Nora Bhatia

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Mat-Lock kirjoitti:
puzzle kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /02/795017

Tuossa koulukaverit väittävät että koulun rehtori ja atk opettaja tiesivät että Noralla on pullo. Jos tuo on totta niin luulisi tuosta tulevan jotain juttua. Aika vastuuntunnotonta opettajilta.
Mikä niin? Eiköhän opettajien vastuulle kuulu vain se, mikä tapahtuu koulussa. Jos oppilas lähtee koulusta mukanaan viinapullo, niin tuskin jonkun ATK-opettajan tehtävänä on katsoa perään että mihin se oppilas nyt päätyy.

Jälkiviisauden valossa on toki helppo syytellä kaikkia. :roll:
Mikäli oppilas tavataan koulussa päihtyneenä tai siten, että hallussaan on laittomia aineita tai hänelle (=alaikäiselle) sopimattomia aineita, tulisi siitä aina ilmoittaa vanhemmille. En ole varma, mutta ilmeisesti asiasta saisi ilmoittaa myös poliisille. Monen koulun järjestyssäännöissä lukee myös erikseen, että alkoholia ei koulun sisätiloihin saa tuoda (näin oli esimerkiksi omassa lukiossani, jossa penkkaripäivänäkään ei kouluun saanut missään nimessä tuoda alkoholia).
Tietysti voi olla että koulu on tässä tapauksessa tehnytkin voitavansa ja ilmoittanut vanhemmille. Lopputulokseenhan se ei - tapahtui se sitten tai ei - vaikuta/vaikuttanut mitenkään. Mitäs sitä vanhempi enää siinä vaiheessa tekee kun lapsi on jo poistunut koulun alueelta pulloineen ja laittanut puhelimensa kiinni. Odottelee aikansa ja soittaa sitten poliisille.
Toki voi olla myös, että tyttö on ollut jokin ns. hankalampi tapaus, jolloin opettajat ovat olleet väsyneitä tytön päähänpistojen setvimiseen. Uskoisin kuitenkin että kyse on edellisestä esimerkistä.
losti
Alokas

Viesti Kirjoittaja losti »

Kurkkumaa kirjoitti:Jotenkin... Tuntuu että Nora itse on nyt onnellinen.
Miten Nora voi olla onnellinen jos hän on kuollut? :shock:
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

joey kirjoitti: Mikäli oppilas tavataan koulussa päihtyneenä tai siten, että hallussaan on laittomia aineita tai hänelle (=alaikäiselle) sopimattomia aineita, tulisi siitä aina ilmoittaa vanhemmille.
Kyllä. Näin sen ehdottomasti pitäisi mennä. Uskomatonta välinpitämättömyyttä koulun taholta jos tämä seikka tosiaan pitää paikkansa.
Näin on tietysti helppo sanoa nyt kun seuraus tiedetään, mutta ehkä vastaisuudessa olisi syytä vahdata ja puuttua oppilaiden asioihin hanakammin vaikka siinä sen kukkahattutädin maineen saisikin. :?
Kouluissa opettaja kuitenkin saattaa olla se, joka näkee sen, mikä vanhemmilta jää piiloon.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Kyllikki S kirjoitti:
joey kirjoitti: Mikäli oppilas tavataan koulussa päihtyneenä tai siten, että hallussaan on laittomia aineita tai hänelle (=alaikäiselle) sopimattomia aineita, tulisi siitä aina ilmoittaa vanhemmille.
Kyllä. Näin sen ehdottomasti pitäisi mennä.
Itse olen ihan rehellisesti kuvitellut että tuo on joku valtakunnallinen, lakisääteinen juttu. Mutta ilmeisesti ei sitten olekaan.
kuumies
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja kuumies »

Tai ainakin niiden pitäs takavarikoida semmoset pois lasten käsistä...
manblue
Alokas

Viesti Kirjoittaja manblue »

Eilisestä aamusta innostuin seuraamaan ja lukemaan tätä katoamis-tapausta ja kyllä se vähän järkytti, kun tällainen loppu asialle tuli.

Täällä näköjään puhutaan nyt paljon noista aikuisista, jotka tuo ulkomailta/ostaa kaupasta viinaa alaikäisille ja niitä aikuisia pidetään syyllisenä.

OFFTOPICKIA lähinnä mutta kirjoitan silti. Tää ei liity tähän tapaukseen sen enempää, vain tuohon viinan hankkimiseen nuorille.

KYLLÄ, ne viinaa hankkivat aikuiset voisi kaikki heittää suoraan vankilaan, MUTTA ei ne sitä viinaa alaikäisten kurkkuun kaada, vaan ne alaikäiset haluaa sitä ja MAKSAA siitä viinasta. Sen lapsen/teinin itse pitäisi ymmärtää olla juomatta, oli ongelmat millaisia vaan. Sillä aina se alaikäinen jostain sitä viinaa saa (tai muissa tapauksissa esim huumeita tai aseita), ja vaikka ei sitä myydä pimeesti, niin sitten vaikka mennään ja ryöstetään sitä jostain yms.

Pointtini on se, että nuoren pitää itse olla juomatta sitä viinaa. Epätoivo ajaa epätoivoisiin asioihin, mutta itse sen viinan kurkkuunsa kaataa(/piikin suoneensa pistää). Itse olin hyvin paljon koulukiusattu ja vihasin kouluunmenoa ja opettaja otti mut silmätikukseen eikä ketään puuttunut kiusaamiseen jota tapahtui melkein päivittäin koko yläasteen ajan usean koulutoverin voimin. Olin samalla ainoa luokan pojista, joka ei juonut viinaa ja sekin lisäsi kiusaamista.

Mielessäni ei koskaan käynyt mitään itsetuhoisia ajatuksia, mutta kiusaajille kostamista kyllä. Jos olisin koulukiusauksen lisäks juonut viinaa pääni täyteen, niin ehkä siinä tapauksessa omakin tulevaisuus olis voinut olla jotain mitä olis saanut lukea täältä foorumilta.

Voi olla, että olin poikkeuksellinen nuori kun en juonut (enkä juo vieläkään) ja en sietänyt niitä jotka joi, mutta kiitän sitä, ja kyse ei ollut siitä, ettenkö olis saanut viinaa, sillä tiesin mistä sitä sai + luokkakaverini sitä silloin tällöin tyrkytti koulussakin, mutta onneksi kieltäydyin aina.

Ei liity tähän tapaukseen sen enempää, tilitin vaan siksi kun otti päähän lukea, että vika on muka aikuisissa jotka myy viinaa alaikäisille. Vika on nuoressa.
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Ja saahan ne alaikäiset viinaa vaikka Tallinnasta tai laivalta ostettua, varsinkin jos näyttääkin ikäistään vanhemmalta. Ei mulla ainakaan siellä ole mitään papereita kyselty vaikka taidan näyttää ikäistäni nuoremmalta kun yleensä kysytään paperit jo jos ostaa yhden kaljan tai tupakkaa, ja kolmeakymmpiä tässä jo pikkuhiljaa lähestytään. :)
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^^ Pitkälle samaa mieltä. Jos 14-vuotias on valmis kaatamaan viinaa kurkkuunsa ja ottaa sitä vastaan/ostaa aikuiselta, jokin on pahasti pielessä muuallakin kuin siinä aikuisessa joka sitä viinaa välittää. Ja valitettavasti usein ei ole kuin ajan kysymys, milloin siitä seuraa ikäviä uutisia, joita nytkin saimme lukea.

Lähes jokainen yläasteikäinen saa viina/huumetarjouksia, mutta terveellä pohjalla elävä lapsi ei edes uskalla harkita kokeilemista. Ei ainakaan 13-14 -vuotias. Omalle 13-vuotiaalle pojalleni juuri tarjottiin kirkasta viinaa (mistä lie sekin peräisin) koulussa keskellä kirkasta päivää ja keskellä arkiviikkoa. Emmekä asu edes pääkaupunkiseudulla vaan paljon kauempana "maailman pahuudesta".

Mielestäni tämä ei ole edes OT. :?
Nothing is quite what it seems
manblue
Alokas

Viesti Kirjoittaja manblue »

Sitä kans tuli eilen ihmeteltyä, että kun irc-galleriassa kadonneen kuvia näin, niin kaikki kuvat poikkes paljon siitä kuvasta, joka kadonnut-ilmoituksissa esim iltalehdissä ja muissa oli, se passikuva siis. Ainoana irc-gallerian kuvista vähän täsmäsi se malli"catwalk"kuva. Tässä tapauksessa ei sillä sitten merkitystä ollutkaan, mutta en olis tunnistanut samaksi ihmiseksi iltalehden passikuvan tyttöä ja irc-gallerian kuvien tyttöä.

En tiedä kumpi "look" on uudempi, mutta toivon ettei sitä passikuvaa ole annettu poliisille ja lehdille sen takia, että siinä kuvassa hän oli selvästi "kaunein" meikkeineen ja laitettuine hiuksineen ja kapeine kasvoineen, sillä sen kuvan perusteella katukuvasta ei häntä helposti löytäisi, jos siis kyseessä olisi ollut normaali karkaamistapaus ja jos hän näyttäisi nykyään lähinnä siltä kuin ne gallerian kuvat.
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Maybrick kirjoitti:^^ Pitkälle samaa mieltä. Jos 14-vuotias on valmis kaatamaan viinaa kurkkuunsa ja ottaa sitä vastaan/ostaa aikuiselta, jokin on pahasti pielessä muuallakin kuin siinä aikuisessa joka sitä viinaa välittää. Ja valitettavasti usein ei ole kuin ajan kysymys, milloin siitä seuraa ikäviä uutisia, joita nytkin saimme lukea.

Lähes jokainen yläasteikäinen saa viina/huumetarjouksia, mutta terveellä pohjalla elävä lapsi ei edes uskalla harkita kokeilemista. Ei ainakaan 13-14 -vuotias. Omalle 13-vuotiaalle pojalleni juuri tarjottiin kirkasta viinaa (mistä lie sekin peräisin) koulussa keskellä kirkasta päivää ja keskellä arkiviikkoa. Emmekä asu edes pääkaupunkiseudulla vaan paljon kauempana "maailman pahuudesta".

Mielestäni tämä ei ole edes OT. :?
Itse en sitte ilmeisesti ole kovinkaan terve ollut kun ekat kännit on vedetty joskus 13v ja ei jäänyt ihan vaan siihen kokeiluun, lähes koko yläasteen ajan jatkui ja melkeinpä joka viikonloppu tuli otettua. Harvemmin kyllä kukaan aikuinen meille juomia haki, täällä oli eräs kioski mistä sai kaljat ym ostettua ja eräs talo missä venäläisiä maksullisia naisia oli, sieltä sai vahvempaakin... tai sitte tehtiin juomamme itse. Mutta nykyisin olenkin sitte ihan absolutisti, kaipa tuo nuorena juominen jätti jotain traumoja...
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Mielenkiintoista, oliko elämäsi tuolloin sitten "muuten" ihan kunnossa ja tavallista suht.normaalia arkielämää? Jos oli, silloin oma teoriani on ihan väärä ja olen valmis sen myöntämään.
Nothing is quite what it seems
lumituisku
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja lumituisku »

specialhousingunit kirjoitti:Kun Nora katosi, niin tämä ketju oli kadonneet osastolla. Sitä seurasin alusta asti. Aina odotti hyviä uutisia, kun palstan avasi. Tänään olin lähdössä kauppaan, kun ensimmäiset viestit ja linkit akaan seudun keskustelu palstalle tuli. Koko kauppa reissun toivoin uutisten olevan väärät. Ikävä kyllä, ne ei olleet. Nyt on sitten ketju siirtynyt Löydetyt osastolle ja on kuvia paikasta mistä Nora löytyi.
Tuleeko muille hieman outo olo, kun katsoo kuvaamissä Noran piirteet on lumeen piirtyneet ? Ei varmaan muut tapaukset herätä samanlaisia tunteita, kun tämä. Lumeen jäänyt jälki on kuin viimeinen näytös murheellisessa jutussa.
Vielä kerran...osanotto kaikille osallisille ja kiitos kaikille etsinnöissä mukana olleille.
Mulle tulee ainakin outo olo lumeen piirtyneistä jäljistä, just jotenkin sellanen lopullinen ja sydäntä riipaiseva. Mun tulee mieleen laulu "maan korvessa kulkevi lapsosen tie..." .
Lepää rauhassa tyttö kulta :cry:
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Aika estottomasti nuo nuoret irc-galleriassa pesevät jälkipyykkiä. En viitsi suoraan lainata, mutta eräs joka sanoo nähneensä Noran viimeisenä koululla, kertoo että Nora oli kysynyt häneltä josko tuosta viinasta voi lähteä henki.

En jaksa uskoa, että hyvä ystävä tällaista noin vain keksisi. Viittaa hieman siihen, että Nora olisi saattanut jopa suunnitella kuolemaansa. Tämä siis osaltani täyttä spekulaatiota joka perustuu tuosta galleriasta lukemaani.

----
edit. Toki voi olla mahdollista, että suunnitteli myös ottavansa varovaisesti, mutta jotenkin kallistun tuohon negatiivisempaan ajattelumalliin.. :oops:
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Mitäs jos opettaja tai rehtori on ajatellut, että liikaa hälyä yms. välttääkseen ottaa se pullon pois sitten, kun Nora tulee istumaan jälki-istuntoaa.

Se tietty, että tieto ei ole sitten välttämättä kulkenut sille opettajalle(?) kenen tunnilta Noran on poistunut, on osaltaan vaikuttanut tapahtumien kulkuun.

Tuo, että tossa MTV:n videolla poika analysoi Noraa ja kertoo ettei Noralla ollut paljoa tosiystäviä herättää ajatuksia. Siksikö ei viihtynyt Toijalassa? Oliko tämä pullon kanssa temppuilu jokin signaali hakea huomiota tai kalastella pisteitä? En tiedä.
etsijä
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Viesti poistettu pyynnöstä t:mode
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Vastaa Viestiin