Aili, 69 v. ja 67 v. Toivo Lempisen murha kotona Oulun Tuirassa 25.11.1997
-
heimohuimaa
- Susikoski
Re: Aili, 69 v. ja 67 v. Toivo Lempisen murha kotona Oulun Tuirassa 25.11.1997
Niin tuo 25.11.1997 ollut tiistai. Liekkö jostain olisi vielä saanut selville onko Risto ollut töissä tuona päivänä?
Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Voisi ajatella että poliisi olisi käynyt kaikkien läheisten ihmisten alibit läpi vaikkei varsinaisesti epäillyn asemassa olisi ollutkaan.heimohuimaa kirjoitti: Ti Loka 06, 2026 12:13 pm Niin tuo 25.11.1997 ollut tiistai. Liekkö jostain olisi vielä saanut selville onko Risto ollut töissä tuona päivänä?
Varmaa alibia Ristolla ei ole, koska häntä on teosta käyty epäilemään.
^ Niin tai sitten Ristolla on ollut se perinteinen vaimon (Tarja Lempinen, k. 1.5.2017) antama alibi. Se ei tietenkään tee hänestä syyllistä, mutta minä olen aina suhtautunut ja suhtaudun noihin vaimojen ja naisystävien antamiin alibeihin vähintäänkin kriittisesti. Kun ollaan enemmän tai vähemmän onnellisesti yhdessä tai muuten miehen vaikutuspiirissä, alibi tulee kuin Manulle illallinen ja jos tulee ero ja sukset on ristissä "ei se ukko kotona ollutkaan". Ota sitten siitä selvää kumpi tarina on totta, kumpi mustamaalausta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Tai sitten se on kohtalaisen varma, mutta ei aukoton. Selittäisi miksi häntä epäilty tutkinnallisesti vasta todella myöhään.veejee kirjoitti: Ti Loka 06, 2026 1:40 pmTämä on mielenkiintoinen kysymys. Voisi ajatella että poliisi olisi käynyt kaikkien läheisten ihmisten alibit läpi vaikkei varsinaisesti epäillyn asemassa olisi ollutkaan.heimohuimaa kirjoitti: Ti Loka 06, 2026 12:13 pm Niin tuo 25.11.1997 ollut tiistai. Liekkö jostain olisi vielä saanut selville onko Risto ollut töissä tuona päivänä?
Varmaa alibia Ristolla ei ole, koska häntä on teosta käyty epäilemään.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.