Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
-
ashtray
- Alibin satunnaislukija
Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
Voisiko asiakassuhteen luottamuksellisuus olla syy miksi Lahti ei kertonut uhkailuista muuten kuin yleisellä tasolla.
Ammattimainen asenne tiettyä ihmisryhmää kohtaan joka syyttää muita vaikka olisi itse paskonut housuunsa. Ei näin ollen pitänyt uhkaa varteenotettavana.
Minua on kerran uhkailtu erään hyypiön toimesta ja tämän jälkeen kerroin asian yksityiskohtaisesti lähimmille tuttavilleni. Eivätkö kaikki toimisi näin?
Ammattimainen asenne tiettyä ihmisryhmää kohtaan joka syyttää muita vaikka olisi itse paskonut housuunsa. Ei näin ollen pitänyt uhkaa varteenotettavana.
Minua on kerran uhkailtu erään hyypiön toimesta ja tämän jälkeen kerroin asian yksityiskohtaisesti lähimmille tuttavilleni. Eivätkö kaikki toimisi näin?
Entäs:
jos joku päihde- tai mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön on ollut näissä Lahden järjestämissä koulutuksissa ja Lahti on suhtautunut häneen tuttavallisen myönteisesti. Sitten tämä yksinäinen reppana on kokenut, että joku oikeasti välittää hänestä ja uskonut, että kyllä kaikki vielä järjestyy kun oikein akateemisesti koulutettu fiksu ihminen suo hänelle huomiota.Ehkäpä hän on jopa avautunut toistaiseksi salatusta päihdeongelmastaan.
Sitten hän hakee Luvatalta töitä ja Lahti kysyykin,että "Mitä helvettiä sinä oikein luulit? Ei tommosia luusereita tänne huolita" tai vielä julmemmin,"Kuule Jorma, sinullahan on se päihdeongelma,tämä ei taida olla ihan sopiva työpaikka sinulle. Ehkä joku toinen kerta ".
Jorma kokee tulleensa torjutuksi ja alkaa vihata Lahtea aivan silmittömästi. Sitten hän kännipäissään soittelee uhkailusoittoja ja ainut mikä tuo hieman ryhtiä hänen yksinäisiin päiviinsä, on murhan suunnitteleminen ja siitä fantasioiminen. Sen takia hän ajelee katsemassa Lahtien taloa. Se antaa hänelle voimaa. Sitten yhtenä yönä hän päättääkin lopettaa suunnittelun ja siirtyä tekoihin. Hän ajaa Lahtien talolle ja odottaa. Lopun tiedättekin.
Siis, onhan poliisi tarkistanut kaikki Luvatalta (tai jostain) töitä hakeneet? Ja oliko Lahdella ylipäänsä mitään tekemistä työhönoton kanssa?
Tässä hienossa teoriassani on vain se huono puoli, että Lahti olisi saattanut tunnistaa hänet. Toisaalta lahti on saattanut ajatella perhettään ja siksi ollut ilmaisematta tunnistavansa Jorman. Tai sitten Lahti ei edes ole tunnistanut Jormaa ja sekös vasta saakin Jorman suuttumaan. Tai sitten sillä kuuluisalla häke-nauhalla on Lahden ääni ja nyt poliisi yritää selvittää kuka on "Jorma".
jos joku päihde- tai mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön on ollut näissä Lahden järjestämissä koulutuksissa ja Lahti on suhtautunut häneen tuttavallisen myönteisesti. Sitten tämä yksinäinen reppana on kokenut, että joku oikeasti välittää hänestä ja uskonut, että kyllä kaikki vielä järjestyy kun oikein akateemisesti koulutettu fiksu ihminen suo hänelle huomiota.Ehkäpä hän on jopa avautunut toistaiseksi salatusta päihdeongelmastaan.
Sitten hän hakee Luvatalta töitä ja Lahti kysyykin,että "Mitä helvettiä sinä oikein luulit? Ei tommosia luusereita tänne huolita" tai vielä julmemmin,"Kuule Jorma, sinullahan on se päihdeongelma,tämä ei taida olla ihan sopiva työpaikka sinulle. Ehkä joku toinen kerta ".
Jorma kokee tulleensa torjutuksi ja alkaa vihata Lahtea aivan silmittömästi. Sitten hän kännipäissään soittelee uhkailusoittoja ja ainut mikä tuo hieman ryhtiä hänen yksinäisiin päiviinsä, on murhan suunnitteleminen ja siitä fantasioiminen. Sen takia hän ajelee katsemassa Lahtien taloa. Se antaa hänelle voimaa. Sitten yhtenä yönä hän päättääkin lopettaa suunnittelun ja siirtyä tekoihin. Hän ajaa Lahtien talolle ja odottaa. Lopun tiedättekin.
Siis, onhan poliisi tarkistanut kaikki Luvatalta (tai jostain) töitä hakeneet? Ja oliko Lahdella ylipäänsä mitään tekemistä työhönoton kanssa?
Tässä hienossa teoriassani on vain se huono puoli, että Lahti olisi saattanut tunnistaa hänet. Toisaalta lahti on saattanut ajatella perhettään ja siksi ollut ilmaisematta tunnistavansa Jorman. Tai sitten Lahti ei edes ole tunnistanut Jormaa ja sekös vasta saakin Jorman suuttumaan. Tai sitten sillä kuuluisalla häke-nauhalla on Lahden ääni ja nyt poliisi yritää selvittää kuka on "Jorma".
-
synkempi hautajaisvieras
- Martin Beck
ashtray kirjoitti: Minua on kerran uhkailtu erään hyypiön toimesta ja tämän jälkeen kerroin asian yksityiskohtaisesti lähimmille tuttavilleni. Eivätkö kaikki toimisi näin?
Niin, ehkä normaalit(?) ihmiset toimisivatkin. Tuo Anilen ns. Jordy-teoria on vähintäänkin mielenkiintoinen.
.
.
kaukana poissa
.
kaukana poissa
.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Karsea muuten tämä uusi sivusto. Uskomattoman sekava edelliseen verrattuna vaikka noin yleisesti en vastusta kehitystä, niin nyt on menty pahasti retuperälle. Sorry OT.
En ole paljoa viimeaikoina kerennyt Ulvilakeissiä pienessä päässäni pohtimaan, mutta jostain syystä mieleeni on nyt itsepintaisesti iskostunut Yksi ajatus:
SPEKULAATIO ALKAA: Vaimo saa vihiä tai vaistoaa, että mies on jättämässä hänet. Syy on se, että vaimo on liian kotiäiti. Mies haluaa jotain muuta kuin kotiäitiaktiivia. Nainen tajuaa, että on uhrannut oman uransa hoitaessaan yhteisiä lapsia ja jos mies jättää hänet niin jäljelle ei jää kuin lapset. Hyvästi mukava elintaso ja vapaus.
Vaimo palkkaa tappajan, saa itse puukosta joko vahingossa tai suunitellusti. Lapsista herää vain vanhin, muut nukkuvat tappamisen aikana häiriintymättöminä. Lapsi ei tosiasiassa tiedä mitä on nähnyt, mutta hänelle on helppo uskotella, että ikkunasta ulos työntyi paha tuntematon naamioitunut setä (kuten varmaan tapahtuikin). SPEKULAATIO LOPPUU.
En oikein usko, että Lahden kaltaisella psykologilla olisi ollut missään vaiheessa sellaisia potilaita jotka olisivat hänelle uskoutuneet. Lahti ei ollut mikään terapeutti vaan ajoi lähinnä ylempien asioita.
Saattaa tietysti olla, että joku niinkin typerä löytyy, että Lahdelle olisi mennyt avautumaan.
Mutta miksi? Eikö olisi löytynyt oikeita terapeutteja ja lääkäreitäkin joille avautua, miksi jollekin tuntemattomalle konsultille?
En ole paljoa viimeaikoina kerennyt Ulvilakeissiä pienessä päässäni pohtimaan, mutta jostain syystä mieleeni on nyt itsepintaisesti iskostunut Yksi ajatus:
SPEKULAATIO ALKAA: Vaimo saa vihiä tai vaistoaa, että mies on jättämässä hänet. Syy on se, että vaimo on liian kotiäiti. Mies haluaa jotain muuta kuin kotiäitiaktiivia. Nainen tajuaa, että on uhrannut oman uransa hoitaessaan yhteisiä lapsia ja jos mies jättää hänet niin jäljelle ei jää kuin lapset. Hyvästi mukava elintaso ja vapaus.
Vaimo palkkaa tappajan, saa itse puukosta joko vahingossa tai suunitellusti. Lapsista herää vain vanhin, muut nukkuvat tappamisen aikana häiriintymättöminä. Lapsi ei tosiasiassa tiedä mitä on nähnyt, mutta hänelle on helppo uskotella, että ikkunasta ulos työntyi paha tuntematon naamioitunut setä (kuten varmaan tapahtuikin). SPEKULAATIO LOPPUU.
En oikein usko, että Lahden kaltaisella psykologilla olisi ollut missään vaiheessa sellaisia potilaita jotka olisivat hänelle uskoutuneet. Lahti ei ollut mikään terapeutti vaan ajoi lähinnä ylempien asioita.
Saattaa tietysti olla, että joku niinkin typerä löytyy, että Lahdelle olisi mennyt avautumaan.
Mutta miksi? Eikö olisi löytynyt oikeita terapeutteja ja lääkäreitäkin joille avautua, miksi jollekin tuntemattomalle konsultille?
Totuus
Hyvin uskottava murhamotivaatio mahdollisuus sinänsä.Kyllikki S kirjoitti:Karsea muuten tämä uusi sivusto. Uskomattoman sekava edelliseen verrattuna vaikka noin yleisesti en vastusta kehitystä, niin nyt on menty pahasti retuperälle. Sorry OT.
SPEKULAATIO ALKAA: Vaimo saa vihiä tai vaistoaa, että mies on jättämässä hänet............
Vaimo palkkaa tappajan, saa itse puukosta joko vahingossa tai suunitellusti. Lapsista herää vain vanhin, muut nukkuvat tappamisen aikana häiriintymättöminä. Lapsi ei tosiasiassa tiedä mitä on nähnyt, mutta hänelle on helppo uskotella, että ikkunasta ulos työntyi paha tuntematon naamioitunut setä (kuten varmaan tapahtuikin). SPEKULAATIO
Käytännössä ei vain toimi. Koti on vihoviimeinen murhapaikka (lasten nähden y.m.)
ja mistä normaali koti-äiti surmaajaksi palkattavan löytäisi?
Tuosta DNA:sta vielä sen verran, että Kuusiranta kertoi (SK 28.11-08), että DNA-näyte on erittäin suurella todennäköisyydellä tekijän. Eli siis ei 100% varmuudella. En sitten tiedä onko tuolla mitään merkitystä, muutakuin se, ettei poliisikaan ole 100% varma asiasta. Alla vielä suora lainaus KuusirannanMissHolmes kirjoitti:On siis kaiketi oletettavaa, että tuo 'tekijän DNA' on eristetty jostain muualta kuin ikkunan palasista.
Sitä tukee se, että on voitu sanoa sen 100% varmuudella kuuluvan tekijälle.
Minä kyselen, koska haluan kyseenalaistaa sen mitä täällä on pidetty itsestään selvyytenä. Kuten mm. se, että dna on oven lasista. Ja kuitenkin 100% varmuudella murhaajan, vaikka murhaaja ei välttämättä ole loukkaantunut...
.
lausunnosta ja linkki ko. lehteen
"Poliisi kuitenkin luottaa ehdottomasti siihen, että rikos vielä selviää. Poliisilla on hallussaan vahva todiste, dna-näyte, joka erittäin suurella todennäköisyydellä on tekijän, Kuusiranta sanoo."
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... SKAWrapper
^ Tarkoittanee sitä, että verta ynnä muita kudoksia on löydetty vähän sieltä sun täältä, ja niistä on pystytty eristämään yksi ulkopuolinen dna.
Eihän isyystutkimuksenkaan dna-tulos ole 100%, vaan menetelmästä riippuen 95% - 99.9%. Tarjolla olevien ehdokkaiden lukumäärään suhteutettuna esim. suhde 1/15 000 000 000 kuitenkin riittänee...
Eihän isyystutkimuksenkaan dna-tulos ole 100%, vaan menetelmästä riippuen 95% - 99.9%. Tarjolla olevien ehdokkaiden lukumäärään suhteutettuna esim. suhde 1/15 000 000 000 kuitenkin riittänee...
Every ship must sail a world.
-
Nylonköysi
- Agentti Scully
Kaikki eivät hae apua, ja on tosiaan ihmisiä joilla ei ole ketään kenelle puhua. Sitten yhteistyö esim. konsultin kanssa voi saada avautumaan. Aivan varmasti esimerkiksi jotkut luvattalaiset ovat vihaisina avautuneet konsultille jos siihen ollut mahdollisuus.Kyllikki S kirjoitti: En oikein usko, että Lahden kaltaisella psykologilla olisi ollut missään vaiheessa sellaisia potilaita jotka olisivat hänelle uskoutuneet. Lahti ei ollut mikään terapeutti vaan ajoi lähinnä ylempien asioita.
En ole konsultti, mutta epäilisin että he saattavat haluta tietää esimerkiksi rekrytoitavien yksityiselämästä asioita. Tämän perustan siihen, että kun olen itse ollut konsultin haastateltavana, konsultti on kyllä pyrkinyt johdattamaan keskustelua "vapaammaksi" ja myös sinne yksityiselämän puolelle mistä ei saa suoraan mitään kysyä. Mutta josta voidaan silti haluta tietää paljonkin.
Olen täysin samaa mieltä tuosta sekavuudesta.Kyllikki S kirjoitti:Karsea muuten tämä uusi sivusto. Uskomattoman sekava edelliseen verrattuna ...
Lahti ei ollut mikään terapeutti vaan ajoi lähinnä ylempien asioita.
Ja minä en usko edelleenkään mihinkään "terapia"-teoriaan. Suuremmista tunteista tässä oli kyse. Mutta kenen?
Muista lähdekritiikki!
Mikä ihmeen "terapia"?
Jos Lahti on pitänyt jotain "Näin teet CV:n ja haet töitä" -kursseja niin en nyt ehkä pitäisi sitä terapiana.
Jos Lahti on pitänyt jotain "Näin teet CV:n ja haet töitä" -kursseja niin en nyt ehkä pitäisi sitä terapiana.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Tässä selvitys Juliuksen (= Lahti) tarjoamista työhakupalveluista. Lienee ollut saman tyyppistä myös muuta kautta.Työnhaku
Työnhakupalvelut
- uusille urille
Työnhakukoulutus Yhdessä työhallinnon ja yritysmaailman kanssa tuotetaan muutaman päivä/muutaman viikon räätälöityjä työnhakukoulutuksia. Niiden aikana tutustutaan nykyaikaisiin menetelmiin löytää ja etsiä työtä. Koulutukseen liittyy aina työnantajan puheenvuoro, yritysvierailu sekä henkilökohtainen urasuunnitelma.
Työvoimakoulutus Edellisten rinnalla järjestetään työvoimapoliittisena aikuiskoulutuksena räätälöityjä eri oppijoiden ja yritysten tarpeisiin perustuvia koulutuksia. Koulutusten aikana laaditaan oma, henkilökohtainen oppimissuunnitelma ja niihin liittyy työssäoppimisjakso.
Uraneuvonta Mitä minä teen? Miten eteenpäin? ovat kysymyksiä, kuulee nykyään yhä enemmän. Vastauksen voi pyrkiä löytämään yhdessä uraneuvojan kanssa henkilökohtaisesti kahden kesken tai ryhmässä mm. outplacement -toimintana.
Nuotio & Äreät Tiput
Sain eräässä muussa yhteydessä tietooni, että tapahtumapaikkakunnalla asustelee eräs insinöörinä julkisesti esiintyvä henkilö, jolla ei ole minkäänlaista insinöörikoulutusta. En tiedä, kuinka yleistä tällainen "oma tutkinto" tai väärennetyillä todistuksilla esiintyminen on, mutta tuli mieleeni teoria, että jos Lahti on konsultoidessaan tai muuten asiakkaissaan törmännyt väärenettyihin tutkintotodistuksiin ja aikonut paljastaa asian tai jopa sen jollekin konsultoimalleen yritysen johdolle paljastanut, ja tämän vuoksi vaiennettu tai joutunut koston kohteeksi.
^Mielenkiintoista! Tekeekö tämä henkilö insinöörin töitä vai käyttääkö hän "insinööriä" vain tittelinään?
Voihan olla, että hän katsoo olevansa insinööri jos kerran sellaisia hommia tekee. Aivan kuin se joka siivoaa, on siivooja, oli koulutusta tai ei.
Sitten toinen asia. Tässä tapauksessa on useita yksityiskohtia joista osa viittaa suunnitelmallisuuteen ja osa taas improvisaatioon. Esim. onnistunut pakoreitti vaikuttaa suunnitellulta mutta fileerausveitsi aika improvisoidulta. Ja olen ajatellut, että mikä selittäisi tämän ristiriidan. Paras selitys jonka olen tähän mennessä olen keksinyt on, että murhaaja on suunnitellut tekoa vain mielessään mutta ei ole tehnyt mitään valmisteluja (siksi fileerausveitsi). (Valitettavasti kommandopiposta ja siitä toisesta astalosta ei ole tarkempaa tietoa.) Tämä taas viittaa siihen, että murhaaja ei ole kylmän viileä psykopaatti joka harkitsee tekoa kauan vaan joku, joka on vihannut Lahtea pitkään ja hartaasti ja sitten eräänä iltana malja on vuotanut yli. Mitä tapahtui 31.11.2006. Menen selaamaan lehtiä.
Voihan olla, että hän katsoo olevansa insinööri jos kerran sellaisia hommia tekee. Aivan kuin se joka siivoaa, on siivooja, oli koulutusta tai ei.
Sitten toinen asia. Tässä tapauksessa on useita yksityiskohtia joista osa viittaa suunnitelmallisuuteen ja osa taas improvisaatioon. Esim. onnistunut pakoreitti vaikuttaa suunnitellulta mutta fileerausveitsi aika improvisoidulta. Ja olen ajatellut, että mikä selittäisi tämän ristiriidan. Paras selitys jonka olen tähän mennessä olen keksinyt on, että murhaaja on suunnitellut tekoa vain mielessään mutta ei ole tehnyt mitään valmisteluja (siksi fileerausveitsi). (Valitettavasti kommandopiposta ja siitä toisesta astalosta ei ole tarkempaa tietoa.) Tämä taas viittaa siihen, että murhaaja ei ole kylmän viileä psykopaatti joka harkitsee tekoa kauan vaan joku, joka on vihannut Lahtea pitkään ja hartaasti ja sitten eräänä iltana malja on vuotanut yli. Mitä tapahtui 31.11.2006. Menen selaamaan lehtiä.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Olen samaa mieltä. Viha voi olla aitoa ja vanhaa, mutta ''lauennut'' aivan viimeisten tuntien aikana.
Siksi kyselin aiemmin tupakoiko Lahti (tai vaimonsa). Olisiko esim. pysähtynyt kotiin ajaessa ostamaan tupakkaa ja kohdannut tuon 'vanhan vihaajansa', jolla sitten olisi raskaasta päivästä väsyneenä ''letkauttanut'' jotain ''näppärää'' tajuamatta edes itse kenelle puhuu.
En vain keksinyt mitään muuta mitä ihminen yöllä menisi ostamaan. Munkkia?
Siksi kyselin aiemmin tupakoiko Lahti (tai vaimonsa). Olisiko esim. pysähtynyt kotiin ajaessa ostamaan tupakkaa ja kohdannut tuon 'vanhan vihaajansa', jolla sitten olisi raskaasta päivästä väsyneenä ''letkauttanut'' jotain ''näppärää'' tajuamatta edes itse kenelle puhuu.
En vain keksinyt mitään muuta mitä ihminen yöllä menisi ostamaan. Munkkia?
Nuotio & Äreät Tiput
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Tämäkin Juliksen sivulta. Tuo lause alkaa olla jo sitä luokkaa, että saattaa pistää työttömäksi jäänyttä v...ttamaan, jos tarjolla ei ole muuta kuin tollaista. Lausehan toki on totta, mutta ei lohduta, jos työttömyyden seurauksena koti ja vaimo ja lapset on menossa.Kehittämisprojektit
"Anna nälkäiselle kala, ja hän elää sillä yhden päivän. Opeta hänet onkimaan, ja hän elää sillä koko ikänsä."
(Vanha kiinalainen sananlasku)
Eli voisi melkein hymyillen päätellä, että kyllä herra on saattanut 'asiakkaitaan' ärsyttää. Ja minun mielessä epäiltyjen kirjo ryöpsähti taas suuremmaksi.
Nuotio & Äreät Tiput