Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Joko tämä uutinen on täällä:

Raisa Räisäsen tapauksessa ei vielä läpimurtoa

26.02. - 11:11 (Luotu: 10:24)

Tammikuun lopussa julkistettu uusi havainto yhdeksän vuotta sitten kadonneesta Raisa Räisäsestä, on poikinut poliisille muutamia uusia havaintoja.

Tutkinnanjohtaja Paavo Tuominen kertoo, että toistaiseksi tutkinnassa ei ole kuitenkaan saavutettu läpimurtoa.

16-vuotias Räisänen katosi lokakuun 16. päivän iltana vuonna 1999. Tammikuussa julkistetun havainnon mukaan eräs pariskunta kertoi nähneensä pelkkään punaiseen toppiin ja hameeseen pukeutuneen tytön Kuninkaankadun ja Hämeenkadun kulmassa kello 23.53 katoamisiltana.

Poliisille voi edelleen ilmoittaa vihjeitä esimerkiksi tummasta autosta, johon Räisänen mahdollisesti nousi kello 23 aikaan, havaintoja Tampereen Seurahuoneelta, jossa Räisänen ehkä käväisi kavereitaan etsimässä tai mahdollisista juhlista Tampereen keskustassa.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/132407.shtml

Juhlia varmaan Tampereen keskustassa riitti, koska oli päivällä ollut tämä EU-kokous.

Raisa Räisänen katosi EU-huippuistunnon jälkeen

01.02. - 19:50 (Luotu: 19:47)

Mikäli autovihje ei ole varma, kyllä kait niitä juhlia olisi "etsittävä" niistä taloista - Hämeenkadun/Kuninkaankadun kulmauksen tienoilta, joiden lähellä Raisa viimeksi nähtiin vähissä vaatteissa. Enkä tietenkään edes kunnioittaisi herrojen valkoisia kauluksia - vaan haravoisin olisiko tällaiset herrojen juhlat olleet jossakin lähellä, johon hankittiin näppärä, nuori tyttö viihdykkeeksi, mahdollisesti ulkomaalaisia paikalla, ja herroilla näyttämisen tarvetta. Sitten tytöstä oli päästävä pikimiten eroon mahdollisimman "vähäpuheisena".

En usko, että Raisa olisi lähtenyt ventovieraiden mukaan, jos tällaisista juhlista olisi kyse, vaan kyllä hänen olisi tarvinnut tuntea mies, jonka mukaan lähti vaikkapa - niin oliko Raisa jotenkin tekemisissä urheilun kanssa? - harrastuksen kautta.

Se mikä oli Raisan harrastus, yhdistäisi hänet tässä tapauksessa kyseisiin juhliin ja myös EU-kokoukseen osallituneisiin.
Alethes doksa meta logu
ohrana
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ohrana »

Raisa on saattanut noussut mustaan Cadillaciin. Autoa ei ole rekisteröity Suomessa, vaan siinä on "Corollan" rekisterikilvet. Tämän vuoksi autoa ei ole löydetty. Väärien kilpien vuoksi auto on ajettu hieman syrjään pääkadun vilinästä. Raisa on halunnut Seurahuoneelle etsimään kavereitaan, joutunut jättämään päällysvaatteensa ja käsilaukkunsa "pantiksi" autoon, jotta joutuisi palaamaan autoon. Tämän vuoksi nähty ulkona kevyesti pukeutuneena. Seurahuoneen käynnin jälkeen palannut autoon ja lähdetty "ajelulle". Autossa olleilta "karannut mopo käsistä" ja Raisa saanut surmansa.
Miltä kuulostaa??
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Muakin kyllä vähän epäilyttää koko Huittis-homma, kuka hullu lähtee Huittisiin klo 23 illalla kun on varmasti parempiakin bileitä tiedossa, esim. juuri siellä Pirkkalassa... Itse en ainakaan lähtisi, tai ehkä joo jos olisin tuhannen kännissä niin etten muistais omaa nimeänikään.

Sitä vaan kun ihmiset miettii tota etta kuka-nyt-pienissä-vaatteissa-kävelis-kovin-montaa-kilometriä, niin voin kertoo että kun on niitä Blancan drinksuja tarpeeks lipittänyt, niin alkaa mahdotonkin tuntua aivan mahdolliselta. Nimim. kävelin aivan sekaisin Keskustasta Muotialaan uudenvuoden yönä ja Keskustasta 10km itään juhannusyönä. Ja Rosendahlin rannastakin oon jollain keinoilla Pyynikille päätynyt. Alkoholi tunnetusti lämmittää, etenkin jos on vielä bileet toisessa päässä tiedossa ! Sitä en sitten taas tajua, että mihin nyt oli tarkoitus mennä ja miksei sinne sitten päädyttykään... Mutta sitähän ei kai kukaan tiedä.

Itse EN usko mihinkään Raisan-frendsut-tappo-sen -teoriaan, haloo. Kaikki on mahdollista, mutta paljon ennemmin luulen, että se on ite mennyt huppelissa kaatumaan johonkin ja jäänyt sinne ja jäänyt löytämättä. Lehtiroskiksistakin näitä pulsuja joskus löytyy nukkumasta, että eihän ole mahdottomuus sekään, että tytsy on sinne ryöminyt ja päätynyt jonnekin ties minne. En kyllä oikein usko itekään tähän teoriaan :D

Onko kukaan miettinyt, että kuinka helppo olis esim. Rosendahlista/Jalkasaarista joutua veteen? Itse ainakin niillä(kin) kulmilla juopuneena liikkuneena tiedän, että sieltä kalliolta VOI pudota aivan minne vaan, omassa tapauksessani onneksi kuitenkin kuivalle maalle. Eli jos Raisa olisikin lähtenyt Rosendahliin päin (miksi? jaa-a...) ja siellä sitten tippunut järveen. Tai jotain, huoh.
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

^Kännipäissään voi lähteä kävelemään vähissä vaatteissa, mutta ihan yhtä hyvin kännipäissään voidaan keksiä lähteä Huittisiin. Ei siinä minun mielestäni mitään ihmeellistä ole. Tyhmempiäkin reissuja tiedän tehneen. Yksityiskohtiin menemättä. :wink:

Rosendahlissa on vähän sama ongelma kun siinä, että Raisa olisi hukkunut Ahvenisjärveen. Ei ole mitään järkevää syytä, miksi Raisa olisi lähtenyt kävellen Jalkasaareen tai Herwoodiin. Matka on pitkä, koti tai baarit tai kaverit eivät ole siellä päinkään.
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Tosin Rosendahlin rantahan on ihan yleinen teinien ryyppäyspaikka. Esim. koulujen loppuna ranta on aivan täynnä kännisiä nuoria ja myös saapaslaisia.
En tosin tiedä miksi juuri tuolloin olisi sinne lähtenyt, mutta mahdollisuushan tuokin tietty on.

Siellä itse Rosendahlissahan on monasti myös firmojen pippaloita, jos teoria siitä, että R:lla olisi ollut vanhempi mies "kiikarissa" pitää paikkansa, on hän voinut mennä senkin vuoksi tuonnepäin.
Mutta tämä on nyt sitä kuuluisaa jos, jos, jos. Vaikka eipä tässä paljon muuhunkaan tietenkään kykene, kun oikeastaan mistään ei mitään tiedä. :)
Ja eihän tuonne tietenkään ole matka eikä mikään tuolta keskustasta, ja pääsee rantaviivoja pitkin kulkemaan sillain, ettei välttämättä edes törmää keneenkään.
Quis custodiet ipsos custodes?
Nylonköysi
Agentti Scully

miinushka kirjoitti:Tosin Rosendahlin rantahan on ihan yleinen teinien ryyppäyspaikka. Esim. koulujen loppuna ranta on aivan täynnä kännisiä nuoria ja myös saapaslaisia.
En tosin tiedä miksi juuri tuolloin olisi sinne lähtenyt, mutta mahdollisuushan tuokin tietty on.
Kyllä, Jalkasaaressa on paljon nuoria esimerkiksi koulujen loppuessa. Ei kuitenkaan sellainen paikka, minne viileähkönä talvi-iltana lähdettäisiin etsimään menoa & meininkiä, tai kavereita. Tietty Raisa on voinut mennä Rosendahlille, mutta miksi.
Siellä itse Rosendahlissahan on monasti myös firmojen pippaloita, jos teoria siitä, että R:lla olisi ollut vanhempi mies "kiikarissa" pitää paikkansa, on hän voinut mennä senkin vuoksi tuonnepäin.
Niin, tietääköhän tai muistaakohan kukaan, onko tuolla ollut tuona iltana mitään bileitä? Ja jos, niin voisiko Raisaa niihin mitenkään kytkeä.
Ja eihän tuonne tietenkään ole matka eikä mikään tuolta keskustasta, ja pääsee rantaviivoja pitkin kulkemaan sillain, ettei välttämättä edes törmää keneenkään.
Totta. Minä vaan vähän ihmettelin sitä, että miksi Raisa olisi ollut ylipäätään tuonne matkalla. Se ei mielestäni ole ihan Raisan reitin varrella, jos siis Raisan tarkoitus on ollut kierrellä baareja tai ehkä bileitä ja mennä lopulta kotiin. Raisa olisi tuon ajattelumallin mukaan siis pyörinyt varmaankin keskustassa ja lähtenyt sieltä sitten ihan toiseen suuntaan kun Pyynikille päin.

Mutta tosiaan, mistäs sitä tietää. Olettaisin, että poliisi on tutkinut Raisan puhelutiedot ja jos siellä olisi ollut vieraita numeroita, olisi ottanut näiden omistajiin yhteyttä. Enkä oikein näe, että Raisa olisi mennyt Rosendahliin, ellei joku olisi häntä sinne kutsunut.

Mutta jossitteluahan tämä kaikki on.
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Porukka kelaa, että mihinköhän se Raisan bleiseri olis kadonnut? Alaikäsenä baariin pääsee helpommin kun jättää ne päällysvaatteet johonkin muualle, poke ei muista kaikkia jo sisälle päästämiään ja ainahan sitä voi sanoa että "joo anteeks olin täällä jo, mun tavarat on tuolla narikassa päästäs nyt vaan sisään"...

Ite mietiskelin, että jos Raisa kuitenkin meni siihen autoon, ajeli hetken jonkun kanssa, meni Tampereen Seurahuoneelle kavereita etsimään kun luuli että ne on siellä, tajus etteivät olekaan ja lähti pois ja sitten se kyseinen pariskunta olis hänet bongannut. Kännykästä olis esim. loppunut akku ja sit myöhemmin se olis kadonnut jonnekin tytön mukana. Ainahan niitä voi suutuspäissään jonnekin paiskoakin ja hajottaa, ei olis mitään uutta.

Itse lähdin eilen suutuspäissäni kaverin kemuista Lempäälässä ja siinä pikkuhumalassa ja tuntemattomilla teillä tuli mietittyä, että eipä se mikään ongelma ois munkaan tästä johonkin kadota. Metsää ja järveä riittää, liikennettä tuskin nimekskään ja peukkukin nousi pystyyn aina auton ohittaessa. Junaratakin oli lähellä, että itsetuhoisena jos olisin liikkunut niin ois sekin ollut varsin varteenotettava vaihtoehto. Että mitäs jos Raisa ois suutuspäissään kuljeskellut ja sit yllättävien sattumien (...) seurauksena sit kuollut/kadonnut/whatever.

TIETTY on mahdollista, että vielä ton pariskuntahavainnon jälkeen Raisa on hypännyt johonkin autoon ja sit on käynyt huonosti... Kuninkaankadulla on paljon asuntoja ja kiinteistöjä, ei olis mikään ihme jos Raisa ois jonkun kaverin kaverilla käynyt lämmittelemässä ja sit vaan kadonnut johonkin. Ei omat vanhempani ainakaan kaikkia kavereitani tunne, saatika sitten missä ne asuu.

Jotain parin sivun takaista hukutettu Alasjärveen -kommenttia vois kans kompata, siellä parkkipaikalla on aina joku auto vaikkei mökkiä oliskaan ja äiten mukaan siellä vielä joskus kokoontuukin jotain porukkaa. Niihaman metsissä on siinä tallin vieressä ollut myös itsensäpaljastelijaukkeli pari vuotta sitten, tullut todistettua... Niihaman metsissä on itseasiassa paljonkin kaikkee jännää.

Bussilla Pirkkalaan -juttukin on ihan mahdollinen, tosin sinne päin ei kamalasti taida olla liikennettä enää puolenyön aikaan.

Myös tää nähty Lapinniemen sillalla klo 4 aikaan komppaa sitä Kaupin metsiin joutumista, jos sieltä on kenkäkin löytynyt niin voihan näillä asioilla tietenkin olla asiayhteys. Kaikki on mahdollista.
Nylonköysi
Agentti Scully

^ Ymmärtääkseni tuo 4 aikaan Kaupissa päin tehty havainto on todettu vääräksi. Täysin varmoja havaintoja ei ole sen jälkeen, kun Raisa erosi kavereistaan. Silminnäkijähavainnot ovat aina aika epäluotettavia.

Kauppi ei ole nyt kuitenkaan mikään hirvittävän iso alue ja siellä liikkuu todella paljon ihmisiä, myös koiranulkoiluttajia. Minusta olisi hieman erikoista että Raisa olisi sinne onnistunut eksymään ja hukkumaan vuosiksi. Minä luulen, että ruumis olisi löytynyt. Mutta tapahtuuhan maailmassa oudompiakin asioita.

Itse uskon, että Raisa ei ole kävelemällä poistunut kovin kauas keskustasta. En vain näe siihen mitään syytä. Vaikka hän olisi suuttunut ystävilleen, hänellä ei olisi ollut mitään epärationaalistakaan syytä lähteä kävelemään kauas keskustasta, kun kerran hänen isänsä siinä parin kilometrin päässä baareista asui. En mitenkään näe, että Raisa olisi lähtenyt Niihamaan, Jalkasaareen, Hervantaan tai edes sinne Pirkkalaan kävellen. Jotenkin vain uskon, että joko hän on saanut jostain kyydin ja jotain on sattunut tai sitten hänelle on sattunut jotain keskustassa ja ruumis on hävitetty. Missään nimessä en usko, että Raisa olisi itse kävellen lähtenyt kauas, eksynyt metsään tai hukkunut.

Ei minulla tähän mitään todistetta ole, ja tietenkin kaikki on mahdollista, mutta näin itse uskon.

EDIT: Ja 90-luvun lopusta en tiedä, mutta 90-luvun alussa ainakin teinit liftasivat. Etenkin kännissä. Pitäisin siis paljon todennäköisempänä, että Raisa on liftannut ja jotain on sattunut kun että olisi kävellyt. Mutta joku tuohon aikaan villeimmät teinivuotensa elänyt voisi ehkä valottaa tätä paremmin. Liftattiinko tuolloin enää, vai oliko se jo ihan "out"?
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

ohrana kirjoitti:Raisa on saattanut noussut mustaan Cadillaciin. Autoa ei ole rekisteröity Suomessa, vaan siinä on "Corollan" rekisterikilvet. Tämän vuoksi autoa ei ole löydetty. Väärien kilpien vuoksi auto on ajettu hieman syrjään pääkadun vilinästä. Raisa on halunnut Seurahuoneelle etsimään kavereitaan, joutunut jättämään päällysvaatteensa ja käsilaukkunsa "pantiksi" autoon, jotta joutuisi palaamaan autoon. Tämän vuoksi nähty ulkona kevyesti pukeutuneena. Seurahuoneen käynnin jälkeen palannut autoon ja lähdetty "ajelulle". Autossa olleilta "karannut mopo käsistä" ja Raisa saanut surmansa.
Miltä kuulostaa??
Miksi jenkkiraudassa olisi ollut väärät kilvet? Ymmärrettävää kyllä jos auton omistaja suunnitteli jo etukäteen jonkun kolkkaamista tai raiskaamista. Mutta miksi silloin käyttää noin huomiotaherättävää ja harvinaista autoa?
Mikko82
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

kid kirjoitti:Muakin kyllä vähän epäilyttää koko Huittis-homma, kuka hullu lähtee Huittisiin klo 23 illalla kun on varmasti parempiakin bileitä tiedossa, esim. juuri siellä Pirkkalassa... Itse en ainakaan lähtisi, tai ehkä joo jos olisin tuhannen kännissä niin etten muistais omaa nimeänikään.
Puhumattakaan siitä että lähtisin kenenkään juopuneen kyytiin MIEHENÄ, joka olisi vieläpä kaverini. oisiko tämä sellainen juttu, mitä Raisan tapauksessakin tulisi ajatella? Kyllä meikäläinenkin tulisi olla niin juupaloisessa että tahtoisin jonkun toisen juupaloisen kyytiin kovinkaan mielelläni.

Raisan kaverit tulisi edelleenkin puhutella tiukemmin, koska en ainakaan minä kaveria jättäisi seikkailemaan pitkin kaupukia. Pakottaisi hänet tulemaan mukaan tai omatuntoni alkaisi kolkuttaa!! Onko kaltaisiani tyyppejä olemassa -minä olen! :) Emäntäkin änkee aina väliin, etten voi olla mikään "maailman poliisi", mutta kotona on opetettu ettei kaveria jätetä, joten mitä voin.
kid kirjoitti:Nimim. kävelin aivan sekaisin Keskustasta Muotialaan uudenvuoden yönä ja Keskustasta 10km itään juhannusyönä.
Jep, juopuneena suomalainen mies saakin enemmän sellaista "tahdon voimaa" kuin selvin päin, eikä koskaan usko että takaa tultaisi lyömään jollakin klavulla takaraivoon?

Kysymys onkin tässä Raisan tapauksessa naisesta, jonka elämästä me emme tiedä yhtään mitään eikä oikein kaikesta taida tietää hänen vanhempansakaan (siitä miten jokin nuori kuvittelee elämänsä yms.?). Mies kykenee kävelemään moisen matkan ehkä kovinkin paljon juopuneena, muttei varmasti jokainen koripalloa pelaava tyttö.
kid kirjoitti:Itse EN usko mihinkään Raisan-frendsut-tappo-sen -teoriaan, haloo.

Itse en olisi niinkään varama...itse ainakin täysin epäilen tuota Raisan kaveriporukkaa, että niillä olisi illan kulusta enemmän asiaa mitä ovat KOSKAAN kertoneet poliisille. Ensin puhuivat Tampereen seurahuoneesta (tai sitä ainakin epäiltiin), mutta kumminkin poliisi sai tutkimuksissa tietää Huittisten seurahuoneesta, miksi näin?

Kylhän sen ois pitänyt kaveri sanoa suoraan että oltiin Huittisten seurahuoneella jne. eikä "puhua paskaa poliisille" puhumalla pelksätä seurahuoneesta, jollainen on vaikka missä kaupungissa hyvänsä. Poliisi kuvitteli Tamperen seurista aluksi eikä Huittista. Kyllä nuoret voivat olla idiootteja esim. "kateellisuudessa" Raisaa kohtaa joka teki päivän matsissa NIIN monta pistettä yms. ja saaden tietää moisesta haluttiin juottaa Raisa känniin ja mahdollisesti haastaa riitaa, mutta homma menikin sitten puihin jonkun tahon humaltuessa niin paljon että alkoi haastamaan Raisan kanssa riitaa yms. Se vei Raisan päiviltä...joko se oli joku niistä kavereista tai sitten jokin "puolituttu"!?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Nylonköysi
Agentti Scully

^ Onko tuo nyt varma tieto, että kaverit ovat väittäneet poliiseille että kyseessä olisi ollut nimenomaan Tampereen Seurahuone aiemmin? Poliisilla on voinut olla muu syy olla kertomatta tätä, tai eivät ehkä ole pitäneet kovin olennaisena sitä mille Seurahuoneelle ovat olleet menossa.

Tuosta että kuski olisi ollut kännissä ei ole mitään todistetta.

Kysyin tätä sinulta jo aiemmin ja kysyn taas: Mitä lisäarvoa tutkintaan toisi se, että Raisa olisi jäänyt kavereiden kyydistä riidan takia? Miten tämä tieto auttaisi tapauksen ratkeamista?

Ja mitä väliä sillä on tapauksen ratkeamisen kannalta, missä baarissa kaverit viettivät loppuillan?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kyllä minusta sillä, miten Raisa ystävistään on eronnut, on merkitystä.

16-vuotiaat tytöt on niitä pahimpia 'teinejä' ja esimerkiksi erittäin valtaisi riita jonka loppuun Raisa huutaisi hyppäävänsä koskeen, kertoisi jo omaa karua kieltään kadonneen mielentilasta ja mahdollisesta itsetuhoisuudesta katoamista edeltäneinä tunteina.

Kavereiden tarkka kuvaus myös siitä, missä ja milloin he erosivat. Millaisilla fiiliksillä. Kavereiden puhelimien soittotiedot jne.
Yrittikö joku mahdollisesti soittaa 'hysteerisen' Raisan perään sen jälkeen, kun Raisa jätettiin matkasta?

Kyllä kaveriporukan tarkka haastattelu vaikka vielä nyt uudestaan, voisi minusta valaista asiaa.

Tässä tapauksessa on kuitenkin mahdollista myös se, että Raisa todella olisikin kadonnut aivan itsestään ja ikäänkuin puolivahingossa ja senkin seikan selvittämiseksi ja poissulkemiseksi olis tärkeää tietää mm. nuo viimeiset keskustelut tuttujen kanssa.
Nuotio & Äreät Tiput
Nylonköysi
Agentti Scully

MissHolmes kirjoitti:Kyllä minusta sillä, miten Raisa ystävistään on eronnut, on merkitystä.

16-vuotiaat tytöt on niitä pahimpia 'teinejä' ja esimerkiksi erittäin valtaisi riita jonka loppuun Raisa huutaisi hyppäävänsä koskeen, kertoisi jo omaa karua kieltään kadonneen mielentilasta ja mahdollisesta itsetuhoisuudesta katoamista edeltäneinä tunteina.
Jos siis itsemurhalla on uhkailtu, siinä tapauksessa. Tai jos on ollut muuten hyvin poikkeuksellinen tilanne. Jos kyseessä on ollut normaalimpi kiista, ei välttämättä. Ei ole olemassa mitään tietoa siitä, että Raisa olisi edes riidellyt kavereidensa kanssa. Mistään dramaattisemmasta puhumattakaan.
Kavereiden tarkka kuvaus myös siitä, missä ja milloin he erosivat. Millaisilla fiiliksillä. Kavereiden puhelimien soittotiedot jne.
Yrittikö joku mahdollisesti soittaa 'hysteerisen' Raisan perään sen jälkeen, kun Raisa jätettiin matkasta?
Uskoisin, että puhelutiedot on selvitelty. Ja kavereita on varmasti kuultu useampaankin otteeseen. En sitten varmaksi tiedä, kuten ei varmaan kukaan muukaan.

EDIT: En mitenkään vastusta kaverien puhuttelua, mutten ole varma olisiko siitä mitään hyötyä.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Vai onko silloin kymmenen vuotta sitten luotettu liikaa siihen, että Raisa todellakin on lähtenyt jonkun matkaan ja kaverit on ikään kuin unohdettu ja jätetty sivuun asiaan liittymättöminä?
Nuotio & Äreät Tiput
Nylonköysi
Agentti Scully

MissHolmes kirjoitti:Vai onko silloin kymmenen vuotta sitten luotettu liikaa siihen, että Raisa todellakin on lähtenyt jonkun matkaan ja kaverit on ikään kuin unohdettu ja jätetty sivuun asiaan liittymättöminä?
Se on tietenkin mahdollisuus, mutta jotenkin tuntuisi oudolta ettei viimeisiä varmoja silminnäkijöitä oltaisi kuultu huolella.

Henk koht en edelleenkään usko, että Raisan kavereilla olisi tekemistä katoamisen kanssa. En ainakaan usko siihen, että kaverit olisivat hänet surmanneet tai kätkeneet ruumiin onnettomuuden jälkeen. Mutta kuten olen jo aiemminkin todennut, mitään ei voi sulkea pois niin kauan kun ruumista ei löydy. Sen verran taivun, etten enää mitenkään usko, että Raisa hengissä olisi.

Minusta on vain niin vaikea uskoa, että lauma kännisiä teinejä olisi onnistunut piilottamaan ruumiin paniikissa hyvin ja pysymään asiasta vaiti. Ettei kenenkään omatunto painaisi. Mutta kaikki on tässä maailmassa mahdollista.
Lukittu