Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Solmu
Adrian Monk

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Raid:ilta / Ylläpidolta haluaisin nyt kysyä ihan mielenkiinnosta, että miksi foorumia piti uudistaa?
Onko tämä uusi jotenkin tietoturvallisempi? Vai mikä se syy on.

Ainakin näin suht tumpelona tietokone-ihmisenä.. se vanha foorumi vaan tuntui käyttäjäystävällisemmältä.
Tai ainahan uudistuksiinkin toki tottuu... jotku nopeasti jotku hitaammin.. itse taidan kuulua tuohon hitaampaan joukkoon.
"Yöperho on koteloitunut"
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Ja mistähän mahtoi löytyä Jokelan viestiketju... Olen tässä etsiskellyt löytämättä...
Ois postia sinne -

Päivitetty 26.2. 10:27, julkaistu 26.2. 08:11
Jokelan koulusurmaaja ei saanut riittävää hoitoa

Jokelan koulusurmien tekijä ei saanut mielenterveyden häiriöönsä riittävää hoitoa, arvioi Jokelan koulusurmia selvittänyt tutkintalautakunta.

Ampujalle olisi pitänyt myös tehdä laaja hoitosuunnitelma. Näin hänen tilannettaan olisi voitu seurata ja hänelle olisi voitu järjestää tukea.

Lautakunnan mielestä nuorten ahdistusta ja mielialahäiriöitä koskevia hoitosuosituksia tulisi täsmentää.

Lisäksi perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon ja sosiaalitoimen yhteistyötä on lisättävä.

Raportissa todetaan, että ampujalle määrättyjä lääkkeitä ei yleensä suositella nuorille, koska ne voivat ilmeisesti yksittäistapauksissa lisätä aggressiivista käyttäytymistä.

Internetiä valvottava
Jokelan koulusurmia tutkinut lautakunta vaatii merkittäviä tiukennuksia aselupiin ja internetin valvontaan. Tutkintalautakunnan mukaan aseiden määrää Suomessa tulisi vähentää ja etenkin käsiaseiden luvansaantia tiukentaa huomattavasti.

Internetissä palveluntarjoajien tulisi ottaa käyttöön säännöt, joiden avulla rikolliseen toimintaan liittyvistä havainnoista voisi ilmoittaa viranomaisille. Lisäksi epäasialliseen viestintään tulisi puuttua.

13 suositusta
Tutkintalautakunta esittää aamupäivällä julkistamassaan raportissaan yhteensä 13 suositusta, joilla koulusurmia voitaisiin estää tai niiden aiheuttamia vahinkoja pienentää. Suositukset liittyvät muun muassa oppilas- ja opiskelijahuollon kehittämiseen, kiusaamisen ehkäisyyn ja nuorten mielenterveyspalveluihin.

Tuusulan Jokelassa toissa vuoden syksyllä tapahtuneessa kouluampumisessa kuoli yhteensä 9 ihmistä, myös ampuja Pekka-Eric Auvinen. Tutkintalautakunta luovutti työnsä aamupäivällä oikeusministeri Tuija Braxille (vihr.).

kainuunsanomat.fi
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher

Solmu kirjoitti:Raid:ilta / Ylläpidolta haluaisin nyt kysyä ihan mielenkiinnosta, että miksi foorumia piti uudistaa?
Itse ainakin sain sen selityksen viime kesänä (koalitio.infolla), että tuon edellisen foorumin päivitykset on loppu ja tää uus versio tuli kehiin...

Ja onhan tää aina hiukan erillainen aluksi, mutta nopeesti tätä oppii käyttämään.
Ja ennen kaikkea: Ylläpidolle paremmat työkalut antava versio.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Solmu kirjoitti:Raid:ilta / Ylläpidolta haluaisin nyt kysyä ihan mielenkiinnosta, että miksi foorumia piti uudistaa?

Ainakin näin suht tumpelona tietokone-ihmisenä.. se vanha foorumi vaan tuntui käyttäjäystävällisemmältä.
Tai ainahan uudistuksiinkin toki tottuu... jotku nopeasti jotku hitaammin.. itse taidan kuulua tuohon hitaampaan joukkoon.
Vanhan version paivitykset olivat loppuneet ja kyseisen ohjelman formaatti oli muutenkin vanhentunut. Uusi on huomattavasti helpompi hallinnoida ja siina on yllapidon ja moderoinnin kannalta huomattavasti paremmat toimminnot. Esim. Vanhassa versiossa oli suuri ongelma SPAM ropoottien tekemat rekisteroinnit. Murha.info:n tuli pahimmillaan yli 250 SPAM rekisterointia vuorokaudessa.

RAID
Mike Manner
Jessica Fletcher

Alkaa olla yliannostus tuota Sirpan juttua miltä ei voi välttyä, kun se leviää joka topiciin...

Otin hetki sitten hiukan lämpöä -
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 22#p218622

Nyt vaan seurataan jännityksellä, että miten kauan modeilla kestää.
Spider
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Spider »

Howler kirjoitti:
Spider kirjoitti:Samoin kahden peräkkäisen viestin erottaminen toisistaan on hankaloitunut - vielä kun on lainauksia välissä niin joutuu oikein keskittymään...
Itse asiassa niissä on pieni ero, aina toinen viesti on toista haaleampi tai tummempi :) (Huonosti selitetty, toivottavasti joku tajusi)
Juu sepä se. Pieni ero. :wink: No näkyy rimmaakin haittaavan - en ole ainoa.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Cotton
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Cotton »

Miksi ihmeessä keskusteluketjuihin on joillakin tapana laittaa linkkiä linkin perään ja kuitata osaltaan koko keskustelu näin?

Kaikki meistä osaavat googlettaa ja kaivella tietoa itseä kiinnostavista asioista ihan ilman minfoakin. Ehkä olen ymmärtänyt väärin keskusteluketjujen tarkoituksen. Ne toimivatkin siis jonkinlaisena kirjallisuusluettelona ja asiasta kiinnostuneet voivat sitten kirjekurssinomaisesti päntätä tietoa satoja sivuja sisältävistä sivustoista.

Olisiko liian vaateliasta toivoa, että linkin lisäksi laitettaisiin edes lyhyt referaatti kyseisestä aiheesta? Vai onko mahdollisesti niin, että asioihin vihkiytymättömät harrastelijat suljetaan systemaattisesti pois kunnes heidän tietotasonsa vastaa edellytettyjä minimivaatimuksia?

Ruikutiruikuti... :D
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

^Syy siihen, miksi ihmiset laittavat linkkejä on, että jos niitä ei laita, joku niitä kysyy. Syy, miksi referaatteja ei tehdä on laiskuus. Hyvän lyhennelmän tekeminen vaatii aikaa.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Nylonköysi kirjoitti:^Syy siihen, miksi ihmiset laittavat linkkejä on, että jos niitä ei laita, joku niitä kysyy. Syy, miksi referaatteja ei tehdä on laiskuus. Hyvän lyhennelmän tekeminen vaatii aikaa.
Juuri niin, siinä sinä olet ehdoton ekspertti vankan tietopohjasi ansiosta. Sinulla on myös kova itseluottamus ja tietämystä monista asioista :shock:
Paavo Arhinmäki on äijä!
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Nylonköysi kirjoitti:^Syy siihen, miksi ihmiset laittavat linkkejä on, että jos niitä ei laita, joku niitä kysyy. Syy, miksi referaatteja ei tehdä on laiskuus. Hyvän lyhennelmän tekeminen vaatii aikaa.
Laiskuusko on myös syynä siihen, ettei edes sitä omaa pohdintaa voi kirjoittaa linkkien perään?
Nylonköysi
Agentti Scully

Howler kirjoitti:
Laiskuusko on myös syynä siihen, ettei edes sitä omaa pohdintaa voi kirjoittaa linkkien perään?
Ainakin minulla.
Nylonköysi
Agentti Scully

loneliness kirjoitti:
Juuri niin, siinä sinä olet ehdoton ekspertti vankan tietopohjasi ansiosta. Sinulla on myös kova itseluottamus ja tietämystä monista asioista :shock:
No jo olen mahtanut sinut jostakin suututtaa. Nyyh. Itku. Parku. Nillitys. :mrgreen:

2000+ viestiä, monikohan näistä koskee sitä, kuinka jokin toinen kirjoittaja ärsyttää sinua? Miettisitkö seuraavan kerran ennen kuin painat enteriä? Ei ketään kiinnosta mielipiteesi toisista kirjoittajista. Se ei kuulu ns. normaalien keskusteluaiheiden piiriin asiapalstalla. Jos haluat keskustella toisista kirjoittajista, suomi24 voi olla sopivampi foorumi tähän tarkoitukseen. Ihan ystävällisenä neuvona.
loneliness
Jessica Fletcher

Nylonköysi kirjoitti:
loneliness kirjoitti:
No jo olen mahtanut sinut jostakin suututtaa. Nyyh. Itku. Parku. Nillitys. :mrgreen:

2000+ viestiä, monikohan näistä koskee sitä, kuinka jokin toinen kirjoittaja ärsyttää sinua? Miettisitkö seuraavan kerran ennen kuin painat enteriä? Ei ketään kiinnosta mielipiteesi toisista kirjoittajista. Se ei kuulu ns. normaalien keskusteluaiheiden piiriin asiapalstalla. Jos haluat keskustella toisista kirjoittajista, suomi24 voi olla sopivampi foorumi tähän tarkoitukseen. Ihan ystävällisenä neuvona.
Nimenomaan lautamiehissä saa kertoa mielipiteitään suoraan. Itse olet vähän väärä sanomaan kun olet kovin aktiivinen ollut mm. markja-väännöissä. Luulet itsestäsi liikoja ja pidät itseäsi paljon tietävämpänä kuin muut. Leikit köyhän naisen keittiöpsykologia minfossa ja pyrit korottamaan itseäsi jalustalle, jonne kukaan ei sinua kuitenkaan nosta (ainoastaan itse yrität itseäsi nostaa).

Vittuilusi on verrattavissa otuksen ininään, yhtä mielikuvituksellista. Ensiksi viestimäärä, seuraavaksi keksi vielä joku osuva nimi, otus ehdotti muulia, mikä on sinun vastineesi. Yritä edes vittuilla kunnolla. Sinun teennäisakateeminen tietämyksesi muistuttaa joka paikan höylää joka ei ole perehtynyt mihinkään, mutta luulee narsistisuudessaan tietävänsä kaiken.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Nylonköysi
Agentti Scully

^ Miksi ihmeessä luulisit, että minua kiinnostaisi vittuilla sinulle? Olet mainitsemasi markjan kanssa suurinpiirtein samaa tasoa informatiivisena kirjoittajana. Paitsi että markja on astetta mielenkiintoisempi. Enkä ole muuten juurikaan vittuillut markjalle. Olen ollut hänen kanssaan eri mieltä, mutten ole nimitellyt häntä. Kuten en ole nimitellyt sinuakaan. Tai mitään muutakaan nimimerkkiä.

Totta puhuen en ollut kiinnittänyt sinun kirjoituksiisi mitään huomiota, ennen kuin jostain minulle edelleen täysin mystisestä syystä päätit kilahtaa nimimerkilleni. :lol: Sen jälkeen olet onnistunut tuolla itkuparkuporuraivoamisellasi enimmäkseen huvittamaan minua, ja olet nyt luokkaa "hauska ellei hauskempi kuin markja". Se ei ole kovin hyvä status. Aivan kuten markja, olet noissa analyyseissäsi ja raivonpurkauksissasi niin ylitseampuva ettet edes onnistu ärsyttämään.

Ota taas nenäliina, älä poraa liikaa ettei tule silmätulehdus.

PS. Lihavoin tekstistä jotain hyvin olennaista. Olet nyt itkenyt useissa viesteissä sitä, kuinka yhden nimimerkin olemassaolo ärsyttää sinua. Jos netti alkaa ahdistaa liikaa, mieleltään terveet ihmiset yleensä ymmärtävät viettäneensä liikaa aikaa netissä ja sulkevat netin. Myös nore on keksitty. En mitenkään olisi osannut kuvitella, että nimimerkkini olisi tuollaisen raivoreaktion saanut jossakussa aikaan, mutta ilmeisesti meitä tosiaan on useampaan junaan. :roll:
loneliness
Jessica Fletcher

Eipäs nyt taas luulla liikoja itsestä. Ei täällä sinun takia mitään nyyhkytellä. Ilmoitin vaan kantani kun egosi on niin valtava. Informatiivisuudessa en usko sinulle häviäväni. Monille kyllä, mutta sinulle...noup.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Lukittu