Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

rapier kirjoitti:
Tohon synkemmän kysymykseen pakko: Kumpi on raskaampi, salametsästys vai valtionrajarikos?
Metsästäjän muijana pakko vastata, että varmaankin valtionrajarikos :)
Valtionrajarikos. Joka

1. ylittää Suomen rajan ilman siihen oikeuttavaa passia tai muuta matkustamisoikeuden osoittavaa asiakirjaa tai muualta kuin luvallisesta maahantulo- tai maastalähtöpaikasta tai vastoin lakiin perustuvaa kieltoa taikka sitä yrittää,
2. muuten rikkoo rajan ylittämisestä annettuja säännöksiä tai
3. luvattomasti oleskelee tai liikkuu tai ryhtyy rajavyöhykelaissa (403/1947) kiellettyyn toimeen rajavyöhykkeellä,

on tuomittava valtionrajarikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Kuinka pitkän vankeustuomion voi saada salametsästyksestä? Vai voidaanko siitä ylipäänsä tuomita vankeuteen?

EDIT:Säästänpä seuraavan pykälien penkomiselta, kun löysin itse vastauksen suht nopeasti:
1 § Metsästysrikos. Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta oikeudettomasti

1. metsästää käyttäen metsästyslaissa (615/1993) kiellettyä pyyntivälinettä tai pyyntimenetelmää taikka vastoin metsästyslaissa säädettyä moottorikäyttöisen kulkuneuvon käytön rajoitusta,
2. metsästää vastoin metsästyslain tai sen nojalla annettua riistaeläimen rauhoitusta tai metsästyskieltoa tai -rajoitusta tai kiintiötä koskevaa säännöstä tai määräystä taikka ilman pyyntilupaa tai
3. aiheuttaa metsästäessään vaaraa tai vahinkoa ihmiselle tai toisen omaisuudelle taikka rikkoo yleisen turvallisuuden vuoksi annettua metsästystä koskevaa kieltoa tai rajoitusta,

on tuomittava metsästysrikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Menettääkö salametsästykseen syyllistynyt kaikki aseensa + niiden luvat vaiko vain ko. pyynnissä käytetyn aseen?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kirsi
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

maija turjukka kirjoitti: Menettääkö salametsästykseen syyllistynyt kaikki aseensa + niiden luvat vaiko vain ko. pyynnissä käytetyn aseen?
Menettämisseuraamus sellaisenaan ei koske kuin itse tekovälinettä, mutta ampuma-aseluvat menetetään tiettyjen rikosten seuraamuksena all-in-one. Villinä veikaukksena salametsästys kuuluu tuohon rikosryhmään ja siksi tekovälineen ohella lopuistakin aseista tulee menetetyksi tuomitun lisäksi jollain keinoin luopua koska luvat siis menevät. Kiva trivia tämäkin, jos vastaus on edes sinnepäin :)- correct me, if I'm wrong.

Sitten: pahin rikos, jos henkeen ja terveyteen kohdistuvia ei lasketa?
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Olisi varmaan joku semmoinen, missä esim lapseen, tai muuhun viattomaan, vedoten tavoitellaan itselleen rahallista tai muuta vastaavaa etua.

Tilanne: Jäit auton kolhaisemaksi suojatiellä. Pikkuisen vaan tuli mustelmia. Koskisiko "enemmän" kun tiedät vakuutusyhtiön maksavan.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

specialhousingunit kirjoitti: Tilanne: Jäit auton kolhaisemaksi suojatiellä. Pikkuisen vaan tuli mustelmia. Koskisiko "enemmän" kun tiedät vakuutusyhtiön maksavan.
Koskisi mutta niin koskisi kolhaisijaakin parin mustelman verran :wink:

Paras lääke vitutukseen?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Retku
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Retku »

Alkoholi. Ei vaan siittä tulee vaan pitemmän päälle kertoimia vitutukseen. Kaikenlainen tekeminen ja puuhastelu.

Onko alkoholi hyvä vitutuksen nollaaja?
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Retku kirjoitti:Onko alkoholi hyvä vitutuksen nollaaja?
Hetkellisesti kyllä.

Kuka oli Jaakobinpoikien isä (eräs tunnettu poliitikko vastasi radiossa väärin tähän kysymykseen :P )
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.

Jörn "Björn Thunder" Donner???

Sama kun oli niin vaikea...

.
.

kaukana poissa

.
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Kuka oli Jaakobinpoikien isä (eräs tunnettu poliitikko vastasi radiossa väärin tähän kysymykseen )
synkempi hautajaisvieras kirjoitti:.

Jörn "Björn Thunder" Donner???

Sama kun oli niin vaikea...

.
Hah, no Jaakob

Oletko yllättynyt Taitoluistelun Em-kullasta?
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

otus kirjoitti:Oletko yllättynyt Taitoluistelun Em-kullasta?
En, koska kuulin siitä vasta tässä topicissa.

Vodkaa vai jotain makeaa (banaani/ mando/ jne.) likööriä mieluummin?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Nanne
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Nanne »

Mike Manner kirjoitti: Vodkaa vai jotain makeaa (banaani/ mando/ jne.) likööriä mieluummin?
Vodkaa tms. mutta ei mitään makeaa!

Tiedätkö mitä tarkoittaa resurrektionisti?
(Ilman sanakirjaa tai googlea!!)
Elä elämäsi niin kuin voit, ellet voi elää sitä niin kuin haluat!
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Tunnustan tyhmyyteni tässä asiassa, en tiedä :)

edit. nyt tiedän, kun kävin googlaamassa ja itse asiassa olen sanaa tietämättä lukenut vastakkoin aihetta sivuavan dekkarinkin... :)

Lähdenkö juoppokuskiksi paikalliseen kapakkiin vai jäänkö tänne kytikseen, josko tulisi jotain hauskoja juttuja luettavaksi?
Viimeksi muokannut maija turjukka, La Tammi 24, 2009 10:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Palstalaista kunnioittaen, VoDKaa kiitos. Sokerilitkut jääköön lasten mehukesteille.

Viskiä vai Konjakkia?

No voihan Edit:

Joo, lähde kuskiks ja ota ite kans, mä tarjoan! :wink:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viskiä siis, mutta vain virtuaalisesti :D

Onko niin, että jotain tiettyä viinaa juodessa muisti menee helpommin kuin jotain toista lajia juodessa? (vain viskillä olen kerran menettänyt muistini :oops: )
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Väittäisin että tequila on yksi pahimmista muistin viejistä, ainakin omien kokemusten perusteella! :lol:

Oletko koskaan juonut niin että muisti on mennyt?

edit: Selkeytetty kysymystä.. ;)
Quis custodiet ipsos custodes?
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Juu, kyllä se aina välillä on saatu pahasti pätkimään.

Ja monesti olen myös yrittänyt tarkoituksella juoda itseni unohduksiin, joskus siinäkin onnistuen.

Mutta vaikka kuinka olen yrittänyt, ikinä en ole saanut juotua menetettyä muistiani takaisin! Sillähän sen pitäis tulla millä on mennytkin...

Oletko sinä saanut juotua muistisi takaisin?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Lukittu