Nora Bhatia
Vai oli Noralla mäyräkoira. Olikohan koira tytön etsinnöissä mukana? En tiedä, mutta luulisi, että oma koira etsisi oikein ekstrainnolla. Meidän naapurin tyttö paleltui myös muutama vuosi sitten metsään, ja mietimme silloin porukalle, että olisiko heidän oma koiransa löytänyt tytön ajoissa, jos sitä olisi käytetty etsinnässä. Jotenkin ihan mutu-tuntumalla olettaisi, että oma lemmikki löytäisi kadonneen parhaiten.
Taisi olla joku hänen tuttu tuolla irc-galleriassa, joka jotain tollasta sanoi. Kuulemma joku tuttu poika oli kysynyt, en oo ihan varma.Enni kirjoitti:Onko tuo lukenut lehdessä että Noora on sanonut odottavasa kyytiä, kenele on sanonut? Vai onko irc-gallerian tms. huhu?
Come as you are, as you were, as I want you to be
- Helmi Evita Holmes
- Susikoski
Tässä sinulle vastaus:Enni kirjoitti:Onko tuo lukenut lehdessä että Noora on sanonut odottavasa kyytiä, kenele on sanonut? Vai onko irc-gallerian tms. huhu?
Helmi Evita Holmes kirjoitti:Tutkin Irc-Gallerian yhteisön keskusteluja ihan sen perustamisajoilta, eli n. 2 pvää katoamisen jälkeen. Törmäsin uusiin "tietoihin", joita mielestäni täällä ei ole ollut. En viitsi suoraan kopioida lasten kommentteja, laitan mielenkiintoisemmat alle tiivistettynä ja muokattuna, asiasisältöä muuttamatta:
- "Nora oli kuulemma ollut jossain urtsin lähellä silloin katoamispäivänä hangessa itkemässä pullon kanssa, ja kun yks * oli kysyny isänsä kanssa onko se kunnossa, se sano et odottaa kyytiä."
Lähteenä siis Irc-Galleria, joten kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Mutta Toijalaisia nuoria, Noran läheisiäkin kavereita. Pistää nämä miettimään.
Syvin osanottoni Noran omaisille.
Vaikka alkoholin osuutta ei kuolemaan ole vielä varmuudella selvitetty niin haluan esittää vetoomuksen niin äitinä kuin kanssakulkijanakin: Alä osta/anna alkoholia alaikäiselle.
Alkoholia alaikäisille välittävät muutkin kuin puliukot ja hämärätyypit. Taannoin Tallinnasta tullessani samaan laivaan osui pieni porukka nuoria n. 20-vuotiaita pariskuntia ketkä rullakolla raahasivat 80% viinapulloja. Kyydissä oli ainakin 40kpl mäyräkoiria. Tuskin oli omaan käyttöön. Yleensä niin hiljaisessa Helsingin satamassa oli 5kpl tullimiehiä odottamassa. Toivon, että laivalta oli vinkattu kyseisestä lastista. Jos ei ollut niin uskon tullin puuttuneen tuohon viimeistään siinä vaiheessa kun ohi yrittävät. Itse odotimme kyytiä noin 20min eikä heitä näkynyt ulos tulevien joukossa. Itse ainakin uskon suuriman osan menevän myyntiin, todennäköisesti juurikin alaikäisille.
Vaikka alkoholin osuutta ei kuolemaan ole vielä varmuudella selvitetty niin haluan esittää vetoomuksen niin äitinä kuin kanssakulkijanakin: Alä osta/anna alkoholia alaikäiselle.
Alkoholia alaikäisille välittävät muutkin kuin puliukot ja hämärätyypit. Taannoin Tallinnasta tullessani samaan laivaan osui pieni porukka nuoria n. 20-vuotiaita pariskuntia ketkä rullakolla raahasivat 80% viinapulloja. Kyydissä oli ainakin 40kpl mäyräkoiria. Tuskin oli omaan käyttöön. Yleensä niin hiljaisessa Helsingin satamassa oli 5kpl tullimiehiä odottamassa. Toivon, että laivalta oli vinkattu kyseisestä lastista. Jos ei ollut niin uskon tullin puuttuneen tuohon viimeistään siinä vaiheessa kun ohi yrittävät. Itse odotimme kyytiä noin 20min eikä heitä näkynyt ulos tulevien joukossa. Itse ainakin uskon suuriman osan menevän myyntiin, todennäköisesti juurikin alaikäisille.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Tätähän se nykyään on kun tuota viinaa saa roudia niin paljoin kun sielu sietää.Koljo kirjoitti:Syvin osanottoni Noran omaisille.
Vaikka alkoholin osuutta ei kuolemaan ole vielä varmuudella selvitetty niin haluan esittää vetoomuksen niin äitinä kuin kanssakulkijanakin: Alä osta/anna alkoholia alaikäiselle.![]()
Tiedän kylläkin että on olemassa paljonkin ihmisiä jotka tuovat paljonkin noita viinaksia "omaan käyttöön".
Juhannustakin varten on tullut haettua viinaksi niin paljon
ettei mitään järkeä, onhan sitä porukkaakin.
Ei niitä myyty ole, tarjotahan aina saa, ja ne mitkä yli jää,
voi käyttää myöhemminkin.
Ja vaikka viinaa ei ulkomailta saisikaan tuoda
niin alaikäisille kyllä hakijoita löytyy aina.
Ei siihen rajojen sulkemiset ja viinan hinnan korotukset auta
vaan vanhempien pitäisi tietää mitä lapset touhuavat.
Nykyään vaan kuvitellaan niin helposti että kun lapsella
on rahaa, muotivaatteita ja saa mennä miten haluaa
niin kaikki on hyvin.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /02/795017
Tuossa koulukaverit väittävät että koulun rehtori ja atk opettaja tiesivät että Noralla on pullo. Jos tuo on totta niin luulisi tuosta tulevan jotain juttua. Aika vastuuntunnotonta opettajilta.
Tuossa koulukaverit väittävät että koulun rehtori ja atk opettaja tiesivät että Noralla on pullo. Jos tuo on totta niin luulisi tuosta tulevan jotain juttua. Aika vastuuntunnotonta opettajilta.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Tämä selittäisi poistumisen kesken koulupäivän.puzzle kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /02/795017
-
lot of mysteries
- Nikke Knatterton
Mikä niin? Eiköhän opettajien vastuulle kuulu vain se, mikä tapahtuu koulussa. Jos oppilas lähtee koulusta mukanaan viinapullo, niin tuskin jonkun ATK-opettajan tehtävänä on katsoa perään että mihin se oppilas nyt päätyy.puzzle kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /02/795017
Jälkiviisauden valossa on toki helppo syytellä kaikkia.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Totta, joskin tuollaisessa tapauksessa olisi hyvä ilmoittaaMat-Lock kirjoitti:Mikä niin? Eiköhän opettajien vastuulle kuulu vain se, mikä tapahtuu koulussa. Jos oppilas lähtee koulusta mukanaan viinapullo, niin tuskin jonkun ATK-opettajan tehtävänä on katsoa perään että mihin se oppilas nyt päätyy.
Jälkiviisauden valossa on toki helppo syytellä kaikkia.
koulusta vanhemmille.
Viimeksi muokannut Damien, Pe Helmi 06, 2009 12:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kurkkumaa
- Hetty Wainthropp
Varmasti pestään vielä suurikin jälkipyykki. Ja toivottavasti opitaan paljon, ettei vastaavaa enään sattuisi. Monella taholla ja tasolla.
Erityisesti tapahtuma vaikuttaa varmasti nuorisoon. Herättää halun auttaa kaveria ajoissa? Ennenkuin tekee tyhmyyksiä. Toivottavasti ei lähteä itse samalle tielle. Julkisuus tämmöisessä voi olla kovin kaksiteräinen miekka. Jokainen käsittelee sitä omista lähtökohdistaan ja jollekin nuoruuden hämmennystä elävälle kaiken kamalimmasta voisikin tulla ihailtavaa...
Jotenkin... Tuntuu että Nora itse on nyt onnellinen. Kukaan ei varmasti voi sanoa, tiesikö hän itse lähtevänsä. Mutta mun päässä soi vaan se laulu: "Anna mun mennä, mun koti ei oo täällä..." Jotenkin lohdullisena.
Asiat olisivat voineet mennä niin toisin, onnellisemmin! Mutta nyt on vain todettava että käynyt on näin. Lämmin osanottoni Noran läheisille ja jaksamista surutyön keskellä!
Erityisesti tapahtuma vaikuttaa varmasti nuorisoon. Herättää halun auttaa kaveria ajoissa? Ennenkuin tekee tyhmyyksiä. Toivottavasti ei lähteä itse samalle tielle. Julkisuus tämmöisessä voi olla kovin kaksiteräinen miekka. Jokainen käsittelee sitä omista lähtökohdistaan ja jollekin nuoruuden hämmennystä elävälle kaiken kamalimmasta voisikin tulla ihailtavaa...
Jotenkin... Tuntuu että Nora itse on nyt onnellinen. Kukaan ei varmasti voi sanoa, tiesikö hän itse lähtevänsä. Mutta mun päässä soi vaan se laulu: "Anna mun mennä, mun koti ei oo täällä..." Jotenkin lohdullisena.
Asiat olisivat voineet mennä niin toisin, onnellisemmin! Mutta nyt on vain todettava että käynyt on näin. Lämmin osanottoni Noran läheisille ja jaksamista surutyön keskellä!