Facebookissa vainotaan vasikoita - Poliisi voimaton !

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Nylonköysi
Agentti Scully

Re: Facebookissa vainotaan vasikoita - Poliisi voimaton !

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

jamppa kirjoitti:
Nylonköysi kirjoitti:^^& ^ Linkkiä olisi tietenkin kiva saada, jos tapettuja vasikoita on paljon. En ole huumerikoseksperti ja henkirikoksistakin "asiantuntemus" on harrastelijatasolla. Siksi kysyn.
volkan unsal vai mikä se oli niin tapettiin sen takia, kun vasikoi arlandan raharyöstöstä jotain. Tais muuten olla ensimmäinen Murha josta tuli elinkautiset (jos nyt muistan oikein) tekijöille, vaikka ruumista ei löydetty. Näyttö hoidettiin tele ja muilla kuunteluilla, hotellin saunaosastolta oli jotain nauhotuksia missä pojat puhuivat asiasta.
Tämän tapauksen minäkin muistan.

Noi "tiedän kyllä yhden vasikan..."... Niihin on vaikea ottaa kantaa, kun nettiin voi kirjoittaa mitä tahansa soopaa jäämättä kiinni.
Monivamma
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Monivamma »

Mä olen ilmeisesti tavallista tyhmempi netin käyttäjä mutta en löydä k.o. ryhmää
facebookista?
Olisin vaan uteliaisuuttani halunnu tutkailla, voisko joku avittaa?
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Minullakin oli vaikeuksia löytää ryhmää haulla, kunnes tajusin että totta kai sen nimessä on oltava kirjoitusvirhe, kuten olikin. :D

Hakusanalla "Vasikoiden kavereillekkin päähän ry" siis löytyy. (En laita linkkiä, koska ainakaan minä en niiden kautta pääse suoraan sivuille vaan aina omalle kirjautumissivulleni :? )
Monivamma
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Monivamma »

Kiitoksia, olisihan tuo pitänyt tajuta että kavereillekkin... no juu eipä ollu hääviä eikä onneksi ketään tuttujakaan.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Onkohan noi huumerikokset ja yhdyssanavirheet jotenkin yhteydessä toisiinsa :lol:
There are no crimes behind enemy lines
Saatana
Alokas

Viesti Kirjoittaja Saatana »

joka huume vasikkaa satuttaa saa kuoleman tuomion Allahin nimeen!

huume riippuvuus aiheuttaa aiheuttaa prostituutiota.
Prostituutio aiheuttaa tautien leviämistä ja geeni perimän heikentymistä, sekä moraalista rappiota. (älkää leikkikö asiolla mistä ette tiedä mitään!).
Tämä sota on kestänyt yli 2000vuotta ja tulee vielä kestämään kunnes "tietyt tahot" saadaan eliminoitua... T:Aryan Warrior R.C

diileri = parittaja = raiskaaja = kuollut

(o o) (o o) (o o)
IIII IIII IIII
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

No niin, sieltähän niitä totuuksia alkoi kuulumaan...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

maija turjukka kirjoitti:OT:
Ihan oikeasti kannattaa tehdä se.
Relax, Mike, en tosiaankaan aio kieliä.

^Tuollainen keskustelu käytiin ihan toisessa topicissa minun touhuttua taas kerran OffTopicia -
Heräsi ajatuksia (joo, tiedän, yllättävää minun ollessa kyseessä)... :arrow:

Miksi tää "vasikointi" juttu on levinnyt normaaliin yhteiskuntaan niin kriittisenä asiana? Ymmärrän tuon jutun uderground maailman osalta, mutta jos joku alkaa rikkomaan yhteisiä pelisääntöjä jne. siinä määrin, että siitä alkaa olla haittaa kanssa ihmisille, niin mikä siitä estää tekemästä ilmoitusta taholle, jolle asian kuntoon hoitaminen kuuluu?

Ymmärrettävää on, että rikollinen kertoessaan tuollaisista asioista viranomaisille on vasikka, koska hän on itse valinnut tiensä ja lipsuu porukan pelisäännöistä, mutta kansalaisen joka kertoo näkemästään esim. poliisille pitäisi saada kertoa näkemänsä ilman konnien taholta tulevaa väkivallan uhkaa, koska fair playn nimissä konnienkin pitäis myöntää, että tuli tehtyä moka/sattui työtapaturma ja sopeutua tilanteeseen ilman, että aletaan touhuamaan "Ville Virtasen" hiljaiseksi uhkailua.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

^Olen ihmetellyt aivan samaa! Jos pikkupoika heittää kiven ikkunasta sisään, niin kukaan ei nykyään enää uskalla avata suutansa. Sitten jos samalla pikkupojalla sattuu olemaan vaikkapa halvatun pappojen tai jonkun muun paskaklaanin nahkaliivi päällä, niin sitten ei uskalleta edes katsoa kohti. "Ne tulee ja kostaa" on jotenkin niin yleinen ajatusmalli. Enkä mitenkään ymmärrä mistä moinen ihmisten mieliin on iskostunut..?

Olisipa kiva kuulla kuinka usein uhkailtu sivullinen todistaja on oikeasti joutunut todistuksensa vuoksi esimerkiksi väkivallan kohteeksi?

Joku viisas on joskus sanonut, että poliisi ei pysty kitkemään maailmasta pahuutta, niin kauan kun on sivustakatsojia jotka eivät puutu näkemäänsä vääryyteen.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

Tällaisten uutisten kirjoittaminen ei lienee ainakaan innosta ottamaan poliisiin yhteyttä:
Naamiomiehet pakenivat saamiensa rahojen kanssa paikalta. Poliisi tavoitti epäillyt vajaan tunnin kuluttua yksityisasunnosta Kuokkalasta. Miesten jäljittäminen onnistui silminnäkijähavaintojen avulla. Myös osa rahoista saatiin takaisin.
Tuo vasikka sana on saanut ihan uuden merkityksen tässä yhteiskunnassa. Aikaisemmin Vasikka tarkoitti rikollista, joka yrittää lieventää tuomiotaan puhumalla rikostovereidensa tekemisiä poliisille.
IhmeTyyppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja IhmeTyyppi »

apollo kirjoitti:Tällaisten uutisten kirjoittaminen ei lienee ainakaan innosta ottamaan poliisiin yhteyttä:
Naamiomiehet pakenivat saamiensa rahojen kanssa paikalta. Poliisi tavoitti epäillyt vajaan tunnin kuluttua yksityisasunnosta Kuokkalasta. Miesten jäljittäminen onnistui silminnäkijähavaintojen avulla. Myös osa rahoista saatiin takaisin.
Tuo vasikka sana on saanut ihan uuden merkityksen tässä yhteiskunnassa. Aikaisemmin Vasikka tarkoitti rikollista, joka yrittää lieventää tuomiotaan puhumalla rikostovereidensa tekemisiä poliisille.
Ihan hauska asenne. Olet vaikka R-kioskilla ja joku liimanhaistaja käy ryöstämässä kassan samalla.
Sitten kun poliisi tulee kyselemään tuntomerkkejä tai jos jää kiinni ja joudut todistajaksi, pitäisi esittää tietämätöntä ja vannoa vaikka väärä vala heidän puolestaan :D
Minkä ihmeen takia nämä persreiät luulevat, että muut suojelesivat heitä? Tuntematonta rikollista?
Kyllä se vasikka on mielestäni ainoastaan se samasta rikollisporukasta löytyvä petturi, ei viaton sivullinen,
joka tahtomattaan joutuu todistamaan rikosta.
Se on kyllä totta, että asenne on mennyt juuri tähän ikävämpään suuntaan ja kunnon kansalaisia uhkaillaan
ja haukutaan vasikoiksi, jos sattuvat silminnäkijöiksi. Kannattaisi lopettaa rikosten tekeminen, jos ei ole valmis kantamaan vastuuta aiheuttamastaan vahingosta.
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

IhmeTyyppi kirjoitti:Ihan hauska asenne.
Tuota... ihan samaa mieltähän tässä oltiin. Kirjoitit vaan tuon minun jutun uusiksi ja tarkemmin. Vai tajusinkohan minä tuon "hauska asenne" -läpän väärin...
IhmeTyyppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja IhmeTyyppi »

apollo kirjoitti:
IhmeTyyppi kirjoitti:Ihan hauska asenne.
Tuota... ihan samaa mieltähän tässä oltiin. Kirjoitit vaan tuon minun jutun uusiksi ja tarkemmin. Vai tajusinkohan minä tuon "hauska asenne" -läpän väärin...
Heh, tarkoitin että näillä kriminaaleilla on "hauska asenne" :D
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

YBJ kirjoitti:
MotiivitOn kirjoitti: Niin ja tämä "vasikka"-hommakin on hiukan huvittavaa siihen nähden, että jo eläkkeelle jäänyt tuhansia kuulusteluja uransa aikana tehnyt rikostutkija tokaisi kerran "kaikki vasikoi, jos siihen on mahdollisuus..." tarkensi vielä, että hän "ei muista kuin pari tapausta, jossa olisi ollut mahdollisuus hyötyä vasikoinnilla ja sitä hyötyä rosmo ei olis käyttänyt"!
Et sitte sattunu tietään sitä että suomessa kun vasikoi niin kakku ei pienene vaan muille leivotaan oma kakku lisäks. Eli täyttä paskaa toi sun poliisilähtees on puhunu jos tollasia ylipäätään edes on oikeasti sanottu, koska mitään hyötyähän siitä vasikoinnista ei ole, jollei hyödyks lasketa sitä että pääsee kopista vähä nopeemmin ulos (paitti isommis jutuis voi joutua suoraa linnaan joka tapaukses odottaan pääkäsittelyä).
Raumalainen Jarno Tapani Huhtamäki, 31, tuomittiin kahdeksi vuodeksi ja kahdeksaksi kuukaudeksi vankeuteen ekstaasin levittämisestä. Hänen rangaistustaan lievensi pyrkimys rikosten selvittämisen edistämiseen. Syyttäjän näyttö perustui pitkälti hänen kertomukseensa, jota poliisin huumekoiran havainnot ja telekuuntelulla kerätty sirpaletieto tukivat.
Ehkäpä tuo vasikointi on sittenkin aikas yleistä.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Marsalkka kirjoitti: Ehkäpä tuo vasikointi on sittenkin aikas yleistä.
Jos vasikat kuumottaa noin vitusti, ni vaihda kaveripiiriä.
Vastaa Viestiin