Väkivaltatilanne Etelä-Pohjanmaalla – Kaksi otettu kiinni

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
negraham
Harjunpää

Re: Väkivaltatilanne Etelä-Pohjanmaalla – Kaksi otettu kiinni

Viesti Kirjoittaja negraham »

Ajatonkello kirjoitti: To Loka 01, 2026 1:53 pm
Se olikin vertauskuva, muttei mahdotonta sekään.
Varmaan kun kirjanpitoa tutkisi sieltä selviäisi onko veitsi talon oma. Toki jos se on paikallisesta viidakkokaupasta varastettu niin eihän sitä silloin missään näy.
Ei tietääkseni kokkikoulun veitsisetissäkään tuommoista ole.
Ei tarvitse olla mikään viidakkokauppa, macheten voi ostaa/ottaa kätevästi vaikka motonetista.
https://www.motonet.fi/tuote/gerber-gat ... t=55-04942
Toki ei ole samanlainen kuin lapsella videossa.

Ja on toki kokeillakin kaikenlaisia veitsiä lihan käsittelyyn.
Liitteet
Screenshot 2026-10-01 14.03.56.png
Screenshot 2026-10-01 14.03.56.png (421.83 KiB) Katsottu 1189 kertaa
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."
Le chat bleu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Ja jonkun mielestä noi laitokset tekee helppoa rahaa. Kumma kun eivät tee sitten itse perässä. :shock:
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Ajatonkello
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Ajatonkello »

No valtakoneisto on sun puolella aikalailla kaikesta, saat vapaat kädet eikä kukaan valvo eikä ketään kiinnosta niin kyllä se on ihan vitun helppoa rahaa. Mutta mä oonkin laitoksissa traumatisoitunut.
Pohjolassa on myös paljon pimeyttä
Ja toisilla sahtia
negraham
Harjunpää

Ajatonkello kirjoitti: To Loka 01, 2026 2:25 pm No valtakoneisto on sun puolella aikalailla kaikesta, saat vapaat kädet eikä kukaan valvo eikä ketään kiinnosta niin kyllä se on ihan vitun helppoa rahaa. Mutta mä oonkin laitoksissa traumatisoitunut.
Liian pehmeästi käsitellään noita kullanuppuja laitoksissa. Itse tekisin kunnon koulukodin, missä metallinpaljastin ovella, sellit ja selleissä opiskeltaisiin etäyhteydellä. Ulos pääsisi kerran päivässä tunniksi. Heti jos perseilisit jotain niin eristykseen. Linnaan voisi siirtää suoraa kun täyttää 18 vuotta, siihen mennessä on varmasti jo ehtinyt rikoksia tehdä lomilla koulukodista sen verran että voisi muutaman vuoden istua.
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."
Ajatonkello
Martin Riggs

negraham kirjoitti: To Loka 01, 2026 2:36 pm
Ajatonkello kirjoitti: To Loka 01, 2026 2:25 pm No valtakoneisto on sun puolella aikalailla kaikesta, saat vapaat kädet eikä kukaan valvo eikä ketään kiinnosta niin kyllä se on ihan vitun helppoa rahaa. Mutta mä oonkin laitoksissa traumatisoitunut.
Liian pehmeästi käsitellään noita kullanuppuja laitoksissa. Itse tekisin kunnon koulukodin, missä metallinpaljastin ovella, sellit ja selleissä opiskeltaisiin etäyhteydellä. Ulos pääsisi kerran päivässä tunniksi. Heti jos perseilisit jotain niin eristykseen. Linnaan voisi siirtää suoraa kun täyttää 18 vuotta, siihen mennessä on varmasti jo ehtinyt rikoksia tehdä lomilla koulukodista sen verran että voisi muutaman vuoden istua.
Meillä oli lukittu tila josta poistuttiin vain kouluun ja ruokatilaan, hoitajan saattelemana toki eikä puhelimia ollut kenelläkään. Oli yksi 45min kestävä ulkoilu vuorokauden aikana ja vain jääkylmää vettä peseytymiseen.
Metallinpaljastimia ei ollut mutta vaatteet riisuttiin ja kyykättiin. Telkkarista saatiin katsoa tuntematon sotilas ja hoitajat oli täysin mielivaltaisia sekopäitä. Edes ruokaa ei saanut annostella itse ja tosiaan mielivaltaisia riisuttamisia tapahtui milloin mistäkin syystä ties missä, joskus jopa ruokailun aikana.
Varmaan hoitajien olisi pitänyt käyttää enemmän väkivaltaa niin olisimme kaikki elossa ja parempia ihmisiä.
Mutta kukaan ei koskaan riehunut veitsillä, toki sitten laitosvuosien jälkeen jokainen on tehnyt niitä omia juttuja
Ja toisilla sahtia
negraham
Harjunpää

Ajatonkello kirjoitti: To Loka 01, 2026 3:14 pm
Meillä oli lukittu tila josta poistuttiin vain kouluun ja ruokatilaan, hoitajan saattelemana toki eikä puhelimia ollut kenelläkään. Oli yksi 45min kestävä ulkoilu vuorokauden aikana ja vain jääkylmää vettä peseytymiseen.
Metallinpaljastimia ei ollut mutta vaatteet riisuttiin ja kyykättiin. Telkkarista saatiin katsoa tuntematon sotilas ja hoitajat oli täysin mielivaltaisia sekopäitä. Edes ruokaa ei saanut annostella itse ja tosiaan mielivaltaisia riisuttamisia tapahtui milloin mistäkin syystä ties missä, joskus jopa ruokailun aikana.
Varmaan hoitajien olisi pitänyt käyttää enemmän väkivaltaa niin olisimme kaikki elossa ja parempia ihmisiä.
Mutta kukaan ei koskaan riehunut veitsillä, toki sitten laitosvuosien jälkeen jokainen on tehnyt niitä omia juttuja
Idea tuosta 45 minuutin ulkoilusta on hyvä, tunti onkin liian pitkä aika. Lisäksi tosiaan metallinpaljastimesta päästään eroon jos koulukodissa asiakkaat eivät saa mitään vaatteita. Eli vaatteet pois ja selliin. Ei eläintarhassakaan apinoille mitään vitun housuja anneta.
Ajatonkello
Martin Riggs

negraham kirjoitti: To Loka 01, 2026 3:26 pm
Ajatonkello kirjoitti: To Loka 01, 2026 3:14 pm
Idea tuosta 45 minuutin ulkoilusta on hyvä, tunti onkin liian pitkä aika. Lisäksi tosiaan metallinpaljastimesta päästään eroon jos koulukodissa asiakkaat eivät saa mitään vaatteita. Eli vaatteet pois ja selliin. Ei eläintarhassakaan apinoille mitään vitun housuja anneta.
Sellainen eläintarhan kaltainen tila voisi olla upea suunnittelemallesi yritykselle, saisit olla koko paikan tirehtööri ja ruoskankin pituuden saisit valita niin välttyisit lähikontaktilta. Ja jos sota tulee ja ammukset loppuu voisivat nämä eläintarhan asukit olla tykinruokaa ihan kirjaimellisesti. Eikä tarvitsisi olla lähikontaktissa koska villieläin joka on laitettu häkkiin on kuin lannistettu vasemmistolainen ja kävelee ihan itse tehden kuperkeikan suoraan tykin suuhun. Valitettavasti ruoskasi osumatarkkuus pitäisi olla vähintään laadukas jotta voit etäältä painaa nappia, koska joskus kaikki työläiset ovat muissa hommissa tai eksyneet kenties väärään selliin missä ei edes sipulinleikkausveitsi auta. Mutta kirjanpidosta on tärkeää pitää huolta vaikka olisikin sota juuri julistettu.
Ja toisilla sahtia
Seppo777
Alokas

Viesti Kirjoittaja Seppo777 »

Mä oon sitä mieltä että pitäis olla kaasut henkilökunnalla tällasii tilanteita varten, alkaa olla melkein jokasel nuorel puukkoa kannossa. Ilmeisesti laki vaatii kuitenki että nuoret kohdataan paljain käsin. Voi olla, että oli onni et kyseessä oli tollaine suhteellise painava ja tylsä viidakkoveitsi.
Huutaja Jaana
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Seppo777 kirjoitti: To Loka 01, 2026 5:39 pm Mä oon sitä mieltä että pitäis olla kaasut henkilökunnalla tällasii tilanteita varten, alkaa olla melkein jokasel nuorel puukkoa kannossa.
Ei kai suljetussa laitoksessa voi oikein suihkutella. Telaria teiniapinalle.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
negraham
Harjunpää

Huutaja Jaana kirjoitti: To Loka 01, 2026 9:25 pm
Seppo777 kirjoitti: To Loka 01, 2026 5:39 pm Mä oon sitä mieltä että pitäis olla kaasut henkilökunnalla tällasii tilanteita varten, alkaa olla melkein jokasel nuorel puukkoa kannossa.
Ei kai suljetussa laitoksessa voi oikein suihkutella. Telaria teiniapinalle.
Nykyään on myös sellaisia vähän geelimäisiä sumutteita, jotka ei leviä niin pahasti ympäristöön sisätiloissa, ne täytyy vaan saada tarkasti kasvoille. Koulutus tuollaisiin tilanteisiin olisi se tärkein asia, tuollaiset paskapotku hyökkäykset voisi jättää tekemättä, loukaantui varmaan kun tarttui veitseen käsillä.
Stonedar
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Mää jos saisin päättää, niin siinä laitoksessa ei ois metallinpaljastinta, vaan semmoinen portti että kun siitä kävelee, niin ammutaan takaraivoon. Loppuisi se pelleily.
Minun isäni on myös tuplasti vahvempi kuin teidän isät yhteensä, ja autossani enemmän tehoa.
Vastaa Viestiin