Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti: Täytyy pohtia tästäkin näkökulmasta ja muodostaa siitä oma käsitys, joka on vielä hämärä.
Tuossa olet sariola täysin oikeassa. Kun tätäkin asiaa aikasi pohdit niin tulos on varmasti vielä hämäräkin.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

papillon kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Täytyy pohtia tästäkin näkökulmasta ja muodostaa siitä oma käsitys, joka on vielä hämärä.
Tuossa olet sariola täysin oikeassa. Kun tätäkin asiaa aikasi pohdit niin tulos on varmasti vielä hämäräkin.
Totta on. Käsitys asioiden oikeasta laidasta on hämärä. Itse asiassa totuutta ei taida kukaan tietää.

Tuo Merivuokon teoria edellyttää, että NG on toiminut yhdessä jonkun toisen kanssa. Juuri se kohta epäilyttää. Edelleen se merkitsisi sitä, että NG olisi sen muistanut ja vetänyt höplästä kaikkia. Se ei mielestäni näytä todennäköiseltä. Ainakin minusta on näyttänyt siltä, että NG on ollut aidosti hypnoosissa. Hypnoosikertomus tosin voi olla "valemuistoja". Edelleen on näyttänyt siltä, että NG on aidosti unohtanut asioita, eikä muista mitä yöllä ja aamulla todella tapahtui. Eli muistiaukko olisi täyttä totta. Tältä pohjalta on todennäköistä, että NG ei ole toiminut yhdessä tuon hiippailijan kanssa. Mutta teoriana tuo ajatus on mielenkiintoinen.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Merivuokon teoria on toimiva ja selittäisi paljon mystisiä asioita.

Toisaalta se kuitenkin on vain teoria, mikäli tuosta kenkien jemmaajasta ei ole mitään faktatietoa.
Pasilan mies.
pate
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja pate »

Onko Merivuokon teoria siis sellainen, että Gustafsson on tappanut kaverinsa ja on jäänyt oleskelemaan alueelle ja jopa laittautunut makuulle ruumiskasan päälle, kun niemeen on saapunut kulkija aamun varhaisina tunteina.
Gustafsson on sitten sopinut tuon salaperäisen kulkijan kanssa kenkien hävittämisestä pelastaakseen nahkansa ja selvitäkseen epäilyistä.
Tuo kulkija on ollut niin ystävällinen kolme kaveriaan surmanneelle nuorukaiselle , että on suostunut kenkien viemiseen.
Kuitenkin kesken nevottelujen lintupojat yllättävät heidät. Gustafsson makaa kengät jalassa ruumiiden päällä ja kulkija häipyy harjanteen taakse. Kun lintupojat ovat menneet kulkija palaa ja repii kengät Gustafssonin jalasta ja ottaa mukaansa myös Sepon kengät.
Gustafsson vielä huikkaa kulkijalle, ettei vaan kerro kenellekään ja käskee viedä kengät kauas tuosta surmapaikasta.
Kulkija kiirehtii paikalta poikien kengät kainalossaan ja jostain kumman syystä kätkee ne kahteen eri paikkaan melko etäälle toisistaan.
Tämä oli siis Merivuokon teoria ja siitä voi jokainen muodostaa mielipiteensä.
Itse yhdyn siihen, että lintupoikien havainnoilla on merkitystä. Se mitä niiden pohjalta epäilee tapahtuneen onkin sitten oma tarinansa.
Itse en epäile, etteikö pojat olisi nähneet paikalla makaamassa miestä kengät jalassa ja toisaalta kuullut paikalta puhetta ja paikalta poistumassa miehen.
Havainnot ovat tärkeitä ja tapauksen rakeamisen kannalta olennaisia. Niiden pohjalta on kuitenkin minun vaikea keksiä sellaista tapahtumankulkua, millä olisi enemmänkin ajateltuna uskottavuutta. Merivuokon pohdinnoissa on minulle sellaisia seikkoja, joita on vaikea purematta niellä.
pate
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja pate »

Vai onko Merivuokon teoria sellainen, että Gustafssonilla on ollut paikalla avustaja surmatöiden alusta asti ja he yhdessä ovat surmanneet nuo nuoret.
Tämän kulkijan tehtäväksi on siten muodostunut lavastus ja kätkemishomma, kun Gustafsson ei ole voinut paikalta poistua.
Miksi tässä teoriassa Gustafsson olisi lintupoikien yllätettyinä maannut ruumiiden päällä, jos he tässä vaiheessa sopivat esim. kenkien kätkemisestä. Eivät he tuolloin olisi odottaneet ketään paikalle ja tuntuisi perin oudolta, että Gustafsson makoilisi ruumiden päällä huvikseen. Poikien lähdettyä se toki olisi luonnollista.
Suuria kysymyksiä olisi edelleen Gustafssonin suhteellisten suurten vammojen syntyminen, jos surmatut olivat joutuneet näiden kahden yllättämäksi.
Itse en pätkääkään kyllä usko, että tuo lintupoikien havaitsema poistuva hahmo voisi olla Gustafsson, joten siitä olen Merivuokon kanssa samaa mieltä.
Ja se, että näkivät miehen makaamassa teltan päällä, niin vaikea sitä henkilöä on muuksi ajatella kuin Gustafssoniksi.
Ovatko nyt nämä havainnot faktoja, siitäkin voi väitellä, mutta niistä lähtökohdista on hyvä rakennella erilaisia teorioita.
Merivuokon aloitus oli loistava, vaikka itse en siihen kaikkeen voi yhtyäkään.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

pate kirjoitti:Ovatko nyt nämä havainnot faktoja, siitäkin voi väitellä, mutta niistä lähtökohdista on hyvä rakennella erilaisia teorioita.
Merivuokon aloitus oli loistava, vaikka itse en siihen kaikkeen voi yhtyäkään.
Joo, minäkin kaipailen teoriaa, mikä myöntäisi ulkopuolisen paikalla olon, koska sitä tavallaan tukee kaksikin havaintoa.

Harmi vain, ettei Merivuokko voi tai halua kertoa, mihin hänen tietonsa perustuu ja onko tuo ulkopuolinen vaikkapa aiemmin mainittu P. Jäppinen.
Pasilan mies.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Kengät löytyivät,
ovatko loput tavarat, ainkin teräase siinä Paciuksentien tammessa kuten aikanaan joku ideoi.
Tammi on rauhoitettu ja ollut vanhuutensa vuoksi kaatouhan alla. Kev.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sariola
Horatio Caine

Lueskelin vanhoja keskusteluja ja siellä tuli esille tieto, että NG:n kenkien pohjat ovat olleet puhtaat verestä. Sitä en tiedä kuinka luotettava tuo tieto on. Sehän merkitsee mm. sitä, että NG ei ole talsinut verisessä teltassa kenkineen, tai edes siinä teltan vieressä sellaisissa paikoissa missä oli verilammikoita. Niitä veriroiskeita olisi sen tiedon mukaan ollut vain kenkien päällä ja kenkien sisällä olisi ollut hyvin vähäisiä merkkejä verestä, josta saatiin epämääräinen otos, joka viittasi Tuula Mäkeen, mutta mukana oli miesmarkkeri. Tuo puhtaat kengänpohjat on aika mielenkiintoinen tieto. Veri kai imeytyy aika herkästi nahkaan, ja myöskin tarttuu tiukasti kiinni pinnalle. En tiedä olisiko tätä tietoa käsitelty oikeudessa. Ehkä joku tietää.
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:Lueskelin vanhoja keskusteluja ja siellä tuli esille tieto, että NG:n kenkien pohjat ovat olleet puhtaat verestä. Sitä en tiedä kuinka luotettava tuo tieto on. Sehän merkitsee mm. sitä, että NG ei ole talsinut verisessä teltassa kenkineen, tai edes siinä teltan vieressä sellaisissa paikoissa missä oli verilammikoita. Niitä veriroiskeita olisi sen tiedon mukaan ollut vain kenkien päällä ja kenkien sisällä olisi ollut hyvin vähäisiä merkkejä verestä, josta saatiin epämääräinen otos, joka viittasi Tuula Mäkeen, mutta mukana oli miesmarkkeri. Tuo puhtaat kengänpohjat on aika mielenkiintoinen tieto. Veri kai imeytyy aika herkästi nahkaan, ja myöskin tarttuu tiukasti kiinni pinnalle. En tiedä olisiko tätä tietoa käsitelty oikeudessa. Ehkä joku tietää.
Hienoa että olet viimeinkin innostunut perehtymään perusasioihin.
Tuosta kenkien pohjien verettömyydestä on tosiaan ollut juttua jo melko kauan.
Parempi myöhään, ei huono. :lol:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Lueskelin vanhoja keskusteluja ja siellä tuli esille tieto, että NG:n kenkien pohjat ovat olleet puhtaat verestä. Sitä en tiedä kuinka luotettava tuo tieto on. Sehän merkitsee mm. sitä, että NG ei ole talsinut verisessä teltassa kenkineen, tai edes siinä teltan vieressä sellaisissa paikoissa missä oli verilammikoita. Niitä veriroiskeita olisi sen tiedon mukaan ollut vain kenkien päällä ja kenkien sisällä olisi ollut hyvin vähäisiä merkkejä verestä, josta saatiin epämääräinen otos, joka viittasi Tuula Mäkeen, mutta mukana oli miesmarkkeri. Tuo puhtaat kengänpohjat on aika mielenkiintoinen tieto. Veri kai imeytyy aika herkästi nahkaan, ja myöskin tarttuu tiukasti kiinni pinnalle. En tiedä olisiko tätä tietoa käsitelty oikeudessa. Ehkä joku tietää.
Kai ne pienen pienet veriroiskeet kenkien pohjissa viittaisivat juuri siihen, että niillä kengillä, ei ole veriroiskeiden jölkeen kävelty metriäkään.Niin se on. Mutta verta ei pohjissa ollut.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis tekijä on selvästikin intiaanipäällikkö Hiipivä Sukkajalka, joka on vienyt kenkiä piiloon sukkasillaan, tai ottanut sen riskin, etteivät jalat kulu polviin saakka ja kävellyt jemmalle paljain jaloin.

Toisaalta on niillä kengillä voitu ihan hyvin kävellä sinne jemmalle asti, ja sieltä vasta riisua ne kengät pois jaloista, sillä kenkien pohjiin kenties tarttunut veri, on kyllä kulunut sen muutaman sadan metrin matkalla pohjista pois ja sitten on aika tehnyt loput tehtävänsä kenkien pohjissa, ennen kuin DNA-testiä niille on tehty.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Hessu52 kirjoitti:Siis tekijä on selvästikin intiaanipäällikkö Hiipivä Sukkajalka, joka on vienyt kenkiä piiloon sukkasillaan, tai ottanut sen riskin, etteivät jalat kulu polviin saakka ja kävellyt jemmalle paljain jaloin.

Toisaalta on niillä kengillä voitu ihan hyvin kävellä sinne jemmalle asti, ja sieltä vasta riisua ne kengät pois jaloista, sillä kenkien pohjiin kenties tarttunut veri, on kyllä kulunut sen muutaman sadan metrin matkalla pohjista pois ja sitten on aika tehnyt loput tehtävänsä kenkien pohjissa, ennen kuin DNA-testiä niille on tehty.
Hessu se osaa olla hauskakin mies, ja etköpä tuossa juuri kerro että 'asialla' on ollut sitten kaksi sukkajalkaa? Siltä minusta ainakin vaikuttaa, kun kenkiä on kaksi paria.

Tuli tässä mieleen että jos the cut-throat vaikka seuraa tätä foorumia, niin sanonpa että on ollut huono mielikuvitus viedä kengät jos on hän vienyt? Ja yleensäkin; aiheuttaisiko pieni provosointi esille tulon?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eipä löydy tuosta kirjoituksestani kuin yksi mies, eli se surmaaja, jonka poistumista kukaan ei nähnyt, esimerkiksi Vahan Turuntien kautta bussilla, ei kuulunut mopon tai auton ääntä aamulla, tai muutakaan ihmeellistä tapahtunut, niemeä lukuunottamatta.
Sariola
Horatio Caine

Jos kengillä olisi talsittu verilammikossa, olisi käsitykseni mukaan kengän pohjiin ja ennen kaikkea niihin kengän pohjien ulkoreunoihin jäänyt verijälkiä, jotka olisi huomattu. Ei ole havaittu, joten näyttää siltä, että kengät ovat olleet pois jalasta, eikä niillä ole kävelty sen jälkeen, kun on pantu nukkumaan ja kengät riisuttu pois. Tämä on minun arvioni. Veri pyrkii myös imeytymään nahkaan, jote se ei pienellä kävelyllä poistu kengän pohjista.
papillon
Perry Mason

Kannattaa katsoa myös kenkäosion kuvia, niistä näkyy kuinka pohja koostuu kerroksista, toisessa on läpireikä toisessa ei.

Sinne, kerrosten väliin olisi verta jäänyt jos lammikoissa olisi tallottu. Sitä olisi siellä vieläkin, mutta katsottiinko?
Luultavasti, mutta mainintaa enkä kuvia ole nähnyt.
Vastaa Viestiin