tuulituu kirjoitti: Su Loka 04, 2026 10:15 pm
Voiko tuo olla se havainto, joka hetkellisesti keskeytti etsinnät ja paikka tullut väärin joko poliisille tai ymmärretty väärin.
Kahtena päivänä nähty, mutta sitten taas, että onko kolme eri ihmistä ottanut yhteyttä vai taas joku "kolmikko", esim. ketkä oli tunnistaneet Antin auton ja J:n, muttei Anttia. Kai poliisille on kerrottu, että missä on nähty myös, tarkemmin.
Antin siskon Elinan mukaan etsinnät keskeytettiin, koska Antti oli nähty satavarmasti Ivalossa. Tieto osoittautui kuitenkin myöhemmin vääräksi.
Olen itsekin miettinyt samaa, että oliko Antin nähnyt kolme eri henkilöä - siis kolme eri näköhavaintoa vai yksi "kolmikon" näkemä havainto Antista Kaarasjoella Norjan puolella? Minulle tuli heti mieleen, että tämä norjalaisessa lehdessä ollut uutinen olisi feikki, koska ilmeisesti huumeringissä on mukana vaikutusvaltaisempia ihmisiä. Lehteen on helppo tekaista ilmoitus johtaakseen poliisin tutkintaa harhaan. Nämä kolme näköhavaintoa voi olla myös vääriä todistuksia henkilöiltä, jotka ovat itse mukana huumeringissä tai jopa vastuussa Antin katoamisesta. Heiltä ylemmältä taholta on voinut tulla käsky hankkiutua Antista eroon keinolla millä hyvänsä. Antin äiti kertoi Kadonneet Suomi dokumentissa, että Antti olisi kieltäytynyt huumekeikasta Norjaan. Ilmeisesti Antti halusi aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä uudessa työpaikassa katoamisviikonlopun jälkeisenä maanantaina, mikä ei käynyt huumeringille. Oli viimeinen hetki ennen uuden työn alkamista päästä Antista eroon lopullisesti.
Antti toimi ilmeisesti juoksupoikana ja tiesi liikaa huumekuvioista. Joka tapauksessa hänestä ei ollut enää hyötyä huumeringille, vaan pikemminkin hänestä oli tullut rasite ja riippakivi, josta oli päästävä eroon. Mökkimurroista lavertelun jälkeen hänestä oli myös tullut uhka huumeringin pyörittämiselle ja asioiden paljastumiselle.
Jos tämä norjalainen uutinen on päätynyt Suomen poliisille, niin heillä on oltava tiedossa tarkemmat tiedot näköhavainnoista missä tarkalleen Antti on nähty. Polisi ei paljasta kaikkea yleisölle, kun tutkinta on keskeneräinen. En pidä näitä havaintoja luotettavana sen metsureiden näköhavainnon vuosi, jossa Antti käveli metsään Angelissa. Toinen näistä metsureista oli kuulemma värisokea, eikä olisi voinut edes erottaa Antilla päällä olleen takin ja pipon värejä.