Koulupoika väärensi seteleitä - osti bussilippuja
Koulupoika väärensi seteleitä - osti bussilippuja
Vantaalla levitettiin viime vuonna ainakin tuhannen euron edestä vääriä seteleitä. Poliisi kertoi torstaina napanneensa rahanväärentäjän - 15-vuotiaan helsinkiläispojan.
Komisario Timo Pirinen Vantaan poliisista kertoo, että poika teki setelit kotikonstein, eikä niiden laatu ollut kummoinen. Lähinnä poika väärensi 20 euron seteleitä. Väärentäjä ja tämän kaverit saivat kuitenkin maksettua kotitekoisella rahalla pieniä ostoksia ja bussilippuja.
Pirisen mukaan Suomessa löytyy vuosittain noin 800 väärää seteliä, joista kolmannes on tehty normaalin kodintekniikan avulla.
(MTV3-STT)
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /01/786409
Komisario Timo Pirinen Vantaan poliisista kertoo, että poika teki setelit kotikonstein, eikä niiden laatu ollut kummoinen. Lähinnä poika väärensi 20 euron seteleitä. Väärentäjä ja tämän kaverit saivat kuitenkin maksettua kotitekoisella rahalla pieniä ostoksia ja bussilippuja.
Pirisen mukaan Suomessa löytyy vuosittain noin 800 väärää seteliä, joista kolmannes on tehty normaalin kodintekniikan avulla.
(MTV3-STT)
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /01/786409
Poika saanut synttärilahjaksi uuden lasertulostimen 
Hieman OT:na, en tiedä mitä Suomessa saa mahdollisesti tuomioksi moisesta toiminnasta, mutta täällä Eestissä en kyllä uskaltais edes yrittää. Pelkästään siitä väärentämisestä on luvassa kuuden vuoden tuomio ja levittämisestä sitten mennäänkin jo kymmenen vuoden kieppeillä.
Ihan tarkkoja tietoja en ole jaksanut kaivella, nämä tulivat ilmi paikallisessa uutisohjelmassa kun joku on väärennetyillä viissatasilla tavaraa hankkinut.
Toisaalta kyllä ihmettelen myös sitä, että millaisille puusilmille nämä täällä väärennetyt setelit on tarjottu, nimittäin sokeakin näki otsallaan niiden aitouden.
Hieman OT:na, en tiedä mitä Suomessa saa mahdollisesti tuomioksi moisesta toiminnasta, mutta täällä Eestissä en kyllä uskaltais edes yrittää. Pelkästään siitä väärentämisestä on luvassa kuuden vuoden tuomio ja levittämisestä sitten mennäänkin jo kymmenen vuoden kieppeillä.
Ihan tarkkoja tietoja en ole jaksanut kaivella, nämä tulivat ilmi paikallisessa uutisohjelmassa kun joku on väärennetyillä viissatasilla tavaraa hankkinut.
Toisaalta kyllä ihmettelen myös sitä, että millaisille puusilmille nämä täällä väärennetyt setelit on tarjottu, nimittäin sokeakin näki otsallaan niiden aitouden.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
^No aika harvoin varmaan liikkeenharjoittajat, tahi niissä työskentelevät on ihan tuhannen päissään?
Tosin...
Tuossa jokunen kuukausi takaperin olin ostamassa paikallisella torilla porkkanoita ja ihmettelin, kun yleensä ollaan niin avuliaita, että tämä myyjä ei liikahtanut paikaltaan. No vittu, sehän olikin niin kännissä, ettei olisi pysynyt pystyssä jos olisi laskenut pöydästä irti
Porkkanat maksoi 12 kroonia, maksoin 25 eekin setelillä, enkä viiden minuutin laskemisen jälkeen meinannut saada oikeaa summaa takaisin.
Kun lähdettiin, niin sinnehän se romahti. Juurestensa joukkoon
Tosin...
Tuossa jokunen kuukausi takaperin olin ostamassa paikallisella torilla porkkanoita ja ihmettelin, kun yleensä ollaan niin avuliaita, että tämä myyjä ei liikahtanut paikaltaan. No vittu, sehän olikin niin kännissä, ettei olisi pysynyt pystyssä jos olisi laskenut pöydästä irti
Porkkanat maksoi 12 kroonia, maksoin 25 eekin setelillä, enkä viiden minuutin laskemisen jälkeen meinannut saada oikeaa summaa takaisin.
Kun lähdettiin, niin sinnehän se romahti. Juurestensa joukkoon
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Pitääkö värilaseria hankkiessa antaa nimensä jonnekin, vaikka maksaisi käteisellä?supernova kirjoitti:Ennen kun alkaa väärennospuuhiin, on hyvä tietää tettä värilaserit tekevät tulosteeseen miksropisteistä koostuvan koodin jolla pystytään jäljittämään keen nimissä värilaser on hankittu.
Koska muuten en tiedä, miten sen voisi selvittää. Lisäksi värilaseritkin varmasti vaihtavat omistajaa aika tiuhaankin osa, joten jos se vekotin ei ole ihan uutena hankittu, niin tuskin poliisit osaa yhdistää sinuun, jos vaikka joltain kirpparilta tms. olet sen ostanutkin.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Gigantti on toistaiseksi ainoa, jossa olen joutunut antamaan nimeni lähes joka kerta, osti siellä sitten mitä tahansa suurinpiirtein. Mutta muistaakseni esimerkiksi Markan talo ei kysynyt pari vuotta sitten sitä kun ostin aikalailla kalliimman tavaran heiltä, takuu taisi olla ihan vain se kuitti heiltä.Neiti Etsivä kirjoitti:Taitavat ne sen verran kysyä, että millä nimellä takuu laitetaan, jotkut paikat osotteet ja muut tiedotkin keräävät.
Jopa on nykynuoriso näppärää ja omatoimista porukkaa
90-luvulla kun värikopiokoneet tuli, niin niitä ei alussa muistaakseni saanut kuin virastot ja muut hankkia juuri rahanväärennösjuttujen ja muiden vastaavien pelossa. Ja ne koneetkin oli sitten ihan jumalattoman kokoisia, nykyisten pienten autojen kokoluokkaa melkein.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Missä tässä maassa ei olis humalaisia ? Voishan noilla ostaa vaikka mitä tai pyytää rikkoon pienemmäks jne ku toinen osapuoli on sopivasti paris-kolmes promilles.Blues kirjoitti:YBJ No missä niitä sitten mielestäsi voisi käyttää? Missä olisi tarpeeksi humalaisia vastaanottajia?
Its better to be dead and cool than alive and uncool -Harley Davidson
Sinänsä fiksuja poikia että väärensivät sen verran pieniä seteleitä, että niitä ei kovin tarkkaan tutkita.
Todennäköisesti jossain lähiöbaareissa laitettaisiin väärä raha kiertoon takaisin asiakkaalle, sopivasti ryppyisenä esimerkiksi. Jos asiakas huomaa, niin pahoitellaan ja annetaan oikeata rahaa tilalle.
Todennäköisesti jossain lähiöbaareissa laitettaisiin väärä raha kiertoon takaisin asiakkaalle, sopivasti ryppyisenä esimerkiksi. Jos asiakas huomaa, niin pahoitellaan ja annetaan oikeata rahaa tilalle.