Tapani Linnanton surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin
mullakin vahva käsitys siitä että itse lukkis kiikkuun meni.
ja luulen vieläpä että kun tässä jutun yhteydessä on puhuttu että joku olisi ollut ns. pääpukarina rituaalimurhassa ni se olis ollu nimenomaan lukkis. se oli eniten sekasin, kuuli ja näki demoneita jne. ne sen kanssa samassa kämpässä asuneet veljekset oli paljon rauhallisempaa porukkaa. jotenkin pidin niitä vähän fiksumpinakin, mut näköjään saivat toisiaan psyykattua sen verran että jokainen päätyi olemaan teossa osallisena.
tietääkö kukaan onko nää veljekset vielä elossa vai onko jompi kumpi se toinen itsemurhan tehnyt?
ja luulen vieläpä että kun tässä jutun yhteydessä on puhuttu että joku olisi ollut ns. pääpukarina rituaalimurhassa ni se olis ollu nimenomaan lukkis. se oli eniten sekasin, kuuli ja näki demoneita jne. ne sen kanssa samassa kämpässä asuneet veljekset oli paljon rauhallisempaa porukkaa. jotenkin pidin niitä vähän fiksumpinakin, mut näköjään saivat toisiaan psyykattua sen verran että jokainen päätyi olemaan teossa osallisena.
tietääkö kukaan onko nää veljekset vielä elossa vai onko jompi kumpi se toinen itsemurhan tehnyt?
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Toinen on tehnyt itsemurhan, nuorempi.esmes- kirjoitti:mullakin vahva käsitys siitä että itse lukkis kiikkuun meni.
^ok, sääli, oli vähän sellanen hiljasempi runoilijapoika.. sattuiko tää sen itsemurha 2008? ollaan kaverin kans vaan arveltu et juttu ois alkanu ratketa jostakin itsemurhaviestissä tehdystä tunnustuksesta. asian selviäminen kesti kuitenkin näinkin kauan.. oisko poliisit yhtäkkiä keksiny syylliset ja ruumiin sijaintipaikan ilman jonkun oma-aloitteista tunnustusta?
syytteeseen on saatu sit kaksi ihmistä, vanhempi veljes eli lukkiksen kämppis ja sit joku mulle toistaiseksi tuntematon henkilö. oliko tää neljäskin kangasniemeläinen vai jyväskyläläinen?
syytteeseen on saatu sit kaksi ihmistä, vanhempi veljes eli lukkiksen kämppis ja sit joku mulle toistaiseksi tuntematon henkilö. oliko tää neljäskin kangasniemeläinen vai jyväskyläläinen?
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
EI ole 2008 tapahtunut. En vuotta muista, mutta johan siitä on aikaa. Tuskin on alkanut itsemurhaviestistä.esmes- kirjoitti:^ok, sääli, oli vähän sellanen hiljasempi runoilijapoika.. sattuiko tää sen itsemurha 2008? ollaan kaverin kans vaan arveltu et juttu ois alkanu ratketa jostakin itsemurhaviestissä tehdystä tunnustuksesta. asian selviäminen kesti kuitenkin näinkin kauan.. oisko poliisit yhtäkkiä keksiny syylliset ja ruumiin sijaintipaikan ilman jonkun oma-aloitteista tunnustusta?
Jutun tutkinta on voinut alkaa vaikka siitäkin kun Lukkiksella nyt oli tapana retostella mm. tällä teolla. Siitä moni tiesi, mutta kukaan ei tainnut uskoa että oli totta. Lähinnä porukka oli jo kyllästynyt siihen että kyseinen henkilö kehuskeli/uhkaili teoillaan, mutta se siitä. Se että onko jompikumpi vangituista puhunut niin hankala sanoa.
Ei ollut tietääkseni 4. k-niemeltä, vaan jyväskylästä.
Silloin joskus aikanaan sain sen käsityksen, että tämä jyväskyläläinen kiinniotettu olisi ollut porukan jonkin sortin johtaja. Sellaisena ainakin Lukkis hänestä puhui. Sen ainoan kerran kun olen kyseisen jyväskyläläisjätkän nähnyt, hän oli pukeutunut tavallisiin sinisiin farkkuihin ja johonkin villapaitaan, eikä muutenkaan oikein kuulunut siihen mustanpuhuvaan joukkoon. Mutta ainakin Lukkis tuntui sitä kuuntelevan.
Pitää nyt kysyä, että onko teillä edes samat epäilykset kuin itselläni. Tämä teidän mainitsema Lukkis ei ole edes ollut minun epäilyissä mitenkään ykkösenä, vaan ihan muut tyypit jotka harvemmin keskustaan asti edes pääsivät. Kaksi näistä itsemurhan tehneistä joita minä epäilen, toinen tappoi itsensä 2002 lopussa tai 2003. Tämä toinen teki itsemurhan 2004 ja asui näihin aikoihin jo Jyväskylän ulkopuolella toisessa kaupungissa. Ja toinen näistä vangittuna olevista saattaisi olla yksi joka piti itseään jonkinsortin pääpahiksena (
) niissä Jyväskylän piireissä.
Toisesta mulla on epäilykseni, mutta siitä en sano mitään, kun ne nimenomaan on ihan vaan arpomalla heitettyjä epäilyksiä. Niinhän nämä muutkin on, mutta nämä ovat sellaisia joista nyt vaan on vähän vahvemmat epäilykset.
Edit. Musta tuntuu, että mä oon tuntenut tämän Lukkiksen jollain toisella nimellä aikoinaan? Koska nimi ei sano mitään ja kaikki jutut osuu yhteen toisella nimellä tunnettuun tyyppiin.
Toisesta mulla on epäilykseni, mutta siitä en sano mitään, kun ne nimenomaan on ihan vaan arpomalla heitettyjä epäilyksiä. Niinhän nämä muutkin on, mutta nämä ovat sellaisia joista nyt vaan on vähän vahvemmat epäilykset.
Edit. Musta tuntuu, että mä oon tuntenut tämän Lukkiksen jollain toisella nimellä aikoinaan? Koska nimi ei sano mitään ja kaikki jutut osuu yhteen toisella nimellä tunnettuun tyyppiin.
Viimeksi muokannut Jekku, Ke Helmi 11, 2009 1:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, samat oli mullakin epäilykseni tästä toisesta pidätetystä.Helkama kirjoitti:Silloin joskus aikanaan sain sen käsityksen, että tämä jyväskyläläinen kiinniotettu olisi ollut porukan jonkin sortin johtaja. Sellaisena ainakin Lukkis hänestä puhui. Sen ainoan kerran kun olen kyseisen jyväskyläläisjätkän nähnyt, hän oli pukeutunut tavallisiin sinisiin farkkuihin ja johonkin villapaitaan, eikä muutenkaan oikein kuulunut siihen mustanpuhuvaan joukkoon. Mutta ainakin Lukkis tuntui sitä kuuntelevan.
onhan lukkiksella ihan ristimänimikin mutten tiedä viitsiikö sitä täällä huudella ennenku lehdessä nimet julkaistaan. varmaan tulevat nimet ilmi sitten kun tuomiot on jaettu. ristimänimen lisäksi en lukkiksesta kuullut muulla nimellä puhuttavan. näitä muita tekijöitä kutsuttiin ihan etunimillä.
Paha kyllä sanoa, mutta samoissa porukoissa liikuivat ja Lukkis tappoi itsensä 2002. Mutta omiin korviini on tullut "tieto" eräästä pidätetystä ja hän tosiaan oli jo jyväskylästä pois muuttanut, kuten toinen itsemurhan tehneistä. Kyseiseen porukkaan kuitenkin kuului suhteellisen paljon porukkaa. Kämppä kuitenkin tietääkseni, varmaksi en sano on sama jossa lukkiskin majaili.Jekku kirjoitti:Pitää nyt kysyä, että onko teillä edes samat epäilykset kuin itselläni. Tämä teidän mainitsema Lukkis ei ole edes ollut minun epäilyissä mitenkään ykkösenä, vaan ihan muut tyypit jotka harvemmin keskustaan asti edes pääsivät. Kaksi näistä itsemurhan tehneistä joita minä epäilen, toinen tappoi itsensä 2002 lopussa tai 2003. Tämä toinen teki itsemurhan 2004 ja asui näihin aikoihin jo Jyväskylän ulkopuolella toisessa kaupungissa. Ja toinen näistä vangittuna olevista saattaisi olla yksi joka piti itseään jonkinsortin pääpahiksena () niissä Jyväskylän piireissä.
Ok. No ei ollut sitten se jonka ensiksi aattelin, mutta tiedän tämänkin tyypin. Ei oo muuten sitten ainut joka on kirves kädessä juoksennellut ja kuullut ja nähnyt niitä demoneja
Hemmetistihän sitä porukkaa oli ja voin uskoo, että on poliisilla ollut oma hommansa sitä selvittää, että kuka teki mitäkin. Mutta voin kyllä uskoo, että tää olisi voinut olla pääpukarina siinä.
Juu, mutta eiköhän ne polliisi sedät sitten kerro mikä on ollut tapahtumien kulku. Jos joku vielä muistaa ja kertoo.Jekku kirjoitti:Ok. No ei ollut sitten se jonka ensiksi aattelin, mutta tiedän tämänkin tyypin. Ei oo muuten sitten ainut joka on kirves kädessä juoksennellut ja kuullut ja nähnyt niitä demonejaHemmetistihän sitä porukkaa oli ja voin uskoo, että on poliisilla ollut oma hommansa sitä selvittää, että kuka teki mitäkin. Mutta voin kyllä uskoo, että tää olisi voinut olla pääpukarina siinä.
Pidätetyistä vai epäillyistä? Kuollut ei voi olla pidätetty. Mutta näitä itsemurhan vuonna 2002-2004 tehneitä on paljon. Kuten aikaisemmin mainitsin, että itse epäilin tämän uhrin olleen yksi näistä joka päätti itse päivänsä, kun sitä porukkaa tipahteli jatkuvasti.Jiimeli kirjoitti: Paha kyllä sanoa, mutta samoissa porukoissa liikuivat ja Lukkis tappoi itsensä 2002. Mutta omiin korviini on tullut "tieto" eräästä pidätetystä ja hän tosiaan oli jo jyväskylästä pois muuttanut, kuten toinen itsemurhan tehneistä.
No hengissä oleva ja onhan tuo toinen itsensä tappanut ehtinyt jo pois sielt muuttaa. Jos siis kyseessä tämän toisen pidätetyn veli.Jekku kirjoitti:Pidätetyistä vai epäillyistä? Kuollut ei voi olla pidätetty. Mutta näitä itsemurhan vuonna 2002-2004 tehneitä on paljon. Kuten aikaisemmin mainitsin, että itse epäilin tämän uhrin olleen yksi näistä joka päätti itse päivänsä, kun sitä porukkaa tipahteli jatkuvasti.Jiimeli kirjoitti: Paha kyllä sanoa, mutta samoissa porukoissa liikuivat ja Lukkis tappoi itsensä 2002. Mutta omiin korviini on tullut "tieto" eräästä pidätetystä ja hän tosiaan oli jo jyväskylästä pois muuttanut, kuten toinen itsemurhan tehneistä.