Paras fiktiivinen rikostutkija?
Re: Paras fiktiivinen rikostutkija?
Poirot. Ehdottomasti.
-
synkempi hautajaisvieras
- Martin Beck
.
Mihin unohtui Raymond Chandlerin kirjoista tuttu legendaarinen Philp Marlowe?
.
Mihin unohtui Raymond Chandlerin kirjoista tuttu legendaarinen Philp Marlowe?
.
.
kaukana poissa
.
kaukana poissa
.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
kelmikontio
- Alibin satunnaislukija
Minun ääni meni agentti Coopperille. Toinen suosikki on komissaario Jansson, joka ei ollut listalla.
Minä pidän Sherlock Holmesista, mutta annoin ääneni Miss Marplelle, jota ei ollut listalla. Se elämänkokemus ja ihmistuntemus...
Nothing is quite what it seems
Josef Matula....

Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
-
tuskajänis
- Alokas
MInulla on tunne että...

...äänestystä on käpälöity

...äänestystä on käpälöity
^Oh well..until you can prove a thing, I'll keep going...(Just The Look I ment) 
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
Olisihan se ansainnut varmaan paremmin paikkansa kuin vaikka Jack Bauer.synkempi hautajaisvieras kirjoitti:.
Mihin unohtui Raymond Chandlerin kirjoista tuttu legendaarinen Philp Marlowe?![]()
.
Unohdin kaiken lisäksi laittaa Gil Grissomin C.S.I:stä.
Poirotin eleganssi vei voiton ankaran pohdinnan ja vaihtoehtojen läpikäynnin jälkeen. Ei sille mahda mitään!
Poirot noista. Uusimmista psykologi Fitz, vaikkei siis dekkari olekaan. Mutta taitava ja ah niin empaattinen tyyppi.
Maigret ja Palmu ovat karismaattisia hahmoja ja Harjunpääkin onnistunut luomus.
Joskus onnistunut filmihahmo -kuten H.Bogart Marlowena- pelastaa ja peittää heikon romaanihahmon.
Joskus onnistunut filmihahmo -kuten H.Bogart Marlowena- pelastaa ja peittää heikon romaanihahmon.
Neuroottinen oopium-unia näkevä kalvakka Baker Streetin herrasmies jonka rakkaimpiin harrastuksiin kuuluu rahvaanomaisen Shag-tupakan poltto ja morfiinin ruiskuttelu kyynärtaipeeseen... Onhan se tietysti Sherlock hirvijahtilakkeineen ja Kalebassipiippuineen sakeassa Lontoon sumussa!
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
-
Tuulitukka84
- Poliisikoira Rex
Nakkersson tietenkin
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Komissario Maigret
Maigret on tietysti paras. Höh, kaikkea sitä kysellääkin..