Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Tiedättekö te edes missä ministeriössä on palanut ja koska? Mitä te arvelette tuolla ministeriöllä olevan tekemistä poliisin kanssa?

Jos nyt yritän vähän auttaa teitä eteenpäin.

Kas tässä - Työ- ja Elinkeinoministeriö.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Pol ... 5237158997

Ja tässä lisää:

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200806 ... 8_hi.shtml

Aivan oikein, poliisi tutkii syttymisen syytä, nyt sitten tämä pitäisi saada vielä yhdistettyä Madeleinen katoamiseen niin että poliisi on syyllinen. Siinäpä teillä tehtävää! Jään odottamaan vastausta mielenkiinnolla.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Niin.Tässä on moneen kertaan kysytty miksi sotket asioita, joilla ei ole mitään tekemistä madeleinen kanssa, tähän ketjuun.

Olet kuitenkin itse väittänyt niiden liittyvän.

Sinä linkität tähän MADELEINElle omistettuun ketjuun täysin siihen kuulumattomia asioita. Olemme yrittäneet siitä sinulle huomauttaa jo moneen kertaan.

Tee palvelus kaikille. Perusta höpöillesi oma ketju ja lopeta leikkimästä hullua.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Niin, siis oletko nyt sitä mieltä, että en syyttänytkään poliisia Madeleinen katoamisesta ja olitkin tehnyt ihan omia johtopäätöksiäsi? Vai miten tämä olisi ymmärrettävissä?

Edelleen kiinnostaisi tietää, että miten teit kyseisen johtopäätöksen, joka ei ollutkaan minun kirjoituksestani vaan jostakin muusta?

Miten päädyit olettamaan, että poliisilla olisi jotakin tekemistä Madeleinen katoamisen kanssa, kun tuo päätelmä ei tullutkaan minun kirjoituksesta?

Jos se tuli minun kirjoituksesta, niin selitä, että miten.

Olet nyt möläyttänyt tuon asian suustasi ihan itse, ja sietäisi nyt kyllä perustella, vai pitääkö minun todeta, että poliisin sietäisi antaa sinulle rangaistus tuollaisesta halveksunnasta ja törkeästä syytöksestä?

Näin siis kirjoitat, Miss Holmes, kaksi sivua takaperin:

"Voisin jopa uumoilla, että palstaa seuraavalla suomen poliisilla on oikeus puuttua noin räikeisiin syytöksiin suomen poliisin sekaantumisesta Madeleine-tapaukseen ja vataavaan soopaan jota Sirpa edellä on esittänyt."

Nyt tähän on muutettava Sirpan kohdalle Miss Holmes.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Sitten toistan välillä itseäni:

Lähetetty: Ti Hel 17, 2009 9:15 am

"Tämä "pelottaa" on helppo löytää, koska se liittyy tuohon edellä olevaan keskusteluun ja tulee esille, kun puhumme, että tilinpäätös - siis päätös - merkitsisi tytön löytymistä ja jopa elävänä.

Mutta missä kohdin ketjua on tuo "vaara" - muistatko, Miss Holmes, että missä kohdin se tuli esille? Jollakin tavalla se liittyi tähän irkkuteinitytön todistukseen. Vai liittyikö se siihen, että arvelin tämän tytön olevan Amy Fitzpatrick, joka katosi Costa del Solilla.

Nyt on ihan pakko kysyä, Miss Holmes, että miten "majailusi" Costa del Solilla liittyy tähän asiaan."

Tämä ei siis ollut vihjailua, vaan suora kysymys. Joko siihen löytyy vastaus?
Alethes doksa meta logu
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Sirpa kirjoitti:Tutkiskelija, et vastannut kysymykseeni, äläpäs siirrä asiaa nyt takaisin. Kirjoitus on minun, mutta johtopäätöksien tekeminen teidän.
Minä en siirrä vaan sinä siirsit ja minä heitin sen takaisin oikeaan osoitteeseen, sinne alkuerperäiseen osoitteeseensa. Taas projisoit takaisin sen alkuepräisen josta aloitit. Mene hyvä ihminen itseesi ja lue omat sepustuksesi uudestaan ja uudestaan. En kuitenkaan usko enää että itsekkään ymmärrät mitä krijoitat, niin sekavia kirjoitat.

Minulla ei ole tapana jatkaa kekustelua henkilöiden kanssa jotka projisoivat omia ajatuksiaan omasta päästään minun päähäni ja väittävät että heidän omat ajatuksensa tulevatkin yhtäkkiä minun päästäni. Minulla soi herätyskello heti. Tein tällä kertaa poikkeuksen ja yritin heittää pallon takaisin sinulle, joka kirjoitit sen alkuperäisen viestin. Henkilöt jotka projisoivat omia ajatuksiaan toisiin ja väittävät sitten että toisethan niin ajatellelevat eikä hän itse, työntävät syyllisyyden kaikesta toisten niskaan, ihan ilman aihetta.

Paras tapa on vaieta eikä ottaa projisointia vastaan. Joten minä valitsen vaikenemisen. Ei ole mitään järkeä jatkaa keskutelua, yrittää keskustella jos toinen koko ajan yrittää sekoittaa toisten päitä.
Sirpa

Ahaa, ja tältäkään suunnalta ei löydy selitystä asiaan. Kysymyksenihän oli varsin yksinkertainen. Sinunhan tarvitsi vain selittää miten kirjoituksestani olit päässyt johtopäätökseen, jonka Miss Holmes esitti.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Älkää suotta hermostuko, te saatatte olla jäljilläkin, mutta kunniaa siitä en itselleni voi ottaa. Miss Holmesin ajatus joka tapauksessa laittoi miettimään, varsinkin kun törmäsin tähän Suomi24 palstalla olleeseen kirjoitukseen koskien viime syksyistä poliisiylitarkastaja Välkin itsemurhaa.

Tämä on poliisiylitarkastaja Välkin jättämä viimeinen viesti:

"Näin suurta korruptiota ei voi selvittää julkisesti, etenkin kun asiaan on sotkeutunut korkea-arvoisia poliisiviranomaisia.".
"Asia on pyrittävä selvittämään poliisin sisäisen laillisuusvalvonnan kautta, vaikka tilanne olisi kuinka vakava."
"Salaiseksi luokiteltavat asiakirjat, jotka koski jättimäistä rahanpesua ajanjaksolla 1999-2007 olisi nyt toimitettava sisäministeriöön.". Sisäministeriö päättäisi asiasta koskevasta lehdistötilaisuudesta.

Myös Mikkelin kriisikokouksessa viime syksynä vieraillut poliisiylijohtaja Mikko Paatero oli asiasta samoilla linjoilla.

Muutkin asiakokonaisuudet ovat varmasti vaikuttaneet Jouni Välkin kohtaloon.

Hän oli varsin paljon esillä reilu vuosi sitten eri uutislähetysten videoilla jossa pohdiskeltiin Helsingin huumerikostutkijoiden osallisuuttaa huumerikollisuuteen/virkarikoksiin.
MM. Espoon kihlakunnan syyttäjä Marianna Semi turvautui julkisuuteen ,koska se oli hänen ainut tapa pysyä turvassa, jos asiakokonaisuus olisi voitu viedä loppuun saakka.
Tänäpäivänäkin asia on pahasti kesken ja erittäin sekavainen, johtuen juuri kansainvälisten kartellien mukanaolo kaikissa kokonaisuuksissa. Henki se on kallis syyttäjällekkin.
Toivottavasti tämä kupla joka on koskenut koko poliisijärjestelmää puhkeaa nyt lopullisesti. Kansalaisia on pidetty lähinnä pilkan kohteena."
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Olen ketjun alussa jo uumoillut - kuten Miss Holmes tässä muutama sivu sitten muistuttikin jälleen - näiden rahanpesusotkujen Costa del Solilla jollakin tavalla liittyvän myös tähän Madeleinen katoamisasiaan. Operatiohan oli nimeltään Valkoinen Valas (operacion Ballena Blanca), joka lopulta äityi 12 suomalaisen pidätykseen ja Marbellan kaupungin talon sulkemiseen ja henkilökunnan pidättämiseen.

Apulaiskaupunginjohtaja pidätettiin Malagan lentoasemalta nousemassa Helsinkiin tulevaan koneeseen.

Tämän seurauksena on tehty lukuisia operaatioita (mm. operacion Avispa, jossa pidätettiin 28 rannikolla toiminutta itämafian pomoa, myös operacion Hidalgo suoritettiin Marbellassa, ja paljon muuta).

Oli yllättävää törmätä näihin "jättimäisiin" kuvioihin tuon poliisiylitarkastajan itsemurhaviestin yhteydessä.

Ehkä Madeleinen katoamisellakin on osansa näissä kuvioissa.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Siis hetkinen... korruptio... selvitetään sisäisen laillisuusvalvonnan kautta.... jättimäinen rahanpesu....

Korruption kauttako poliisi tähän liittyy, jos puhutaan sisäisestä laillisuusvalvonnasta - vai onko poliisi syyllistynyt jättimäiseen rahanpesuun?

Mitä tekemistä on korruptiolla (siis tässä tapauksessa poliisilla) ja jättimäisellä rahanpesulla?

Eikö rahaa pestä esim. kiinteistöihin tms., miten poliisi siihen liittyy?

Höh.

Miss Holmes, nyt alkaa tilastosi todella heittää häränpyllyä - nämä sanat ovat poliisiylitarkastajan! Kaiken lisäksi vielä itsemurhan tehneen. Nyt sitten poliisiylijohtaja Salminen on päätynyt samaan ratkaisuun mitä todennäköisemmin.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Helmi 17, 2009 6:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
anskuli
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja anskuli »

Jatka Sirpa!

Ei kai Madeleinen katoamista voi ihan lahikaupan keskikaljamurtoon tai perheen sisaiseen valienselvittelyyn verrata. Isommista asioista on kysymys.

Koska PDL:n kirkossa ei ole niita kylmatiloja :-)
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Sirpa kirjoitti: Oli yllättävää törmätä näihin "jättimäisiin" kuvioihin tuon poliisiylitarkastajan itsemurhaviestin yhteydessä.

Ehkä Madeleinen katoamisellakin on osansa näissä kuvioissa.
Todellakin voi olla. Mulle tulee mieleen rakennusbisnes, jota eräs Miljonääri tekee. Engl poliisien visiitit Suomeen ymmärtää nyt, ja toden totta; mitähän kaikkea onkaan sekaantunut mm. rahanpesuun, ja Madeleinen sieppaukseen??

Mutta tietoa mm. Suomen kansalaisilta nyt puuttuu ilmeisesti. 'Suuria tapahtuu', eikä vähiten eräällä taholla Suomessa. Uskoiskos edes. Uskois.
Sirpa

Tässä törmää koko ajan sellaisiin laatusanoihin kuin tuohon omaan kirjoitukseeni olen kursiivilla aikaisemmin - se josta tässä on väännetty pari sivua - kirjoittanut. Siihen aloin kiinnittämään huomiota; on Suomen historin suurinta, itsenäisyyden ajan merkittävintä, Suomen oloissa laajaa, ja nyt tuossa tuo sana jättimäinen!

Meidät pidetään nyt totaalisen pimennossa siitä mitä Suomessa tapahtuu. Missään nimessä tässä tilanteessa ei saa hyväksyä, että joku Lex Nokia nuijitaan lävitse perustuslakia loukaten - ellei ole selitystä, että sillä jotekin voitaisiin edesauttaa esimerkiksi näitä tutkimuksia - eikä esimerkiksi haitata niitä!

Jutussa alkaa olla yhä enemmän jotakin hämärää!

Kiitos kannustuksesta - uusi kirjoittaja!
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Ja nyt on turha kenenkään tulla mussuttamaan, etteivät nämä aiheet tai asiat liity tähän ketjuun, ellei sanoja pysty todistamaan, että NE EIVÄT LIITY!
Alethes doksa meta logu
X-tine
Jack Bauer

aloita uusi topiikki

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Kovin kummastelen näitä Sirpan tekstejä kaikkien kansainvälisten rikosliigojen, huumekaupan ja kaiken muunkin pahan kuulumisesta samaan nippuun Madeleine-tapauksen kanssa:
Sirpa kirjoitti:Ja nyt on turha kenenkään tulla mussuttamaan, etteivät nämä aiheet tai asiat liity tähän ketjuun, ellei sanoja pysty todistamaan, että NE EIVÄT LIITY!
Mitä jos aloittaisit uuden topiikin: Miten kaikki liittyy kaikkeen.
Aito keskustelu Madeleinen kohtalosta on käynyt täällä pikku hiljaa mahdottomaksi.
Itse sanon adjö tälle palstalle, ainakin siihen asti että tänne palaa järkevä keskustelu ja asiallinen argumentointi.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Sirpa

x-tine kirjoittaa: "Aito keskustelu Madeleinen kohtalosta on käynyt täällä pikku hiljaa mahdottomaksi."

Ja hän sanoi hyvästi. Nyt ehkä onkin aika siirtyä epäaitoon keskusteluun, kun tuo hautausmaiden tonkiminen ja kalman hajujen haistelu ei johtanut mihinkään. Varmaan 1000 sivua sitä onkin jo tehty. Kaikesta päätellen tutkintalinja oli väärä.

Tämä tutkintalinja on epäaito ja se alkaa nyt perusteellisella penkomisella mitä Suomessa tapahtuu, koska myös Madeleinen katoamisasiassa tunnutaan pyörivän yllättävän tiiviisti kotomaan nurkilla.

Ensin täytyisi tietysti saada tietää, että mikä on se Suomen raportti, jota Interpol odottaa ja toiseksi, että mitä se KRP Suomesta on ilmoittanut Interpolin välityksellä Portugaliin viime toukokuussa (uutinen 8.8.2008).

Siis nämä kuuluvat nyt siihen epäaitoon tutkintalinjaan, heh. (Vaikka tietysti kummassakin uutisessa mainitaan Madeleine-sana, mutta ne muuttuvat epäaidoiksi, koska ne eivät sisällä sanoja "hautausmaa" tai "kalma".)
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin