Moni muslimi kokee, ettei heille ole Suomessa sijaa, sanoo nuori imaami

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Sipi
Michael Knight

Re: Moni muslimi kokee, ettei heille ole Suomessa sijaa, sanoo nuori imaami

Viesti Kirjoittaja Sipi »

viivahattu kirjoitti: To Loka 08, 2026 1:18 pm Kyllä se vähän niinkuin on ongelma tässä yhteiskunnassa, jos oppilaitoksessa tai työpaikalla ei voida tietää, keitä siellä on. Jos ei kelpaa, voi muuttaa maahan, jossa koulussa tai työpaikalla saa naamioida itsensä, koskee niin Mahadia kuin Vasemmistoliiton kaupunginvaltuutettuja.
Tätä naisten säkittämistä kannattavissa valtioissa ei vastaavaa ongelmaa työpaikoilla tai oppilaitoksissa ole. Niihin kun pääsevät muutenkin vain miehet. Suomessa näitä imaameja vituttaa lähtökohtaisesti jo se, että täällä on pakko päästää alaikäiset tytöt valtion kouluihin. Helpostusta Allah-tuskaan saadaan vasta siinä vaiheessa, kun tyttö on 18-vuotias ja häneltä voidaan kategorisesti kieltää kaikki maallinen ja länsimainen toiminta. Tämäkin vituttaa imaamia, koska ählyvaltioissa kiellolle ei ole mitään ikärajaa.
pahvijumala
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja pahvijumala »

ASierra kirjoitti: To Loka 08, 2026 6:45 pm Tällaisia kivoja pelihetkiä löytyi facebookista:

⚠️ Varoitus naisille pääkaupunkiseudulla
Haluan jakaa tämän, koska olen itse joutunut tilanteeseen, jossa koen yksityisyyteni ja turvallisuuteni vaarantuneen, ja tiedän myös muita naisia, joille on tapahtunut vastaavaa.

Minulle on tullut tietoon, että pääkaupunkiseudulla (myös Turussa ja Tampereella?) toimii miesten keskuudessa ryhmiä, joissa jaetaan naisten henkilökohtaisia tietoja, kuvia, someprofiileja ja yhteystietoja sekä keskustellaan naisten seksielämästä ja yksityisistä asioista ilman heidän suostumustaan. Minulle kerrotun ja omien tietojeni perusteella kyseisessä toiminnassa on mukana afrikkalaistaustaisia miehiä.

Olen itse saanut tietää, että minusta on tällaisessa ryhmässä jaettu henkilökohtaisia tietoja. Myös liikkumisestani ja olinpaikastani on välitetty tietoa ryhmään. Minulle on myös kerrottu tilanteesta, jossa esim s***iä olisi ollut tarkoitus kuvata ilman suostumusta. 😵‍💫 oon myös kuullut, että näin on joidenkin naisten kohdalla toimittu.
Siis miten nämä afrikkalaiset miehet ovat edes saaneet näiden naisten kuvat ja muut tiedot itselleen ellei naiset ovat itse olleet esim. deittisovellusten kautta niitä antaneet? Eksoottista haetaan ja sitten itketään.
Sipi
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Sipi »

pahvijumala kirjoitti: To Loka 08, 2026 7:01 pm Siis miten nämä afrikkalaiset miehet ovat edes saaneet näiden naisten kuvat ja muut tiedot itselleen ellei naiset ovat itse olleet esim. deittisovellusten kautta niitä antaneet? Eksoottista haetaan ja sitten itketään.
Joo, siis itsekin olen taipuvainen ajattelemaan, että kyse on näistä törröhuulisista influenssereista ja wannabe- OF-tähdistä, jotka surutta jakavat itsestään kaiken ja kaikkialle, reaaliajassa.

Kun sitten vielä lisätään nämä afrikkalaiset miehet tähän kuvioon voidaan olla melko varmoja, että heille on syötetty nämä tiedot ihan lapaan. Heiltä ei löydy älyä ja osaamista mihinkään tekoälypohjaisiin videotuotantoihin saati laajamittaisiin tietomurtoihin.

Joten mun vinkkini on se, että lakatkaa leikkimästä tulella, jos ette halua, että näpit palaa. Ihan ensimmäinen turvatoimenpide on se, että yhdenkään ählyn tai neekerin kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Jos antaa pillua neekerille voi pitää varmana, että 100 muuta neekeriä/ählyä on jonossa. Naiset ovat heille omaisuutta.
itikkapossu
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja itikkapossu »

URSA kirjoitti: Ke Loka 07, 2026 10:03 pm "Maailman onnellisin maa" paitsi muslimeille:
Helsinki kieltää kasvojen peittämisen: ohjeistaa myös lapsia päivä­kodista hakevia

Helsinki lisää koulujen ohjeisiin vaatimuksen kasvojen näkyvyydestä.
Toimialajohtaja Satu Järvenkallas sanoo, ettei kyse ole huivikiellosta vaan tunnistettavuudesta.
Ohje koskee myös päiväkoteja ja tulee voimaan heti valtuustokäsittelyn jälkeen.

19:59

Oppilaat eivät jatkossa saa peittää kasvojaan koulussa, oli kyse sitten huivista tai naamiosta. Päivitettävä ”turvallisuusohje” koskee myös päiväkoteja, ja siinä nostetaan esiin myös se, miten lasta hakeva aikuinen tunnistetaan. Ohjetta sovelletaan arjessa tilanteen mukaan, kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta kerrotaan.

Helsingin kaupunginvaltuustossa käsiteltiin kahta kasvojen peittämistä käsittelevää aloitetta keskiviikkona.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä vaati koulujen järjestyssääntöihin määräystä, joka kieltää pään tai kasvot peittävät huivit. Kokoomuksen Seida Sohrabin aloitteessa taas haluttiin kieltää muslimien kasvot peittävät niqabit ja burkat sekä esimerkiksi kommandopipot.

Kaupunki ei halua huivikieltoa, mutta kasvatuksen ja koulutuksen toimialan ohjeisiin lisätään vaatimus tunnistettavuudesta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kasvojen on oltava koko ajan nähtävillä kouluissa.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012312658.html
Hyvä Helsinki! Vielä kun saataisiin sama sääntö kaikkiin Suomen kouluihin. En näe myöskään mitään perusteluja sille, miksi työpaikoilla tai työtehtävää suorittaessa vaikkapa Wolt-ruokalähetyksiä kuljettaessa pitäisi saada naamioitua.

Vuosia sitten kouluissa ei saanut pitää luokissa edes lippistä tai pipoa, mutta sitten luisuttiin käytäntöön, jossa mitä erikoisemmat huivit, rätit ja naamiot olivatkin ihan sallittuja. Nyt sitten vihdoin järki voitti edes Helsingissä, ja saatiin sääntö tuon kieltämiseksi eli rättikulttuuripukeutumista voikin sitten jatkossa toteuttaa jossain muualla kuin kouluissa.

Jos uusi linjaus ei miellytä niin eipä kenenkään naamioitujan ole mikään pakko jäädä Suomeen.
Paikalla
MustaNaamion
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MustaNaamion »

Jos ei tunnu omalta maalta Suomi pohjoinen niin lentolippuja haluamaansa maahan saanee ihan jokainen.
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Joo. Suomessa voi elää hyvin, jos omaksuu paikalliset länsimaiset arvot, esim. YK:n ihmisoikeuksien julistuksen, jonka mukaan naiset, miehet ja siltä väliltä ovat kaikki tasa-arvoisia. Jos tämä ei käy, on olemassa useita sopivampia maita asuttavaksi, joihin voi muuttaa ja elää siellä omien arvojensa mukaisesti.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Paikalla
MustaNaamion
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MustaNaamion »

Minulle on tullut tietoon, että pääkaupunkiseudulla (myös Turussa ja Tampereella?) toimii miesten keskuudessa ryhmiä, joissa jaetaan naisten henkilökohtaisia tietoja, kuvia, someprofiileja ja yhteystietoja sekä keskustellaan naisten seksielämästä ja yksityisistä asioista ilman heidän suostumustaan. Minulle kerrotun ja omien tietojeni perusteella kyseisessä toiminnassa on mukana afrikkalaistaustaisia miehiä.
Vittu näillä influenssareilla on kusta päässä. Että ihan naisista keskustellaan ja jaetaan someprofiileja ilman heidän lupaansa.. :roll: :mrgreen: :shock:
Vastaa Viestiin