Madeleinen tapaus ( Ketju 3)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Huomaa, että minulla ei ole mitään arvokasta tietoa tai oikeita näkyjä, koska minulle ei koskaan ole tämän yli 1,5 vuoden aikana tullut tunnetta, että minua tarkkaillaan :)
Koneeni ei reistaile, enkä ole itseni tietämättä kirjaantuneena sisään mihinkään.

McCannien mediahuuma synnytettiin siksi, että huomio kaikilta menisi 110% sieppaukseen, eikä kukaan ehtisi/ kehtaisi/ huomaisi ajatella mitään muuta.
Niin yksinkertaista se on.
Ja herra paratkoon: se toimi jopa poliisiin jonkin aikaa.

Ja toisiin edelleen. :)
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kiitos, Miss Holmes, että vastasit kysymykseeni. Mediahumu synnytettiin, että katseet olisivat kääntyneet sieppaukseen, arvelet.

Miten Madeleinen DNA:ta sisältävä rätti, sinne paikallistetut puhelut, Gerryn pelikassin etsiminen tai Katen mielenterveyden häiriöt tukevat ajatusta sieppauksesta?
Alethes doksa meta logu
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kun kysyin samaa asiaa tutkiskelijalta, hän vastasi, että kyseessä on harhautus, josta syystä kysyin edelleen, että millä tavalla harhautus? Hän lupasi vastata tähän myöhemmin.
Alethes doksa meta logu
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

MissHolmes kirjoitti:Huomaa, että minulla ei ole mitään arvokasta tietoa tai oikeita näkyjä, koska minulle ei koskaan ole tämän yli 1,5 vuoden aikana tullut tunnetta, että minua tarkkaillaan :)
Koneeni ei reistaile, enkä ole itseni tietämättä kirjaantuneena sisään mihinkään.
En minä ainakaan tuota epäile lainkaan....
MissHolmes
Ben Matlock

Oltko koskaan kuullut sanontaa, että mopo karkaa käsistä?
Tai oletko koskaan kuullut kenenkään julkkiksen sanovan, että julkisuus on hyvä renki, mutta huono isäntä?

Tarkoitus ei tietenkään ollut saavuttaa negatiivistä julkisuutta lainkaan, mutta kun pyörä lähtee pyörimään, päällä on kesän aiheuttama uutispula, alkaa sattua ja tapahtua enemmän kuin piti.

Eihän kukaan voinut kuvitella, että yhdestä lapsesta syntyisi tämän kaltainen mediasirkus. Lapsia katoaa ikävä kyllä jatkuvasti, mutta mikään niistä ei ole koskaan yltänyt tällaisiin mittasuhteisiin, eikä mikään häly ole koskaan kestänyt näin kauan.

Ei mikään vastaava tapaus ole muutenkaan yltänyt tällaiseen ''ykkösotsikko'' tasoon, eikä oikeastaan mitään muuta mediakuplaa ole koskaan analysoitu ammattilaisten taholta niin kuin tätä.

Koko shown suuruus on täysi vahinko. Sen piti vain osoittaa suunta, mutta lumipallo lähtikin vyörymään ennen näkemättömällä vauhdilla ja voimalla.

Niin yksinkertaista se on.

Eikä sitä pystynyt pysäyttämään edes McCann-koneisto, kuin uhkailemalla. Se kuvaa hyvin tapahtuman itseään ruokkivaa voimaa.
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

^Arveletko etteivät sieppaajat tulleet ajatelleeksi, että McCannit pistävätkin kovemmin hanttiin. Ajatteletko että he olisivat olleet lampaita tai pässejä, joita vedetään narusta, ja lopulta tuomitaan, eivätkä he voi sille mitään. Sitten ovat väärin kuvitelleet.
MissHolmes
Ben Matlock

Mitkä sieppaajat? Ne eivät kuulu tähän teoriaan ollenkaan, koska tässä teoriassa sieppaajia ei ole.

Poliisi varoitti McCannejä heti alkuu liian rajusta mediamylläkästä, koska tunnetusti liika julkisuus vaarantaa siepatun hengen.
McCannit eivät välittäneet asiantuntijoiden ohjeista. Miksi? Koska heidän ei tarvinnut enää pelätä lapsensa hengen puolesta. Yksinkertaista.
Nuotio & Äreät Tiput
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

MissHolmes kirjoitti:Mitkä sieppaajat? Ne eivät kuulu tähän teoriaan ollenkaan, koska tässä teoriassa sieppaajia ei ole.

Poliisi varoitti McCannejä heti alkuu liian rajusta mediamylläkästä, koska tunnetusti liika julkisuus vaarantaa siepatun hengen.
McCannit eivät välittäneet asiantuntijoiden ohjeista. Miksi? Koska heidän ei tarvinnut enää pelätä lapsensa hengen puolesta. Yksinkertaista.
Niin on. Ja minusta heidän ilmeensä ja eleensä, tapansa tuoda asiaansa julki on leimannut enemmänkin suru jostain mikä on todellakin ikuisesti menetetty kuin epätoivoinen halu löytää lapsi ja hirveä tuska lapsen kokemasta kärsimyksestä pedofiilin kynsissä. Ilmeet ja eleet kertoivat mun mielestäni myös siitä, että jouduttiin valehtelemaan. Surullisuus on aitoa, mutta siinä ei ole toivoa ollenkaan. Tämä on se vaikutelma joka mulle syntyi.
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Sirpa kirjoitti:Kun kysyin samaa asiaa tutkiskelijalta, hän vastasi, että kyseessä on harhautus, josta syystä kysyin edelleen, että millä tavalla harhautus? Hän lupasi vastata tähän myöhemmin.
Jos on tarkkaavasti seurannut tätä juttua alusta asti mediassa niin huomaa että mediashow oli etukäteen sunnitteltu. Ja aikkaahn heillä oli kaksi vuorokautta. Väitetäänpä Times lehdessä jopa että Kate ja Rouva Oldfield olisivat soittaneet medialle ennen kuin kuin soittivat poliiseille. Oli siis erittäin tärkeää että saadaan ympäri maailmaa tieto että Madeleine on siepattu, ja sipattu on tässä se avainsana. Kello kaksi yöllä he printtasivat Madeleinen kuvia vaikka siitäkin on vahvoja epäilyjä että ne kuvat oli printattu jo paljon aikaisemmin.

Paikalle tuli hotellin henkilökuntaa, paikallisia ja turisteja jotka läksivät vapaaehtoisesti etsimään Madeleineä. Kukaan Tapasporukasta ei ollut halukas etsimään. Eikä heille edes tullut mieleen että heidän omat lapset nukkuivat yksin asunnoissa. Noh, tiesiväthän he ettei mitään sieppaajaa ole ollutkaan.

David James Smith kertoo Times lehdessä että Gerry oli käskenyt poliisien lopettaa etsinnät kello 3.30 ja käskenyt poliisien mennä ja tehdä ilmoitus mediaan että Madeleine on siepattu. Johon poliisi oli reakoinut nostamalla kätensä torjuvasti ylös ja sanonut että "ei journalisteja, ei journalisteja". Siitä huolimatta koko maailma tiesi seuraavana päivänä että lapsi on siepattu Praia da Luzissa. McCannit jatkoivat paistatteluaan mediassa joka päivä. Oli tärkeää saada median kautta myötätuntoa ja saada vakuutaa omaa erinomaisuuttaan ja täydellisyyttään. McCannit kielsivät jatkuvasti median edessä ettei he ole jättäneet lapsiaan heitteille. Ja kuinka erittäin huolehtivaisia vanhempia he ovatkaan.

Ei mennyt kauaa kun Gerry kertoi medialle että he aikovat järjestää vuositapahtuman Madeleinen katoamispäivänä vuoden päästä. Mistä ihmeestä he tiesivät ettei Madeleineä löydetä sitä ennen. Avasivat rahankeruufundinkin melko pikaisesti. Mistä ihmeestä he tiesivät että rahaa tullaan tarvitsemaan. Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

Mediassa paistateleminen on hyvä keino saada omat päämäärät ja tavoitteet esille, hyvä keino hämätä, antaa juuri sellainen kuva tapahtumista kuin itse haluavat. Ja hyvin uppoaa moniin ihmisiin.
MissHolmes
Ben Matlock

Niin.

Jos katsoo kenen tahansa kadonneen lapsen vanhempia, on tuska käsin kosketeltava. Niini karmivaa, että kyyneleet alkavat virrata itsestään.
Sitä tuskaa ainakaan minä en ole McCanneissä nähnyt.

Pahimmillaan ''esiintymiskokemattomuus'' millä rouvan käytöstä on selitelty, on sitä mitä alla olevassa linkissä näkyy. Jotain mitä minä en ymmärrä.

http://www.youtube.com/watch?v=1rQazjM-bCo
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

debbie kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Mitkä sieppaajat? Ne eivät kuulu tähän teoriaan ollenkaan, koska tässä teoriassa sieppaajia ei ole.

Niin on. Ja minusta heidän ilmeensä ja eleensä, tapansa tuoda asiaansa julki on leimannut enemmänkin suru jostain mikä on todellakin ikuisesti menetetty kuin epätoivoinen halu löytää lapsi ja hirveä tuska lapsen kokemasta kärsimyksestä pedofiilin kynsissä. Ilmeet ja eleet kertoivat mun mielestäni myös siitä, että jouduttiin valehtelemaan. Surullisuus on aitoa, mutta siinä ei ole toivoa ollenkaan. Tämä on se vaikutelma joka mulle syntyi.
Hyvä debbie että mainitset tuon. Minulla on ollut samanalainen tunne. Täällä vaan ei oikein saa semmoisia kertoa, sillä sapiskaa tulee heti. Samaa muuten ihmettelivät hotellin henkilökunta ja muutkin paikalla olleet.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Tutkiskelija kirjoitti:Hyvä debbie että mainitset tuon. Minulla on ollut samanalainen tunne. Täällä vaan ei oikein saa semmoisia kertoa, sillä sapiskaa tulee heti. Samaa muuten ihmettelivät hotellin henkilökunta ja muutkin paikalla olleet.
No saahan täällä kirjoittaa, ei kai siinä ole estettä, mutta olisi aina hyvä nähdä myös perustelut oikein. Ja nytkin kysyn, että olitko sitten tuolla paikalla ja näit henkilökunnan ilmeet?
MissHolmes
Ben Matlock

Katso matkaaja niitä vanhoja haastatteluja, niin näet sen mistä puhumme.

Löydät niitä googlettamalla tai palaamalla tätä ketjua ajassa taakse päin.

Niitä katsoessa ei tarvitse enää perusteluja. :(
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

MissHolmes kirjoitti:Katso matkaaja niitä vanhoja haastatteluja, niin näet sen mistä puhumme.

Löydät niitä googlettamalla tai palaamalla tätä ketjua ajassa taakse päin.

Niitä katsoessa ei tarvitse enää perusteluja. :(
No en mä taida viitsiä, kun mulla on tämä oma ajatus ja teoria, jonka olen 'saanut'. Ja kyllä noita on tullut luetuksi paljon.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:
No saahan täällä kirjoittaa, ei kai siinä ole estettä, mutta olisi aina hyvä nähdä myös perustelut oikein. Ja nytkin kysyn, että olitko sitten tuolla paikalla ja näit henkilökunnan ilmeet?
Eikös olekkin melko vaikeaa perustella omia tunteitaan tai havaintojaan. Millä ihmeellä ne perustelee.

Henklökunnan rektioista on kerrottu niin mediassa kuin pöytäkirjoissakin.

Minulla sattuu olemaan videonauhalla kaksituntia pitkä BBC:n tekemä dokumentti. Se on kuvattu noin vuosi sitten pääsiäisen aikoihin McCannien kotona Rothleyssä. Siinä McCannit saavat kertoa ja touhuta mitä itse haluavat. Vain kerran heille aseteaan kysymys. Heitä pyydettiin kuvaamaan Madeleine., persoonana. Kate ei pystynyt kuvaamaan, Gerry kyllä. Dokumentissa Kate itkee noin neljä minuuttia, jos sitä voisi edes kutsua itkemiseksi. En ikinä ole moista itkua kuullut. Se on jotain aivan sanoin kuvaamatonta. En ymmärärä että mistä ja miten semmoinen kummallinen ääni tulee Katesta. Aivan selvästi hän ei kykene itkemään, hän vaan kykenee päästämään aivan merkillisiä ääniä samalla kun jokunen kyynel vuotaa silmistä. Tuli aivan kylmä olo häntä kuunnellessa.
Lukittu