Tuollahan nuo DNA-tulokset olivat. Eli kuten skoone sanoit, kengästä löytyi "ylimääräinen" naisen DNA.Mariacka kirjoitti:On täysin mahdollista, että muistan väärin. Tuo kontaminaatiojuttu tuli jossain muussa yhteydessä esille, en ollut sitä itse mistään lukenut. DNA-näytteitä ei kuitenkaan taidettu ottaa kuin teltasta, tyynyliinasta ja kengistä? Missä siis kontaminaatio (jos sellaista oli) tapahtui? Kuka muistaa?skoone kirjoitti:Niin Mariacka taitaa muistaa väärin sen "mies"markkerin. Eikös jokin muu näyte ollut kontaminoitunut nais"tutkijan" käsittelyssä?
Telttamysteeri?
Re: Telttamysteeri?
Tuo on käsittämätön väite, jos pysytellään asioissa. Kysymyksessä on aikanaan koko Suomea syvästi järkyttänyt, harvinaisen raaka veriteko, jossa sai surmansa tai vahingoittui neljä itseäni hieman vanhempaa nuorta. Asian tässä puolessa ei mielestäni ole mitään epäselvää.yövuoro kirjoitti:Tapahtumien ei todisteiden mitätöimistä/aliarviointia.
Nykyään tapahtumista tiedetään julkisesti Gustafssonin oikeudenkäynnin asiakirjojen kertoma, mukaan lukien yli 700 sivua esitutkintaa. Syyte raukesi, koska syyttäjä ei osoittanut toteen mitään väitteitään. Juttu on edelleen pimeä ja asian käsittely jatkuu mm. julkisen keskustelun muodossa. Esitän uudelleen osanottoni uhrit henkilökohtaisesti tunteneille, jotka eivät ole vieläkään voineet nähdä oikeuden toteutuvan.
Asiapuolella tässä on joko yövuoron omaa kuvitelmaa/jossittelua tai hän tietää asiasta muuta kuin oikeudenkäyntiasiakirjoista ilmenee. ETP:ssä kuvattujen valumaverijälkien perusteella teltan pohjalle jääneiden uhrien järjestys on ollut jalkopäästä katsoen vasemmalta oikealle: Gustafsson, Björklund ja Boisman. Jonkin ajan kuluttua Gustafsson on voitu vetää tai hän on voinut itse tulla ulos teltasta polulle, pääpuolessaan olleen, II-3 osioon syntyneen aukon kautta, tarvitsematta ylittää tai edes koskettaa Björklundia tai Boismania. Gustafssonin kohta teltasta oli sisältä selvästi vähemmän veressä kuin esim. Boismanin puoli. Bodomin mysteeriosta ei myöskään ilmene, missä määrin Gustafssonin vaatteet olivat veressä. Näillä tiedoin ensimmäinen oletus on, että vaatteissa olisi ollut veritahroja ja pisaroita, mutta oletus ei ole tutkinnan veroinen. Vaatteita ei ole tutkittu rikospaikan alustavaa kuvausta perusteellisemmin.yövuoro kirjoitti:Onpa epämiellyttävänän tuntuista vastata kommenttiisi.
Siis kun henkilö on teltassa, jossa hänen molemmin puolin vierellä tapahtuu surmat, sitten henkilö vedetään/liikkuu toisen uhrin yli(kö) niin henkilö ei siis tahriudu muiden vereen.
Tämä väittely johtuu mielestäni siitä, että Gustafssonin tulkitaan olleen ulkona teltasta, koska hänen vaatteittensa katsotaan olleen verettömiä. Kummastakaan asiasta ei voi sanoa mitään varmaa, koska ETP:ssä ei ole riittäviä tietoja. Sen sijaan lisätietoa voisi olla tallentuneena Gustafssonin päänsijan vieressä seinässä olevaan roiskeverijälkeen, sikäli kun sen DNA joskus saadaan määritettyä. Tuloksena voi olla, että Gustafsson näyttää saaneen iskun makuupaikallaan sisällä teltassa, tai että hänen paikallaan oli joku toinen. Siihen saakka olemme arvausten varassa, ja täytyy sietää epävarmuutta. Se voi tuntua epämiellyttävältä, jos on pitkään odottanut. Voi myös luottaa oikeuden päätökseen, jonka mukaan Gustafsson oli teltassa sisällä, mm. hänen sisällä olleiden isojen verijälkiensä perusteella.
Tulee mieleen Q:n vieraskirjasta toisen nimimerkin kirjoitus eräältä kirpeältä talventulon aamulta oikeudenkäynnin jälkeen. Hän kertoi Bodomjärven lopulta menneen yöllä jäähän ja laineiden nyt asetuttua toivoi myös murhien viimein tulevan ratkaistuksi. Hänen näkemyksensä oli, että Gustafsson olisi tekijä. Ymmärsin hänen toivovan, että muut keskustelijat päätyisivät samalle kannalle, ja asia saisi jäädä siihen tilaan.
Luin edellisen kirjoituksen palattuani kävelylenkiltä Bodominjärven rannoilta. Järvi oli lainehtinut vapaana, mutta rannoilla oli ollut riitettä. Oli syntynyt erilainen kokemus samasta asiasta. En kirjoittanut vastinetta jäätymisasiasta, koska ei ollut syytä vähätellä toivetta tapauksen ratkeamisesta.
Jos sen sijaan, kuten ehkä nyt, on kysymys siitä, että ratkeaminen edellyttää joidenkin tosiasioiden olevan toisin, kuin mitä tutkintapöytäkirjat niistä kertovat, niin silloin asiasta pitää saada huomauttaa, ilman että sitä pidetään tapahtuneen vähättelynä.
Teltta oli pieni, joten siihen ei luonnollisesti ole voinut syntyä suuria reikiä.awa kirjoitti:..
Telttamysteerion suurinpia mystisia seikkoja on Gustafssonin teltasta poistuminen, joka on tapahtunut hyvin pienestä reijästä. ..
Gustafssonin pääpuolessa II-3 osiossa olleet repeämät ulottuivat n. 90 cm teltan poikkisuunnassa ja n. 50 cm sen pituussuunnassa (ETP, Liite 4, sivu 4). Tuollaisesta aukosta olisi mahtunut ulos rotevakin mies.
^^
Jalkopäästä katsottuna vasemmalta oikealle Gustafsson, Björklund ja Boisman.
Gustafssonin kertoman mukaan nukkumajärjestys oli Björklund, Gustafsson, Boisman ja Mäki.
Tuo mitätöinti kommentti oli irroitettu asiayhteydestään eli siitä etteikö kahden uhrin välissä maannut ja pienestä teltasta ulostullut olisi vereentynyt B et B veriin.
Gustafssonin kertoman mukaan nukkumajärjestys oli Björklund, Gustafsson, Boisman ja Mäki.
Tuo mitätöinti kommentti oli irroitettu asiayhteydestään eli siitä etteikö kahden uhrin välissä maannut ja pienestä teltasta ulostullut olisi vereentynyt B et B veriin.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Näyttää siltä, ettei yövuoro ole ymmärtänyt alunperin kommentoimaansa viestiä.yövuoro kirjoitti:^^
Asiayhteys tässä vereentymisessä on se asema mikä uhreilla on ollut silloin, kuin väkivaltaa tapahtui.
Verijälkien mukaan uhrien keskinäinen järjestys on ollut vasemmalta oikealle teltan suuaukolta katsoen: Gustafsson, Björklund ja Boisman. Mäen verta ei ole tavattu III-sivun puolella telttaa. Mahdollisesti hän on ollut I-sivun puolella silloin, kun muut kolme uhria saivat vammansa.
Nukkumaanmenojärjestyksellä ei tässä ole suurtakaan merkitystä. Mahdollisesti se on ollut lähtötilanne, ennen kuin tytöt siirtyivät paikoiltaan sinne, mistä heidän verijälkiään löydettiin.
Erityisesti on todettava, ettei Björklundin verijälkiä ollut hänen ilmoitetulla makuupaikallaan, eikä siinä myöskään ollut Gustafssonin verijälkiä. Verijäljet eivät myöskään tue sitä (netissä esitettyä) teoriaa, että Gustafsson olisi talutettu telttaan valumaan vertaan turpiinsa saatuaan.
Gustafsson ei siis maannut kahden uhrin välissä vaan kolmen uhrin laidalla. Vieressä olleen uhrin verenvuotokohdat eivät olleet hänen sivullaan, vaan III-sivun yläosan ja teltan katon välisessä pussissa enemmän polun päällä luhistuneessa teltassa. Ei voi vetää sellaista johtopäätöstä, että Gustafsson välttämättä oli tahriintunut Björklundin valuneeseen tai kosketusvereen, kuten alkuperäinen väite kuului. Hyvin mahdollista se on, muttei välttämätön seuraus. Hänen roiskevertaan ei tunneta lainkaan. Mahdollisesti telttakangas on ollut kiinni hänessä, eikä roiskeverta ole päässyt syntymään.
Teltasta löytyneitä tavaroitakaan ei liiemmin ole varmaan lab. tutkittu? Nekin ovat annettu pois, tai heitetty roskiin mitä heitettävää on ollut. Teltan pohjalta on mm. lötynyt kaksi vanhemmalle ihmiselle kuuluvaa (tekstin mukaan) hammasta, ja mietinpä että kenelle ne mahdollisesti kuuluvat. Ovatko ne hampaat mahdollisesti tallella todistusaineistona? Ja jos ne ovat vanhemman ihmisen olleet, sitä ei voi enää tarkistaa että kenelle. Hammaskarttoja ei kai tuolta ajalta ole?
Mistä tuo tieto, että parit "legot" olisi löytyneet teltan pohjalta ja vieläpä vanhemman ihmisen.
Voitko matkaaja hyeman valaista kulkijan tietä pimeydessä, kun en moisista hampaista ole kuunaan kuullut.
Irmelin hampaita kuuulema löytyi, mutte kenenkään ns. ulkopuolisen.
Voitko matkaaja hyeman valaista kulkijan tietä pimeydessä, kun en moisista hampaista ole kuunaan kuullut.
Tässä kerrotaan neljästä hampaasta, mutta olen myös nähnyt tekstin kahdesta hampaasta 'jotka kuuluvat vanhemalle ihmiselle'. Näin siinä kerrottiin. Mutta etsin sen kohdan vielä.Hessu52 kirjoitti:Mistä tuo tieto, että parit "legot" olisi löytyneet teltan pohjalta ja vieläpä vanhemman ihmisen.
Teltan pohjalta löytyivät seuraavat tavarat:
Moottoripyöräilijän varmuusvyö, musta nk. Islannin myssy, miesten harmaat nahkakäsineet, muovipussissa ollut posliinimuki, rikkoutunut juomalasi, tyhjä Jaffaa sisältänyt virvoitusjuomapullo, naisten musta kiiltonahkavyö, kaksi käytettyä kuukautisrättiä, lyhyt kampa, linkkuveitsi, laulukirja, musta miesten nahkapusero, keltainen naisten villatakki, Pikku-Bristol savukerasia, jossa oli yksi savuke, Broadway savukerasia, jossa oli neljä savuketta, täysinäinen tulitikkurasia, neljä ilmeisesti etuhammasta, ilmeisesti päästä peräisin oleva luunkappale, harmaa vihreäraitainen huopa, harmaa ruskearuudullinen huopa ja ruskea naisten mokkatakki, jonka selkään oli kirjoitettu ”Masa + Kaija = Hessu”.
Kyllä tuo on tuttua tekstiä, mutta että vanhemman ihmisen hampaita, sellaisista en ole kuullut, onko papillonilla parempaa tietoa asiasta?
Oliko - Vanhemman, hieman ärräää sotavan miehen hampaita ?
Yleensä hampaihen puuttuminen johtaa eriskummalliseen ässään - Kevennysshtä
Yleensä hampaihen puuttuminen johtaa eriskummalliseen ässään - Kevennysshtä
Viimeksi muokannut awa, Su Maalis 01, 2009 11:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hammastekstiä etsiessä laitan myös tallaisen tänne:
Gustafssonin kertoman mukaan hänellä oli ollut kolme rasiaa Broadway savukkeita ja Boismanilla joko Boston 100 tai Bristol savukkeita sekä tytöillä ilmeisesti yhteinen Bristol rasia. (Paikalta on löytynyt kaksi vajaata Bristol rasiaa ja yksi vajaa Broadway rasia sekä noin viiden metrin päästä vajaa Pikku-Armiro rasia. Näin ollen, mikäli Gustafssonin tietoihin voi luottaa, on Armiro telttalaisille kuulumaton ja Broadway savukkeita puuttuu.)
Siis tuolla teltalla on ollut vaikka minkälaisia todisteita, ja mitään ei ole säilytetty. Kuka tai minkälainen ihminen polttaa Armiro-savukkkeita?
Gustafssonin kertoman mukaan hänellä oli ollut kolme rasiaa Broadway savukkeita ja Boismanilla joko Boston 100 tai Bristol savukkeita sekä tytöillä ilmeisesti yhteinen Bristol rasia. (Paikalta on löytynyt kaksi vajaata Bristol rasiaa ja yksi vajaa Broadway rasia sekä noin viiden metrin päästä vajaa Pikku-Armiro rasia. Näin ollen, mikäli Gustafssonin tietoihin voi luottaa, on Armiro telttalaisille kuulumaton ja Broadway savukkeita puuttuu.)
Siis tuolla teltalla on ollut vaikka minkälaisia todisteita, ja mitään ei ole säilytetty. Kuka tai minkälainen ihminen polttaa Armiro-savukkkeita?
-
papillon
- Perry Mason
Ei sen parempaa, mutta olen tuon vanhemman ihmisen jutun nähnyt kyllä, muistais vaan missä se oli, ehkä se on jossain lehdessä en muista.Hessu52 kirjoitti:Kyllä tuo on tuttua tekstiä, mutta että vanhemman ihmisen hampaita, sellaisista en ole kuullut, onko papillonilla parempaa tietoa asiasta?
Mutta siinä pidettiin sitä jonkinlaisena johtolankana, tuota " vanhan ihmisen " jutskaa.
Joku haukanmuisti kertoo kohta.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Tässä. Uusi-Suomi nro 152 - 1960
Kaksi hammasta
tyttöjen kantokassissa
-Olemme käyneet katsomassa telttapaikalla, kertoi Anja Mäen veli, joka oli paikalla vaimonsa kanssa. -Tyttöjen kantokassista löytyi kaksi etuhammasta, jotka näyttävät vanhemman ihmisen suusta lähteneiltä. Jos ne rosvon, on siinä hyvä tuntomerkki.
Kaksi hammasta
tyttöjen kantokassissa
-Olemme käyneet katsomassa telttapaikalla, kertoi Anja Mäen veli, joka oli paikalla vaimonsa kanssa. -Tyttöjen kantokassista löytyi kaksi etuhammasta, jotka näyttävät vanhemman ihmisen suusta lähteneiltä. Jos ne rosvon, on siinä hyvä tuntomerkki.
Eiköhän se tupakoitsija ole, joka Armiroa polttaa, tai poltti.
Olen itsekin Armiroa poltellut, sekä Broadwayta, Sippi Bostonia, kuten muutakin Bostonia, Smarttia olen polttanut, Lifea, Marlboroa, North Statea, Menthol Meil savukkeita, Saimaata, Klubi 7, sekä 77:mää, Colt, Winston, Barckleytä, Luky Strikeä, sätkiä intissä, sekä lukuisia laatuja piipputupakoita, sekä koivun ja vadelmanlehtisekoitusta, josta tulin pirun kipeeksi, eli eivät nuo merkit kerro polttajastaan oikeastaan yhtään mitään.
Eikä tuossa edes ole kaikkia niitä merkkejä joita olen pottanut...!!!
Nykyjään en polta enää tupakkeja, enkä sikaareja, enkä ala kokeilemaan hashistakaan saati marihuanaa.
Olen itsekin Armiroa poltellut, sekä Broadwayta, Sippi Bostonia, kuten muutakin Bostonia, Smarttia olen polttanut, Lifea, Marlboroa, North Statea, Menthol Meil savukkeita, Saimaata, Klubi 7, sekä 77:mää, Colt, Winston, Barckleytä, Luky Strikeä, sätkiä intissä, sekä lukuisia laatuja piipputupakoita, sekä koivun ja vadelmanlehtisekoitusta, josta tulin pirun kipeeksi, eli eivät nuo merkit kerro polttajastaan oikeastaan yhtään mitään.
Eikä tuossa edes ole kaikkia niitä merkkejä joita olen pottanut...!!!
Nykyjään en polta enää tupakkeja, enkä sikaareja, enkä ala kokeilemaan hashistakaan saati marihuanaa.
Kai ne irmelin hampaistoon kuuluviksi aseteltiin? Ainakin myöhempien tutkimusten perusteella?papillon kirjoitti: Ei sen parempaa, mutta olen tuon vanhemman ihmisen jutun nähnyt kyllä, muistais vaan missä se oli, ehkä se on jossain lehdessä en muista.
Mutta siinä pidettiin sitä jonkinlaisena johtolankana, tuota " vanhan ihmisen " jutskaa.
Joku haukanmuisti kertoo kohta.
Totuus on faktojen tunnustamista.