Johanna Tukiainen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Cotton kirjoitti:Sijoitan Tuksun mieleni kortistossa samalle hyllylle Ibi Loven kanssa, joka on persoona jonka mielelläni tapaisin!
Sori OT mutta yritin just tossa yksi päivä ettii youtubesta Ibin sekoiluvideoita (Idolsista) mutta ne on poistettu (MTV3 Tekijäoikeus) jos joku tietää mistä löytyy ni voi laittaa linkit vaikka YV:nä,kiitos.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

Tuksu ei enää blogita Hymylle, vaan Seiskalle. Tämä on tärkeä uutinen kaikille meille Tuksun ylimmille ystäville. Vaikkei se varmaan musta pidä, kun ei ole glamouria. :(

Koska te kaikki kateelliset olette kehdanneet epäillä malariaa, ajattelin tehdä palveluksen ja copypasteta tänne kokonaisuudessaan totuuden malariasta. Tässä se on, totuus malariasta! Lukekaa tarkkaan ja pohtikaa sitten, kannattaako tuosta pilkata! Kaameita asioita!
TOTUUS MALARIASTANI - TARKKA SELVITYS
17.12.2008 kello 13:59
Malariastani on tullut sen verran paljon kysymyksiä ja epäselvyyttä, että ajattelin että tämä selvitys taudinkuvastani olisi tärkeää julkaista Seiskan blogissa.

SELVITYS MALARIAN TAUDINKUVASTANI JA TAPAHTUMISTA VIELÄ TARKEMMIN

Sairastamaani malariaa koskien on ollut joitakin epäselvyyksiä ja siksi pidän tärkeänä tarkentaa vielä asiaa.Ostin siis viimehetken matkan Tjäreborgilta, joiden myyminen on nyt marraskuun jälkeen kielletty.

Matkavirkailija vain suositteli malarialääkitystä, ei pitänyt sitä välttämättömänä eikä minulle kukaan kertonut kuinka hengenvaarallisesta taudista on kysymys.

Saman marraskuun aikana 12 muuta suomalaista sairastui Afikan matkalla malariaan, joista kolme joutui teho-osastolle. Heidän tilaansa en tiedä.

Malariaa on olemassa neljä eri laatua ja minun saamani tauti oli kaikkein hengenvaarallisin. Sain komplisoituneen falciparum-malarian. Lisäksi minulla todettiin munuaisten vajaatoiminta ja kaikkein vaarallisimpana ARDS eli keuhkopöhö, johon arviolta kuolee noin 70-80% ihmisistä!

Minut vietiin siis Marian sairaalan päivystyksestä hyvin kiireellä ambulanssilla Meilahden sairaalaan. En saanut hengitettyä kunnolla, joten minut nukutettiin neljäksi päiväksi ja annettiin letkuilla ilmaa keuhkoihin. Olin tiedottomassa tilassa kun olin täynnä letkuja ja katetreja, ne menivät kurkustani alas ja niitä laitettiin myös nenään ja muualle.

Vanhemmilleni sanottiin että ovathan he tietoisia siitä, että olen kuoleman vaarassa. Isäni jopa kysyi, olisiko mahdollista tehdä keuhkojen siirtoa, sillä keuhkoni eivät toimineet laisinkaan neljään päivään ja kaikki koneet pitivät minut hengissä.

Sairaalassa oli erinomainen henkilökunta, vanhempani
haluavat erityisesti kiittää teho-osaston toimintaa, joka oli uskomattoman ammattitaitoista ja tehokasta. Vaikka olen kiittänytkin jatkuvasti Jumalaa ja satoja rukoilijoita ihmeparantumisestani, niin ei se silti tarkoita että en arvosta lääketiedettä ja Suomen mahtavia lääkäreitä. Jumalaa tulee juuri niistä kiittääkin!

Koska minulla oli letkut asetettu keuhkoihin, menetin ääneni moneksi päiväksi teho-osaston jälkeen. Pystyin vain kuiskailemaan. Lääkärit pitivät ihmeenä sitä, että keuhkoni alkoivat toimimaan uudestaan. Ne olivat kuulemma menneet ihan lyttyyn. Minut siirrettiin sitten kahdelle eri osastolle Auroran sairaalaan, jossa hoidetaan mm. eksoottisia tauteja.

Minulle alkoi kehittyä sekavuutta ja sitä pidettiin vakavan sairauden laukaisemana deliriööttisenä tilana. Diatsepaami-kyllästyksellä rauhoituin.

Malaria on parasiitti joka tunkeutuu punasolujen sisään. Pienet verisuonet tukkeutuvat jolloin tulee kudosten happivajetta ja vapautuu erilaisia
sytokiineja. Yksinkertaistaen seurauksena on monielinvaurio. On hyvin yleistä että munuaiset pettävät. Malaria aiheuttaa myös keskushermosto-oireita ja pahin komlikaatio on ARDS, jonka sain. Siksi minut pidettiin tiedottomassa tilassa useita päiviä.

Mikä on positiivista, toisin kuin muissa lievemmista malarian tyypeissä falciparum tyypistä paranee kokonaan, jos selviää hengissä. Lievemmät muodot saattavat jättää parasiitteja kehoon.

Minua hoitanut infektiolääkäri, tunnettu Heli Siikamäki Husista toivoo, että turistien malariatartuntojen saama julkisuus on vaikuttanut matkailijoiden halukkuuteen hakea estolääkitys. Malariaan kuolee miljoonia ihmisiä vuosittain.

Olin eilen Tukholmassa Baptisti-seurakunnassa todistamassa ihmisille parantumisestani. Siellä oli rukoiltu paljon puolestani. Aion käydä myös Livets Ordissa Uppsalassa ja Suomessa seurakunnissa kiittämässä ja puhumassa parantumisestani. Elämä on niin suuri lahja ja niin uskomattoman arvaamaton, koskaan ei voi tietää, milloin sen menettää.

Minulla on määrätty sairaslomaa tammikuun loppuun, mutta voi olla että sitä muutetaan vielä helmikuun loppuun. Minulla on edelleen epätodellinen tunne,
muistikatkoksia ja häiriöitä ja tuntuu että koko sairaalassaoloaikani oli vain suurta painajaista, eikä edes totta.

Buukkaan kyllä keikkoja kokoajan, mutta en välttämättä ole niillä kaikilla itse mukana. En ole
koskaan eläessäni kokenut mitään näin kauheaa kokemusta ja ollut lähellä kuolemaa.

Kun olin houreessa, luulin jossain vaiheessa että olin kuollut ja tullut johonkin toiseen maailmaan, ns. välimaailmaan taivaan ja helvetin välille ja se oli todella pelottavaa. Jossain vaiheessa luulin
myös seonneeni, luulin että olen psykoosissa ja oikeasti olen vain kotona. Minulla oli kouristuksia, enkä pystynyt kävelemään ja minulla oli kauhun tunteita. Nämä kaikki kuuluvat kuulemma malarian taudin kuvaan lääkäri Siikamäen mukaan.

Tärisin ja vapisin myös kauttaaltani, siskoni Julia pesi minun tukan ja lakkasi kynteni ja isäni hieroi jalkojani. Onneksi minulla on niin ihana perhe.

Olen vieläkin pelokas ja olotila on hyvin kummallinen. Unet ja valvemaailma tavallaan sekoittuvat keskenään.

Minulla on ollut uskomaton vuosi-2008! Jouduin pahaan autokolariin, sitten tuli Kanerva-skandaali ja nyt vielä lisäksi henkeni oli hiuskarvan varassa. Ajattelin vielä alunperin varata kahden viikon Gambian matkan, siinä tapauksessa en olisi tässä nyt enää kirjoittamassa....

Kiitin jo Seiskan videossa sairaalahenkilökuntaa, mutta kiitän nyt vielä uudestaan, että he tekevät mahtavaa ja arvokasta työtä, en voi muuta kuin ihailla lääkäreitä jotka pelastavat ihmishenkiä!Ja on todella mahtavaa että lääketiede on kehittynyt niin pitkälle, minunkin malariani todettiin todella nopeasti ja ilman kaikkia koneita ja kanyyleita en olisi pysynyt hengissä.

Kiitollinen uudesta mahdollisuudesta elämään,

Johanna
Ja lähde on Seiska.
http://www.seiska.fi/julkkisblogit/joha ... +selvitys/

Nää on tärkeitä asioita.

EDIT: Typoja, en Johannan, vaan omia. Ei kannata pilkata Tuksua, olen näemmä yhtä hölmö.
Neiti Etsivä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Neiti Etsivä »

jokainenhan varmaan tajuaa suhtautua tuksun kirjoittamaan lääketieteelliseen valistukseen kriittisesti :lol:

Ensinnäkään tuo ARDS ei ole keuhkopöhö vaan keuhkovaurio joka johtaa keuhkopöhöön.

Ja näkyy tuo lääketieteellinen osuus olevan melko suoraan lainattua mediuutisten sivuilta :lol: Ei varmaan tuksun kannattaisi kirjoittaa asioista joista ei mitään kuitenkaan ymmärrä :D

Hänen sairauttaan en toki mitenkään väheksy. Kiva, että selvisi hengissä niin tässä ketjussa ei jutut lopu kesken :D
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Meike R.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

Mä mietin vaan, että mikä tässä Tukiaisessa on niin ihmeellistä? Miksi hänestä kirjoitellaan? Jos Iken puutarhatekstarit riittää tekemään ihmisestä julkkiksen, niin HUH HUH.

Itse en ymmärrä mihin Tukiaisen "suosio" perustuu.
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Tietenkin Tuksu kiinnostaa, ainakin noita roskalehtiä. Seiskat sun muut nauravat Tukiaiselle selän takana, eikä neito itse taida sitä tajuta. :lol: Näin ainakin minä ajattelen.
Meike R.
Remington Steele

Seiska on kyllä aika sikamainen lehti, mäki kelaan just niin että ne naureskelee tyhmille julkkiksille selän takana. :D

esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

Cotton kirjoitti:Sijoitan Tuksun mieleni kortistossa samalle hyllylle Ibi Loven kanssa, joka on persoona jonka mielelläni tapaisin!
ibi on oikeesti ehkä rasittavimpia ihmisiä joita oon tavannu. päämäärätön huomionkipeä koheltaja, ihan normaalioloissakin. muutamissa bileissä ollaan samaan aikaan oltu, en mitenkään hyvin tunne. ei oo semmonen ihminen jonka seuraa kauaa jaksaisin.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Nylonköysi
Agentti Scully

Meike R. kirjoitti:Mä mietin vaan, että mikä tässä Tukiaisessa on niin ihmeellistä? Miksi hänestä kirjoitellaan? Jos Iken puutarhatekstarit riittää tekemään ihmisestä julkkiksen, niin HUH HUH.

Itse en ymmärrä mihin Tukiaisen "suosio" perustuu.
Siihen, että me muut olemme kateellisia Tuksulle ja hänen glamourille elämälleen, tietty!
Nylonköysi
Agentti Scully

Neiti Etsivä kirjoitti:jokainenhan varmaan tajuaa suhtautua tuksun kirjoittamaan lääketieteelliseen valistukseen kriittisesti :lol:
Minusta paras oli se, että Julia lakkasi Johannan kynnet ja kampasi tukkaa. :D

Itse olen ollut kerran sairaalassa vuodepotilaana eikä siinä ihan hirveästi kynsilakat olleet mielessä, vaikka kyseessä oli paljon malariaa lievempi tapahtuma. 8)
Meike R.
Remington Steele

esmes- kirjoitti:
ibi on oikeesti ehkä rasittavimpia ihmisiä joita oon tavannu. päämäärätön huomionkipeä koheltaja, ihan normaalioloissakin. muutamissa bileissä ollaan samaan aikaan oltu, en mitenkään hyvin tunne. ei oo semmonen ihminen jonka seuraa kauaa jaksaisin.
Mun yks frendi oli ollu samassa baarissa Ibin kanssa ja joku sen frendi oli sitä sormettanut siellä. :P Siisti nainen...

Cotton
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Cotton »

^Noniin!

Siinäs kuulitte :shock:
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Joo, vtn siisti nainen!
Mutta tuohon tuktukiin: Julkisuudesta pääsee pois ihan vaan menemällä sieltä pois. Esimerkkejä on.
Paskanen tukka
Nylonköysi
Agentti Scully

EDIT: Netti temppuilee, viesti tuli kahdesti. 8)

Poistan toisen.
Viimeksi muokannut Nylonköysi, Ma Tammi 19, 2009 10:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nylonköysi
Agentti Scully

Kommentti 118:
http://www.hymy.fi/kuvat-ja-videot/silm ... ukiainen-1

Ehkäpä Tuksu onkin erään "tunnetun muusikon" pedofiiliepäilyn takana? Tuksun kosto?
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kommentointimahdollisuus suljettiin heti tuon kommentti 118:n jälkeen... :shock:

Kylli nyt vaikuttaa siltä että olemme perimmäisten totuuksien äärellä.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin