää jankutusta, yhden sanan viestejä pitkissä lainaustorneissa ja turhanpäiväistä horinaa tai uikutusta. Kunnianloukkauksia ja puolustelupuheenvuoroja. Harva viesti toi oikeasti mitään varsinaista asiasisältöä ketjuun. Bannia vaan raa'asti. Aplodit moderaattoreille sääntöjen kunnioittamisesta, moni haluaisi tästä palstasta jälleen siedettävän ja hyvässä hengessä juttuja ratkovan, laadukkaan keskustelualustan, eikä mitään heikkolahjaisten äpyttäjien somepikaviestinrinkiä.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 6:22 pm "Kadonnut nainen Punkaharju" ketjun sulkemisen syy on minulle hieman epäselvä. Mun mielestä keskustelu oli ihan yhtä heikkotasoista kuin pääsääntöisesti muissakin ketjuissa.
Kiinnostaisi tietää mikä kamelinselän katkaisi juuri tuossa ketjussa?
Ja ajatus että tällä alustalla jotain juttuja ratkottaisiin on huvittava.
Mainitsemasi bannit josta mode jopa varoitteli olisi ollut todennäköisesti melko tehokasta keskustelun ohjausta.
Keskustelun lopettaminen moden ilmoitamalla perusteella, ei istu siihen miten muissa ketjuissa toimitaa, joten siksi tuo herättää ihmetystä.
Itse ajatelen että tän palstan pointti on tuolla ketjun sulkemisella ohitettu.
Moderoinnin arvostelu
Re: Moderoinnin arvostelu
Antifa Free Palestina
Jos voisi voittaa tyhmimmän kommentin palkinnon niin tällä viestillä olisit sen saanut.Kumisilmä kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:37 pm
kaikki järkevä keskustelu katoaa rasistien lässytyksen alle tämä ei koske pelkästään murhaa vaan koko somea.
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."
ja sä löit heti uudet pohjat onneksi olkoon
Antifa Free Palestina
Käy nyt edes vilkaisemassa sitä ketjua joka oli tässä puheenaiheena ja kaiva sieltä se rasismi esiin ennen kun tulet meuhkaamaan, varo ettei kukaan ammu projektiilillä silmään kun luet ketjua.Kumisilmä kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:47 pmja sä löit heti uudet pohjat onneksi olkoonvittu jäin kakkoseksi.
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."
vastasin tähän.negraham kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:50 pmKäy nyt edes vilkaisemassa sitä ketjua joka oli tässä puheenaiheena ja kaiva sieltä se rasismi esiin ennen kun tulet meuhkaamaan, varo ettei kukaan ammu projektiilillä silmään kun luet ketjua.
"moni haluaisi tästä palstasta jälleen siedettävän ja hyvässä hengessä juttuja ratkovan, laadukkaan keskustelualustan, eikä mitään heikkolahjaisten äpyttäjien somepikaviestinrinkiä."
Antifa Free Palestina
Et minun mielestäni. Olisit poistanut lainaustornin.Kumisilmä kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:52 pm
vastasin tähän.
"moni haluaisi tästä palstasta jälleen siedettävän ja hyvässä hengessä juttuja ratkovan, laadukkaan keskustelualustan, eikä mitään heikkolahjaisten äpyttäjien somepikaviestinrinkiä."
- Liitteet
-
- Screenshot 2026-09-30 21.54.22.png (142.72 KiB) Katsottu 213 kertaa
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Kyllä tässä on kaikki kiteytettynä. Noi kunnianloukkaukset ei lainkaan vähäisimpinä.Elpram kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 8:59 pm
Jäätävää jankutusta, yhden sanan viestejä pitkissä lainaustorneissa ja turhanpäiväistä horinaa tai uikutusta. Kunnianloukkauksia ja puolustelupuheenvuoroja. Harva viesti toi oikeasti mitään varsinaista asiasisältöä ketjuun. Bannia vaan raa'asti. Aplodit moderaattoreille sääntöjen kunnioittamisesta, moni haluaisi tästä palstasta jälleen siedettävän ja hyvässä hengessä juttuja ratkovan, laadukkaan keskustelualustan, eikä mitään heikkolahjaisten äpyttäjien somepikaviestinrinkiä.
Ja mielestäni ketjun lukitseminen on paljon tehokkaampi toimenpide, kuin muutaman bannin asettaminen. Ajattelevat kirjoittajat vähän laajemminkin asiaa. Kuten tästäkin nyt huomaa, millainen itku asiasta tuli, jopa rasismi saatiin liitettyä asiaan jollain ihmeen tavalla...
Vahvasti epäilen että omaisten/omaisen ärähtely ei ole taustalla. Palstalla on melko rankasti kommentoitu mm. alaikäisten tekoja, raiskausten uhrien syyllistämistä jne. jne.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 8:06 pmOiskohan sieltä omaiset/omainen ärähtänyt ja siihen päälle poliisi?Vasikkahattu kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 7:44 pmKyllä se on vain tuo moderoinnin yleinen heikko taso mistä se johtuu. Keskusteluhan oli jopa sivistynyttä Murha infon yleinen taso huomioiden.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 6:22 pm "Kadonnut nainen Punkaharju" ketjun sulkemisen syy on minulle hieman epäselvä. Mun mielestä keskustelu oli ihan yhtä heikkotasoista kuin pääsääntöisesti muissakin ketjuissa.
Mutta ihan samaa paskatasoa kuin yleensäkin.
Eikä kyllä tule mieleen aihetta , jossa asian käsittelyä minfossa olisi selkeästi poliisin toimesta estetty/rajoitettu. Ja ajatus että keskustelun tason takia kyseinen on suljettu, kuulostaa yhtä naurettavalta kuin TiMo Vornasen tarinointi.
Itse ketjussa pyörineenä voisin veikata että se kun yhden kirjoittajan viestejä piti poistella jatkuvasti ja ei oikeastaan lukenut muiden viestejä vään lässytti samaa paskaa kokoajan aiheutti sen että modet totesivat että parempi kun ketju on lukittuna kunnes jotain ihan oikeasti uutta tietoa tulee. Lisäksi alkoi muillakin kuin moderaattoreilla mennä hermot.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:32 pmVahvasti epäilen että omaisten/omaisen ärähtely ei ole taustalla. Palstalla on melko rankasti kommentoitu mm. alaikäisten tekoja, raiskausten uhrien syyllistämistä jne. jne.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 8:06 pm
Oiskohan sieltä omaiset/omainen ärähtänyt ja siihen päälle poliisi?
Eikä kyllä tule mieleen aihetta , jossa asian käsittelyä minfossa olisi selkeästi poliisin toimesta estetty/rajoitettu. Ja ajatus että keskustelun tason takia kyseinen on suljettu, kuulostaa yhtä naurettavalta kuin TiMo Vornasen tarinointi.
Jätän tän vaan tähän...
viewtopic.php?t=53189
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Ja poliisi tai ylläpito kertoisivat todellisen syyn? Poliisi järjestäisi kenties ihan tiedotustilaisuuden? Hauska mielikuvana.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:32 pmVahvasti epäilen että omaisten/omaisen ärähtely ei ole taustalla. Palstalla on melko rankasti kommentoitu mm. alaikäisten tekoja, raiskausten uhrien syyllistämistä jne. jne.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 8:06 pmOiskohan sieltä omaiset/omainen ärähtänyt ja siihen päälle poliisi?Vasikkahattu kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 7:44 pm
Kyllä se on vain tuo moderoinnin yleinen heikko taso mistä se johtuu. Keskusteluhan oli jopa sivistynyttä Murha infon yleinen taso huomioiden.
Enhän minä muuten kirjoittanut, että paskatasoisuus oli syy, vaan kerroin mielipiteeni ketjun tasosta ja Minfon tasosta. Kannattaa treenata lukemista, jos ei tuon vertaa ymmärrä.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
Jotenkin ajattelisin että tuollaisessa tilanteessa tuolle yhdelle kirjoittajalle laitettu banni olisi olisi ollut minfon yleisen linjan mukainen ja jopa auttanut koettuun ongelmaan.negraham kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:36 pmItse ketjussa pyörineenä voisin veikata että se kun yhden kirjoittajan viestejä piti poistella jatkuvasti ja ei oikeastaan lukenut muiden viestejä vään lässytti samaa paskaa kokoajan aiheutti sen että modet totesivat että parempi kun ketju on lukittuna kunnes jotain ihan oikeasti uutta tietoa tulee.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:32 pmVahvasti epäilen että omaisten/omaisen ärähtely ei ole taustalla. Palstalla on melko rankasti kommentoitu mm. alaikäisten tekoja, raiskausten uhrien syyllistämistä jne. jne.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 8:06 pm
Oiskohan sieltä omaiset/omainen ärähtänyt ja siihen päälle poliisi?
Eli tässä ketjun lukitsemisessa saattaa olla joku muu syy?
- Ross Sullivan
Muiden kirjoittamien viestien väärin lukemisen sijaan esittäisitkö oman arvauksesi?Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:44 pmJotenkin ajattelisin että tuollaisessa tilanteessa tuolle yhdelle kirjoittajalle laitettu banni olisi olisi ollut minfon yleisen linjan mukainen ja jopa auttanut koettuun ongelmaan.negraham kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:36 pmItse ketjussa pyörineenä voisin veikata että se kun yhden kirjoittajan viestejä piti poistella jatkuvasti ja ei oikeastaan lukenut muiden viestejä vään lässytti samaa paskaa kokoajan aiheutti sen että modet totesivat että parempi kun ketju on lukittuna kunnes jotain ihan oikeasti uutta tietoa tulee.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:32 pm
Vahvasti epäilen että omaisten/omaisen ärähtely ei ole taustalla. Palstalla on melko rankasti kommentoitu mm. alaikäisten tekoja, raiskausten uhrien syyllistämistä jne. jne.
Eli tässä ketjun lukitsemisessa saattaa olla joku muu syy?
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
Kävin vilkaisemassa Vauva.fi palstalta mistä ilmeisesti tuo mielestäni pahin häirikkö oli löytänyt tiensä murha.infoon ja siellä selvisi todelliset syylliset keskustelun pilaamiseen. Ehkä tää biisikin vois sopia tähänRoss Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:42 pm
Ja poliisi tai ylläpito kertoisivat todellisen syyn? Poliisi järjestäisi kenties ihan tiedotustilaisuuden? Hauska mielikuvana.![]()
Enhän minä muuten kirjoittanut, että paskatasoisuus oli syy, vaan kerroin mielipiteeni ketjun tasosta ja Minfon tasosta. Kannattaa treenata lukemista, jos ei tuon vertaa ymmärrä.
https://www.youtube.com/watch?v=bzrLuw1Aye4
Viimeksi muokannut negraham, Ke Syys 30, 2026 11:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ross Sullivan
Ihan kiva tietää, että siellä on mennyt jauhot suuhun ja kirjoitukset tunteisiin. Tosin eipä siihen paljon vaadita.negraham kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 11:02 pmKävin vilkaisemassa Vauva.fi palstalta mistä ilmeisesti tuo mielestäni pahin häirikkö oli löytänyt tiensä murha.infoon ja siellä selvisi todelliset syylliset keskustelun pilaamiseen.Screenshot 2026-09-30 22.59.59.pngRoss Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:42 pm
Ja poliisi tai ylläpito kertoisivat todellisen syyn? Poliisi järjestäisi kenties ihan tiedotustilaisuuden? Hauska mielikuvana.![]()
Taidettu muuten kitisijä poistaa Vauva-foorumiltakin. Se on jo aika saavutus.
Sinulle erikseen mahdollisimman selkokielinen vastaus kysymykseesi "Oiskohan sieltä omaiset/omainen ärähtänyt ja siihen päälle poliisi?" EI.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 8:06 pmOiskohan sieltä omaiset/omainen ärähtänyt ja siihen päälle poliisi?Vasikkahattu kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 7:44 pmKyllä se on vain tuo moderoinnin yleinen heikko taso mistä se johtuu. Keskusteluhan oli jopa sivistynyttä Murha infon yleinen taso huomioiden.Verinuoli kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 6:22 pm "Kadonnut nainen Punkaharju" ketjun sulkemisen syy on minulle hieman epäselvä. Mun mielestä keskustelu oli ihan yhtä heikkotasoista kuin pääsääntöisesti muissakin ketjuissa.