Rescuer kirjoitti: La Loka 03, 2026 7:07 am
Miten se eroaa siitä, että täälläkin leimataan kaikki persut rasisteiksi ja äärioikeistolaisiksi? Tai kaikki lyhyt hiuksiset ja kaljut natseiksi?
Tai kaikki erimieltä olevat persuiksi?
Olisi kiva kuulla esimerkkejä, millä tavoin persuja täällä ulkonäköä myöten solvataan samaan tapaan kuin vasemmistolaisia? Siis ihan tosissaan, en välttämättä tiedä. Vassareihin viitataan täällä joka tapauksessa varsin usein "mt-ongelmaisina sinitukkaisina läskeinä" jne. jne. jne.
Ja kuten tuossa aiemmassa kommentissani jo sanoinkin, vasemmistolaiset ja heitä puolustavat vaikuttaa olevan täällä vähemmistö ja saavan enemmän kuraa niskaan kuin oletetut persut.
Mun vaikutelma myös on, että palstalla on vain muutama aktiivinikki, jotka persuja täällä kritisoi, kun taas "vassari"-juttuja jauhaa selvästi useampi nikki. Edelleen, ot-vassarointia on täällä paljon, mutta banneja siitä ei ole nimeksikään. Joo, termi ei kenties ole modeilla käytössä, mutta toisaalta — "poliittinen öyhötys -ot:kin" on bannien syynä vain harvoin siihen verrattuna miten paljon sitä vasemmistovihaajilta palstalla on.
Yksi mahdollinen selitys voisi toki edelleen olla se, että kun persuja kritisoivia aktiivinikkejä on palstalla niin vähän ja vassareista jauhaa monta eri nikkiä, niin silloin OT-persuilua kertyy tietenkin yksittäisille nikeille nopeammin, kun taas vassari-OT jakautuu niin monen eri nikin kesken, ettei yksittäisten nikkien kohdalla paine banneille kerry samalla tavalla.
Btw. Tiedän, mitä tarkoitat kaikella rasistiksi ja natsiksi haukkumisella, ja olen itsekin sitä vastaan. Toisaalta mitä palstaan tulee, olen itse avoimesti maahanmuutto- ja islam-kriittinen ja olen myöntänyt myös, että mulla on ennakkoluuloja sekä näihin aiheisiin että tiettyihin ihmisryhmiin liittyen (joskin katson sen osin musta lähtöisin olevaksi ongelmaksi), mutta mua ei ole kertaakaan väitetty persuksi, rasistiksi, äärioikeistolaiseksi saati natsiksi. Enkä käsittääkseni ole ainoa.
No, ainakaan omalla kohdallani todellisuus ei oikein vastaa sitä kuvaa, että täällä kaikki maahanmuuttoon tai islamiin kriittisesti suhtautuvat automaattisesti leimattaisiin persuiksi tai rasisteiksi tms. Ehkä tässäkin kannattaa katsoa niitä konkreettisia tapauksia eikä olettaa etukäteen, että sama kohtelu koskee kaikkia.