Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

tmk666 kirjoitti:Mikä on paras poliisin työstä kertova sarja? Luettakoon mukaan maksullisilta kanavilta tulevat sarjat.
Taitaa olla tuo Jimin "Poliisit" -sarja... Siitä saa aika realistisen kuvan siitä mitä kenttäsian homma oikeasti on. Tosin siitäkin sarjasta on ne raskaimmat lieveilmiöt leikelty taitavasti pois ja homma on saatu näyttämään todellisuutta "hohdokkaammalta".

Onko viime vuosina/aikoina nähnyt "Pelastajat", "Lääkärit", "Poliisit" jne. tyylin sarjat muuttaneet kuvaasi ko. ammattiryhmän työstä, tai oletko muuttanut asennetasi heitä kohtaan katsottuasi em. sarjoja?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Ei ole.
Olen aina kunnioittanut ko. ammattien edustajia. Jopa silloin hurjassa nuoruudessani ihailin poliisejä, vaikka itse kuljin hieman aidan toisellapuolen niinsanotusti. Sanktioitakin tuli, mutta aiheesta kaikki.
Ambulanssiväen kanssa olen taas ollut sekä itse potilaana, että soittanut sivulliselle.
Ainoastaan palokuntaa en ole itse suoranaisesti tarvinnut.

Oletko ollut koskaan käsiraudoissa? Enkä nyt tarkoita makuuhuonejuttuja, vaan ihan virkavallan toimesta.
"Yöperho on koteloitunut"
Mike Manner
Jessica Fletcher

Solmu kirjoitti:Oletko ollut koskaan käsiraudoissa? Enkä nyt tarkoita makuuhuonejuttuja, vaan ihan virkavallan toimesta.
Juu, ikävät venpeleet makuuhuoneen ulkopuolella, mutta nähtävästi joku on halunnut turvata asiakkaansa (näkökanta mitä harvoin tullaan ajatelleeksi), omansa ja muiden turvallisuuden, jos on katsonut asiakseen sellaiset asiakkaalleen asentaa...

Jos olet ollut raudoitettuna (kysymys siis ainoastaan niille, jotka ovat olleet), niin oletko tullut ajatelleeksi tuota pointtia asiassa, että ne raudat on laitettu myös sinun turvallisuuden ja hyvinvoinnin vuoksi?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

No en kai niinkään sitä turvallisuuspointtia tullut ajatelleeksi, kylli siinä ihan se hyvinvointielementti oli vahvana esillä :wink:

Miksi palstalla on näin hiljaista?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Varmaankin siksi, että tää toimii vieläkin niin huonosti :( Rasittaa silmiä, kun tekstit on liian isoja ja otsikkosivut pätkii/tökkii auetessaan.

Kun uutisessa kerrotaan, että äiti ja 20-v tytär menivät vierailulle isän luokse aamuyöllä ja aamuyhdeksältä palavasta talosta pelastautuu vain äiti, niin epäilisitkö ensimmäiseksi rikosta vai onnettomuutta?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

maija turjukka kirjoitti:Kun uutisessa kerrotaan, että äiti ja 20-v tytär menivät vierailulle isän luokse aamuyöllä ja aamuyhdeksältä palavasta talosta pelastautuu vain äiti, niin epäilisitkö ensimmäiseksi rikosta vai onnettomuutta?
Noilla tiedoilla en sanoisi vielä juuta enkä jaata, ihan siksi että yleensä myös pelastuneen kertomus tapahtumista valottaa hirveästi asiaa.

Sama seuraavalle, niin mielenkiintoinen kysymys.
Retku
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Retku »

maija turjukka kirjoitti:Kun uutisessa kerrotaan, että äiti ja 20-v tytär menivät vierailulle isän luokse aamuyöllä ja aamuyhdeksältä palavasta talosta pelastautuu vain äiti, niin epäilisitkö ensimmäiseksi rikosta vai onnettomuutta?
Itse ainanki tätä uutista lukiessani, ajatus meni juurikin niin, että onkohan jostain laittesta lähtenyt vai itse sytytetty, mutta mikään uutinen ei antanut painoarvoa suuntaan eikä toiseen. Joten en usko että tällä kertaa rikosta sattunut, vaikka otsikko siihen suuntaan ohjaakin tavallaan.

Jos juo joka viikonloppu kunnon kännin, onko silloin alkoholiongelma?
Mike Manner
Jessica Fletcher

Retku kirjoitti:Jos juo joka viikonloppu kunnon kännin, onko silloin alkoholiongelma?
On.
Varsinkin, jos ihminen väittää, että se ei ole ongelma ja että hän voi olla yhtä hyvin juomattakin esim. työ esteen tms. takia ja että se juominen on vaan tapa kuluttaa aikaa ja yhdentavan harrastus. Siitä kun yleensä seuraa se, että kun se vk.loppu känni jää vetämättä (esim. työ esteen takia), niin ko. kaveri on "hiukan" kireempi seuraavalla viikolla ja se ei johdu väsymyksestä tms...

Onko sinulla lähipiirissä (lähisukulainen, ystävä tms.) näitä "en oo alkoholisti, mutta mulla palaa hermot välittömästi jos määräaikais känni jää vetämättä" -ihmisiä?
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

On, ihan lähisukulainen. Tosin sillä ilmenee lähinnä alkoholismi niin, ettei osaa lopettaa jos saa tipankin viinaa. Sitten saattaa mennä viikkoja - kuukausi kun ollaan kännissä ja nähdään pieniä vihreitä miehiä.

Pitäisikö alkoholismin pakkohoito sallia?
Quis custodiet ipsos custodes?
Meike R.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

Kyllä. Monesti ihmiset eivät itse tajua tilaansa.

Sama seuraavalle...
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
Mike Manner
Jessica Fletcher

miinushka kirjoitti:Pitäisikö alkoholismin pakkohoito sallia?
Ei.
Pakkohoidolla ei olisi mitään merkitystä jos ihminen olisi siellä vastoin tahtoaan.
Lisäksi aikuisen ihmisen pitäisi osata päättää itse, että haluaako vetää itsensä sillan alle sinolia kittaamaan, vai mennäkkö hoitoon ja pelastaa itsensä sekä mahdollisen perheensä siinä sivussa.

Alkoholismi - Geeneissä, ihmisen kykenemättömyyttä tehdä päätös vai sekä-että?
welmu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja welmu »

Kyllähän se on sekä että, sairaus ja geeneiss kun näkee omat vanhempansa aina kännäämässä ni sehän kyll tarttuupi herkästi myöskin lapseen ko juttu.

pannaas sama kysymys eteen päin kun on mielenkiintoinen aihe itselleni.

welmu
Support your local Big Red Machine / 81
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Mike Manner kirjoitti:
Alkoholismi - Geeneissä, ihmisen kykenemättömyyttä tehdä päätös vai sekä-että?
Noitten geenien suhteen voisi sanoa, että ns. periytyvissä sairauksissa geeneissä periytyy vain altiius sairastua, mutta sitten sairauden puhkeamiseen vaikuttaa monia muitakin seikkoja. Mutta jos tietää kantavansa sitä altistavaa geeniä, niin pystyy sitten muuttamaan omaa käytöstään sen mukaan...

Juhlitko nimipäivääsi ja jos juhlit, niin miten?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Ei sitä oikeen juhlittua ole tullut, toki muksuna sekin oli tärkeä juhlan paikka.

Tiedätkö miksi sinut on kastettu juuri sen nimiseksi kuin olet?
(onko nimet siis suvusta perintöä tms)
"Yöperho on koteloitunut"
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Solmu kirjoitti: Tiedätkö miksi sinut on kastettu juuri sen nimiseksi kuin olet?
(onko nimet siis suvusta perintöä tms)
Juu,en ole kastenimeä muuttanut paitsi sukunimen naimakaupan myötä.Ei ole perintöä etunimet.

Jos muuttaisit nimesi niin mikä olisi uusi nimesi?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Lukittu