Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?
Tämä on varmaan viisainta mitä ketjussa on sanottu. En tajua miten ketään voisi arvostella tästä.Kotipeikko kirjoitti:Saan kyllä valita ketä rakastan eniten. Niin saat sinäkin.
Enkä tajua, miten kukaan voi olla niin luupää ettei voi uskoa, että ihminen kertakaikkiaan olisi voinut osoittautua joillekin meistä eläimiä alhaisemmaksi lajiksi.
Et voine väittää, etteikö länsimaissa olisi kiinnitetty huomiota luonnon säilymiseen kaikessa monimuotoisuudessaan. Avohakkuiden kiellot, luonnonsuojelualueet, rauhoitetut eläimet, Kioton sopimus...etc. Kyllähän näitä löytyy.Jekku kirjoitti:No nyt kyllä keksit semmoisen vitsin, että meni kahvit väärään kurkkuunkukkuu kirjoitti: Lisäksi pääosin olemme pidättäytyneet olemaan käyttämättä absoluuttista valtaa maapallolla.Eiköhän se nyt ole todettu jo aika moneltakin kantilta näinä päivinä, että sehän tässä maapallon tilassa onkin vialla, kun ihminen on käyttänyt sitä valtaansa liikaa ja väärin.
Voi jeesuksen perkele, silläkö se pelastettava kohde valitaan ketä rakastaa eniten. Eikö sitä voi ajatella järjellä kuka pelastetaan ja missä järjestyksessä. Joku idiootti varmaan vie rotankin ennen ihmistä turvaan kun se "rakastaa" sitä. Ja sit se vauva on vaan joku itkevä tuntematon paska, jonka voi jättää siihen huutamaan.joey kirjoitti:Tämä on varmaan viisainta mitä ketjussa on sanottu.Kotipeikko kirjoitti:Saan kyllä valita ketä rakastan eniten. Niin saat sinäkin.
Näpertelyä verrattuna luonnon tuhoon samaan aikaan.kukkuu kirjoitti:Et voine väittää, etteikö länsimaissa olisi kiinnitetty huomiota luonnon säilymiseen kaikessa monimuotoisuudessaan. Avohakkuiden kiellot, luonnonsuojelualueet, rauhoitetut eläimet, Kioton sopimus...etc. Kyllähän näitä löytyy.Jekku kirjoitti:No nyt kyllä keksit semmoisen vitsin, että meni kahvit väärään kurkkuunkukkuu kirjoitti: Lisäksi pääosin olemme pidättäytyneet olemaan käyttämättä absoluuttista valtaa maapallolla.Eiköhän se nyt ole todettu jo aika moneltakin kantilta näinä päivinä, että sehän tässä maapallon tilassa onkin vialla, kun ihminen on käyttänyt sitä valtaansa liikaa ja väärin.
Every ship must sail a world.
Eläimilläkin on harkintaa, ajatuksia ja järkeä. Kaikilla ihmisillä ei ole omaatuntoa tai uskomuksia. Ja vaikka olisikin, mikä niistä tekisi niin arvokkaita?kukkuu kirjoitti:Meillä on harkintaa, ajatutuksia, järkeä, omatunto ja uskomuksia, toisin kuin eläimillä. Lisäksi pääosin olemme pidättäytyneet olemaan käyttämättä absoluuttista valtaa maapallolla.ABC kirjoitti:Minä ainakin kyseenalaistan tuon järjestyksen. Ehkä voisit ystävällisesti perustella, miksi ja miten ihminen on mielestäsi muita älykkäitä eläinlajeja arvokkaampi?kukkuu kirjoitti: Järjestys:
1. ihminen
2. eläin
Se on pelottavaa, että jotkut voivat kyseenalaistaa tuon järjestyksen ja se että sellainen ihminen voisi joskus päästä tilanteeseen, jossa hän pelastaisi koiransa, ennemmin kuin lapseni.
Tuo viimeinen lauseesi on kyllä täysi vale ja tiedät sen itsekin.
Re: Ihminen on ainoa oikeasti älykäs "eläinlaji".
Niin sinäkin varmasti asettaisit oman läheisesi jonkun muun läheisen edelle. Ei se sen kummempaa ole.Scarlett kirjoitti:Tää on hämmentävää, että minäkin jaksan tästä aiheesta tapella. Se vaan tuntuu niin kauhealta ajatukselta, että joku toinen ihminen voisi asettaa eläimensä jonkun mun läheisen edelle.
Eläimet voi olla rakkaita, mutta ei se rakkaus eläimeen ole sama kuin toiseen ihmiseen.
Oman lapsen suhteen ehkä, mutta esimerkiksi puolison suhteen asia ei ole enää niin yksiselitteinen, sillä monet puolisot kohtelevat toisiaan huonosti.
Samaten lapsena kiusatut eivät välttämättä voi sietää lapsia yleensäkään.
Minua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa millaista tuskaa aiheuttaisin jollekin tuntemattomalle ihmiselle. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tahallani en ketään vahingoita, mutta en myöskään ole mikään pelastava enkeli. Huolehtikaa omista kakaroistanne, ja potkikaa kanssaihmisiä päähän niin kuin tähänkin asti olette tehneet kun haluatte jotakin tai teitä vain sattuu huvittamaan.Sitä voi miettiä, millaisen tuskan tuolla täysin itsekkäällä valinnallaan toiselle ihmiselle aiheuttaisi. Valitsemalla ELÄIMEN ihmisen edelle.
Minä en ainakaan pääsääntöisesti rakasta ihmisiä. Minun rakkauteni pitää ansaita kaikkien muiden paitsi aivan lähimpien verisukulaisten.Ehkä meidän ihmisten kuuluukin kuolla sukupuuttoon, jos degeneraatio on mennyt näin pitkälle ja ihminen on kykenemätön ymmärtämään sitä, että eläintä ei voi eikä kuulu rakastaa kuten toista ihmistä.
Ihmisen liiallinen rakkaus omaan lajiinsa on yksi syy, miksi esimerkiksi väestörajähdys on todellisuutta: ei hennota vaatia pakollista ehkäisyä kenellekään.
Omasta mielestäni sairasta on se tapa, millä monet ihmiset tuhoavat kanssaihmistensä luottamuksen lajin toisiin yksilöihin.On sairasta, jos korvaa normaalit ihmissuhteet eläimellä.
Kaikille ei ole niitä normaaleita ihmissuhteita tarjolla.
[/quote]
Omasta mielestäni taas tämä on merkki tunteettomuudesta.Ja kyllä minä eläimistä tykkään ja on hyviä ystäviä, joilla on ollut eläimiä ja ovat itkeneet eläintensä kuolemaa. Silti siitä on menty nopeasti yli...
-
Meike R.
- Remington Steele
Thus spoke Zarathustra.
Jees, keskustelu jatkukoot. Tässä gallupissa pitäisi ottaa huomioon seuraavat seikat:
1) Kuinka monella prosentilla väestöstä on pelkkä lemmikki
2) Kuinka monella prosentilla väestöstä on lapsi ja/tai lemmikki
ja suhteuttaa vastaukset noihin.
Ääh. Nukkumaan.
Jees, keskustelu jatkukoot. Tässä gallupissa pitäisi ottaa huomioon seuraavat seikat:
1) Kuinka monella prosentilla väestöstä on pelkkä lemmikki
2) Kuinka monella prosentilla väestöstä on lapsi ja/tai lemmikki
ja suhteuttaa vastaukset noihin.
Ääh. Nukkumaan.
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run
The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...
THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
In the great Mississippi, please drown me and run
The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...
THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
Re: Ihminen on ainoa oikeasti älykäs "eläinlaji".
[
Niin sinäkin varmasti asettaisit oman läheisesi jonkun muun läheisen edelle. Ei se sen kummempaa ole.
--
Niin, mutta meillä on täällä tietyt inhimilliset periaatteet ja niiden mukaan ihmishenki on arvokkaampi kuin eläimen henki. Luuletko, että lainsäädäntö on ihan vitsinä vaan kehitetty tälläiseksi? Toisen ihmisen jättäminen pulaan on rangastava teko. Eläimen saa vaikka lopettaa, jos ei viitsi enää pitää.
--
--
Eli tästä voisi päätellä, että tällä tavoin ajattelevan ongelma on tosiaan psyykessä. Lapsuuden kiusaaminen on vaurioittanut.
--
[
Minua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa millaista tuskaa aiheuttaisin jollekin tuntemattomalle ihmiselle. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tahallani en ketään vahingoita, mutta en myöskään ole mikään pelastava enkeli. Huolehtikaa omista kakaroistanne, ja potkikaa kanssaihmisiä päähän niin kuin tähänkin asti olette tehneet kun haluatte jotakin tai teitä vain sattuu huvittamaan.
--
Lue oma tekstisi ja sen jälkeen voit vielä kerran miettiä, oletko kykenevä rakastamaan itseäsi. Asenteesi on niin katkera, että epäilen, ettet pysty rakastamaan edes koiraa aidosti. Me kaikki olemme olleet joskus lapsia.. tai kakaroita sinun kielläsi.
--
Minä en ainakaan pääsääntöisesti rakasta ihmisiä. Minun rakkauteni pitää ansaita kaikkien muiden paitsi aivan lähimpien verisukulaisten.
--
Rakastaa ei tarvi, mutta toisen ihmisarvoa ja henkeä on syytä kunnioittaa.
--
Ihmisen liiallinen rakkaus omaan lajiinsa on yksi syy, miksi esimerkiksi väestörajähdys on todellisuutta: ei hennota vaatia pakollista ehkäisyä kenellekään.
--
Joopa joo. Onko tää nyt oikeasti ongelma? Mietis pikkuisen, miten eläimet lisääntyy. Miksei ne osaa pidättäytyä? Koska ovat puhtaasti eläimiä ja viettiensä vietäviä. Kykenemättömiä miettimään tälläistä pientä asiaa kuin "väestöräjähdys" pätkän vertaa.
--
Omasta mielestäni sairasta on se tapa, millä monet ihmiset tuhoavat kanssaihmistensä luottamuksen lajin toisiin yksilöihin.
--
Aivan. Lue se aiemmin kirjoittamasi pätkä siitä, kuinka sua ei "paskan vertaa" jne. Siinäpä se ongelma onkin. Valitettavasti osa ihmisistä on kykenemättömiä huomioimaan toisia ihmisiä. Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan.
--
t. Scarlett
ps. Kukkuu, mä rakastan sua.
Niin sinäkin varmasti asettaisit oman läheisesi jonkun muun läheisen edelle. Ei se sen kummempaa ole.
--
Niin, mutta meillä on täällä tietyt inhimilliset periaatteet ja niiden mukaan ihmishenki on arvokkaampi kuin eläimen henki. Luuletko, että lainsäädäntö on ihan vitsinä vaan kehitetty tälläiseksi? Toisen ihmisen jättäminen pulaan on rangastava teko. Eläimen saa vaikka lopettaa, jos ei viitsi enää pitää.
--
--
Eli tästä voisi päätellä, että tällä tavoin ajattelevan ongelma on tosiaan psyykessä. Lapsuuden kiusaaminen on vaurioittanut.
--
[
Minua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa millaista tuskaa aiheuttaisin jollekin tuntemattomalle ihmiselle. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tahallani en ketään vahingoita, mutta en myöskään ole mikään pelastava enkeli. Huolehtikaa omista kakaroistanne, ja potkikaa kanssaihmisiä päähän niin kuin tähänkin asti olette tehneet kun haluatte jotakin tai teitä vain sattuu huvittamaan.
--
Lue oma tekstisi ja sen jälkeen voit vielä kerran miettiä, oletko kykenevä rakastamaan itseäsi. Asenteesi on niin katkera, että epäilen, ettet pysty rakastamaan edes koiraa aidosti. Me kaikki olemme olleet joskus lapsia.. tai kakaroita sinun kielläsi.
--
Minä en ainakaan pääsääntöisesti rakasta ihmisiä. Minun rakkauteni pitää ansaita kaikkien muiden paitsi aivan lähimpien verisukulaisten.
--
Rakastaa ei tarvi, mutta toisen ihmisarvoa ja henkeä on syytä kunnioittaa.
--
--
Joopa joo. Onko tää nyt oikeasti ongelma? Mietis pikkuisen, miten eläimet lisääntyy. Miksei ne osaa pidättäytyä? Koska ovat puhtaasti eläimiä ja viettiensä vietäviä. Kykenemättömiä miettimään tälläistä pientä asiaa kuin "väestöräjähdys" pätkän vertaa.
--
Omasta mielestäni sairasta on se tapa, millä monet ihmiset tuhoavat kanssaihmistensä luottamuksen lajin toisiin yksilöihin.
--
Aivan. Lue se aiemmin kirjoittamasi pätkä siitä, kuinka sua ei "paskan vertaa" jne. Siinäpä se ongelma onkin. Valitettavasti osa ihmisistä on kykenemättömiä huomioimaan toisia ihmisiä. Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan.
--
t. Scarlett
ps. Kukkuu, mä rakastan sua.
Ei tämä keskustelu ole muutenkaan enää pysynyt oikeassa aiheessa. Tai lähinnä siinä mistä aloitettiin. Mutta kuitenkin on hyvä että tässä ketjussa on noussut monia tärkeitä asioita esiin ja on mielenkiintoista seurata ketjun etenemistä.
On näköjään ihmisiä jotka ajattelevat todellaTODELLA erilailla kun taas toiset ja moraaliset arvot on hyvin erilaiset.
On äidit, yksinäiset eläintenomistajat-ja vihaajat vastakkain. Mielenkiintoisia asetelmia joita ei itse ole ajatellutkaa aikaisemmin.
Jatkakaa..
On näköjään ihmisiä jotka ajattelevat todellaTODELLA erilailla kun taas toiset ja moraaliset arvot on hyvin erilaiset.
On äidit, yksinäiset eläintenomistajat-ja vihaajat vastakkain. Mielenkiintoisia asetelmia joita ei itse ole ajatellutkaa aikaisemmin.
Jatkakaa..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
Miten tämä tähän liittyy? Kun olet kaverin kanssa dokaamassa, kumpi taluttaa kumpaa? Kun rakastelet, kumpi panee kumpaa? Kun tappelet, kumpi lyö kumpaa? Oletko itse virtsannut (tai ulostanut) julkisella paikalla? Oletko nähnyt, kun lasta kävelytetään valjaissa?kukkuu kirjoitti:Kun olet koiran kanssa iltalenkillä, niin kumpi kusettaa kumpaa?joey kirjoitti: Enkä tajua, miten kukaan voi olla niin luupää ettei voi uskoa, että ihminen kertakaikkiaan olisi voinut osoittautua joillekin meistä eläimiä alhaisemmaksi lajiksi.
Tässä jälkimmäisessä lauseessasi selitätkin hienosti tuon ensimmäisenä mainitsemasi ilmiön.Scarlett kirjoitti:Valitettavasti osa ihmisistä on kykenemättömiä huomioimaan toisia ihmisiä. Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan.
Parempia ystäviä ne eläimet on kuin ihmiset ja kerran ihmiset ei halua olla ystäviäni olen mielelläni eläinten kaveri. Ainenkaan ne ei syrji ja puhu paskaa selkäni takana.Scarlett kirjoitti: On sairasta, jos korvaa normaalit ihmissuhteet eläimellä.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.