Madeleinen tapaus ( Ketju 1)
Jos pitää paikkansa se, että Maddy oli ADHD-lapsi, uskon ehkä eniten teoriaan, jossa väsynyt ja raivostunut äiti on vahingossa tönäissyt tyttöä kohtalokkain seurauksin. Minun on vaikeampi uskoa, että äiti puolustaisi isää tällaisen teon jälkeen, kuin että isä alkaa suojella äitiä. En tiedä, mitä Portugalin laki sanoo kuolemantuottamuksesta, mutta koska heillä on kaksi muuta lasta, en pidä vanhempien syyllisyys -teoriaa ehkä sittenkään niin kovin kaukaa haettuna. Julkisuusmylly on voinut syntyä puolivahingossa, kun Mr. McCann on halunnut tehdä katoamisesta uskottavan.
Suurin ongelmakohta on se, että kuka on sitten ollut heidän apurinsa lapsen "kadottamisessa"? Tässä tulevat ainoastaan mielestäni perheen ystävät kysymykseen. Kuka heistä haluaisi enää tässä vaiheessa paljastaa mitään ja joutua lynkatuksi maailmanlaajuisesti - tässä voisi tietysti olla yki syy, miksi vanhemmat ovat halunneet tehdä tapauksesta mahdollisimman julkisen...
Julkisuushässäkkä on mielestäni ollut vastenmielinen alusta alkaen... Ymmärrän portugalilaisia, jotka jo haluaisivat lähettää McCannit kotiinsa, kun ajattelee sitä tosiseikkaa, että varteenotettavimmat epäillytkin ovat kaikki brittejä.
Suurin ongelmakohta on se, että kuka on sitten ollut heidän apurinsa lapsen "kadottamisessa"? Tässä tulevat ainoastaan mielestäni perheen ystävät kysymykseen. Kuka heistä haluaisi enää tässä vaiheessa paljastaa mitään ja joutua lynkatuksi maailmanlaajuisesti - tässä voisi tietysti olla yki syy, miksi vanhemmat ovat halunneet tehdä tapauksesta mahdollisimman julkisen...
Julkisuushässäkkä on mielestäni ollut vastenmielinen alusta alkaen... Ymmärrän portugalilaisia, jotka jo haluaisivat lähettää McCannit kotiinsa, kun ajattelee sitä tosiseikkaa, että varteenotettavimmat epäillytkin ovat kaikki brittejä.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Mun mielestä ei ollenkaan. Itse tekisin saman ja varmaan paljon enemmän (mikäli mahdollista enää) jos mun lapsi vietäisiin. Itse asiassa ottaisin vaikka pankkilainaa jolla etsisin lastani, lisänä pitäisin varmasti median niin tietoisena asioista mitä nyt tutkimuksilta uskaltaa sanoa. Justiin kuten Maddynkin vanhemmat. Vastenmielisen tästä tekee mulle vain se, jos tarina on keksitty.ABC kirjoitti: Julkisuushässäkkä on mielestäni ollut vastenmielinen alusta alkaen...
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
Ehdit varastaa ajatukseni!Loka kirjoitti:Mun mielestä ei ollenkaan. Itse tekisin saman ja varmaan paljon enemmän (mikäli mahdollista enää) jos mun lapsi vietäisiin. Itse asiassa ottaisin vaikka pankkilainaa jolla etsisin lastani, lisänä pitäisin varmasti median niin tietoisena asioista mitä nyt tutkimuksilta uskaltaa sanoa. Justiin kuten Maddynkin vanhemmat. Vastenmielisen tästä tekee mulle vain se, jos tarina on keksitty.ABC kirjoitti: Julkisuushässäkkä on mielestäni ollut vastenmielinen alusta alkaen...
Ja joku tuossa mainitsikin lääkkeistä, joita aivan VARMASTI on vanhemmillekin annettu, kyllä niillä tosiaan pystyy sen piinaavaan, raastavan, repivän tuskan pitämään muiden silmiltä piilossa. Ja sisällä silti tuntuu. Eikä ole mikään poikkeus että olisi jokin lääkitys päällä tällaisen tilanteen keskellä.
"Suurin ongelmakohta on se, että kuka on sitten ollut heidän apurinsa lapsen "adottamisessa"
Minulle on vielä epäselvää, milloin joku ulkopuolinen näki Maddien elossa? Vanhemmilla oli auto käytössä, joten ruumiin hävittäminen onnistuisi.
Olen miettynyt, olisiko poliisien helpompi ollut etsiä Maddieta kaikessa hiljaisuudessa, ilman media hässäkkää. Mediarummutuksella on myös huono puolensa. Jos on ollut ulkopuolinen sieppaaja, hän on voinut pelästyä julkisuutta ja tappaa Maddien. Tämä on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta julkisuus takaa myös vihjeitä, tosin kaikki tähän menessä tulleet vihjeet osoittautuneet perättömiksi. Vihjeitä on tullut jopa Argentiinasta asti. Milloinhan Maddie nähdään Suomessa?
Minulle on vielä epäselvää, milloin joku ulkopuolinen näki Maddien elossa? Vanhemmilla oli auto käytössä, joten ruumiin hävittäminen onnistuisi.
Olen miettynyt, olisiko poliisien helpompi ollut etsiä Maddieta kaikessa hiljaisuudessa, ilman media hässäkkää. Mediarummutuksella on myös huono puolensa. Jos on ollut ulkopuolinen sieppaaja, hän on voinut pelästyä julkisuutta ja tappaa Maddien. Tämä on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta julkisuus takaa myös vihjeitä, tosin kaikki tähän menessä tulleet vihjeet osoittautuneet perättömiksi. Vihjeitä on tullut jopa Argentiinasta asti. Milloinhan Maddie nähdään Suomessa?
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Tätä minäkin jutun alussa peräänkuulutin, todellakin kaksiteräinen miekka. Ehkä vaitiolo voisi olla jossain (tai monessakin) suhteessa järkevämpää, mutta mä olen aika varma etten pystyisi siihen. En vaikka mikä olisi, kai se on äidin vaisto tai jotain että ajatus on "se lapsi on löydyttävä maksoi mitä maksoi." Tai jos ihan rehellisiä ollaan, mä olisin lataamokamaa jos mun poika vietäis, ehkä sen etsinnän voisikin hoitaa ilman mun mediakohua. :sädiö:Vihikoira kirjoitti:Mediarummutuksella on myös huono puolensa. Jos on ollut ulkopuolinen sieppaaja, hän on voinut pelästyä julkisuutta ja tappaa Maddien. Tämä on kaksipiippuinen juttu.
Viimeksi muokannut Loka, Pe Elo 10, 2007 11:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Jostain juuri luin, että 'varmoista' DNA-näytteistä joita USA:ssa esim rikospaikoilta otetaan, epäonnistuvat syystä tai toisesta 20-40%. Tarkemmin ei selvitetty miksi niin käy. Ehkä tästäkään ei saada lopulta mitään selvyyttä.
Epäilen hiljaa mielessäni, että verijälki on jostain aivan muusta tapahtumasta kun kerran hotellihuoneiden asukasvaihtuvuus voi olla päivittäistä.
No joo, kieltämättä luulisi, että vertaan seinille pirskotellut olisi toisaalta ottanut poliisiin yhteyttä.
Epäilen hiljaa mielessäni, että verijälki on jostain aivan muusta tapahtumasta kun kerran hotellihuoneiden asukasvaihtuvuus voi olla päivittäistä.
No joo, kieltämättä luulisi, että vertaan seinille pirskotellut olisi toisaalta ottanut poliisiin yhteyttä.
^ Veri voi olla peräisin perhe/lähisuhdeväkivallasta. Olen itsekin nähnyt miten kanssamatkustajien perhehelvetti kärjistyy lomamatkalla...
Julkisuudesta vielä: ymmärrän vanhempien tarpeen pitää asiaa esillä, mutta jotenkin tuntuu että homma riistäytyi käsistä eli hyvän maun rajoista jo melko alussa. Tuskin itse hymyilisin avoimesti lehtikuvissa, vaikka pyydettäisiin... mutta ehkä se on Brittilässä eri meininki kuin täällä missä jurotus on vakavasti otettavan ihmisen merkki... Ja on tosiaan hyvin vaikea sanoa, miten itse käyttäytyisi tilanteista kammottavimmassa.

Julkisuudesta vielä: ymmärrän vanhempien tarpeen pitää asiaa esillä, mutta jotenkin tuntuu että homma riistäytyi käsistä eli hyvän maun rajoista jo melko alussa. Tuskin itse hymyilisin avoimesti lehtikuvissa, vaikka pyydettäisiin... mutta ehkä se on Brittilässä eri meininki kuin täällä missä jurotus on vakavasti otettavan ihmisen merkki... Ja on tosiaan hyvin vaikea sanoa, miten itse käyttäytyisi tilanteista kammottavimmassa.
-
blackwidow
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Jos minun lapseni olisi kadonnut, niin ellen kuolisi suruun joutuisin vahvoissa lääkkeissä mielisairaalaan.
Muuten saisin kai hullunkohtauksia, syyttelisin välillä ihmisiä, välillä itkisin ja pyytelisin anteeksi.
Mutta vanhempien käytös on oikeastaan aika vähän mistään kertova seikka. Kun ei ole oikeasti tullut k.o. tilannetta omalle kohdalle, niin ei ihan varmasti osaa sanoa.
syy miksi olen kokoajan epäillyt vanhempia liittyy heidän toimintaansa , sekä siihen että vanhemmat nyt vaan yleensä ovat itse syyllisiä, kun lapselle jotakin tapahtuu.
Muuten saisin kai hullunkohtauksia, syyttelisin välillä ihmisiä, välillä itkisin ja pyytelisin anteeksi.
Mutta vanhempien käytös on oikeastaan aika vähän mistään kertova seikka. Kun ei ole oikeasti tullut k.o. tilannetta omalle kohdalle, niin ei ihan varmasti osaa sanoa.
syy miksi olen kokoajan epäillyt vanhempia liittyy heidän toimintaansa , sekä siihen että vanhemmat nyt vaan yleensä ovat itse syyllisiä, kun lapselle jotakin tapahtuu.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
mäki epäeilen nyt niitte tota käytöstä ja sen takii et jos se ois jonku muun kaappaama niin luulisi että maddesta olisi muutama luotettava silminnäkijähavainto! vaikka ei enää eläisikään, niin siltä ajalta kun se kaapattiin...
saa nähä miten vanhemmat selittäs sitte sen,jos (huom.jos) selviäis että veri,jota löyty huoneesta on madden
saa nähä miten vanhemmat selittäs sitte sen,jos (huom.jos) selviäis että veri,jota löyty huoneesta on madden
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Re: Pitääpä pistää lusikkani soppaan...
Siis olisi luullut olevan varaa vaikka hankkia lapsille oma lastenhoitaja lomalle?Violet57 kirjoitti:Minä en vaan voi olla ihmettelemättä tuota vanhempien "juhlimista".
Jos lasten saaminenkin on ollut niin vaikeaa, niin miten ihmeessä se juhliminen eli pitkät illalliset ovat vieneet voiton rauhallisista perheilloista edes lomalla?
Eikö olisi voinut käydä alkuillasta syömässä lapset mukana ja palata hotellille viettämään iltaa? Voihan sitä terassilla istua ja ottaa vähän viiniä...
Ei millään pahalla, mutta monet lääkärit (ainakin ulkomailla) ovat lääkkeiden väärinkäyttäjiä. Yksi mahdollisuus on sekin, että Maddy oli päässyt käsiksi vanhempien vahvoihin aineisiin ja itse popsinut niitä ja kuollut siihen?