Rasistiset sivut netissa (kalamies)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
ruoska
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Herkkis kirjoitti:
Ei saa olla tavan pakolaiselle vihainen/kateellinen
Vähän editoitunahan sä puhut jo ihan viisaita, vielä kun lopetat rikollisten vihaamisen ja alat ymmärtämään syitä ja seurauksia (tiedän että se on vaikeaa) niin olet oikealla tiellä. :wink:
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Bombay kirjoitti:
katupoika kirjoitti:
Samarina kirjoitti:Kyse oli nyt siitä, että suomalaisuudella nyt vaan sattuu olemaan kristillinen/luterilainen kulttuuripohja ja miksi se pitäsi kieltää? Miksi ei saa vaalia perinteitä ja laulaa suvivirttä keväällä?
Siis suomalaisillahan ei tosiaankaan ole kristillistä kulttuuripohjaa, vaan se on tänne väkipakolla tuotu ja istutettu. Eli periaatteessahan mä voisin syyttää sua kulttuurimme tuhoamisesta, kun kerran kannatat väkipakolla tänne tuotua kristinuskoa. Pois täältä tollaiset kulttuurintuhoajat!

Ja ikävä kyllä myös elämänkatsomustiedon opiskelijat joutuvat istumaan joulujuhlissa ja kevätjuhlissa kuuntelemassa virsiä ynnä muuta kristillistä sontaa.

Voisin huomenna mahdollisesti jaksaessani vastata näihin muihin, ainakin osittain mulle osotettuihin viesteihin. Nyt ei vaan jaksa vääntää yhtään enempää rautalankaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaist ... et_jumalat
Samarinalla on kyllä todelliset suomalaiset juuret hukassa. Ev. Lut. (tai ylipäätänsä koko aavikkouskonto) kuuluu tänne pohjoiseen yhtä hyvin kuin Hindu Israeliin.
:lol: Ok, myönnän erehtyneeni hieman. Mä olenkin saanut ateistisen kasvatuksen, joten suotakoon se minulle anteeksi. Onhan noita pakanallisia perinteitä vielä tänäkin päivänä jäljellä ja kristilliset perinteet ilmeisesti on lähtöisin keskiajalta, jolloin kristinusko tuotiin Suomeen.

Minun kouluaikanani ei ollut mikään pakko istua uskontotunneilla. Onko tässä ollut eri käytäntöä koulujen välillä?
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tääkin on sellainen aihe, että jos ilmaiset vähänkään negaatioita ulkomaalaisten tekemiä rikoksia ja käytöstä kohtaan niin heti olet hirmu rasisti ja itse häírikkö. mä en vaan nyt ymmärrä sitä, et miksi k.o ihmisten tekemiä rikoksi ja häiriköintiä ei saisi kritisoida, kritisoidaanhan me täällä myös suomalaisten vastaavia tekemisiä. ei aina ole kyse ulkomaalaisvastaisuudesta ja vihasta vaan mun kohdalla ainakin kyse on ihan silkasta ärsyyntymisestä sen takia, että tänne tullaan pakoon oman maan kauheuksia ja sitten niitä kylmästi jatketaan täällä perustellen sitä sillä;"me nyt vaan ollaan tällaisia". maailman huonoin syy. ja miksei rikollisia saisi vihata?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
ruoska
Lauri Hanhivaara

Kalessin kirjoitti: tänne tullaan pakoon oman maan kauheuksia ja sitten niitä kylmästi jatketaan täällä perustellen sitä sillä;"me nyt vaan ollaan tällaisia".

Stereotypiaa.

ja miksei rikollisia saisi vihata?

Mitä hyvää sä saat aikaan vihaamalla?
Kalessin
Adrian Monk

stereotypia tai ei, mutta sillä ainakin osa perustelee maahanmuuttoa. henkilökohtaisesti pidän niin kansanterveydellisesti kuin taloudellisestikin, maahanmuuttoa hyvänä asiana, mutta sitä en voi millään tasolla ymmärtää, että esim. sotaa pidetään perusteena pakolaisuudelle ja sitten sikaillaan minkä keretään täällä, jossa olisi edellytyksiä uudelle elämälle. ja eiköhän se ole jokaisen oma asia vihaako vai ei, en ole koskaan väittänytkään että viha auttaisi, mutta muistaakseni se on luonnollinen reaktio ihmiselle epämiellyttävässä tilanteessa. edelleen, miksi rikollisia ei saisi vihata? varsinkin sellaisia, jotka kajoavat ihmiselämään, oli ne maahanmuuuttajia tai ei?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
ruoska
Lauri Hanhivaara

Kalessin kirjoitti: jos ilmaiset vähänkään negaatioita ulkomaalaisten tekemiä rikoksia ja käytöstä kohtaan niin heti olet hirmu rasisti ja itse häírikkö. mä en vaan nyt ymmärrä sitä, et miksi k.o ihmisten tekemiä rikoksi ja häiriköintiä ei saisi kritisoida, kritisoidaanhan me täällä myös suomalaisten vastaavia tekemisiä. ei aina ole kyse ulkomaalaisvastaisuudesta ja vihasta
Miksi sitten yleensä tuot sitä rikollisen etnistä taustaa esiin?
Jos kerran kritisoit sitä rikosta niin miksi se etninen tausta on niin tärkeä?

Jos sua pännii vaikka kaaharit niin miksi pitää ilmoittaa että vittu ne somali kaaharit pännii mua. Ja jossei suomalaiskaaharit pännikkään niin ei sua silloin se kaahaus pänni vaan ne somalit ja silloin se on kyllä ulkomaalaisvastaisuutta.
ruoska
Lauri Hanhivaara

Kalessin kirjoitti:edelleen, miksi rikollisia ei saisi vihata?
Saat luvan vihata.
Kalessin
Adrian Monk

*huoh*...jos olet lukenut uutisointia niin varmaan huomaat, että yleensä mainitaan etnisyys oli se tekijä suomalainen tai maahanmuuttaja. henkilökohtaisesti itseäni tympii tekijä poikkeuksetta oli se suomalainen tai ei.

jos nyt oikein muistan niin tämäkin keskustelu lähti siitä, että kehotit kahvitarta hankkimaan oman maapläntin ja eristäytymään sinne, kun erehtyi kritisoimaan valtiomme maahanmuuttopolitiikkaa. on typerää kärjistää asiat niin mustavalkoisiksi, että jos sattuu mainitsemaan maahanmuuuttajan ja työttömyyden/rikollisuuden/häiriköinnin samassa lauseessa, on automaattisesti ulkomaalaisvastainen. itse toivoisin, että esim. terveydenhuollossa, olisi enemmän maahanmuuttajia töissä, jotta saataisiin uusia tuulia pölyttyneisiin tapoihimme.

mutta miten suomen valtio hyötyy sellaisesta maahanmuuttajista, joilla ei ole työtä, kielitaitoa tai halua opiskella, kun oletusarvohan on, että tänne tullaan paremman elämän toivossa. samalla tavalla itse voisin lähteä norjaan töihin maahanmuuttajaksi paremman elämän toivossa, mutten lähde, koska tiedän etten jaksaisi/haluaisi opetella uutta kieltä ja uutta kulttuuria (vaikkei meidän kulttuurista paljoa eroa). miksi muuten ihmisestä tulee maahanmuuttaja kuin paremman elämän toivossa? eikös paremman elämän hakemisessa ole kuitenkin pohjimmiltaan kyse kateudesta muiden ihmisten elintasoa kohtaan ja itsekkyydestä, kun sitä haetaan juuri itselle, joissain tapauksissa muiden kustannuksella? miten sitten suomen kansainväliset suhteet liittyvät maahanmuuttajien työllistymiseen?

ja sitten vielä, voitko itse kirkkain silmin väittää, ettei sinussa itsessäsi koskaan pesiydy kateus ja itsekkyys? minusta herkkikselle osoittamassasi lausahduksessa, sorruit itse tähän stereotypiaan. ja miten kateus ja itsekkyys ovat maahanmuuttoasioissa niin erityisen huomionarvoisia, mutta jossain muussa ketjussa niillä ei ole niinkään suurta painoarvoa?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

poistettu
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Su Loka 07, 2007 11:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

katupoika kirjoitti:
Ja kukaan teistä, joka ei ole kasvanut samanlaisessa ympäristössä ja perheessä ei voi ymmärtää edes tän tekstin kautta minkälaista HELVETTIÄ toi on pienelle lapselle.
Katupojan 4:n sivun tarinaan:

Itse olen kasvanut rakastavassa perheessä,aivan päinvastoin kuin tarinasi poika. Mutta ja ehkä juuri siksi tämä tarina kyllä kosketti ja kolahti kovaa. Auttoi ymmärtämään paremmin ja ennenkaikkea muistamaan sen,ettei kaikilla ole samat lähtökohdat elämään. Tuli niin kamala tarve suojella tarinan poikaa :cry:

Itse olen aikoinaan nuorena yrittänyt pitää ns. tarkkislaisten tunteja(kun kukaan muu ei halunnu). Raskasta ja vaikeaahan se oli sekasortoa,mutta tämä tarina aukasi silmäni tajuamaan miksi. Jos elämä on jo sinänsä kaaos,ei sitä jaksa enää keskittyä vaikka älyä ja taitoa olisi.

Tätä tarinaa jään miettimään nyt loppupäiväksi..
Totuus on tarua ihmeellisempää
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Sitten vielä haluan sanoa seuraavaa. En ymmärrä missään muodossa minkäänmoista syrjintää,en ulkonäön,uskonnon yms. seikkojen vuoksi.

MIKSI IHMISET PELKÄÄVÄT AINA SITÄ MIKÄ on erillaista kuin he itse?
Totuus on tarua ihmeellisempää
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:
katupoika kirjoitti: Ja kukaan teistä, joka ei ole kasvanut samanlaisessa ympäristössä ja perheessä ei voi ymmärtää edes tän tekstin kautta minkälaista HELVETTIÄ toi on pienelle lapselle.
Tätä tarinaa jään miettimään nyt loppupäiväksi..
Minäkin jäin miettimään tätä katupojan stooria ja haluan vielä sanoa pahoittelut jos kuulostin kovalta. Seison kuitenkin sanojeni takana (heh) kuin nainen, ja olen samaa mieltä edelleen. Joskin myönnän että jokainen tapaus on erilainen, toivottavasti katupojan tarinan lapsella on hieno tulevaisuus vielä edessä. :toivio:
Lihava
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Lihava »

Nyt kun kaikki olemme lukeneet Katupojan syvällisen tarinan, voimme ottaa toisiamme kädestä kiinni ja laulaa "We Are the World"
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mitähän tapahtuisi jos jokaikinen maa noudattaisi tätä Koreanmallia jota täälläkin on vaadittu.. Ihan noin mielenkiinnosta mietin, enkä ketään hauku. Tulisiko maailmasta parempi paikka?
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:MIKSI IHMISET PELKÄÄVÄT AINA SITÄ MIKÄ on erillaista kuin he itse?
Jaa miksi? Kyseessähän on ihan luonnollinen asia. Kyllähän eläimetkin pelkäävät tavallisuudesta poikkeavia asioita. Papua-Uuden Guinean alkuasukkaatkin pelkäsivät henkensä edestä, kun näkivät valkoisen miehen ensimmäistä kertaa. En tosin allekirjoita tuota väitettä, että ihmiset aina pelkäisivät sitä, mikä on erilaista kuin he itse. En itsekään esim. pelkää parhaita kavereitani, vaikka he ovat erilaisia kuin minä.
Vastaa Viestiin